IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : moslim-hardrockers?? Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-12-2004 10:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2004 22:20 schreef Gothkiller het volgende:
...maar de eerste bluesmuzikanten waren,contrary to popular belief, toch echt blank...


echt waar? ik dacht toch echt dat de blues van origine door slaven is ontstaan. wie speelden dan als eerste blues? (verder vette kutmuziek maar goed..)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-12-2004 12:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

dat zou ik ook wel eens willen weten ..


panzergod
Usericon van panzergod
Posted 20-12-2004 12:46 by panzergod Wijzig reactieProfiel van panzergodQuote dit bericht

Ben ook wel benieuwd, dit kon ik er over vinden
Oorsprong van de blues

Blues is een muziek- en verssoort van Amerikaanse oorsprong zonder Europese noch Afrikaanse antecedenten.
Met andere woorden, een vermenging van beide tradities.
Het valt op te merken dat er los van de hierboven vermeldde voorlopers ook speciale en totaal verschillende voorbeelden van gelijkaardige songs werden gevonden in Noord-West Afrika bij de Wolof- en Watusi stammen.
Het woord "blue" wordt geassocieerd met melancholie of droefgeestigheid sinds de Amerikaanse schrijver Washington Irving de term "The Blues" verzon in 1807 met de betekenis zoals het nu ook gedefinieerd wordt.
Sporen van de vroege, bijna volledige "Negro" geschiedenis van de bluestraditie gebaseerd op orale traditie gaan terug tot 1860.
Wanneer aspecten van Afrikaanse en Europese muziek samensmolten ontstond iets wat mogelijkerwijs blues werd, de slaven zongen liederen die verzadigd waren met verzuchtingen over hun extreme lijdensweg en ontbering.



panzergod
Usericon van panzergod
Posted 20-12-2004 12:52 by panzergod Wijzig reactieProfiel van panzergodQuote dit bericht

The musical influences of the early blues are not solely African-American. Slave culture did not grow in a vacuum devoid of Western societal influence. The slave owner’s traditions segued into the past African and African-American stimuli to change the musical technique distinctly. All Western European ethnicities in the New World influenced the emerging genre’s style.

The first blues used the guitar, an instrument Spanish in origin and, perhaps, introduced into the Delta by Mexican and Italian immigrants during the late 1890s. Spanish/Latino song practices came into serious involvement with the instrumentation of the first blues. Tenant housing on Dockery Plantation between Ruleville and Cleveland, Mississippi boasted this ethnic mixture during the beginning of the twentieth century. The guitar perfectly suited the rural musician in an accompaniment capacity. Its small size and weight allowed mobility, while at the same time having a large and varied tonal range for different performance styles. The flexible rhythmic qualities of the guitar allowed the musician to add emotion and dramatics to each different song when warranted. The 6 and 12 string arrangement of the instrument allowed for variable tunings. A popular tuning was the "Spanish" tuning (D-G-D-G-B-D) or open A. This tuning was primarily used for slide guitar compositions. This tuning is similar to a standard banjo tuning, so adaptation from one instrument to the other was easily learned. The tonal composition was more fluid and orchestral than a standard E tuning. This allowed for a fuller, extra textural sound during performance.

Anglo-European influence can also be seen in the surfacing of the Delta Blues.



Gothkiller
Usericon van Gothkiller
Posted 20-12-2004 23:03 by Gothkiller Wijzig reactieProfiel van GothkillerQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2004 23:58 schreef Jenje het volgende:
volgens mij is de grondwet toch aardig doorspekt met christelijke denkbeelden ... en waarom denk je dat zondag bijna alle winkels dicht zijn?

Verwar aub je masturbatiefantasiewereldje niet met de echte wereld.

Hoe ver het ghristelijke gezwel ook doorgewoekerd is in onze maatschappij,idd zelfs tot in de grondwet toe,doet niets af aan het FEIT dat de etnische en culturele achtergrond van de autochtone nederlanders GERMAANS is.Het ghristendom daarentegen is ontstaan vanuit het jodendom en heeft z'n oorsprong dus in het midden-oosten.De nederlandse taal is een GERMAANSE taal-hoe duidelijk wil je het nog verder uitgekauwd hebben? -Bijbelse termen als "amen","hallelujah","satan" e.d.zijn hebreeuws. Ghristenen (incl.katholieken,Protestanten etc.-op basis van hun grote gemene deler scheer ik ze gemakshalve over één kam) zijn dus eigenlijk "niet-westerse autochtonen".
Volgens jou verwar ik mijn (masturbatie?????fantasie?????wereldje met de echte wereld...Volgens mij heb jij geen flauw benul waar je het over hebt!


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 20-12-2004 23:08 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

moeten we hier ok niet de volksverhuizingen incalculeren?



Fleshcrawler
Straight Towards Extinction
Usericon van Fleshcrawler
Posted 21-12-2004 13:24 by Fleshcrawler Wijzig reactieProfiel van FleshcrawlerQuote dit berichthttp://www.flikkereeneindop.nl

zou wel cool zijn, meer moslim hardrockers


There are those who suffer and those who bleed them dry and there are always those who just stand by.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 21-12-2004 16:24 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 19 december 2004 22:20 schreef Gothkiller het volgende:
Je doelt waarschijnlijk op de ontwikkeling van blues naar hardrock tot metal...hate to burst your bubble dude,maar de eerste bluesmuzikanten waren,contrary to popular belief, toch echt blank


volgens mij waren het toch echt zwarte mannen die weliswaar beïnvloed door spirituals en gospel muziek alsmede slaven "worksongs", spelend op een oorspronkelijk europees instrument de blues vertolkten...

De blues is ontstaan als een vertelling van leed, van het dagelijks leven, problemen of positieve dingen waaruit dan weer enige kracht geput kon worden (zoals de liefde).

Ik ben er vrijwel zeker van dat de blues, hoewel onmiskenbaar beïnvloed door de andere blanke cultuur als eerste door zwarte mensen gespeeld werd, en later pas door blanken, net zoals er rock en roll was vóór elvis en andere blanke muzikanten in die scene, wat ook een hoop mensen schijnen te vergeten...

De heel goede docu serie Jazz, die heel lang op NL 3 werd uitgezonden bevestigt dit ook imho, zeker het bekijken waard


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 28-12-2004 9:20 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2004 21:49 schreef Gothkiller het volgende:
Nederland is geen ghristelijk land maar een GERMAANS land,sukkel!Zou je toch moeten weten als je spreuken m.b.t.Odin etc. post!


was het maar een germaans land zoals vroeger en stonden hier geen kerken maar heidense tempels overal



Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 28-12-2004 9:24 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

*

[Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 0:11]


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 28-12-2004 9:26 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

*

[Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 0:11]


panzergod
Usericon van panzergod
Posted 28-12-2004 9:33 by panzergod Wijzig reactieProfiel van panzergodQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2004 13:24 schreef Fleshcrawler het volgende:
zou wel cool zijn, meer moslim hardrockers

Ik vrees dat de meeste mensen op dit forum nog nooit in de "grote stad" zijn geweest, ze hebben volgens mij geen idee van onze allochtone medeklootzkken.....


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 28-12-2004 9:57 by zarlack Wijzig reactieProfiel van zarlackQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2004 9:33 schreef panzergod het volgende:
Ik vrees dat de meeste mensen op dit forum nog nooit in de "grote stad" zijn geweest, ze hebben volgens mij geen idee van onze allochtone medeklootzkken.....


tsss u klinkt behoorlijk frustie zeg


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 28-12-2004 11:24 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 28 december 2004 9:33 schreef panzergod het volgende:
Ik vrees dat de meeste mensen op dit forum nog nooit in de "grote stad" zijn geweest, ze hebben volgens mij geen idee van onze allochtone medeklootzkken.....


...en je trekt die conclusie op basis van welke informatie?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


deathgore
[GGM]
Usericon van deathgore
Posted 10-01-2005 22:21 by deathgore Wijzig reactieProfiel van deathgoreQuote dit bericht

jah jah

een echte moslim hardrocker



Ali, strot from hell

Dwaalt al zoveel jaar rond op deze bol: 16 jaar


Favouriete bands: Gorgoroth, Immortal, Dew-scented, Artillery, Cephalic carnage, Cannibal corpse, Nile And Zaagtorture and more and more shit

Favouriete films: Onthou ik niet echt, zo belangerijk is het niet

Favourite food: Like they say in dutch, friet

Zuipt: Alles behalve alcohol (moslim)

Gij zult onze cd aanschaffen, en onze shirt!




CoenV
Usericon van CoenV
Posted 10-01-2005 22:22 by CoenV Wijzig reactieProfiel van CoenVQuote dit bericht

Haha, sicness, vieze homo.


deathgore
[GGM]
Usericon van deathgore
Posted 10-01-2005 22:23 by deathgore Wijzig reactieProfiel van deathgoreQuote dit bericht

dit is de link naar hun site

http://www.zaagtorturemusic.tk/


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-01-2005 22:24 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Owja die debiel. Luisterd wel satanische muziek. Speelt of wil spelen in een 'black metal' band maar blijft toch trouw aan de haakneus van Allah.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


deathgore
[GGM]
Usericon van deathgore
Posted 10-01-2005 22:25 by deathgore Wijzig reactieProfiel van deathgoreQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2005 22:24 schreef kwelgeest het volgende:
Owja die debiel. Luisterd wel satanische muziek. Speelt of wil spelen in een 'black metal' band maar blijft toch trouw aan de haakneus van Allah.


idd,die gozer spoort hem niet


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 10-01-2005 22:27 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2005 22:25 schreef deathgore het volgende:
idd,die gozer spoort hem niet
sickness van MF? Een vriend van mij kan zijn bloed wel drinken (mits het eerst gereinigd is ).


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


trekdrop
Mooie jongen >^_^<
Usericon van trekdrop
Posted 02-02-2005 14:14 by trekdrop Wijzig reactieProfiel van trekdropQuote dit bericht

Ik stel voor dat we, om meer moslims tot metal-concerten te trekken en zo een meer realistische afspiegeling van de maatschappij te krijgen, befaamde oude-glorie metalbands als Iron Maiden samen op het podium met Ali B te zetten en te zien hoe muzikale genialiteit van beide kanten het tot een mooie multiculturele mix breidt. Amen!


Een cowboy zonder paard is als een stroopwafel zonder stroop


Legion of Satan
Usericon van Legion of Satan
Posted 14-02-2005 19:32 by Legion of Satan Wijzig reactieProfiel van Legion of SatanQuote dit bericht

Goed plan, maar veel luisteren rap
Zou wel tof zijn: 'Wij zijn Killsphere uit Saudie-Arabie en maken grindcore.'
En dan hoor je de bruutste grunt ooit en dan gaan ze rammen


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 14-02-2005 19:34 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2005 19:32 schreef Legion of Satan het volgende:
Goed plan, maar veel luisteren rap
Zou wel tof zijn: 'Wij zijn Killsphere uit Saudie-Arabie en maken grindcore.'
En dan hoor je de bruutste grunt ooit en dan gaan ze rammen


Ja, gaaf man!


Welcome to the Atrocity Exhibition


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-02-2005 19:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Legion of Satan
Usericon van Legion of Satan
Posted 20-02-2005 19:17 by Legion of Satan Wijzig reactieProfiel van Legion of SatanQuote dit bericht

En jongen, wat wil jij van de Sint?

Antwoord jongen:"Ik wil een basgitaar Sint en een goede black metal strot. Momenteel kan ik alleen grunten."


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen