IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Wielrennen [wielrentopic] Vorige pagina | Volgende pagina
MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 05-07-2010 14:28 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Zaterdag nog wezen kijken naar de proloog in Rotterdam. Wat een drukte en jammer van het weer, maar wel leuk om die renners van dichtbij te zien.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 05-07-2010 18:31 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Wat een klotegedoe van Cancellara, man man

Het enige positieve aan deze rit is de gele trui voor Chavanel, voor de rest was het een enorme aanfluiting.


Faustian Spirit of the Earth


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 05-07-2010 21:41 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Waardeloos inderdaad. Gesink heeft bij alle ellende ook nog een scheurtje in zijn ellepijp opgelopen.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 05-07-2010 23:52 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Morgen de kasseien... gaat Cancellara dan ook wachten als pakweg Contador valt?


Faustian Spirit of the Earth


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 06-07-2010 1:10 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Natuurlijk niet. Ze wachten alleen op mannetjes van Riis en Bruyneel, de rest kan verrotten.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 06-07-2010 18:57 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Zo, dat leek er al meer op

Wel zonde van het uitvallen van F. Schleck.


Faustian Spirit of the Earth


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 06-07-2010 19:47 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Moet ie maar eens leren sturen... volledig zijn eigen fout.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 11-07-2010 1:48 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Chavanel

Hopelijk een mooie strijd tussen de klassementsrijders nu in de klim naar Morzine


Faustian Spirit of the Earth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 11-07-2010 13:10 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Geen Tour topic dit jaar?


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 11-07-2010 18:41 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Schleck, Jurgen VDB, Gesink

Armstrong toch wel een énorme opdoffer gekregen. Wat zoekt hij ook vaak de grond op sinds zijn comeback seg.


Faustian Spirit of the Earth


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 11-07-2010 18:49 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Armstrong heeft inderdaad wel een hele innige band met het asfalt. Verder vond ik het een weinig bijzondere rit, maar het is wel duidelijk dat Armstrong, Wiggins en Klöden de Tour niet gaan winnen. Contador leek overigens ook niet heel sterk, dus dat kan echt nog leuk worden


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 12-07-2010 0:23 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Inderdaad, veel van de favorieten hadden het ook niet makkelijk, of zouden ze zich stiekem sparen en alleen het verlies beperken?
Ik vond het wel een mooie rit, vooral hoe Moerenhout bezig was. Verder ook netjes van Gesink en Menchov.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-07-2010 14:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Alessandro Petacchi lijkt in eigen land opnieuw het doelwit van een dopingonderzoek. Italiaanse media hebben gemeld dat justitie de 36-jarige renner van Lampre op de korrel zou hebben genomen. Een woordvoerder van Lampre verklaarde voor de zestiende etappe van de Tour de France dat Petacchi zijn advocaten heeft ingeschakeld en mogelijk later met een officiële verklaring zal komen. Petacchi heeft tot nu toe twee ritten gewonnen in de 97e editie van de Tour.

De Italiaanse sprinter zou volgens de media de dopingwetgeving hebben overtreden. Overigens liet een woordvoerder van het Italiaans Olympisch Comité (CONI), in Italië belast met de bestrijding van dopinggebruik, weten dat er bij CONI niets bekend is van een onderzoek naar Petacchi. De renner stond het grootste deel van 2008 aan de kant omdat hij de dopingregels had overtreden.


signature


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 29-07-2010 14:47 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Dekker bekent langdurig dopinggebruik

AMSTERDAM - Thomas Dekker geeft toe dat hij over een langere periode gebruik heeft gemaakt van het verboden middel epo. De Nederlandse wielrenner beweerde tot nog toe dat hij slechts eenmaal gebruik had gemaakt van de doping.

"Het was niet eenmalig, het betrof een langere periode", verklaart de voor twee jaar geschorste renner aan Cyclingnews.

Dekker testte bij een controle in 2007 positief, hoewel verbeterde dopingcontroles pas in 2009 het gebruik van het verboden middel aan het daglicht brachten.

De voormalige Rabo-renner sprak in eerste instantie van een 'heksenjacht' op zijn persoon. Tot ergernis van veel wielerliefhebbers gaf Dekker pas bij de uitslag van de contra-expertise zijn misstap toe.

"Ik voelde mij onoverwinnelijk", blikt de Nederlander in het interview terug op die periode. "Op zo'n moment realiseer je niet wat je aan het doen bent. Je leeft in een zeepbel. Ik was ontzettend stom bezig. Als ik nu teruglees wat ik in de pers gezegd heb, kan ik het niet geloven."

Dekker heeft overigens niet de behoefte om, zoals de Brit David Millar, volledige openheid van zaken te geven en duidelijk te maken tijdens welke races hij gebruikmaakte van doping.

"Heeft men daar echt behoefte aan? Ik beken dat ik doping heb gebruikt, maar ik treed niet in details. Ik weet wat ik wel en niet gedaan heb en ik weet dat ik die wedstrijden eerlijk gewonnen heb", doelt Dekker op zijn overwinningen in de Ronde van Romandië (2007) en de Tirreno Adriatico (2006).

De breuk met de Rabo-wielerploeg verliep in de zomer van 2008 moeizaam. Twee jaar later biedt Dekker, die de ploegleiding destijds beschreef als mensen die niet thuis waren in de wielersport, zijn excuses aan zijn voormalige werkgever aan.

"Ik weet nu dat mijn oordeel over die mensen niet correct was. Dat kwam omdat ik in mijn eigen bubbel leefde. Ik zat er ongelofelijk naast."

Dekker, die tot 1 juli 2011 geschorst is, kijkt uit naar zijn terugkeer in de sportwereld. "Ik wil terugkomen en ik denk dat ik weer wedstrijden kan winnen."

Om dat doel te bereiken is de Nederlander vertrokken uit Italië en in België neergestreken. Daar werkt hij samen met trainer Peter Pieters. "Ik zit weer in een zwaar trainingsprogramma en heb professioneel management in de arm genomen om mij te helpen bij mijn terugkeer in het peloton."

Hij realiseert zich wel dat het moeilijk zal worden om een ploeg te vinden. "Ik was jong en dom, maar ik hoop dat ik in een goede ploeg terecht kan komen. Ik hou van wielrennen en wil dat laten zien wanneer ik terugkom."



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 29-07-2010 14:59 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Tsja, dit is in ider geval beter dan al je oude ploegmaats beschuldigen zoals Landis doet. Ik zie Dekker nog wel weer terugkomen op deze manier en als hij nu de waarheid heeft verteld en zijn spijt oprecht is dan verdient hij nog een tweede kans. Net als Millar, Basso, Vino, et...


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-08-2010 0:48 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 03-08-2010 9:18 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

Rasmussen, dat was toch ook een patiënt van de befaamde Chinese arts Do Ping?

Gisteren zelf na het werk nog een kilometer of 50 gebuffeld met de wetenschap dat ik (gelukkig) nooit zo mager als dat mannetje zal worden.


10.10.1942 - 20.11.2011


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 04-08-2010 20:09 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Lorenzetto wint vierde rit Polen

Mirco Lorenzetto heeft in de Ronde van Polen de vierde etappe gewonnen. De Italiaan van Lampre was in de uiterst vermakelijke rit van Tychy naar Cieszun over 177,9 kilometer de sterkste in de finale, waardoor hij de leiderstrui overnam van Allan Davis.

Vacansoleil had alles op alles gezet om de etappe te winnen, maar de Nederlandse ploeg bleek de schlemiel van de dag in huis te hebben. Nadat Johnny Hoogerland zijn lange vlucht had zien mislukken, trok Marco Marcato de stoute schoenen aan.

De Italiaan reed ijzersterk en ging vervolgens juichend over de meet, niet wetende dat hij nog een plaatselijke ronde moest afleggen. De achtervolgers raasden in de laatste omloop over hem heen en van hen bleek Lorenzetto de beste. Zijn Sloveense ploegmaat Grega Bole werd tweede.




Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-09-2010 17:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

leider eruit na van in de Vuelta

djeezes wat the fak was dat!?l


signature


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 13-09-2010 0:39 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Wat is die Gesink toch een klasbak zeg!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 13-09-2010 0:40 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Vertel.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-09-2010 0:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

gooi het in het peleton


signature


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 13-09-2010 0:52 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

GP Montreal niet gezien?


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 13-09-2010 0:56 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Nee, is dat een criterium?


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 13-09-2010 0:59 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Nieuwe ProTour eendagskoers, tevens de eerste die ooit door een Nederlander gewonnen is. En op zeer overtuigende wijze.


Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen