![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 37 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Klopt, dit is mij laatst ook opgevallen. Ik zag een paar supermooie B-merk fietsen in een winkel staan, voor maar 600/700 Euro oid... Er zat een mooie derailleur op, want daar let de consument op. Als je even beter kijkt zie je dat op alles bespaard is; slechte trappers, slappe crancks, slechte banden, slappe velgen (non-butted), etc. etc. Dikke bagger! Ik heb altijd Alivo/STX derailleurs gehad; letterlijk nooit een probleem mee gehad. ![]() (En dat zegt wel wat want ondertussen heb ik wel 3 paar velgen aan gort gereden, xx kettingen, 2 paar trappers, 3 Gripshifters versleten, een stuur gebroken, een zadelpen verbogen, etc. etc.) Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
Vandaag tussendemiddag even bij de mensen van Snel Tweewielers (http://www.sneltweewielers.nl) langsgeweest om me iets te laten vertellen over hun fietsen. Die Snel-tourfietsen staan wel goed bekend, komen vaak goed uit in tests. Ze zijn behoorlijk customizable, je kunt zelf je wielgrootte/derailleur voor&achter/remmen/zadel/balhoofd/stuur/vering/etc. kiezen. Voor de “goedkopere” versies moet je het doen met standaardframes (wel veel maten), bij de duurdere versies wordt het frame op maat gemaakt. In principe kun je het met Alivio doen, maar mij werd Deore aangeraden. Ik zou zelf denk ik voor LX gaan, hangt een beetje van de knaken af. Wel een dure bedoening daaro, en ze zijn niet aangesloten bij nationalefietsprojecten.nl ![]() Moet zeggen dat als ik die Safari Randonneur (vakantiefiets van het jaar 2003) zie staan ik wel de neiging heb om erop te springen en per direct naar de Pyreneeën te crossen. *edit* hmmmm plaatje doet het niet goed. http://www.sneltweewielers.nl/nieuws/anwboppad2003/safari_rando_lx.jpg [Dit bericht is gewijzigd door M. op 27-07-2007 15:20] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Wat vind je hier van, M.? http://www.santosbikes.com/show_img.php?id=1566 opgetuigd: http://www.santosbikes.com/show_img.php?id=1326 Een ander Nederlands (custom)merk gespecialiseerd in trekfietsen is Avaghon: ![]() http://www.avaghon.nl/ Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
Zit er nog enig verschil tussen een trek- of tourfiets? Ik ben nu aardig wat verschillende merken en combinaties tegen gekomen: trekfiets of tourfiets op basis van een racefiets, atb of hybride (die ikzelf weer veel op een trek of tourfiets vind lijken). Wat is het verschil? Het lijkt me dat je ze zal moeten uitproberen, want Jällö je gaf al aan dat er ook veel verschil in frames zit. Jällö, heb jij enige ervaring met het ombouwen van een atb richting tourfiets? ![]() |
|
zoiets? ff de plaatjes gebruikt van boven tourfiets: ![]() hybride/tour: ![]() mountain: ![]() trekking: ![]() |
|
Een trekfiets is voor tochten mèt bagage, tourfiets zonder. Tenminste, dat is de definitie die ík aanhoud. Randonneur, hybride, fitnessbike, race, road, city... de fabrikanten maken er een potje van. ![]() Ik heb zelf m'n MTB tot trekfiets omgebouwd, m'n broer heeft z'n racefiets tot trekfiets omgebouwd waar ik met m'n neus bovenop zat. Verder heb overigens ik voor mezelf nog een 28" race ligfiets omgebouwd tot 26" MTB trekfiets. Het probleem met MTB ombouwen is dat er vaak geen nokjes zijn om bagagedragers te monteren, geen nokje voor een standaard, niet genoeg bidons, ze te vaak met vering & racezadel worden geleverd en dat de geometrie en het stuur niet geschikt is voor echt lange afstanden: voor een MTB is wendbaarheid heel belangrijk en komt er best veel gewicht op je armen, bij een trekker is dit niet zo het geval. Bovendien moet je al deze losse onderdelen nog kopen en dat wordt dat altijd duurder dan je denkt. Ik heel er lang een hard hoofd gehad, maar ben nu tot de conclusie gekomen dat in 1 keer een trekfiets de beste oplossing is. Die heeft als het goed is precies wat je nodig hebt. Een racer ombouwen is al helemaal vragen om problemen. M'n broer heeft net zo lang een hard hoofd gehad, maar nu sparen we voor (ongeveer) dezelfde fiets. ![]() Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
quote: Die Santos ziet er erg goed uit ![]() Ik ga ook even me op de tweedehandsmarkt begeven. Ik twijfel nog een beetje of ik eerst iets relatief goedkoops zal halen om dat lekker "op" te rijden, of meteen iets goeds haal. En wat voor goeds dat dan moet zijn, dat wordt nog lastig. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Twee leden van mijn zwemvereniging zijn op dit moment bezig aan hun tweede rondje Nederland. Ze houden een verslag bij op deze site. Het lijkt me echt gaaf zelf ook eens zoiets te gaan doen, helaas heb ik voorlopig het geld en vooral de tijd er niet voor. Maar als ik dit hele verhaal over een paar jaar nog eens lees zal ik ongetwijfeld ook een goede fiets aanschaffen en vol goede moed gaan trainen om ook zo'n soort fietsvakantie te kunnen maken. Edit: Bij het verslag van dag 1 van 2005 staan trouwens goede foto's van hun fietsen, misschien dat jullie dat interessant vinden. [Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 27-07-2007 16:33] Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 ![]() |
|
Ik zit nog wat te twijfelen. Ik wil graag naast het hardlopen gaan fietsen om mijn conditie op peil te houden. Daarvoor heb ik nu een mountainbike, die lijkt me daar ook wel geschikt voor. Maar een fietsvakantie lijkt me echt gaaf, vooral in de bergen. Nu heb ik het idee dat je voor zo een vakantie echt een goede trekfiets moet hebben en dat ombouwen niet zo een strak plan is. Is fietsen als sport, voor je conditie, zoals op een racefiets of atb ook te doen op een trekfiets? Beide soort fietsen aanschaffen zit er voor mij denk ik niet in op het moment, maar ik wel wel graag beide activiteiten ondernemen. Sporten en reizen dus. Zier hier mijn dilemma. ![]() |
|
quote: Je zult er mss geen wedstrijden op winnen maar het gaat prima hoor. Kwestie van bagagedragers eraf halen en snellere bandjes erop. Het voornaamste probleem is dat fietsers vaak behoorlijk ijdel zijn als het om hun fietsje gaat: Een trekker is nou eenmaal minder flitsend dan een racer en minder stoer dan een MTB. Neemt niet weg dat je met racebandjes op een MTB/trekker en een goede conditie 90% van de racers eruit fietst. ![]() Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
Wat je vooral in de Alpen veel ziet zijn MTB'ers die trekken met een lichtgewicht karretje. Dan hoef je je fiets niet om te bouwen. Ook een optie dus. ![]() Het is bijna altijd een Bob (http://www.bobtrailers.com/index.php en dan Yak of Ibex) http://www.summitjournal.com/articles/gear/reviews/images/product/bob_ibex_trailer.jpg http://www.mountainbike-expedition-team.de/Kamchatka/large/Kamchatka_bob_013.jpg Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
He, dat lijkt me nog best handig, goede tip. ![]() ![]() |
|
Hehe, ja nu ik het post denk ik ook: Hmmm, waarom heb ik eigenlijk niet gewoon zo'n karretje? ![]() ![]() Het verrotte met tassen is nml. dat je fiets er zo instabiel van wordt. Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
Zo kom je nog eens op ideeën. ![]() Over die tassen, daar zeg je wat. Als je aardig wat meesleept zijn ze best zwaar en ze zitten vrij hoog op de fiets, dat kan soms best vervelend worden. ![]() |
|
Hmmm.., ik denk dat ik bij mijn aanschaf 'gewoon' een hardcore racefiets aanschaf, dat is toch het mooiste. Voor een eventuele fietsvakantie pak ik een auto en ga ik op de camping staan. Zo heb ik alle voordelen van de racefiets (geen gezeik met tassen) en het comfort van een auto. ![]() Zo mis ik wel het idee van echt 'rondtrekken' tijdens de vakantie, maar goed, thuis rijd ik ook altijd een rondje en kom ik weer op de plaats van vertrek. Dear dirty delightful old drunken old days ![]() |
|
weinig waterfietsen fan's hierzo ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Echt wel! Die onderwaterfiets die ze in Delft gebouwd hebben is kicken. ![]() http://wasub.oli.tudelft.nl/ Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
quote: Ik vind het ook wel een goed idee, hehe. In eerste instantie dacht ik van "naaahhh, dat is toch niet handig, dat ziet er niet uit, etc.". Maar inderdaad, je kunt nu wat compromislozer keuzes maken voor je fiets. Volgens mij ben je dan ook nog wat goedkoper uit. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
quote: Toch nog effe over die ombouw van jou: een mtb is toch helemaal niet geschikt voor wegracen, simpelweg omdat je houding volledig anders is? Ik heb beide, en bij een MTB is de zadel-stuur afstand heel anders. Ik ga echt helemaal verrot op zo'n ding als ik 80 km moet fietsen... Dear dirty delightful old drunken old days ![]() |
|
Ik had eerst een MTB met 'wedstrijdgeometrie' en die vond ik ook veel te vermoeiend (te lange bovenbuis, te stijle stuurbuis, laag stuur, rechte voorvork etc.), nu heb ik een veel goedkopere MTB en die bevalt qua geometrie beter. Echt racen doe ik sowieso niet, trouwens. Voor mij is een racer sowieso geen optie aangezien er hier toch nog veel onverharde wegen zijn. Je hebt er geen bulldozer voor nodig, maar racebandjes zijn te dun. Vandaar dus dat ik een geciviliseerde MTB wel OK vind. Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
quote: Dit is écht een mooie fiets man. Afgeleid van een mountainbike (ze hebben hun mountainbike-frame ervoor gebruikt als ik het goed begrepen heb). Rekjes eraf, andere bandjes eronder en je kunt lekker raggen ![]() ![]() Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Yep, dat is ook mijn favoriet! Het zou goed kunnen dat ik er volgend jaar ook een koop. ![]() Het frame is qua geometrie trouwens niet precies hetzelfde als hun MTBs maar het komt heel dicht in de buurt. Nog wat mooie foto's: http://www.marcomeijerink.nl/outdoor.htm Information is not knowledge is not wisdom is not truth ![]() |
|
Astana niet welkom in Vuelta (Novum) - Astana mag over drie weken niet aan de start verschijnen van de Ronde van Spanje. Organisator Unipublic trok maandag de uitnodiging aan de Kazachse wielerploeg in vanwege de dopinggevallen in het team. Tijdens de Tour de France werd kopman Alexandre Vinokourov tweemaal positief getest op bloeddoping. Woensdag liep Andrej Kashechkin bij een out-of-competitioncontrole tegen de lamp. De maatregelen die de leiding van Astana de afgelopen weken aankondigde om de ploeg van dopinggebruik te zuiveren, waren voor Unipublic niet voldoende om de ploeg toe te laten tot de Vuelta. "Wij respecteren de aangekondigde maatregelen en schorsingen van de betrapte renners. Door de dopinggevallen van de twee belangrijkste renners uit de ploeg, die vorig jaar op het podium van de Vuelta stonden, hebben wij echter toch besloten de uitnodiging in te trekken", stelt de organisator in een persverklaring. Unipublic is zich er van bewust dat door het besluit de gehele Astana-ploeg wordt getroffen. "Wij betreuren het dat deze renners hun beroep niet kunnen uitoefenen. Toch konden wij deze beslissing niet langer uitstellen." De 62e editie van de Ronde van Spanje gaat op 1 september van start met een etappe in Vigo. Vinokourov schreef de Spaanse rittenkoers vorig jaar op zijn naam. Kashechkin eindigde verrassend als derde. Voor aanvang van de Tour de France werd de Duitser Matthias Kessler van Astana betrapt op testosterongebruik. Door alle dopingperikelen werd de ploeg al niet uitgenodigd voor de Ronde van Duitsland. De teamleiding trok zich voor de gehele maand augustus terug uit alle koersen. ![]() |
|
Tja, nogal logisch he. 4 dopinggevallen in een half jaar tijd is wat te veel van het goede. Wat is de zege van Vinokourov vorig jaar ook nog waard? Faustian Spirit of the Earth ![]() |
![]() |
Dit topic is 37 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |