|
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
||||
Auteur: |
|
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:AH Boeddha draagt je dus op verlichting te vinden |
|
quote:Nee, dat is je eigen keuze. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Hmm lotsa crap if you ask me ... |
|
quote:Tsja, het is niet mijn ding, maar er zitten wel bruikbare gedachten bij. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Overal zitten bruikbare gedachten in, anders zou er niemand in geloven. |
|
quote: Maar volgens mij heb jij een afkeer van alle religies.... De relativerende factor af en toe maar meestal best wel lastig door je anti religeuze instelling... |
|
quote: The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote:oh dear, ik ben lastig omdat ik me niet wil laten leiden door een stel leiders die zeggen dat zij de juiste interpretatie geven van de letteren, shoot, moet ik nu naar de hel? Ik denk liever zelf na ... |
|
quote: Dat jij gelooft in de hel zeg... Maar als het over religies gaat ben jij zo super wantrouwend. Maar als je een religie aanhangt wil het toch ook niet gelijk zeggen dat je een domme spons wordt die andermans bevindingen als de onbetwiste waarheid accepteerd? Je mnoet toch proefen wat je eet voor je het slikt? |
|
quote:Ken jij die term .. sarcasme? Nee he ... Ben nog maar weinig echt gelovenden tegen gekomen die hun geloof kunnen onderbouwen. Ben zelf overigens licht katholiek opgevoed, (tot het punt waarop ik over dat soort zaken ging nadenken) en heb me altijd redelijk geïnteresseerd in religies, waarbij ik bij de grote religies overal dezelfde punten zie. Als jou dat stoort moet je misschien eens leren accepteren dat sommige mensen geen religie nodig hebben om hun fouten op af t schuiven. |
|
quote: Niet? Bewijs het tegendeel maareens? Spreken over naastenliefde, maar dan wel iedereen die anders is verafschuwen. Het heel erg voor een ideaal zijn en erin geloven dat wat jij vindt wat goed is het goede is, neemt met zich mee dat alles wat daarvan afwijkt niet goed of minder goed is. Nu is wat "goed" is in religies niet zo breed en male dominated. en is bijna alles en iedereen fout en verbeterbaar. (homo's bijv of zelstandige vrouwen, of niet religieuze mensen). [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 26-09-2004 19:05] |
|
quote: kleine voetnoot, er is een groot verschil tussen de extremisten en de 'normale' moslims. Maar dat geldt volgens mij voor iedere religie |
|
quote:Ghoullie is te extremistisch om al die verschillende schakeringen te kunnen onderscheiden, zo lijkt het meestal What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Dus ook verbeterbaar ff int algemeen: Alhoewel ik denk dat niemand echt het recht heeft om te zeggen dat iemand anders fout bezig is. Inzicht is het minste wat je ze kan geven. Afgezien van de extremisten op dit vlak is het imho een mengelmoes van emotioneel en rationeel denken wat mensen beweegd om iets te doen of zeggen. Hoe ze zover komen is weer een heel ander verhaal. |
|
quote: Tuurlijk kun je dat niet... Dat kun je bij geen enkele religie/godsdienst. Religie is niet gebaseerd op wetenschap, of op het principe dat twee tegenstrijdigheden niet samen kunnen vallen (PnC, Principum non-Contradictionis of zoiets).. Religie gaat om gevoel en emotie.. Het is geen wetenschappelijke visie op het leven ofzo.. [Dit bericht is gewijzigd door Styhn op 28-09-2004 16:06] 11.45: restate my assumptions |
|
Ik ken nog wel een moslim die helemaal verslingert is aan megadeth en de eerste 3 metallica. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: das wel extreem |
|
quote:Nouja als hij terug zou gaan naar zijn land van herkomst wordt zijn kop met discman aan eraf gehakt. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
Gaaf een topic over Helmet! Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com |
|
quote: das nóg extremer Triest eigenlijk dat een religie (welke dan ook) waarin mensen toch eigenlijk hun verlichting in zouden moeten vinden zo'n zware last kan zijn. |
|
quote:Hier ben ik niet mee eens. Ik zie vollop moslim hardrockers. Ze alleen niet voor de christen metal/rock bands. |
|
in streng islamitische landen is vaak het enige op gebied van muziek wat het toegestaan is die mensen te horen het gejengel uit de torens (minaretten), als een religie nog niet de concurrentie kan dulden van iets onschuldigs en moois als muziek, wat de mensen eerder samenbrengt dan verdeeld (tenzij je kijkt naar subculturen in de westerse wereld, maar dat wordt ook weer tegengesproken door een multisubculturendragend festival-fenomeen) dan is er met die (bepaalde tak van) religie imho iets ernstig mis. Als zelfs de muziek in de ogen van de leiders een ontoelaatbaar kwaad is, hoe kunnen zij dan ooit pretenderen nog waardevoller dingen als mensenrechten of naastenliefde te verkondigen? "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
Moslims moeten lekker daar blijven waar ze horen....het gejengel wat ze zelf maken luisteren...en met die gore islamitische poten van metal afblijven. |
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |