IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : moslim-hardrockers?? Vorige pagina | Volgende pagina
rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 19-11-2001 14:24 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Metal is in (bijna) al zijn vormen en zeker vanuit zijn geschiedenis op zijn minst atheïstisch. Dit is direct in strijd met ALLE vormen van geloof. Een moslim die metalhead is is net zoiets belachelijks als een christelijke metalhead. Je kunt toch niet beweren te geloven en toch geen moeite te hebben met metal teksten (bv, het voorbeeld van CoF hierboven). Ik weet dat er christelijke bands zijn maar dat zijn uitzonderingen want metal is altijd een stroming tegen geloof geweest, met het satanisme als meest extreme uiting.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-11-2001 14:28 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 november 2001 23:13 schreef linknl het volgende:
kijk eens naar nederland heeft hier het geloof iets met de cultuur te maken?


Ik zou zeggen: Alles; de gebouwen, de normen en waarden, de gebruiken, de eetgewoonten, de levensbeschouwende discussies; geloof is de grondslag voor cultuur IMHO.
Sterker nog: ik zou zelfs durven beweren: alles behalve de natuur is cultuur; mensenwerk.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-11-2001 14:29]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Elanthia
Usericon van Elanthia
Posted 19-11-2001 14:46 by Elanthia Wijzig reactieProfiel van ElanthiaQuote dit berichthttp://htt

Als ik zaterdagsavonds in het zwart met spikes e.d. uitga en langs een clubje marokkanen/turken loop, krijg ik regelmatig "hee satanaanbidder" e.d. naar mn hoofd. Ook werkt er hier een marokkaanse jongen die een keer heel serieus vroeg of ik satan aanbad (en ik zie er echt niet extreem uit ofzo).

Ik denk dat "dat soort" (niet discriminerend bedoeld) groepen het idee hebben dat elke metalhead zich met duistere zaakjes bezighoudt () en dat past dus inderdaad niet bij hun geloof.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-11-2001 15:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Over die metal uit Iran: als die Iranezen geen metal ontdekt hadden, hadden ze het vast niet zelf bedacht. De islam is daar staatsgodsdienst en metal zou daar denk ik niet uitgevonden zijn. Ander land, niet te vergelijken met Europa.

quote:
Op 19 november 2001 14:28 schreef Mutilator het volgende:
Ik zou zeggen: Alles; de gebouwen, de normen en waarden, de gebruiken, de eetgewoonten, de levensbeschouwende discussies; geloof is de grondslag voor cultuur IMHO.
Sterker nog: ik zou zelfs durven beweren: alles behalve de natuur is cultuur; mensenwerk.


Mee eens, cultuur is de bril waardoor je naar de wereld kijkt. Daar hoort geloof ook bij. Een monotheistische gelovige zal het daar trouwens niet mee eens zijn omdat dan zijn almachtige g0d op een cultureel-symbolisch niveau wordt uitgelegd: de heilige drieeenheid gereduceerd tot een collectief-psychologisch denkbeeld.
Cultuur en geloof en dergelijke zijn zulke vage begrippen dat je van tevoren moet afspreken wat je daarmee bedoelt, denk ik.

quote:
Op 19 november 2001 op een bepaalde tijd schreef Rajackar het volgende:
Metal is in (bijna) al zijn vormen en zeker vanuit zijn geschiedenis op zijn minst atheïstisch. Dit is direct in strijd met ALLE vormen van geloof. Een moslim die metalhead is is net zoiets belachelijks als een christelijke metalhead. Je kunt toch niet beweren te geloven en toch geen moeite te hebben met metal teksten (bv, het voorbeeld van CoF hierboven). Ik weet dat er christelijke bands zijn maar dat zijn uitzonderingen want metal is altijd een stroming tegen geloof geweest, met het satanisme als meest extreme uiting.


A-fucking-men. Jammer dat bijna niemand het wil geloven maar toch is het zo. Metal is een grote middelvinger naar gezag, naar de wet, naar 'normaalheid', naar g0d. Het is grenzeloze muziek, hedonistisch, schaamteloos of maniakaal. Ik snap zelf ook niets van christenen die doodleuk Atheist, Slayer of Morbid Angel opzetten. En eh, 'het gaat om de muziek' is natuurlijk een kutsmoes: het gaat om METAL. Dat is een ander, GROTER begrip.



Amarantha
Usericon van Amarantha
Posted 19-11-2001 15:31 by Amarantha Wijzig reactieProfiel van AmaranthaQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2001 14:28 schreef Mutilator het volgende:
Ik zou zeggen: Alles; de gebouwen, de normen en waarden, de gebruiken, de eetgewoonten, de levensbeschouwende discussies; geloof is de grondslag voor cultuur IMHO.
Sterker nog: ik zou zelfs durven beweren: alles behalve de natuur is cultuur; mensenwerk.
Helemaal mee eens.

Ik heb tweeënhalf jaar samengewoond met iemand die is opgegroeid in een voornamelijk islamitisch land. Hij deed daar zelf niet zoveel mee, maar je merkt dan toch het verschil in normen en waarden en alles wat Mutilator hierboven opmerkt. Kortom godsdienst is cultuur.

Overigens ging hij altijd met mij mee naar wat voor band dan ook en hij was bijzonder gecharmeerd van Immortal.


No regrets and no remorse...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-11-2001 15:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

in turkije heb je toch wel metalbands. ik denk , om het heel grof te stellen, dat het vooral arabieren niet veel om metal geven (nogmaals, dit is een zware generalisatie). en turken zijn nu eenmaal geen arabieren maar meer op het westen georienteerd. ik heb ook nooit een noord-afrikaan op een concert heb gezien. maar van mij zijn ze in ieder geval van harte welkom.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-11-2001 15:59 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 19 november 2001 15:07 schreef Dwaallicht het volgende:
A-fucking-men. Jammer dat bijna niemand het wil geloven maar toch is het zo. Metal is een grote middelvinger naar gezag, naar de wet, naar 'normaalheid', naar g0d. Het is grenzeloze muziek, hedonistisch, schaamteloos of maniakaal. Ik snap zelf ook niets van christenen die doodleuk Atheist, Slayer of Morbid Angel opzetten. En eh, 'het gaat om de muziek' is natuurlijk een kutsmoes: het gaat om METAL. Dat is een ander, GROTER begrip.


niet mee eens, ik zelf luister eigenlijk nooit naar teksten, klees heel toevallig dan af en toe wel eens iets maar daar houdt het ook bij op, het gaat mij puur om het ragge en de melodieen enzo


Je moeder.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-11-2001 16:11 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2001 15:59 schreef karnivoor het volgende:
niet mee eens, ik zelf luister eigenlijk nooit naar teksten, klees heel toevallig dan af en toe wel eens iets maar daar houdt het ook bij op, het gaat mij puur om het ragge en de melodieen enzo


Nou ik kan je adviseren om wel naar de teksten te luisteren, muziek blijft het belangrijkste in metal natuurlijk maar die bands hebben vaak over teksten net zo hard nagedacht als over de muziek zelf. Het is gewoon een onderdeel van het geheel.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-11-2001 16:16 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ja dat is zo maar bijvoorbeeld sommige nummers van burzum zit helemaal geen tekst in, dat bedoel ik, ik vind die nummers ook net zo geweldig als de rest van burzum (ook het nieuwe spul)

maar tzal denkik ook aan mijn houding liggen, kwil gewoon een lekkere pot muziek horen waarbij ik me kan uitleven of helemaal bij kan wegdromen, maakt niet uit wat voor een muziek het is... maar kzal eens even wat boekies doorbladeren de volgende keer alsk luister

(heb overigens wel de teksten van det som engang var (de cd) uitgebreid gelezen en die kerel kan best goed schrijven)

kristian vikernes


Je moeder.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-11-2001 16:20 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hij noemt zich tegenwoordig Varg... en hij heeft inderdaad fantastische teksten geschreven. Vooral op 'Hvis Lyset Tar Oss', wat een conceptalbum, wat een teksten...

Dead van Mayhem schreef ook zeer duistere poetische teksten. En Fenriz van Darkthrone ook, met een absurdistische neiging... mooi! (de teksten op 'Ravishing Grimness' vond ik dan weer bagger).

Een band uit een ander genre die me te binnen schiet is At The Gates... zeer droevige poezie.
De death metal band met de beste teksten is voor mij Suffocation, daar kan ik ook zeer van genieten (blood sprays the walls... as you drill deeper (Breeding the Spawn)).

Metaforen heerschen!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-11-2001 19:50 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Toch apart; een satanist die kristian heet...
Dan wordt je nooit populair in die kringen.
Geen wonder dattie zich Varg (wolf) ging noemen!!!

Metaforen rulen idd; de teksten van Blessed are the sick zijn echte kunststukjes.
(Let op het gespeel met woordklanken!!!!):

Blessed are the sick/Leading the rats

Havohej another me born to serve
To plague and moan
So many years my seed condemned
Now free to soar!!!

Will is yours? So, creator
No intend could shadow
My disease... Ever lusting pain

World of sickness
Blessed are we to taste
This life of sin

My touch is inhumane
Nocturnal beast inside
This void of light
And empty shall remain





[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-11-2001 19:51]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-11-2001 20:39 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Veel landen in het oosten zijn moslim en daar zijn vaak klopjachten op metalheads; ze zijn er dus wel!

Zo heb ik een tijd terug gehoord over Egypte die alles wat op metal leek wou uitbannen en stond er iets in de Aardschok over Megadeth cd's die uit de handel werden gehaald in
Maleisie omdat Devil's island satanisch zou zijn of zoiets.
(Weet niet precies welke Aardschok; verscheen in de afgelopen maanden en stond in de nieuwspagina's)


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-11-2001 20:42 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

in ff denke, ergens daaro bij indonesië, uh... sri lanka, nej... uh... SINGAPUR geloof ik jah is blackmetal zelfs verboden heb ik gehoord...

lang leve het (soms tè) tolerante NEDERLAND


Je moeder.


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 19-11-2001 21:01 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

ja dat klopt in singapore weer ik het zeker maar heb het altijd gewoon bij als ik daar ben, heb zelfs 2 cd's weggeven daaro.


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 19-11-2001 21:08 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Ik zou niet eens durven mijn COF of Dimmu Börgir shirt te dragen in een moslim land.

Dan kom ik thuis in een kist !!!

Maar als ze hier naar een concert/festival willen komen, zijn welkom.

Het lijk me ook wel grapping om een Arabies Black Metal of Gothic band te horen !!!





[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_Smile op 19-11-2001 21:10]


Wiegen Meister !


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 19-11-2001 21:15 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

afgelopen zomer lag ik aan de rand van de jungle in het huis van een maat van me te pitten werd ik wakker geblazen door COF ik kijken was het die gast die ik een jaar eerder die cd had gegeven die gast woont in een rieten hutje, maar wel een stereo waar wij nog wat van kunnen leren. lol


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-11-2001 21:16 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 19 november 2001 21:08 schreef Shadow_Smile het volgende:

Het lijk me ook wel grapping om een Arabies Black Metal of Gothic band te horen !!!



Heel aardig punt;Vraagje voor de diehard underground fans: bestaan die bands?



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 19-11-2001 21:19 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 19 november 2001 21:15 schreef linknl het volgende:
afgelopen zomer lag ik aan de rand van de jungle in het huis van een maat van me te pitten werd ik wakker geblazen door COF ik kijken was het die gast die ik een jaar eerder die cd had gegeven die gast woont in een rieten hutje, maar wel een stereo waar wij nog wat van kunnen leren. lol


Da's pas humor!!!

Blies ie z'n eigen rieten hutje niet op met die stereo?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 19-11-2001 21:19]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-11-2001 21:19 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

knight errant op wacken 2001, turkse powermetal

nou hou ik normal gesproken al niet van powermetal maar dit sloeg alles


Je moeder.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 19-11-2001 21:48 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2001 21:16 schreef Mutilator het volgende:
Heel aardig punt;Vraagje voor de diehard underground fans: bestaan die bands?




Hmmm ik ken wat Israelische bands, Melechesh is Israelische black metal. Ze zijn echter geëmigreerd na hun CD 'As Jerusalem Burns' geloof ik, of was dat nou een songtitel?

Dan is er het turkse Pentagram, er zijn wel meer Turkse bandjes. Arabische bands? Al sla je me dood....


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 19-11-2001 21:57 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2001 21:19 schreef Mutilator het volgende:
Da's pas humor!!!

Blies ie z'n eigen rieten hutje niet op met die stereo?


hutje hebben we vervangen voor beton we vonden het te gevaarlijk worden.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 19-11-2001 22:23 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Melechesh heb ik idd beluisterd, klonk wel grappig. Maar zaten die niet in NL? (kan het helemaal fout hebben hoor ).


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 19-11-2001 23:10 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Het lijkt me heel tof wanneer de buitenlandse mensen meer geintegreerd zijn zodat er allerlei mooie exotische metals met lang zwart haar rondlopen....



Paulien.broeren
Deth for Life
Usericon van Paulien.broeren
Posted 21-12-2001 23:41 by Paulien.broeren Wijzig reactieProfiel van Paulien.broerenQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2001 15:07 schreef Dwaallicht het volgende:
A-fucking-men. Jammer dat bijna niemand het wil geloven maar toch is het zo. Metal is een grote middelvinger naar gezag, naar de wet, naar 'normaalheid', naar g0d. Het is grenzeloze muziek, hedonistisch, schaamteloos of maniakaal. Ik snap zelf ook niets van christenen die doodleuk Atheist, Slayer of Morbid Angel opzetten. En eh, 'het gaat om de muziek' is natuurlijk een kutsmoes: het gaat om METAL. Dat is een ander, GROTER begrip.

EINDELIJK iemand die het snapt! Metal is a way of life!


Cower you weaklings, tremble in fear, I am the ruler of land, sea and air


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 22-12-2001 17:12 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

moslin metalheads? YEAH RIGHT!


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen