IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : moslim-hardrockers?? Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-04-2005 21:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

1- Jij bent wel erg naïef als je denkt dat alle religies naast elkaar zouden kunnen leven.
2- Diversiteit is niet per definitie goed


Lucretia666
Usericon van Lucretia666
Posted 27-04-2005 21:42 by Lucretia666 Wijzig reactieProfiel van Lucretia666Quote dit bericht

Tja, een utopia, zoals ik al zei. Maar waarom is diversiteit niet per sé goed? De meeste mensen kennen niet veel meer religies dan de moderne. Terwijl de oude toch zoveel kleurrijker zijn. Met een hele zwik goden en godinnen waar je dan je favoriet uit kon kiezen. Of iedereen z'n eigen persoonlijke huis-godje, zoals in Babylon.
Het klinkt gewoon zoveel leuker als die saaie christenen en moslims met hun lange lijsten zinloze ver- en geboden!
"Eén ware god", yatta yatta yatta


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-04-2005 21:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hoezo zijn de "oude" religies kleurrijker? Dat soort statements zijn al de reden waarom religies niet naast elkaar kunnen bestaan. Omdat elk persoon de voorkeur heeft voor zijn religie, en bij nagenoeg elke religie krijg je dan een groep achterlijke schapenb die een psychopaat gaan aanhangen die dan andersgelovigen gana vermoorden.

Het zou vele utopischer zijn als religies verboden zouden worden en dat mensen gestimuleerd zouden worden zelf na te denken ipv klakkeloos de waarden en normen van anderen over te nemen.


Lucretia666
Usericon van Lucretia666
Posted 27-04-2005 21:52 by Lucretia666 Wijzig reactieProfiel van Lucretia666Quote dit bericht

Nou, ja, het zou per definitie beter zijn als mensen nooit op het idee waren gekomen om zoiets als goden te verzinnen. "Een of ander schimmig opperwezen waar ze al hun sores -en verantwoordelijkheden- bij in de schoot kunnen gooien." Weg met de valse superioriteit. Weg met het valse schuldgevoel dat ondermeer katholieken eigen is. Weg met religie-gerelateerde onderdrukking. Weg met het uitroeien van concurrerende religies (catharen). Ik wil niet zeuren maar helaas maar waar: mensen zijn de meest destructieve kracht op deze wereld. En religie is het meest destructieve wat de mens ooit heeft uitgevonden. De H-bom is er niks bij.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-04-2005 21:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jij wilde toch dat alle religies welkom zouden zijn? Je valt ze nu zelf aan! Zie hoe zinloos ALLE religies zijn ....


Lucretia666
Usericon van Lucretia666
Posted 27-04-2005 21:59 by Lucretia666 Wijzig reactieProfiel van Lucretia666Quote dit bericht

Oeps... Dat is ook weer zo.
Ik ben ook in dilemma over dit onderwerp.


lycantrophy
Usericon van lycantrophy
Posted 01-05-2005 23:13 by lycantrophy Wijzig reactieProfiel van lycantrophyQuote dit bericht

hier heb je er 1 !



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-05-2005 23:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.. zaagtorture ..


zucht ...


lycantrophy
Usericon van lycantrophy
Posted 02-05-2005 0:24 by lycantrophy Wijzig reactieProfiel van lycantrophyQuote dit bericht

Ruik ik daar een groupie ?

Zagen till death



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-05-2005 0:38 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

lycantrophy is de metal knuffelmarrokaan van 1 pagina terug


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 09-12-2006 18:30 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

moslims zorgen samen met links voor het sluiten van een metalcafe:

Gunther Theys van Ancient Rites:
ISLAM: A different story. Fundamentalism is increasing and imported to Europe by immigrants. Recently the Moslem community in my city were responsible for the closing of the only Metal pub there was in my region. The pub was situated where they live and they dissaproved of the „unholy, decadent character" of the place. Our mayor who wants to be over the top „politically correct" thought it was a sign of good will to the Moslem immigrants to close the place down.

http://www.dma.be/p/ar/press/metalzin.htm


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 09-12-2006 18:51 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2005 21:45 schreef Jenje het volgende:
Hoezo zijn de "oude" religies kleurrijker? Dat soort statements zijn al de reden waarom religies niet naast elkaar kunnen bestaan. Omdat elk persoon de voorkeur heeft voor zijn religie, en bij nagenoeg elke religie krijg je dan een groep achterlijke schapenb die een psychopaat gaan aanhangen die dan andersgelovigen gana vermoorden.



Tot de Joden kwamen was er anders weinig ruzie om goden. In de oudheid werden goden van andere religies vaak erkend, en soms zelfs geëerd. Wel was de God van het machthebbende volk superieur. Bijna niemand twijfelde aan 't bestaan van de goden (ook niet die van vijanden).
Omdat de meeste godsdiensten toch polytheistisch waren konden vreemde goden ook makkelijk worden opgenomen in andere godsdiensten. Dus ja, oude godsdiensten zorgden veel minder voor geweld.

Maarja, dat verandert natuurlijk allemaal als er maar één God is met een groep fanatieke aanhangers.

En Jenje, als je denkt dat met het verdwijnen van religies ideologisch geweld verdwijnt ben je naiëf. Hoeveel mensen zijn er al gestorven in de naam van de communistisch revolutie?

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 09-12-2006 18:55]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-12-2006 18:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Communisme is ook een levensovertuiging, waardoor het imho gelijk is aan een religie. Daarnaast ook daar: leider, volgelingen, volgelingen dom, volgelingen moorden.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 09-12-2006 19:02 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Wie is dan de leider van de metal?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-12-2006 19:04 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2006 18:59 schreef Jenje het volgende:
Communisme is ook een levensovertuiging, waardoor het imho gelijk is aan een religie. Daarnaast ook daar: leider, volgelingen, volgelingen dom, volgelingen moorden.
Dus geen overtuigingen, geen doel in je leven, oftewel een doelloos leven leiden (lijden)?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 09-12-2006 19:09 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 9 december 2006 18:30 schreef Psychonaut het volgende:
moslims zorgen samen met links voor het sluiten van een metalcafe:



De ene groep z'n plekkie afnemen omdat een andere groep het niet kan opbrengen om een beetje tolerant te zijn? Dat vind ik niet links, da's gewoon slappe hap.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-12-2006 19:10 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2006 19:09 schreef skarmoon het volgende:
De ene groep z'n plekkie afnemen omdat een andere groep het niet kan opbrengen om een beetje tolerant te zijn? Dat vind ik niet links, da's gewoon slappe hap.
Links is ook slap gelul.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


WMP
Usericon van WMP
Posted 09-12-2006 19:59 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2006 18:59 schreef Jenje het volgende:
Communisme is ook een levensovertuiging, waardoor het imho gelijk is aan een religie.


Met een stelling als deze katapulteer je jezelf definitief in het rijk der dwazen. Weet je uberhaupt wat een definitie van religie inhoudt?
Praten als een kip zonder kop kan iedereen, het zou alleen verboden moeten worden om dat soort kneuzen op fora toe te laten.

[edit]Die spelfouten ook, verdikkeme.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 09-12-2006 20:00]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-12-2006 20:02 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2006 19:59 schreef WMP het volgende:
Met een stelling als deze katapulteer je jezelf definitief in het rijk der dwazen. Weet je uberhaupt wat een definitie van religie inhoudt?
Praten als een kip zonder kop kan iedereen, het zou alleen verboden moeten worden om dat soort kneuzen op fora toe te laten.

[edit]Die spelfouten ook, verdikkeme.
Ik vind het wel mooi dat jij vanuit je alwetendheid zo met steekhoudende argumenten jenje's stelling van de tafel veegt!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-12-2006 20:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hihihihi happen! Gaaf dat WiMP altijd zo voorspelbaar is.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 09-12-2006 20:17 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Wimp. Damn.



skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 09-12-2006 21:32 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 9 december 2006 19:59 schreef WMP het volgende:
Met een stelling als deze katapulteer je jezelf definitief in het rijk der dwazen. Weet je uberhaupt wat een definitie van religie inhoudt?
Praten als een kip zonder kop kan iedereen, het zou alleen verboden moeten worden om dat soort kneuzen op fora toe te laten.

[edit]Die spelfouten ook, verdikkeme.

Wat is dit nou weer voor verbale diarree!


WMP
Usericon van WMP
Posted 10-12-2006 0:57 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Hoe je het ook wendt of keert, het gelijkstellen van een levensovertuiging aan een religie is iets wat op inhoudelijke gronden gewoonweg niet hetzelfde is. Twijfel je daaraan, leer begrijpend lezen en zoek de definities op in het woordenboek.

Gelukkig is het niveau op ZM nog steeds zo absurd laag dat zelfs normaal woordgebruik niet als zodanig wordt herkend. Of is Skarmoon een uitzondering?

Oud Vuil, wimp is al zovaak uit de kast getrokken dat zelfs Seth Gaaikema er niet om kan lachen.

Gelukkig zijn er dagelijks diepe, intellectuele discussies aan de gang die mijn bloed sneller doet stromen. Meestal naar mijn lachspieren, maar dat terzijde. Die zijn trouwens wel extreem goed ontwikkeld sinds ik met enige regelmaat dit forum met een bezoekje vereer.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-12-2006 1:07 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Er bestaan geen synoniemen; er is nl altijd een nuance verschil


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


R.
Usericon van R.
Posted 10-12-2006 1:09 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Goed geletterde mensen zijn slim! Waar is de inbreng? (goofy lachje)


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen