IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Wielrennen [wielrentopic] Vorige pagina | Volgende pagina
bokaj
Usericon van bokaj
Posted 13-09-2010 1:13 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2010 0:59 schreef Blueprint het volgende:
Nieuwe ProTour eendagskoers, tevens de eerste die ooit door een Nederlander gewonnen is. En op zeer overtuigende wijze.
Ik heb toch een "rondje om de kerk in Canada" idee. Leuk en aardig allemaal, dat fietsen in Austalië, Mongolië of Amerika, maar het zijn toch de grote rondes en de klassiekers waar het om gaat.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 13-09-2010 7:34 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Niet helemaal mee eens. Natuurlijk is dit geen grote ronde, maar de koersen in Canada hebben een sterk deelnemersveld, een selectief parcours, zijn professioneel georganiseerd en hebben zeker geen zwakke winnaars. Daar komt nog bij dat de manier waarop Gesink gisteren gewonnen heeft ronduit indrukwekkend is.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-09-2010 10:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 30-09-2010 11:16 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Tsja, lijkt me niet echt sprake van bewust dopen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-09-2010 11:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2010 11:16 schreef Onweerwolf het volgende:
Tsja, lijkt me niet echt sprake van bewust dopen.


raar ja

"De door het laboratorium gevonden concentratie is geraamd op 50 picogram (0,000 000 000 05 gram per ml), of 400 keer minder dan de concentratie die door het WADA geaccrediteerde laboratoria moeten kunnen detecteren",


wat betekent dat dan?


dus als er een regel is dat je geen alcohol in je bloed mag hebben, en je hebt 0,000000000000005 promille in je bloed, dan ben je positief, maar word je niet gestraft?



signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 30-09-2010 11:35 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2010 11:26 schreef Hypnos het volgende:
raar ja

"De door het laboratorium gevonden concentratie is geraamd op 50 picogram (0,000 000 000 05 gram per ml), of 400 keer minder dan de concentratie die door het WADA geaccrediteerde laboratoria moeten kunnen detecteren",


wat betekent dat dan?


dus als er een regel is dat je geen alcohol in je bloed mag hebben, en je hebt 0,000000000000005 promille in je bloed, dan ben je positief, maar word je niet gestraft?




Zoiets ja. Ik ben niet deskundig op het gebied van doping maar zoals ik het lees is er geen enkele reden om aan te nemen dat een dergelijk kleine hoeveelheid een significant effect heeft gehad op de prestatie van Contador. En als er dan reden is om aan te nemen dat die substantie in zijn lichaam is gekomen op een manier waarvoor hij geen verantwoordelijkheid draagt dan is er m.i. weinig aan de hand.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2010 18:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


valfar
Usericon van valfar
Posted 05-10-2010 18:39 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Ik ben bang dat vandaag één van de laatste dagen was dat ik met de mountainbike de zuid-limburgse heuvels in ben kunnen gaan. Hierna zal het wel te slecht weer worden



Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 05-10-2010 19:45 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Het seizoen begint juist.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-10-2010 19:52 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 30 september 2010 11:26 schreef Hypnos het volgende:
raar ja

"De door het laboratorium gevonden concentratie is geraamd op 50 picogram (0,000 000 000 05 gram per ml), of 400 keer minder dan de concentratie die door het WADA geaccrediteerde laboratoria moeten kunnen detecteren",


wat betekent dat dan?


dus als er een regel is dat je geen alcohol in je bloed mag hebben, en je hebt 0,000000000000005 promille in je bloed, dan ben je positief, maar word je niet gestraft?




Is die meting dan gedaan door dat WADA?

Want als een test positief uitslaat wil het nog niet zeggen dat er daadwerkelijk die stof in zit. Veel testen kunnen door andere stofjes ook nog positief uitvallen.

Als ik het zo begrijp doet het laboratorium een uitspraak over iets waar ze helemaal niet zo'n uitspraak over mogen doen. kijk vind nog 1/10 van minimum concentratie kun je nog iets overwegen... maar 1/400e bij zulke kleine hoeveelheden...



Doping wereld is corrupt maar dopingcontrolewereld zeker net zo!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 03-11-2010 14:52 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Ik ben op zoek naar een crossroad/hybride fiets voor max. €800,- à €900,-. Vandaag even bij een fietswinkel langsgeweest om wat exemplaren te bekijken en deze viel me in positieve zin op:



Frame Aluminium 6061 T6 Butted
Versnellingen 27 versnellingen Shimano Deore/SLX
Remsysteem V-brakes
Banden Schwalbe Smart Sam
Voorvork Geveerd / lockout NCX
Zadel Selle Italia
Zadelpen Ongeveerd
Gewicht 12,3 kg (excl. pedalen)
Wielen Rodi Airline 1

Ik ga de fiets niet voor woon-werkverkeer gebruiken, dus puur voor de vrije tijd. Meningen?



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-11-2010 15:07 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Vrije tijd, is dat op het asfalt of onverhard? En onverhard, is dat dan gravel of echt ruig mountainbiken? Dat moet je wel van tevoren weten voordat je die flappen neerlegt lijkt me.

Als het allemaal in Nederland blijft en overwegend asfalt/gravel zal het wel loslopen. Enkele details vallen me wel in negatieve zin op.

Als het vooral asfalt wordt lijkt die verende voorvork me bv. knap nutteloos. Dan lijkt zo'n type fiets me sowieso niet zo tof, maar je moet natuurlijk doen waar je je zelf het prettigst bij voelt.
Als het vet ruig onverhard wordt lijkt die verende voorvork me weer niet goed genoeg. Dus dat ding is wat mij betreft een beetje niksig.

Die wielen zien er bepaald niet puik uit, met die maffe spaking.

Noname wielen + voorvork, remmen onduidelijk (V-brakes zijn an sich prima, maar wie is de fabrikant?), niet zo heel spannende onderdelen verder, ik zou het zelf niet kopen.

Ik zou zeggen maak eens een proefritje!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 03-11-2010 15:16 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Moet zeggen dat ik in eerste instantie de prijs niet verkeerd vind en de fiets OK. Maar M. heeft wel serieuze aandachtspunten.

Testrit is altijd prettig, vooral met het oog op de juiste maat/geometrie.
Wederom prijs is niet verkeerd, ik denk dat als je naar bijvoorbeeld Cannondale of Trek gaat kijken ze aardig wat meer vragen.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 03-11-2010 16:01 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2010 15:07 schreef M. het volgende:
Vrije tijd, is dat op het asfalt of onverhard? En onverhard, is dat dan gravel of echt ruig mountainbiken? Dat moet je wel van tevoren weten voordat je die flappen neerlegt lijkt me.

Als het allemaal in Nederland blijft en overwegend asfalt/gravel zal het wel loslopen. Enkele details vallen me wel in negatieve zin op.

Als het vooral asfalt wordt lijkt die verende voorvork me bv. knap nutteloos. Dan lijkt zo'n type fiets me sowieso niet zo tof, maar je moet natuurlijk doen waar je je zelf het prettigst bij voelt.
Als het vet ruig onverhard wordt lijkt die verende voorvork me weer niet goed genoeg. Dus dat ding is wat mij betreft een beetje niksig.

Die wielen zien er bepaald niet puik uit, met die maffe spaking.

Noname wielen + voorvork, remmen onduidelijk (V-brakes zijn an sich prima, maar wie is de fabrikant?), niet zo heel spannende onderdelen verder, ik zou het zelf niet kopen.

Ik zou zeggen maak eens een proefritje!


Het zal met name asfalt worden, maar ik heb geen trek in een echte racefiets. Als ik al eens offroad ga, dan zal het met name bospaden/gravel zijn. Ik ben niet van plan die-hard te gaan offroaden.

Wat betreft de verende voorvork; goed punt. Is inderdaad niet zo erg nuttig in dit geval.

Wat betreft de wielen; aanraders voor betere varianten?

Wat betreft de remmen; het zijn Shimano Deore V-brakes.

Mochten er nog suggesties zijn voor redelijk kant-en-klare fietsen van onder de €1000,-, dan hoor ik het natuurlijk ook graag.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 03-11-2010 16:07 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik heb weet maar weinig van dit segment fietsen hoor. Je zegt zelf dat je voornamelijk op asfalt en af en toe op een gravelweg zal fietsen. Dan zal het volgens mij wel goedkomen met deze fiets. Maar de spaking van die wielen valt mij in negatieve zin op, het ziet er erg modieus en weinig functioneel uit. Ik heb liever gewoon een goed gespaakt wiel van goede kwaliteit, dan heb je veel minder snel een slag in je wiel. Een handgespaakt wiel met dubbelwandige stalen velg en triple butted spaken hoeft nu ook weer niet, maar dit ziet er wel erg "flimsy" uit.

Nogmaals, maak vooral een proefritje. En plezier .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


rotor
Usericon van rotor
Posted 03-11-2010 16:08 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2010 15:07 schreef M. het volgende:
Als het vooral asfalt wordt lijkt die verende voorvork me bv. knap nutteloos. Dan lijkt zo'n type fiets me sowieso niet zo tof, maar je moet natuurlijk doen waar je je zelf het prettigst bij voelt.
Als het vet ruig onverhard wordt lijkt die verende voorvork me weer niet goed genoeg. Dus dat ding is wat mij betreft een beetje niksig.

Die wielen zien er bepaald niet puik uit, met die maffe spaking.

Noname wielen + voorvork, remmen onduidelijk (V-brakes zijn an sich prima, maar wie is de fabrikant?), niet zo heel spannende onderdelen verder, ik zou het zelf niet kopen.



Het enige probleem met die fiets is de voorvering. Goedkope voorveringen zijn inderdaad knap nutteloos.

@ opmerkingen van M.
Vuelta Rodi wielen cq. velgen zijn dubbelwandig, prima! Spaakpatroon is vrij fancy, nutteloos, maar geen zul je geen last van hebben. V-brakes zijn altijd OK, zélfs als ze merkloos zijn. De dempers (die rode dingetjes) in de kabellijn van de remmen vind ik irritant en de trappers zijn waardeloos, maar goed, dat zijn kleine dingetjes.

Gazelle heeft vaak een beetje een luie geometrie (vroeger iig), daar moet je van houden.

@Nimbus De grote merken hebben allemaal vrijwel dezelfde prijs/kwaliteit verhouding.

Ik zou in deze prijsklasse waarschijnlijk voor een Cannondale Bad Boy 650 gaan.
De enige "overbodige luxe" van die dingen zijn schijfremmen, maar goed, dat remt wel èrg lekker.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 03-11-2010 16:24 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Dat ziet er leuk uit.
En schijfremmen zijn fijn.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 03-11-2010 16:28 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

Dat ziet er inderdaad leuk uit! Weinig poespas, I like.

Nu eens even Google-en of er een Cannondale-dealer in de buurt van Rotterdam te vinden is.

edit: blijkbaar ben ik vanochtend vlak langs een Cannondale-dealer gereden.

[Dit bericht is gewijzigd door Tenderstrike op 03-11-2010 16:31]



rotor
Usericon van rotor
Posted 04-11-2010 2:09 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Hoeft niet per se de Bad Boy 650 te zijn hoor, de serienummers verschillen en prijzen verschillen enigszins per jaargang, maar ik vind ze allemaal mooi, ook qua geometrie, netjes afgemonteerd en normaal geprijsd.

Het is bij Cannondale alleen wel lastig later nog bagagedragers en spatborden te monteren, mocht je dat willen, want oogjes ontbreken. En de pedalen zien er maf uit (zgn. 'octopus pedals'), hehe.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 04-11-2010 10:57 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2010 16:08 schreef rotor het volgende:




ziet er goed uit, maar is dit een asfalt bike? Die banden zien er redelijk aan de dikke kant uit.

Ik heb zelf een Koga Terraliner Alloy, ik moet zeggen dat zo'n vering me uitermate goed bevalt, want zo goed zijn de fietspaden doorgaans niet in NL. Heb ook geen behoefte aan een echte race fiets. Ik ga binnenkort wel een fitness bike zonder vering uitproberen. Want je gaat wel degelijk een trapje harder zonder die vering en met tubes.


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 04-11-2010 17:31 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2010 10:57 schreef Spirit In Black het volgende:
ziet er goed uit, maar is dit een asfalt bike? Die banden zien er redelijk aan de dikke kant uit.



Ik denk dat de zwarte velgen wat misleidend zijn, waardoor de band dikker lijkt.



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 04-11-2010 18:45 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

denk het niet, frame is ook meer urban/cross/mountainbike. Je ziet het profiel zitten als je uitvergroot.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 04-11-2010 18:48 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Hier rij ik sinds een half jaar op:



Superlicht (<10kg), snel, prima voor op de weg en niet te heftig onverhard.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 04-11-2010 18:49 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

zo ene bedoelde ik, prima fietjes

edit: voor de purist is het niets, maar voor beginners prima te doen!

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 04-11-2010 18:50]


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 04-11-2010 18:55 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Precies! Ik train er veel mee op de weg en cross regelmatig dwars door Amsterdam.
De Alpen ga ik er niet mee bedwingen


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen