IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : moslim-hardrockers?? Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-12-2006 15:17 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik ben niet gedoopt, kom er openlijk voor uit dat ik agnost ben en dus niet in een God 'geloof' (maar ook het bestaan niet ontken) en ik heb nog nooit van een Christen gehoord dat ik zal branden in de hel.

Misschien heeft het dan toch met gedrag te maken...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Onslaught
Usericon van Onslaught
Posted 12-12-2006 15:22 by Onslaught Wijzig reactieProfiel van OnslaughtQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2006 15:17 schreef Misanthrope het volgende:
Ik ben niet gedoopt, kom er openlijk voor uit dat ik agnost ben en dus niet in een God 'geloof' (maar ook het bestaan niet ontken) en ik heb nog nooit van een Christen gehoord dat ik zal branden in de hel.

Misschien heeft het dan toch met gedrag te maken...


Nou nee dat denk ik niet,ik heb een buurjongen waar ik heel veel mee gesproken heb op een normale manier.
En die jongen is zwaar gelovig..en hij heeft zoiets van´als je niet gelooft best..´en snapt ook wel hoe ik op bepaalde ideen kom.
Het is gewoon een feit dat veel gelovigen niet echt tegen kritiek of vagen waar ze geen antwoord op weten kunnen..en dan worden ze vaak kwaad.


Onslaught
Usericon van Onslaught
Posted 12-12-2006 15:24 by Onslaught Wijzig reactieProfiel van OnslaughtQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2006 15:17 schreef Misanthrope het volgende:
Ik ben niet gedoopt, kom er openlijk voor uit dat ik agnost ben en dus niet in een God 'geloof' (maar ook het bestaan niet ontken) en ik heb nog nooit van een Christen gehoord dat ik zal branden in de hel.

Misschien heeft het dan toch met gedrag te maken...


Dat zeg ik zelf trouwens ook altijd...´ik heb niet de arrogantie en de bewijzen om te zeggen dat god niet bestaat´.
Wie iets beweert moet bewijzen meebrengen..en dat kunnen ze van beide kanten niet.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-12-2006 15:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2006 15:24 schreef Onslaught het volgende:
Dat zeg ik zelf trouwens ook altijd...´ik heb niet de arrogantie en de bewijzen om te zeggen dat god niet bestaat´.
Wie iets beweert moet bewijzen meebrengen..en dat kunnen ze van beide kanten niet.
Was jij niet de persoon die zegt dat Jezus bestaan heeft en dat daar bewijzen voor zijn, maar dat je de bewijzen niet weet? Je lult net als een pvda-er

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 12-12-2006 15:25]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-12-2006 15:27 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2006 15:25 schreef Jenje het volgende:
Was jij niet de persoon die zegt dat Jezus bestaan heeft en dat daar bewijzen voor zijn, maar dat je de bewijzen niet weet? Je lult net als een pvda-er
Er zijn geschriften van volgelingen over Jezus en van de Romeinen die spreken van enkele 'profeten', waaronder een zekere Jezus (Jezus was zeker niet de enige die een monotheistische godsdienst predikte) in het gebied Israel. We kunnen er dus vanuit gaan dat er een personage als Jezus heeft bestaan.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Onslaught
Usericon van Onslaught
Posted 12-12-2006 15:28 by Onslaught Wijzig reactieProfiel van OnslaughtQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2006 15:25 schreef Jenje het volgende:
Was jij niet de persoon die zegt dat Jezus bestaan heeft en dat daar bewijzen voor zijn, maar dat je de bewijzen niet weet? Je lult net als een pvda-er


Ik zei ook dat ik dat 4 jaar geleden op tv heb gezien..
Maar ik geloof idd niks..ook niet ALS het bewijs er is..
Aangezien geloof is gebasseerd op dingen die je niet weet...en zodra je iets weet is geloof overbodig geworden.
Ik geloof net zo min in mezelf.
Ik weet wie ik ben,wat ik wil,waar ik voor sta,en wat ik kan..dus geloven in jezelf zie ik als onzekerheid over jezelf.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-12-2006 15:29 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Of geloof jij te weten wie je bent en wat je wilt? Want er is geen sluitend bewijs dat jij bent wie jij denkt dat je bent of dat jij wilt wat jij denkt dat je wilt. Je gelooft dus dat je bent wie je bent en wilt wat je wilt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Onslaught
Usericon van Onslaught
Posted 12-12-2006 15:29 by Onslaught Wijzig reactieProfiel van OnslaughtQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2006 15:27 schreef Misanthrope het volgende:
Er zijn geschriften van volgelingen over Jezus en van de Romeinen die spreken van enkele 'profeten', waaronder een zekere Jezus (Jezus was zeker niet de enige die een monotheistische godsdienst predikte) in het gebied Israel. We kunnen er dus vanuit gaan dat er een personage als Jezus heeft bestaan.


Ik weet niet of we offtopic gaan zo ja dan hoor ik het wel...
Dat vind ik dus ook...het is niet echt een vaag iets te noemen dat ie bestaan heeft...maar de dingen die over m geschreven zijn of wat ie kon..tja...daar zet ik hele grote vraagtekens bij.


Nix
Usericon van Nix
Posted 12-12-2006 15:30 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Er is bewijs. Je weet het. Maar nu geloof je het bewijs niet?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Onslaught
Usericon van Onslaught
Posted 12-12-2006 15:32 by Onslaught Wijzig reactieProfiel van OnslaughtQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2006 15:29 schreef Misanthrope het volgende:
Of geloof jij te weten wie je bent en wat je wilt? Want er is geen sluitend bewijs dat jij bent wie jij denkt dat je bent of dat jij wilt wat jij denkt dat je wilt. Je gelooft dus dat je bent wie je bent en wilt wat je wilt.



Nee ik weet wie ik ben enz enz.
Je kunt jezelf dat bewijzen door jezelf vragen te stellen en dingen te laten doen waarvan je niet weet of je daar tot in staat was...en mochten er dingen zijn die ik niet zou weten..dan is dat puur een kwestie van onwetendheid...tot de dag komt dat je dat wel komt te weten.
Als het te onduidelijk is dan hoor ik het wel...het is een beetje moeilijk om in getypte woorden uit te leggen.


Onslaught
Usericon van Onslaught
Posted 12-12-2006 15:34 by Onslaught Wijzig reactieProfiel van OnslaughtQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2006 15:30 schreef Nix het volgende:
Er is bewijs. Je weet het. Maar nu geloof je het bewijs niet?



Bewijs maakt geloven overbodig...
Geloof is iets niet weten maar denken dat het er is...
Zodra het bewijs geleverd is heb je weer iets meer kennis over hetgeen bewezen is.
Je kunt iemand die een sleutel in zn hand houd toch ook niet vertellen dat je evt NIET geloofd dat ie een sleutel vasthoud?
Dat zie je dus dat weet je..maakt het geloven weer overbodig.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 12-12-2006 15:34 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Dus je doet die dingen, doordat je gelooft dat het misschien mogelijk is om ze te doen?

Geloven, denken, weten, het zijn allemaal termen die te onduidelijk zijn om zeker te weten wat het echt betekent.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nix
Usericon van Nix
Posted 12-12-2006 15:36 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2006 15:34 schreef Misanthrope het volgende:
Dus je doet die dingen, doordat je gelooft dat het misschien mogelijk is om ze te doen?

Geloven, denken, weten, het zijn allemaal termen die te onduidelijk zijn om zeker te weten wat het echt betekent.


quote:
Op 12 december 2006 15:34 schreef Onslaught het volgende:
Bewijs maakt geloven overbodig...
Geloof is iets niet weten maar denken dat het er is...
Zodra het bewijs geleverd is heb je weer iets meer kennis over hetgeen bewezen is.
Je kunt iemand die een sleutel in zn hand houd toch ook niet vertellen dat je evt NIET geloofd dat ie een sleutel vasthoud?
Dat zie je dus dat weet je..maakt het geloven weer overbodig.



Eigenlijk geloof je dat je het denkt te weten.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-12-2006 15:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2006 15:27 schreef Misanthrope het volgende:
We kunnen er dus vanuit gaan dat er een personage als Jezus heeft bestaan.
Een zin met heel veel onzekere en variabele termen Enfin; bewijs is er niet.


Onslaught
Usericon van Onslaught
Posted 12-12-2006 15:37 by Onslaught Wijzig reactieProfiel van OnslaughtQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2006 15:34 schreef Misanthrope het volgende:
Dus je doet die dingen, doordat je gelooft dat het misschien mogelijk is om ze te doen?

Geloven, denken, weten, het zijn allemaal termen die te onduidelijk zijn om zeker te weten wat het echt betekent.



Nee ik doe dingen m te kijken of ik het kan..zolang ik dat niet weet ...weet ik het niet...heb ik het geprobeerd...lukt het...dan weet ik dat ik het kan en is voor mezelf bewijs geleverd...en bewijs is onomstotelijk..
(ik weet het die puntjes zijn irritant,maar ik had maar een zes iedere keer op school voor nederlands)
sorry daarvoor.(die puntjes eh!)


Onslaught
Usericon van Onslaught
Posted 12-12-2006 15:39 by Onslaught Wijzig reactieProfiel van OnslaughtQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2006 15:36 schreef Nix het volgende:
Eigenlijk geloof je dat je het denkt te weten.




Nee ik weet pas met bewijs..en in bewijs hoef je niet te geloven..bewijzen zijn feiten..en feiten zijn waar..en de waarheid in niet ontkenbaar.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-12-2006 15:39 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

In midden-america wemelt het van de mennekes die Jesus (spreek uit: Geesoes) heten. Betekent niet dat ze allemaal op water kunnen lopen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 12-12-2006 15:39 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Wat een discussie, echt waar.


Against God and Government


Onslaught
Usericon van Onslaught
Posted 12-12-2006 15:39 by Onslaught Wijzig reactieProfiel van OnslaughtQuote dit bericht

toch wel leuk om te zien dat er ook mensen zijn die meedenken..ik zit ook op tmf..maar daar is het niveau stukken lager.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-12-2006 15:41 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Je zegt het alsof het je verbaast...


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Nix
Usericon van Nix
Posted 12-12-2006 15:41 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2006 15:39 schreef Onslaught het volgende:
Nee ik weet pas met bewijs..en in bewijs hoef je niet te geloven..bewijzen zijn feiten..en feiten zijn waar..en de waarheid in niet ontkenbaar.


Tuurlijk moet je wel in bewijzen geloven om ze aan te kunnen nemen als feiten.

Ik ken genoeg Christenen -ja laten we er die maar weer eens bij pakken- die bewijzen niet willen geloven en daarom ze niet aannemen als feiten.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 12-12-2006 15:41 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Als het je troost, er zijn ook wel eens dagen dat TMF in vergelijking met ZM uitblinkt van de intelligentie..

@Onslaught dus

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 12-12-2006 15:42]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 12-12-2006 15:42 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 12 december 2006 15:39 schreef Onslaught het volgende:
toch wel leuk om te zien dat er ook mensen zijn die meedenken..ik zit ook op tmf..maar daar is het niveau stukken lager.


Ik ben de nieuwe Messias, dus kappen nu met deze discussie.


Against God and Government


Onslaught
Usericon van Onslaught
Posted 12-12-2006 15:42 by Onslaught Wijzig reactieProfiel van OnslaughtQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2006 15:41 schreef Mark het volgende:
Je zegt het alsof het je verbaast...


Ik heb het profiel hier al een tijd maar dit is eigenlij de eerste keer dat ik echt op het forum kijk...(i know..shame on me)


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-12-2006 15:43 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Bewijzen zijn geen feiten. Bewijzen zijn aanduidingen die de waarschijnlijkheid van een hypothese versterken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen