IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Wielrennen [wielrentopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 14-08-2007 2:14 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Wel jammer voor Koen de Kort, hopelijk vindt hij voor volgend seizoen een betrouwbare ploeg.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 15-08-2007 2:01 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

McEwen rijdt dan toch de Vuelta niet. Predictor-Lotto wil zich volledig concentreren op Evans.


Faustian Spirit of the Earth


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 22-08-2007 1:42 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Giuseppe Guerini stopt na de Vuelta met koersen.


Faustian Spirit of the Earth


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-08-2007 1:48 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik zag Mart Smeets vandaag nog op 't station, later zat hij in dezelfde trein als ik. Hij hield zelfs nog de deur voor me open, ben ik nu gaaf?


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 22-08-2007 1:59 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Blijkbaar vind je dat anders zou je het niet posten :')


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 22-08-2007 2:24 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik wil bevestiging van mijn grenzeloze gaafheid. :')


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 22-08-2007 9:08 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Niet echt verassend, de beer heeft geen rijbewijs...


Dear dirty delightful old drunken old days


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-08-2007 20:10 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Vanmiddag vanwege het weer vrijgenomen van werk en deze route gefietst:



Wat een heersende route!! Zomaar in het midden van het land... Volgende keer "Heel De Heuvelrug" fietsen


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-08-2007 20:21 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ja, stiekum barst het in NL wel van de mooie fietsroutes.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-08-2007 21:11 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Van de week een mooie mountainbikeroute in de buurt gevonden, nouja in de buurt. Eerst ruim twaalf kilomter fietsen, maar dat is het ook wel waard. Keuze tussen 18 of 32 kilometer, grotendeels smalle bochtige paden (singletrack) dat is wat anders die brede paden hier in de buurt.

@M. Al wezen kijken naar een fiets? En heb je nog zin om een keer te gaan fietsen?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-08-2007 21:21 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja en ja, maar morgen begint het echte werk. Dan ga ik naar een zaak toe met het idee om ook echt iets te gaan kopen .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-08-2007 21:25 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Aha, succes met je keuze dan.

Misschien een idee om e-mail/IM adressen uit te wisselen?


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 25-08-2007 1:43 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Peter van Petegem stopt op 11/09 met koersen


Faustian Spirit of the Earth


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 26-08-2007 10:50 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik heb dus laatst van een collega twee mountainbikes voor 80 pleuro gekocht. Twee Giants, waarvan de ene in een niet al te goede staat is (tandwielen versleten), maar de ander is nog prima te berijden, en ik begin zelfs voor mijn lol te fietsen. In de vakantie veel gefietst, en gister ook even een rondje van 30 km gemaakt. Maar als ik nu niet terrein ga rijden, maar wel flink op de weg wil doorrijden, dan heb ik toch geen superdure fiets nodig? Als ik nu iets anders wil aanschaffen, wat raden de "kenners" me dan aan? Wel een mountainbike graag, dat model vind ik toch het mooist...


spelfout weggehaald...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-08-2007 11:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik weet er niet zoveel van af (alleen maar van mijn aankomende vakantiefiets hehe ) maar ik zou denken dat je dan eens op marktplaats.nl naar tweedehands fietsen van A-merken kan speuren. Daar staan er echt veel van te koop. Ook op speurders.nl en misschien ook wel de duitse eBay (ook erg groot).

Maarre, wat let je om op je goede Giant op de weg te fietsen? Misschien ander bandje eronder en gaan .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 26-08-2007 11:35 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2007 11:25 schreef M. het volgende:


Maarre, wat let je om op je goede Giant op de weg te fietsen? Misschien ander bandje eronder en gaan .



Nu nog niks, zelfs de banden zijn in prima staat. Ik heb het dan ook meer over de toekomst


spelfout weggehaald...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 26-08-2007 12:18 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Als je niet het terrein in gaat, hoef je niet een superdeluxe model te kopen. Vaak loopt de prijs erg op als je een terreinwaardige kwaliteitsfiets wilt hebben. Als je voor jezelf een andere fiets wilt omdat deze bijvoorbeeld versleten is, kun je zoals als M. al zegt goed op internet terecht, er staat best veel te koop. En daar staan ook puike fietsen tussen voor niet al te veel geld. Ook waarmee je wel het terrein in kan. Kijk anders ook eens bij fietszaken of ze geen tweedehands hebben staan of een nieuwe waarmee je goed de weg mee op kan. Paar wegbanden eronder en klaar.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 26-08-2007 12:48 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Gisteren heb ik de mountainbikeroute van Sleen gereden ( http://www.mtbroutes.nl/ --> Drenthe - Sleen), zeer leuke route, veel technische stukken over smalle paadjes tussen de bomen door, scherpe bochten met best veel klimmetjes, waarna je even op adem kunt komen op de bredere bospaden. Leuk ragwerk dus. Er zit een best gaaf stuk in met allemaal gemaakte hobbels achter elkaar van ongeveer een meter hoog die vrij steil zijn. Daar zijn spd-pedalen best handig ,want ik lag al bijna op de grond te kijken toen ik van mijn pedaal schoot.

Op het einde kom je langs een recreatieplas waar aardig wat steile klimmen inzitten met wat losser zand, daar wordt het dus wat zwaarder. Keuze tussen 18 of 32 kilometer routes.


[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 26-08-2007 12:50]


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 27-08-2007 17:34 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2007 11:35 schreef varanus het volgende:
Ik heb het dan ook meer over de toekomst

http://www.lintech.nl/site/gfx/fietsen/rollator_easy_alu_260.jpg


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


sebosstiaan
Usericon van sebosstiaan
Posted 28-08-2007 13:19 by sebosstiaan Wijzig reactieProfiel van sebosstiaanQuote dit berichthttp://www.antubis.nl

Mag je hier reclame maken?

http://www.wielerweb.nl
Alles over wielrennen van toerfietsen tot wedstrijdfietsen.

Relatief jonge maar groeiende community


my new amplifiers now go to infinity


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 28-08-2007 13:51 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 27 augustus 2007 17:34 schreef Jällö het volgende:
http://www.lintech.nl/site/gfx/fietsen/rollator_easy_alu_260.jpg




spelfout weggehaald...


sebosstiaan
Usericon van sebosstiaan
Posted 28-08-2007 16:41 by sebosstiaan Wijzig reactieProfiel van sebosstiaanQuote dit berichthttp://www.antubis.nl

quote:
Op 26 augustus 2007 10:50 schreef varanus het volgende:
Ik heb dus laatst van een collega twee mountainbikes voor 80 pleuro gekocht. Twee Giants, waarvan de ene in een niet al te goede staat is (tandwielen versleten), maar de ander is nog prima te berijden, en ik begin zelfs voor mijn lol te fietsen. In de vakantie veel gefietst, en gister ook even een rondje van 30 km gemaakt. Maar als ik nu niet terrein ga rijden, maar wel flink op de weg wil doorrijden, dan heb ik toch geen superdure fiets nodig? Als ik nu iets anders wil aanschaffen, wat raden de "kenners" me dan aan? Wel een mountainbike graag, dat model vind ik toch het mooist...


Net als met alles gaat het er om hoeveel je er voor uit wilt geven. Ook op de weg heb je super fietsen maar dan betaal je wel 2500,- voor een setje velgen alleen al.
http://www.wielerweb.nl/content/html/materiaal.asp?artikelid=211

Logischerwijs wil je op de weg een zo licht mogelijk vehikel onder je reet, dus alles draait om gewicht. Een mountainbike is naar verhouding een boel balast wat je mee over het asfalt zeult. Plus de dikke banden zorgen voor meer wegcontact en dus meer weerstand.

Als je echt voor de sport wilt gaan fietsen is dus toch een racefiets het beste. maar voor het rondje-door-de-buurt op zondagmiddag, is een mountainbike goed te doen hoor.

Giant mountainbikes varieren van 300,- tot 4000,- euro dus tot 100,- heb je een goedkope fiets, 1000,- tot 2000,- een mooie middenklasser en daarboven is top

Ik denk dat je voor racefietsen ongeveer de zelfde prijsklasses mag aanhouden. Het prijsverschil zit em met name in het frame, Alu of Carbon.


my new amplifiers now go to infinity


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 05-09-2007 1:36 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

- Gerolsteiner stopt eind 2008 met sponsoring
- Bennati van Lampre naar Liquigas
- Popovych naar Predictor-Lotto


Faustian Spirit of the Earth


Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 05-09-2007 9:54 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 28 augustus 2007 16:41 schreef sebosstiaan het volgende:
Logischerwijs wil je op de weg een zo licht mogelijk vehikel onder je reet, dus alles draait om gewicht. Een mountainbike is naar verhouding een boel balast wat je mee over het asfalt zeult. Plus de dikke banden zorgen voor meer wegcontact en dus meer weerstand.



Gewicht maakt alleen maar uit als je op hellingen fietst en een beetje als je op gang moet komen. Tegen de wind in kan extra gewicht zelfs beter zijn. Het grote verschil is de oppervlakte van band dat contact maakt met de weg. Dat levert wrijving op. Maar je kunt op een MTB ook prima wegbanden monteren. Daarnaast is je houding iets anders dat zorgt voor meer windvang. En vaak zitten op MTBs tegenwoording vering wat ook veel energie absorbeert.



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 05-09-2007 10:05 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Precies, die paar kilo meer of minder zou ik me niet al te druk om maken.
Die absorbtie van een voorvering ook niet. Het probleem met die krengen is dat goedkope veringen pas werken als je tegen een stoeprand aanbotst, en goede/dure veringen knetter onderhoudsgevoelig zijn.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen