|
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Nederland is van oorsprong MOERAS! De Germanen kwamen OOK uit het buitenland. Het zgn hervinden van het Heidendom? Verwar je dat niet met New Age-geneuzel, bomenpraterij, interesse in geschiedenis en een paar pubers in je omgeving die Wodan cool vinden? De meeste Germaanse invloeden die over zijn, zijn verweven met het christendom. De rest van de Germaanse cultuur is een vage schim dat historici trachten te reconstrueren uit overleveringen en opgegraven potscherven. Heel interessant allemaal, maar dat neemt niet weg dat Nederland een cultuur heeft die stoelt in Germaanse en vooral christelijke ideeën. Het feit dat de afgelopen 50 jaar een enorme ontkerking kent, is ook terug te vinden in het 'huidige tijdsbeeld', maar kan het grote christelijke stempel niet wegnemen. Ik denk dat als je gaat tellen dat er meer christelijken dan 'Germanen' wonen in Nederland. Maar vreest niet en droom lekker verder net als alle andere dromers over bijv: een wereldwijd Kalifaat, Groot-Servië, de terugkeer van het Druïdisme, het Eind der Tijden, de komst van Boeddha, de Normen en Waarden van de jaren '50, blabla.... ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Wij zijn Angel-Saxen, geen Germanen. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Ook goed....(onze "herboren Germaantjes" zullen wel teleurgesteld zijn) ik heb slechts een deel van mijn stamboom gezien en die ging maar tot 1850 ofzo... Ik ben daar niet zo in thuis. (wisten jullie al dat de Mongolen afstammen van de Amazones?) Oh ja; Moslim-hardrockers? Waarom niet? Al dat dogmatische gezeik dat dat niet zou kunnen. De Paus is zelfs nog pragmatischer in zijn gedachtengang! ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Angelsaksen stammen af van de Germanen.. EDIT: Sterker nog het zijn Germanen [Dit bericht is gewijzigd door Raefelaer op 20-02-2005 20:11] |
|
Apen zijn we .. allemaal! |
|
quote: Zoals brabanders Nederlanders zijn zo zijn Angelsaksen(Hmm Engel bijlen) Germanen |
|
quote: Op wat voor manier bedoel je dit? |
|
|
|
quote: precies |
|
* [Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 0:06] |
|
* [Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 0:06] |
|
ik zag tijdens het Kampfar concert in de Baroeg nog een verdwaalde marokkaan lopen.. wat ie daar deed vraag ik me nog steeds af.. zag er verder niet rockerig uit ook zeg maar... carcasstrid |
|
quote: Prachtig antwoord op een boude stelling die slechts diende om tegengas te geven en reacties uit te lokken.(Bedankt!) Wat Friesland en Drenthe betreft; je hebt helemaal gelijk. En wat grenzen betreft; er zijn inderdaad geen kaarten uit die periodes, maar de mens is volgens mij altijd al territoriaal geweest, dus ik denk dat er altijd al 'grenzen' zijn geweest, al zullen die veel dynamischer geweest zijn dan de starre lijntjes die de Grote Bosatlas sieren. (Maar dat is weer een heel ander verhaal) Overigens denk ik dat Limburg ook al een tijdje meegaat. quote: Al dat gezweef...... quote: Ik reageerde slechts op de stelling dat Nederland een Germaans land en dus geen christelijk land zou zijn. Volgens mij heb ik in mijn reacties nergens een zware imperativus gebruikt, die zou impliceren dat ik lid ben van, of mezelf vereenzelvig met de Inquisitie. Laat staan dat ik met brandstapels heb gedreigd. Een uiterst aanmatigende veronderstelling van jouw kant, om het maar eens zachtjes uit te drukken. Van mij mag je je uiteraard verdiepen in het pre-christelijke heidendom, het is immers een deel van ons culturele erfgoed! quote: Dat lijkt me algemeen bekend. We moeten echter ook de invloed van de Verlichting niet vergeten (met name in het politieke systeem en bijvoorbeeld in het denken over privacy). quote: Je hebt helemaal gelijk.....en Jenje ook: "we stammen ook allemaal af van apen". Even serieus: ik heb dat ook niet beweerd. Ik stelde alleen dat de oude cultuur niet meer totaal te reconstrueren valt. . quote: Ik stelde alleen een feit vast zonder daar bindende consequenties aan te verbinden. (Het was weer een reactie op Nederland = Germaans). Je reactie is een beetje agressief-defensief met een opstandig tintje en bevat geen enkele argumentatie, slechts een vreemde conclusie... quote: Je veronderstelt teveel en je reageer je afkeer voor christenen (onterecht) op mij af. Denk je werkelijk dat ik bij die malloten hoor, die hopen dat jezus snel terugkomt om hen (de malloten) op te nemen in de hemel en de rest van de wereld in verderf en ellende te storten? quote: Interessant. Nu heb ik nog een vraag: Waarom noemen ze zichzelf "Nederlands heidendom"? Is er geen eigen benaming voor de oude religie? (heidendom is immers een christelijke uitdrukking voor alle 'ongelofigen' oftewel niet-christelijken). . PS. de Islam behoord trouwens ook tot één van de snelst groeiende religies ter wereld. (toch nog een klein, klein beetje on-topic) ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
quote: Dat was Mohammed Hakkaf Handtas, dass logisch... Neen, een moslim-hardrocker ben ik nog nie tegengekomen, wel een moslim-hardfockster, maar dat is weer een ander verhaal... Wass opzich weinig mis mee overigens .. [Dit bericht is gewijzigd door PHeMoX op 28-02-2005 1:02] Another Day, Another Way .... |
|
En, heb je haar geneukt of durfde je haar niet te benaderen, kneus! |
|
* [Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 0:09] |
|
quote: ahh, wat schattig nou toch |
|
Die tekst irriteert me, Bush zou hem zo geschreven kunnen hebben. Vroeger toen ik nog net een puber was en S.O.D. luisterde vond ik hem wel shockerend, maar dan besef je nog niet wat voor een intens domme tekst dit is. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: Tja, die laatste zin doet het hem. |
|
quote: Het is echter wel zo dat Nocturno Culto tamelijk veel teksten heeft geschreven voor Fenriz, toen Nocturno in de bergen is gaan wonen. Ik ben het met je eens dat teksten ook een groot deel uitmaken van het nummer. |
|
Necrophagist hoort hier in dit topic thuis... [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 03-03-2005 2:27] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
* [Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 12-04-2007 0:09] |
|
quote: Ha, in tegenstelling tot meeste nederlanders ben ik absoluut niet bang voor moslimmeisjes, en nee ik heb haar niet geneukt, aangezien m'n vriendin dit waarschijnlijk niet zo gewaardeerd had... Another Day, Another Way .... |
|
Topic starter zegt: terug on topic! En een beetje meer niveau want dit begint af te zakken! En trouwens: zou het niet leuk zijn als het ECHT zo was dat ALLE religies welkom en vertegenwoordigd waren? Zie je overal orthodoxe joden, Druïdes, Isis-aanbidders, vikings, satanisten. DAT is diversiteit. En ook overal tempels van alles en iedereen, op de stoep waarvan altijd een levendige discussie te vinden is. - zucht - over utopia gesproken. (was dat niet de situtie in het oude Griekenland?) Het grootste fundamentele bezwaar tegen monotheïsmen is dat ze de mens boven al het andere stellen. Dat misplaatste gevoel van superioriteit. Dat gezeik over schepping en schepper - mijns inziens zouden een boel problemen opgelost zijn als die twee gelijk zouden worden gesteld, voor degenen die toch IETS willen geloven. De natuur IS schepper en schepping tegelijk. Discussie, iemand? |
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |