IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Wielrennen [wielrentopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 06-09-2007 11:03 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

quote:

Valverde onder vuur

PARIJS - Wielrenner Alejandro Valverde heeft volgens de internationale wielrenunie UCI verzuimd door te geven dat hij in juni zijn programma wijzigde en afreisde naar Eindhoven voor de ploegentijdtrit.

De Spanjaard kon daardoor geen dopingcontrole ondergaan. De renner van Caisse d'Epargne moet zich volgende week woensdag verantwoorden bij de UCI.

De nummer zes uit de Ronde van Frankrijk ligt al onder vuur bij de mondiale wielerbond en is zelfs deelname ontzegd aan het wereldkampioenschap later deze maand in het Duitse Stuttgart.

De UCI heeft aanwijzingen dat Valverde betrokken is bij het dopingschandaal Operation Puerto.


Wat een onzin weer! Zolang er niets bewezen is, dan is de renner niet schuldig! Renners mogen volgens de reglementen van de UCI pas na drie keer een controle gemist te hebben geschorst worden.
Weer het zelfde geintje als met Rasmussen. Mag hij eigenlijk wel meedoen met het WK wegrijden?


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 06-09-2007 11:10 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 6 september 2007 11:03 schreef Digerdoden het volgende:
Wat een onzin weer! Zolang er niets bewezen is, dan is de renner niet schuldig! Renners mogen volgens de reglementen van de UCI pas na drie keer een controle gemist te hebben geschorst worden.
Weer het zelfde geintje als met Rasmussen. Mag hij eigenlijk wel meedoen met het WK wegrijden?


Ja belachelijk... die heksenjacht...
anyway het antwoord is nee:
http://www.wvcycling.com/nieuws/nieuws.php?subaction=showfull&id=1188921694&archive=&start_from=&ucat=1&



Spearhead
the Nekromaniak
Usericon van Spearhead
Posted 06-09-2007 11:20 by Spearhead Wijzig reactieProfiel van SpearheadQuote dit berichthttp://www.xs4all.nl/~kmachine/

quote:
Op 5 september 2007 10:05 schreef Jällö het volgende:
Die absorbtie van een voorvering ook niet.


voorvering niet. Maar achtervering wel. als je ziet hoeveel die beweegt als je aanzet....



Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 09-09-2007 17:19 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

Menchov doet het best lekker in de Vuelta
Had eigenlijk niet verwacht dat hij zo zou rijden..


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 10-09-2007 1:53 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Jammer van Devolder. Maar toch nog knap dat hij en Montfort in de top-10 staan.


Faustian Spirit of the Earth


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 10-09-2007 11:50 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2007 17:19 schreef Digerdoden het volgende:
Menchov doet het best lekker in de Vuelta
Had eigenlijk niet verwacht dat hij zo zou rijden..


Die is zeker goed bezig ja! Maar hij reed twee jaar geleden ook een zeer goede Vuelta na een zwakke Tour, hopelijk kan hij dit jaar de overwinning op het podium vieren en niet pas achteraf als iemand anders geschrapt is. Vandaag nog even volhouden en de buit is binnen!


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 11-09-2007 1:41 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Dat heeft ie dan wel goed gedaan vandaag.


Faustian Spirit of the Earth


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 12-09-2007 1:51 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Peter Van Petegem en Serge Baguet hebben vandaag afscheid genomen van de wielersport.


Faustian Spirit of the Earth


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-09-2007 20:48 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Jällö en evt. andere geïnteresseerden:

de Santos Travelmaster is een DIJK van een fiets. Ik heb hem gister opgehaald (XT afgemonteerd, Magura hydraulische remmen etc.) en er dit weekend zo'n 180 km. op gefietst. Echt niet normaal hoe lekker dat ding rijdt. Hij ziet er ontzettend stoer en robuust uit en hij loopt als een zonnetje.

Ik ben er echt ontzettend blij mee

Het begin van een lange vriendschap:


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 16-09-2007 20:57 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2007 20:48 schreef M. het volgende:
Jällö en evt. andere geïnteresseerden:

de Santos Travelmaster is een DIJK van een fiets. Ik heb hem gister opgehaald (XT afgemonteerd, Magura hydraulische remmen etc.) en er dit weekend zo'n 180 km. op gefietst. Echt niet normaal hoe lekker dat ding rijdt. Hij ziet er ontzettend stoer en robuust uit en hij loopt als een zonnetje.



wat heeft dat geintje nou uiteindelijk gekost?

ik heb nog steeds geen nieuwe fiets, ik neem iig 28 inch wielen. Ik ga er dan ook niet mee trekken, maar wat harder rondtouren. Heb al een Koga gereserveerd. Baas betaald mee, joepie.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-09-2007 21:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 16 september 2007 20:57 schreef Spirit In Black het volgende:
wat heeft dat geintje nou uiteindelijk gekost?

ik heb nog steeds geen nieuwe fiets, ik neem iig 28 inch wielen. Ik ga er dan ook niet mee trekken, maar wat harder rondtouren. Heb al een Koga gereserveerd. Baas betaald mee, joepie.

Doe je goed Bij mij is 749 van de belasting aftrekbaar en de baas legt ook nog een (bescheiden) centje bij.
Koga heeft ook mooie fietsen ja, was voor mij ook één van de opties. Erg gelikt.

Als je dezelfde fiets wil als mijn Travelmaster moet je plusminus 1800 kletsers op tafel leggen. Dan zitten de dragers er al op (maar geen tassen).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 16-09-2007 21:10 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2007 21:05 schreef M. het volgende:
Doe je goed Bij mij is 749 van de belasting aftrekbaar en de baas legt ook nog een (bescheiden) centje bij.
Koga heeft ook mooie fietsen ja, was voor mij ook één van de opties. Erg gelikt.

Als je dezelfde fiets wil als mijn Travelmaster moet je plusminus 1800 kletsers op tafel leggen. Dan zitten de dragers er al op (maar geen tassen).


Ah, ook NFP gebruikt. Ga ik ook doen. Zow 1800, is niet nix, maar ja wat wil je, XT + mooi remsytseem alleen al..Dan kom je daar wel op uit idd. De Koga waar ik mijn oog op heb laten vallen komt neer op 1399 - inruil. Nog maar eens op de Santos site snuffelen.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 17-09-2007 6:50 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2007 20:48 schreef M. het volgende:Ik ben er echt ontzettend blij mee

En terecht.

Chique afgemoneerd ook, mooi zadel, strakke remmen, etc.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 23-09-2007 18:02 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Menchov heeft zojuist de Ronde van Spanje gewonnen met groots machtsvertoon. Sanchez 2 (wk-favoriet nu?) en Sastre 3.

Toch een zeer mooie revanche voor de Rabobankploeg, die toch wel weer een sterk seizoen heeft.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 24-09-2007 1:47 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Moet zowat de saaiste Ronde ooit geweest zijn


Faustian Spirit of the Earth


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 24-09-2007 3:41 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Valt wel mee. Qua eindklassement misschien wel, maar verder heb ik toch een aantal fraaie ritten met de rit naar Avila als hoogtepunt. Wat een prachtige stad en wat werd er gevochten voor de ereplaatsen


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 26-09-2007 15:17 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
De nieuwe wereldkampioen tijdrijden bij de beloften heet Lars Boom. De Nederlander, die eerder dit jaar al wereldkampioen veldrijden werd in zijn categorie, zette na 38 kilometer de beste tijd neer op de tabellen en hield de Russische topfavoriet Mikhail Ignatiev achter zich.

Lars Boom, die vroeg gestart was, zette de eerste goede tijd neer. Het leek erop dat het niet meer dan een richttijd zou worden voor de topfavorieten, die allemaal in de laatste van vier reeksen van start gingen.

Toch moest er rekening gehouden worden met de veldrijder. De ene na de andere favoriet stelde teleur, alleen Mikhail Ignatiev uit Rusland was in staat de tussentijd van Boom te benaderen. Meer nog, de Tinkoffrenner zette na elf kilometer Boom op tien seconden. In de achtergrond streden de Fransman Jérôme Coppel en de Noor Edvald Boasson Hagen voor een bronzen medaille.

Bij het ingaan van de tweede en laatste ronde over een afstand van negentien kilometer keerden de posities. Ignatiev had zijn tien bonusseconden omgezet in een achterstand van vijf seconden, het zou een spannend slot worden. Storingswerk van de Italiaan Adriano Malori, die hij ingehaald had, veranderde daar weinig aan.

Uiteindelijk trok Lars Boom aan het langste eind. Ignatiev verloor nog eens vier seconden en eindigde op negen seconden van de wereldtitel. Coppel werd met een achterstand van 45 seconden net als vorig jaar derde, waardoor we op de winnaar na hetzelfde podium van vorig jaar te zien kregen. De Belg Francis De Greef werd tiende.

Boom werd in 2004 al wereldkampioen veldrijden bij de junioren. Dit jaar deed hij dat eens over bij de beloften. Deze wereldtitel kan zijn keuze voor de weg of het veldrijden nog een stuk moeilijker maken.


Wat een klasbak


Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 27-09-2007 16:44 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

[WK] Clement pakt brons op tijdrit

Door Olga (Nuongirl) op donderdag 27 september 2007 16:38

Bron: NOS-TT

Stef Clement heeft bij het wereldkampioenschap wielrennen in Stuttgart brons veroverd op de tijdrit.

Hij moest op de 44,9 kilometerlange race tegen de klok alleen de Hongaar Laszlo Bodrogi en de Zwitser Fabian Cancellara voor zich dulden. Net als in 2006 pakte Cancellara de wereldtitel.

"Dit had ik echt nooit voor mogelijk gehouden. Mijn doel was een plaats bij de beste 15. Daarmee zou ik namelijk een olympisch startbewijs voor Nederland in de wacht slepen. En dan word ik derde," aldus de Nederlander. "Ik hoorde constant 'je ligt tweede,je ligt tweede'. Daar krijg je supermoraal van. Jammer dat Bodrogi net zes seconden onder mijn tijd duikt. Maar och."

De andere Nederlandse deelnemer, Joost Posthuma, gaf op nadat hij was gevallen.




Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 27-09-2007 16:48 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Uitstekend gedaan van Clement

Persoonlijk vind ik het, na alle incidenten met burgemeesters die de startlijst willen bepalen en alle andere onzin, ook wel erg fijn dat hij de Duitsers van het podium heeft gereden

[Dit bericht is gewijzigd door Blueprint op 27-09-2007 16:49]


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 27-09-2007 16:53 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Dat maakt een ietwat anonieme tour weer helemaal goed! Goed gedaan Stef!!

edit: geen maar

[Dit bericht is gewijzigd door Schaffelaer op 27-09-2007 16:54]


Dear dirty delightful old drunken old days


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 28-09-2007 1:46 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Di Luca heeft zelf beslist om het WK niet te rijden. Bettini mag voorlopig wel gewoon meedoen.


Faustian Spirit of the Earth


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 01-10-2007 1:38 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Mooi WK


Faustian Spirit of the Earth


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 01-10-2007 8:59 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Zeker, schitterende harde koers en de Italianen hebben terecht gewonnen met Bettini. Mooi ook voor de organisatie en de ZDF, want die wilden Bettini er niet bij hebben


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 02-10-2007 1:41 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Tja, ze krijgen nu wat ze verdienen.

Zabel stapt eind dit jaar op bij Milram.


Faustian Spirit of the Earth


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 02-10-2007 1:43 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2007 1:41 schreef cataclysm child het volgende:
Zabel stapt eind dit jaar op bij Milram.


En gaat waarschijnlijk naar T-Mobile, waar ze pas 7 sprinters hebben...


Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen