|
Dit topic is 37 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 |
||||
Auteur: |
|
|
Ik vind het heel interessant om te zien hoe wij Europeanen onze eigen cultuur toch nog steeds als superieur ervaren, en het dus als een positief iets zien als we dat aan andere culturen opdringen. In onze belevingswereld zijn de minder leuke kanten van het leven in een Afrikaanse stam iets wat voorkomen moet worden, maar eigenlijk horen ook die kanten bij de 'cyclus van het leven'. Ik vind het moeilijk om het nu zo even uit te leggen want ik ben net wakker , maar ik hoop dat jullie begrijpen dat wat ik probeer te zeggen is dat we die gedachte, dat het Europese beschavingsoffensief echt iets was dat de Afrikaanse bevolking nodig had, echt uit ons hoofd moeten zetten. Let wel, ik heb het hier over de beginperiode van de kolonisatie en niet over het heden, voordat daar weer onduidelijkheid over ontstaat [Dit bericht is gewijzigd door Ziona op 25-03-2009 10:30] |
|
quote: De basis van een fiets (frame, wielen, zadels ed) is de afgelopen 70 jaar echt geen haar beter geworden hoor. Het verschil is dat we nu veel meer aluminium en plastic onderdelen gebruiken en fancy troep (veringen, versnellingen) hebben toegevoegd wat comfortabel is maar ook breekbaar. De beschrijving oude rammelbakken is onterecht. Hier een mooie retrofiets zonder versnellingen, zonder vliegwiel en dus ook zonder remmen (stoppen met trappen = remmen). I like. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
maar zijn lagers banden en het rubber dan niet erg vooruit gegaan? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
De meeste fietsen hebben nog steeds ouderwetse cup-and-cone lagers. De betere fietsen hebben tegenwoordig weliwaar betere fabriekslagers maar als ze goed afgesteld en ingevet zijn werken cup-and-cone net zo goed. Bovendien kun je ze zelf repareren als er wat mee is. Banden zijn ook niet wezenlijk verbeterd sinds we gevulcaniseerde zwarte banden gebruiken ipv. witte van latex (de laatste verbrokkelen snel). De standaard expeditieband van tegenwoordig, de Schwalbe Marathon Plus, heeft z'n duurzaamheid voornamelijk te danken aan een dikke laag plastic aan de binnenkant. It's no rocket science. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Jongens, kijk dit filmpje, het is zwaar de moeite waard. http://www.youtube.com/watch?v=K3DwhbUGUIg&feature=related (deel 1 van een 8 delige serie) Het gaat over Graem Obree, de werkloze amateur uit Schotland die in de jaren 90 zonder team, zonder geld en op een zelfgemaakte fiets de heilige graal verpletterde --het werelduurrecord. Nogmaals: "moderne" fietstechniek is overrated. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Vandaag mn race fietsje, panasonic DX1000(stond zomaar in de schuur van het huis wat mn broer huurt) een beetje onderhouden, nieuwe achterband en alles schoongemaakt en ingesmeerd. Ik heb nooit echt op een andere racefiets gereden maar deze rijd echt heerlijk niet mijn fiets op het plaatje maar is gewoon hetzelfde alleen een smaller en wit zadel. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Mooi fietske! old school CroMo frame met die lugjes en horizontale dropouts. Wel even dat clipje bekijken in m'n vorige post he. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Woei, gisternacht dronken 17km afgelegd in een half uurtje, jeuy Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Ik zweer bij mijn ouwe RIH racefiets. t ding rijdt als een droom. En het zwaarste onderdeel is mijn kettingslot, want het is zo n lekker licht fietsje, die til je op en neem je mee. Rebel without a sauce |
|
Parijs-Roubaix was weer genieten. Boonen Faustian Spirit of the Earth |
|
straks even naar maassluis met de auto en vanaf daar kijken of ik bij het grevelingen meer kan komen. en anders gewoon lekker door de duinen bij oostvoorne fietsen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Wow vet ik heb het gehaald tot Stellendam. Bij elkaar 82 kilometer gefiets met een gemiddelde snelheid van 23 km/h Op het einde begonnen mn spieren echt te verzuren als ik harder dan 20 reed. Ben zeker niet opbouwend bezig geweest, maargoed ik weet nu wel dat het mogelijk is ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Iid ja, voor derde keer alweer in de laatste vijf jaar. |
|
Jah, Boonen.... Faustian Spirit of the Earth |
|
Tom Boonen is eind april, twee weken na zijn zegetocht in Parijs-Roubaix, opnieuw betrapt op cocaïne. Dat gebeurde net zoals vorig jaar tijdens een controle buiten competitie door de Vlaamse Gemeenschap. Jan Poels, procureur des konings van Turnhout, bevestigt het verhaal. Boonens werkgever Quick.Step zou hem inmiddels voor onbepaalde tijd geschorst hebben. Huiszoeking De resultaten van de positieve controle kwamen vorige dinsdag binnen bij de Vlaamse Gemeenschap. Omdat de controle buiten competitie gebeurde, kan die zelf geen sanctie opleggen. Maar in het kader van de drugswet bracht de Vlaamse Gemeenschap wel meteen het parket van Turnhout op de hoogte. Gisteren viel de federale politie op bevel van het gerecht binnen bij Boonen thuis. De renner werd ook al ondervraagd door de speurders. Déjà vu Vorig jaar werd Tom Boonen bij een controle buiten competitie al eens door de Vlaamse Gemeenschap in mei betrapt op cocaïnegebruik. De renner beweerde in eerste instantie dat hij geflikt was op een terrasje: iemand had de coke in zijn drinken gedaan. Er volgde een gerechtelijk onderzoek, en haaranalyse bracht aan het licht dat de renner regelmatig cocaïne en XTC had gebruikt. Zijn cocaïnegebruik kostte Boonen vorig jaar zijn deelname aan de Ronde van Frankrijk. "Hij is al genoeg gestraft" Op 3 februari van dit jaar verleende de raadkamer van Turnhout Boonen de gunst van opschorting van uitspraak. Of: Boonen bekende schuld en werd schuldig bevonden, maar kreeg geen straf en moest zelfs niet voor de rechtbank verschijnen. "Hij is al genoeg gestraft", oordeelde de rechter. "Door de mediatisering van de zaak, en omdat hij geweerd werd uit de Tour." Voorwaarden geschonden Aan de opschorting waren wel voorwaarden verbonden, onder andere dat Tom Boonen geen drugs meer mocht gebruiken. Deed hij dat wel, dan dreigde zijn opschorting herzien te worden. Mits het gerechtelijk onderzoek de resultaten van de Vlaamse Gemeenschap zou bevestigen, heeft het gerecht in Turnhout nu gegronde redenen om de gunst van opschorting teniet te doen, en Tom Boonen zelfs ook voor de rechter te brengen voor de feiten van vorig jaar. idd.... signature |
|
Tommeke, Tommeke, Tommeke, wat doe je nu? Wat ik eigenlijk niet begrijp is dat canabis ook op de lijst van verboden producten staat bij de wielrenners. Het is niet echt een prestatiebevorderend product, integendeel. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Faustian Spirit of the Earth |
|
De tour gaat maar leifst 80 km door Italie. Geniaal. Valverde zal wel op z'n nagels bijten. |
|
quote: Faustian Spirit of the Earth |
|
Intussen is de Ronde van Italië ook weer in volle gang met vandaag een overwinning bergop van de ijzersterke Rabobank-kopman Menchov. Ook doet Laurens Ten Dam het erg goed. Di Luca heeft de 'maglia rosa', maar ik verwacht dat het gevecht om de eindzege tussen Menchov, Leipheimer en Basso zal gaan. |
|
Ja, jammer dat ten Dam tijd verloren heeft door een valpartij, anders had ie een mooie plek in de top 10 gehad nu. En leuk om eens een aanval van Menchov te zien. Wel kort voor het einde, maar het is natuurlijk nog vroeg in de giro. Geen onnodige risico's enzo. Sterk afgemaakt iig. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
Wedden dat Menchov in de tour weer een drama is? |
|
quote: Waarschijnlijk, maar mss dat Gesink dan top-10 kan rijden. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
Even een vraagje voor de mensen die er verstand van hebben. Ik ben bezig met het vakantieklaar maken van mijn fietsje, en moet dringen nieuwe banden aanschaffen. Ik ben op zoek naar een compromis tussen een lage rolweerstand en een hoge lekbestendigheid. Ik hoor alleen veel tegengestelde berichten over de Schwalbe Marathons, en alle types die je daarin kunt kopen. De Marathon plus schijnt niet lek te krijgen, maar de rolweerstand schijnt dan weer te hoog te zijn. De vraag is, is die weerstand zo hoog dat ik er merkbaar last van ga krijgen? Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
Dit topic is 37 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |