IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Auteur:
Topic : Wielrennen [wielrentopic] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-03-2009 0:01 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

mja moeilijke discussie hang er ook vanaf waar je naartoe wilt met de afrikaantjes. Vind je het beter dat ze gezellig op hun traditionele manier leefden met daarbij behoorlijke kindersterfte, ziektes hongersnoden en oorlogen. En eigenlijk totaal afgesloten van de wereld.
Of wil je ze naar een meer "ontwikkelde" maatschappij sturen, waar we ze nu doorheen jagen, wat onderweg nog meer oorlogen, hongersnoden, ziektes natuur en cultuur verlies met zich meebrengt.

Wat ik wel eens ben met chelman is dat we in afrika misschien wel te snel terug getrokken zijn, democratie, een land runnen en vrede zijn in de meeste landen gewoon nog niet te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 25-03-2009 0:04]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 25-03-2009 10:28 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Ik vind het heel interessant om te zien hoe wij Europeanen onze eigen cultuur toch nog steeds als superieur ervaren, en het dus als een positief iets zien als we dat aan andere culturen opdringen. In onze belevingswereld zijn de minder leuke kanten van het leven in een Afrikaanse stam iets wat voorkomen moet worden, maar eigenlijk horen ook die kanten bij de 'cyclus van het leven'. Ik vind het moeilijk om het nu zo even uit te leggen want ik ben net wakker , maar ik hoop dat jullie begrijpen dat wat ik probeer te zeggen is dat we die gedachte, dat het Europese beschavingsoffensief echt iets was dat de Afrikaanse bevolking nodig had, echt uit ons hoofd moeten zetten.

Let wel, ik heb het hier over de beginperiode van de kolonisatie en niet over het heden, voordat daar weer onduidelijkheid over ontstaat

[Dit bericht is gewijzigd door Ziona op 25-03-2009 10:30]


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 25-03-2009 10:34 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2009 21:57 schreef M. het volgende:
[...] het materiaal is tegenwoordig veel beter en als het moet kan je alles kopen, of met een telefoontje zo een nieuwe versnellingsnaaf of zelfs een nieuw frame laten opsturen.

De basis van een fiets (frame, wielen, zadels ed) is de afgelopen 70 jaar echt geen haar beter geworden hoor. Het verschil is dat we nu veel meer aluminium en plastic onderdelen gebruiken en fancy troep (veringen, versnellingen) hebben toegevoegd wat comfortabel is maar ook breekbaar. De beschrijving oude rammelbakken is onterecht.

Hier een mooie retrofiets zonder versnellingen, zonder vliegwiel en dus ook zonder remmen (stoppen met trappen = remmen). I like.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-03-2009 10:57 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

maar zijn lagers banden en het rubber dan niet erg vooruit gegaan?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 25-03-2009 14:48 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

De meeste fietsen hebben nog steeds ouderwetse cup-and-cone lagers. De betere fietsen hebben tegenwoordig weliwaar betere fabriekslagers maar als ze goed afgesteld en ingevet zijn werken cup-and-cone net zo goed. Bovendien kun je ze zelf repareren als er wat mee is.


Banden zijn ook niet wezenlijk verbeterd sinds we gevulcaniseerde zwarte banden gebruiken ipv. witte van latex (de laatste verbrokkelen snel). De standaard expeditieband van tegenwoordig, de Schwalbe Marathon Plus, heeft z'n duurzaamheid voornamelijk te danken aan een dikke laag plastic aan de binnenkant.
It's no rocket science.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 28-03-2009 8:43 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Jongens, kijk dit filmpje, het is zwaar de moeite waard.

http://www.youtube.com/watch?v=K3DwhbUGUIg&feature=related
(deel 1 van een 8 delige serie)

Het gaat over Graem Obree, de werkloze amateur uit Schotland die in de jaren 90 zonder team, zonder geld en op een zelfgemaakte fiets de heilige graal verpletterde --het werelduurrecord.
Nogmaals: "moderne" fietstechniek is overrated.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2009 19:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



Vandaag mn race fietsje, panasonic DX1000(stond zomaar in de schuur van het huis wat mn broer huurt) een beetje onderhouden, nieuwe achterband en alles schoongemaakt en ingesmeerd.

Ik heb nooit echt op een andere racefiets gereden maar deze rijd echt heerlijk niet mijn fiets op het plaatje maar is gewoon hetzelfde alleen een smaller en wit zadel.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 01-04-2009 19:39 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Mooi fietske! old school CroMo frame met die lugjes en horizontale dropouts.

Wel even dat clipje bekijken in m'n vorige post he.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 11-04-2009 17:38 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Woei, gisternacht dronken 17km afgelegd in een half uurtje, jeuy


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


GimmeGore
Doe maar weer zo!
Usericon van GimmeGore
Posted 12-04-2009 10:51 by GimmeGore Wijzig reactieProfiel van GimmeGoreQuote dit berichthttp://gimmegore.hyves.nl

quote:
Op 28 maart 2009 8:43 schreef Jällö het volgende:
Jongens, kijk dit filmpje, het is zwaar de moeite waard.

http://www.youtube.com/watch?v=K3DwhbUGUIg&feature=related
(deel 1 van een 8 delige serie)

Het gaat over Graem Obree, de werkloze amateur uit Schotland die in de jaren 90 zonder team, zonder geld en op een zelfgemaakte fiets de heilige graal verpletterde --het werelduurrecord.
Nogmaals: "moderne" fietstechniek is overrated.



Ik zweer bij mijn ouwe RIH racefiets. t ding rijdt als een droom.
En het zwaarste onderdeel is mijn kettingslot, want het is zo n lekker licht fietsje, die til je op en neem je mee.


Rebel without a sauce


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-04-2009 2:00 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Parijs-Roubaix was weer genieten. Boonen


Faustian Spirit of the Earth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-04-2009 10:58 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

straks even naar maassluis met de auto en vanaf daar kijken of ik bij het grevelingen meer kan komen. en anders gewoon lekker door de duinen bij oostvoorne fietsen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-04-2009 0:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wow vet ik heb het gehaald tot Stellendam. Bij elkaar 82 kilometer gefiets met een gemiddelde snelheid van 23 km/h Op het einde begonnen mn spieren echt te verzuren als ik harder dan 20 reed.

Ben zeker niet opbouwend bezig geweest, maargoed ik weet nu wel dat het mogelijk is


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 14-04-2009 15:12 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 13 april 2009 2:00 schreef cataclysm child het volgende:
Parijs-Roubaix was weer genieten. Boonen


Iid ja, voor derde keer alweer in de laatste vijf jaar.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 09-05-2009 12:18 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Jah, Boonen....


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-05-2009 12:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Tom Boonen is eind april, twee weken na zijn zegetocht in Parijs-Roubaix, opnieuw betrapt op cocaïne. Dat gebeurde net zoals vorig jaar tijdens een controle buiten competitie door de Vlaamse Gemeenschap. Jan Poels, procureur des konings van Turnhout, bevestigt het verhaal. Boonens werkgever Quick.Step zou hem inmiddels voor onbepaalde tijd geschorst hebben.

Huiszoeking
De resultaten van de positieve controle kwamen vorige dinsdag binnen bij de Vlaamse Gemeenschap. Omdat de controle buiten competitie gebeurde, kan die zelf geen sanctie opleggen. Maar in het kader van de drugswet bracht de Vlaamse Gemeenschap wel meteen het parket van Turnhout op de hoogte.

Gisteren viel de federale politie op bevel van het gerecht binnen bij Boonen thuis. De renner werd ook al ondervraagd door de speurders.

Déjà vu
Vorig jaar werd Tom Boonen bij een controle buiten competitie al eens door de Vlaamse Gemeenschap in mei betrapt op cocaïnegebruik. De renner beweerde in eerste instantie dat hij geflikt was op een terrasje: iemand had de coke in zijn drinken gedaan. Er volgde een gerechtelijk onderzoek, en haaranalyse bracht aan het licht dat de renner regelmatig cocaïne en XTC had gebruikt. Zijn cocaïnegebruik kostte Boonen vorig jaar zijn deelname aan de Ronde van Frankrijk.

"Hij is al genoeg gestraft"
Op 3 februari van dit jaar verleende de raadkamer van Turnhout Boonen de gunst van opschorting van uitspraak. Of: Boonen bekende schuld en werd schuldig bevonden, maar kreeg geen straf en moest zelfs niet voor de rechtbank verschijnen. "Hij is al genoeg gestraft", oordeelde de rechter. "Door de mediatisering van de zaak, en omdat hij geweerd werd uit de Tour."

Voorwaarden geschonden
Aan de opschorting waren wel voorwaarden verbonden, onder andere dat Tom Boonen geen drugs meer mocht gebruiken. Deed hij dat wel, dan dreigde zijn opschorting herzien te worden. Mits het gerechtelijk onderzoek de resultaten van de Vlaamse Gemeenschap zou bevestigen, heeft het gerecht in Turnhout nu gegronde redenen om de gunst van opschorting teniet te doen, en Tom Boonen zelfs ook voor de rechter te brengen voor de feiten van vorig jaar.


idd....


signature


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 09-05-2009 13:08 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Tommeke, Tommeke, Tommeke, wat doe je nu?

Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat canabis ook op de lijst van verboden producten staat bij de wielrenners. Het is niet echt een prestatiebevorderend product, integendeel.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 12-05-2009 0:50 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Italianen schorsen Valverde voor 2 jaar

Het Italiaans Olympisch Comité (CONI) heeft de Spaanse wielrenner Alejandro Valverde voor twee jaar geschorst wegens zijn betrokkenheid bij het Fuentes-bloeddopingschandaal. Maar Valverde gaat niet akkoord.
Het CONI kan Valverde wel enkel van de Italiaanse wegen houden.
Belga Valverde vecht het gezag van het CONI aan, omdat het op onrechtmatige manier aan informatie zou geraakt zijn.

Valverde was niet aanwezig toen de straf werd uitgesproken. Hij heeft in Spanje al een klacht ingediend tegen het CONI.

De straf heeft ook gevolgen voor de deelname van Valverde aan de Tour, want die passeert op 21 juli even in Italië.

Alejandro Valverde heeft al laten weten dat hij zich niet neerlegt bij de straf van het CONI. De Spanjaard zal de schorsing aanvechten bij het Internationaal sporttribunaal TAS. Volgens de renner van Caisse d'Epargne zijn er bij het onderzoek heel wat procedurefouten gemaakt. Hij wil dat het TAS die erkent en zijn naam zuivert. Valverde houdt nog altijd vol dat hij nooit doping heeft genomen.

CONI hoopt op wereldwijde schorsing

Bij het CONI hopen ze dan weer dat de straf wordt overgenomen door de internationale wielerbond UCI. "We hopen dat de sanctie voor de hele wereld zal gelden", zegt de aanklager van het CONI. "Alleen dan kunnen we van een echte schorsing spreken." De UCI wacht voorlopig af: "We willen het dossier eerst bestuderen."




Faustian Spirit of the Earth


Iron Jack Rackham
Usericon van Iron Jack Rackham
Posted 12-05-2009 0:54 by Iron Jack Rackham Wijzig reactieProfiel van Iron Jack RackhamQuote dit berichthttp://www.caedere.com

De tour gaat maar leifst 80 km door Italie.

Geniaal. Valverde zal wel op z'n nagels bijten.



cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-05-2009 15:32 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Ook Klöden en Kessler gebruikten bloeddoping

Andreas Klöden en Matthias Kessler hebben tijdens de Ronde van Frankrijk van 2006 bloeddoping gebruikt. Dat staat in het rapport van een onafhankelijke onderzoekscommissie dat is voorgesteld.

De commissie werkte twee jaar aan het rapport over de werkzaamheden van de dokters Lothar Heinrich en Andreas Schmid. Die werden in 2007 ontslagen aan de universiteit van Freiburg nadat bleek dat ze jarenlang hadden meegewerkt aan dopingpraktijken binnen de Duitse ploeg Telekom, later T-Mobile.

Eind april meldde het Duitse magazine Der Spiegel, dat het rapport al vroeger kon inzien, dat volgens de commissie georganiseerd doping werd gebruikt binnen Telekom/T-Mobile in de periode tussen 1995 en 2006.

Het orgaan baseerde zich voor zijn bevindingen op ondervragingen van 77 getuigen, tegenexpertises op 58.000 bloedstalen en de verificatie van facturen en andere onkostennota's. Het was al langer bekend dat verschillende gewezen Telekom-renners, zoals Tourwinnaar Bjarne Riis, tijdens hun periode bij de Duitse topploeg hun toevlucht hadden gezocht tot doping.

Volgens het rapport zijn er nu dus ook harde bewijzen dat Klöden en Kessler, die momenteel overigens een schorsing voor testosterongebruik uitzit, als lid van T-Mobile bloeddoping hebben gebruikt.


Faustian Spirit of the Earth


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 13-05-2009 17:27 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Intussen is de Ronde van Italië ook weer in volle gang met vandaag een overwinning bergop van de ijzersterke Rabobank-kopman Menchov. Ook doet Laurens Ten Dam het erg goed. Di Luca heeft de 'maglia rosa', maar ik verwacht dat het gevecht om de eindzege tussen Menchov, Leipheimer en Basso zal gaan.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 13-05-2009 17:55 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ja, jammer dat ten Dam tijd verloren heeft door een valpartij, anders had ie een mooie plek in de top 10 gehad nu.

En leuk om eens een aanval van Menchov te zien. Wel kort voor het einde, maar het is natuurlijk nog vroeg in de giro. Geen onnodige risico's enzo. Sterk afgemaakt iig.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-05-2009 20:14 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Wedden dat Menchov in de tour weer een drama is?


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 13-05-2009 21:18 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 13 mei 2009 20:14 schreef Lionheart het volgende:
Wedden dat Menchov in de tour weer een drama is?


Waarschijnlijk, maar mss dat Gesink dan top-10 kan rijden.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 25-05-2009 16:08 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Even een vraagje voor de mensen die er verstand van hebben.

Ik ben bezig met het vakantieklaar maken van mijn fietsje, en moet dringen nieuwe banden aanschaffen. Ik ben op zoek naar een compromis tussen een lage rolweerstand en een hoge lekbestendigheid. Ik hoor alleen veel tegengestelde berichten over de Schwalbe Marathons, en alle types die je daarin kunt kopen. De Marathon plus schijnt niet lek te krijgen, maar de rolweerstand schijnt dan weer te hoog te zijn. De vraag is, is die weerstand zo hoog dat ik er merkbaar last van ga krijgen?


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Dit topic is 37 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen