|
Dit topic is 37 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Waar zou dat goed voor kunnen zijn trouwens? Achtervering snap ik wel. |
|
quote: Waar het GOED voor is? Beats me comfort als je door de stad fietst (met zo'n mountainbike) en moet remmen of zo?? Ik weet het echt niet. Het dempt nogal, zo'n verende voorvork en bij ruig terrein moet je dan harder doortrappen om snelheid te houden. Je hebt ook minder controle bij afdalingen. Ikzelf rij iig liever zonder verende voorvork. Wel vervelend natuurlijk, Nimbus heeft net een mooi fietsie en de rest van de wereld heeft er al wat over te zeiken. Gewoon jaloezie . Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Uiteraard. Maar daardoor zie ik nog het nut niet van een verende voorvork. |
|
quote: Bijna alle mountainbikes hebben tegenwoordig een verende voorvork, sommige zelfs instelbaar. Deze ook, je kunt door aan een stelschroef te draaien heel eenvoudig de vering uitschakelen en dan heb je absoluut geen vering, helemaal stijf. Dat is voor op de weg, Als je het terrein ingaat kun je die knop terugdraaien en heb je demping, dat is wat comfortabeler voor je polsen. Maar inderdaad dat kost ook energie, daarom moet je hem niet te slap instellen want dan verlies je energie/snelheid. Daar is een andere stelschroef voor waarmee je de demping kan aanpassen. Ook de veerweg is volgens mij te verstellen. Instellen gaat gewoon met de hand, geen gereedschap voor nodig. |
|
quote: Controle. Als jij over kleine bultjes heen stuitert is het van het belang dat het voorwiel contact met de grond blijft houden. Het probleem is dat in de praktijk alleen bij de topmodellen werkt (>800,- voor een vork), dat ze gigantisch veel onderhoud nodig hebben en dat ze zwaar zijn. Ik had ook een verende voorvork ivm , maar nu niet meer. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Misschien dat ik ook een mountainbike ga aanschaffen. Collega heeft er twee te koop staan voor iets van 5 tientjes per stuk. Kan ik me nooit een bult aan vallen.... spelfout weggehaald... |
|
Heb er ook nog één staan ... in nieuwstaat (ben er te lang voor ..) ding was nieuw 120 euro, voor een meier is ie van jou (en deze is legaal ) |
|
Zeg eh, waar kopen jullie die fietsen eigenlijk? Is dat de prijs die je in de winkel betaald hebt? Dan valt-ie na een km of 10 uit elkaar denk ik... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ach ze doen het vaak wel een tijdje hoor, maar je moet er vooral niet mee off-road gaan want daar zijn ze niet voor gebouwd. (Ja, ik heb het geprobeerd) Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Ik ben gisteren langs een heleboel zaken geweest en bijna allemaal geen tweedehands. Uiteindelijk bij een speciaalzaak op fietsengebeid, racefietsen en ATB terecht gekomen en die had een best assortiment knappe ATB's staan. Maargoed, ik kreeg bijna bij alle zaken het advies om een fiets van rond de 400, 500 euro te nemen om er wat plezier van te hebben. Daar kun je dan wel een beetje het terrein mee in, maar dan moet je het niet te bont maken. Als je serieus off-road wilt, ben je zo 700 a 800 euro kwijt voor een nieuwe. |
|
Ik heb hier een giant staan van meer dan 800 euro met carbon fiber frame, shimano ultegra spul erop en alles. Doch 2 lekke banden, ik ben te lui om ze te vervangen!! Wat moet ik in Groningen met een ATB? Ik wacht wel tot ik ergens heen verhuis, alles beter dan hier. Verder wil ik een nieuwe race-fiets, ik heb nu een peugeot van meer dan 30(!) jaar oud, maar ik wil een hagelnieuwe, een gazelle of een koga-miyata... Maar even wachten tot september, dan is alles weer in de aanbieding. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote:Die van mij wel Ook maar eens een keer wat gaan uitzoeken |
|
quote: Waarom zet je er geen racebandjes onder? Nu ik in de stad woon heb ik er ook een paar dunne slicks, en dat bevalt bijzonder goed. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote:Nee hoor, jij hebt geloof ik beetje het idee dat alles duur moet zijn. Als je beetje oplet kun je voor veel minder een vergelijkbaar product kopen ... |
|
Die fietsen doen het 1 jaar prima, maar als je dagelijks veel fietst vallen ze na een jaar van ellende uitelkaar, Jenje! Zeker als je zwaar bent. Ik heb zelf ook een erg goedkope fiets en fiets er heel veel op, maar hoe vaak ik onderdelen moet vervangen, dat is echt niet normaal meer! Geloof het of niet, maar ik heb de afgelopen 2 jaar 3 MTB-achterwielen aan gort gereden, en ik doe nauwelijks off-road. Het probleem met de meeste fietsen van tegenwoordig is dat je voorvering en andere bullshit krijgt voor je geld ipv. degelijkheid. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Ik vind juist dat alles goedkoop moet zijn. Helaas is dat niet de realiteit. De realiteit is dat als jij op die fiets gaat rondfietsen, wat niet zal gebeuren omdat je te lang zou zijn (waarom koop je hem dan), dat dat ding in een jaar roestig is, dat het wiel slagen heeft, dat de derailleur verrot zal zijn en dat je een remweg hebt van Hoogeveen tot Assen. Maar dit is verder vrij zinloos, omdat a. je niet op die fiets zult rijden b. alles wat ten westen van Winterswijk gezegd wordt per definitie onwaar is c. alles wat boven een vooroorlogs prijsniveau uitkomt per definitie nieuwerwetse dikdoenerij is Ja toch? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Helaas wel ja. Hoewel, een oude Gazelle bijv. kun je soms voor een prikje krijgen en die dingen zijn wèl oerdegelijk. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Hehe, hopelijk heb ik dan een goede koop gedaan, de mijne is namelijk een wat oudere gazelle. Maar hij ziet er nog netjes uit, weinig gebruikt alleen later een nieuwe verende voorvork ingezet. Ik heb net even drie kwartier gefietst, maar het is wel heel wat anders dan hardlopen zeg, gaat veel makkelijker en kost minder energie. Je moet wel aardig doortrappen wil het wat inspanning kosten. |
|
Ik bedoelde eigenlijk een oldschool Gazelle uit de tijd dat ze hun eigen onderdelen nog maakten, de jouwe is 10% Gazelle en 90% Shimano maar goed, desalniettemin een degelijk fietsje hoor. 3 kwartier off-road gefietst of op asfalt? Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Bijna allemaal verhard: gravel, klinkers ed. Hier en daar een zandweg. Ik ben nog wel een paar keer een aardig steile heuvel opgefietst. Hier in de buurt zit een voormalige vuilnisbult, die is al jaren gesloten en nu helemaal begroeid. Daar zijn wat paden op aangelegd een weg recht naar boven. Jij fietst ook grotendeels op verharde wegen? Misschien is het ook voor mij een idee om er wegbanden op te zetten. |
|
Ja, ik fiets meestal op asfalt. De fiets is voor mij nml. in de eerste plaats een transportmiddel. Voor de lol ga ik liever wandelen en voor m'n conditie zwem ik. Deze heb ik nu; 1.3" x 26" breed, behoorlijk smal dus. Het maffe van die slicks is dat je zelfs op nat wegdek veel betere grip hebt. http://www.sheldonbrown.com/tires.html (-> Treads for on-road use). Die mafketel heeft trouwens een van de beste fietsnaslagwerken op het www. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
mmmhhhh... ik weet het niet... slicks op een atb... je zet toch ook geen racebanden op een landrover? Het is geen fiets gemaakt voor snelheid, maar voor off-road gebruik. Daar wil ik hem dan ook voor gebruiken. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Ach ik zie die dingen meer als all-round dan als een off-road fiets. Nu gebruik ik meestal slicks, toen ik op het platteland woonde (in een dorp zonder asfalt) had ik er MTB banden onder, op fietsvakantie een paar stijve semi-slicks, en voor de winter heb ik spijkerbandjes. Da's het mooie van 26" wielen, je hebt banden in alle soorten en maten. Racen doe ik trouwens niet zo graag op een racefiets, die dingen zijn me veel te fragiel, en van tourfietsen vind ik de houding te rechtop. Doe mij maar zoiets: Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
Dit topic is 37 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |