IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-11-2006 16:08 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 1 november 2006 16:03 schreef MMayo het volgende:
Het is asociaal omdat men niet met anderen maar puur met zichzelf bezig is, zonder enige rekening met anderen te houden. Vaak zien mensen die zover heen zijn dat ze daadwerkelijk eruit willen stappen, een trein of ophanging of weet ik wat ze hebben bedacht.. als enige manier. Jij ziet wellicht andere manieren, zij dus niet.
Ow, dus het is rekening met anderen houden als iemand je dwingt om het prutje wat er van hem/haar is overgebleven te aanschouwen of op te moeten ruimen, vertraging te hebben en er misschien wel de rest van je leven een trauma aan over te houden?

Als die persoon in plaats van voor de trein te springen zijn probleem aan mij kenbaar had gemaakt, had ik hem misschien nog wel proberen te helpen, ondanks dat ik hem niet ken. Maar op het moment dat hij voor de trein springt, vind ik hem een asociale eikel. Voor een trein springen heeft niets te maken met respect op moeten brengen voor degene die dat doet, het is namelijk geen wederzijds proces.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-11-2006 16:10 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 1 november 2006 16:04 schreef MMayo het volgende:
Doordraaien.
Maar gelukkig hebben we de vernieuwende opmerkingen van jou nog he.

Lees anders ook even hier:
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php/1890209/14

Owja, als een discussie 1 keer is gevoerd, hoeft ie natuurlijk nooit meer gevoerd te worden...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2006 16:11 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 1 november 2006 16:08 schreef Misanthrope het volgende:
Ow, dus het is rekening met anderen houden als iemand je dwingt om het prutje wat er van hem/haar is overgebleven te aanschouwen of op te moeten ruimen, vertraging te hebben en er misschien wel de rest van je leven een trauma aan over te houden?

Als die persoon in plaats van voor de trein te springen zijn probleem aan mij kenbaar had gemaakt, had ik hem misschien nog wel proberen te helpen, ondanks dat ik hem niet ken. Maar op het moment dat hij voor de trein springt, vind ik hem een asociale eikel. Voor een trein springen heeft niets te maken met respect op moeten brengen voor degene die dat doet, het is namelijk geen wederzijds proces.


Nou, kom werken in de psychiatrie zou ik zeggen. Als ze dan met jou praten komt het helemaal goed. Wat een onzin hehe. Degene die springt, boeit het geen ene flikker of een ander zijn zooi moet opruimen. Hij is immers dood, doel bereikt.. het enige doel wat die voor ogen had. Je denkt toch zeker niet dat iemand die zo in de knoop zit een lijstje gaat maken met de nadelen en daarop zet dat Jan van de ambulance dienst er wellicht een hekel aan heeft mensen van de grond te schrapen? Dat hij dan maar op een ander tijdstip springt want dan heeft Piet dienst, die vind het niet zo erg klusje om te doen? En prima als je het asociaal vind, want dat is het gewoon ook. Dat je degene een eikel vind, moet je dan ook maar zelf weten.. maar denk je dat degene die springt zoiets heeft van oei straks vinden ze me allemaal maar een eikel? Nee tuurlijk niet!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2006 16:12 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 1 november 2006 16:10 schreef Misanthrope het volgende:
Owja, als een discussie 1 keer is gevoerd, hoeft ie natuurlijk nooit meer gevoerd te worden...

Nee maar lezen kan nooit kwaad voor je in de herhaling gaat.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-11-2006 16:12 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 1 november 2006 16:02 schreef cranial het volgende:
oke misanthrope,ik snap je standpunt..maar wat zou jij dan doen als jij het was?? zou je pillen nemen en het risico lopen dat als je er niet genoeg neemtdat je een kasplant bent en voor altijd opgesloten in je ellende,of van een gebouw afspringen wat niet hoog genoeg is en allebei je benen en de rest breken en nooit meer je rolstoel uitkunnen? is al eerder genoemd,maar wat zou jij doen??


of doe het "old school" Ik ben een man van oude gebruiken



Against God and Government


cranial
Usericon van cranial
Posted 01-11-2006 16:13 by cranial Profiel van cranialhttp://www.myspace.com/ferdyH

oke,tegen beter weten ga ik dit toch zeggen: deze persoon heeft een tijd in een internaat gezeten,heeft nooit goed met zijn moeder op kunnen schieten,is manisch depressief geweest,heeft alles in het leven tegen zich gehad...heeft hulp gehad van al zijn vrienden voor jaren lang en dat is niet genoeg geweest...wat hadden jouw woorden hier aan kunnen veranderen? en dat respect tonen is voor de nagedachtenis aan iemand,niet de manier waarop hij besluit zijn leven te eindigen..


Expired,Erased and Forgotten


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-11-2006 16:17 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 1 november 2006 16:13 schreef cranial het volgende:
oke,tegen beter weten ga ik dit toch zeggen: deze persoon heeft een tijd in een internaat gezeten,heeft nooit goed met zijn moeder op kunnen schieten,is manisch depressief geweest,heeft alles in het leven tegen zich gehad...heeft hulp gehad van al zijn vrienden voor jaren lang en dat is niet genoeg geweest...wat hadden jouw woorden hier aan kunnen veranderen? en dat respect tonen is voor de nagedachtenis aan iemand,niet de manier waarop hij besluit zijn leven te eindigen..
Over de doden niets dan goeds. Over zijn manier om tot de dood te komen alleen maar slechts. Het is een asociale manier en daar kan ik geen respect voor opbrengen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2006 16:17 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 1 november 2006 16:13 schreef cranial het volgende:
oke,tegen beter weten ga ik dit toch zeggen: deze persoon heeft een tijd in een internaat gezeten,heeft nooit goed met zijn moeder op kunnen schieten,is manisch depressief geweest,heeft alles in het leven tegen zich gehad...heeft hulp gehad van al zijn vrienden voor jaren lang en dat is niet genoeg geweest...wat hadden jouw woorden hier aan kunnen veranderen? en dat respect tonen is voor de nagedachtenis aan iemand,niet de manier waarop hij besluit zijn leven te eindigen..


Met andere woorden, er zitten hele achtergronden aan vast welke meespelen in de keuze uit het leven te stappen. Voor de een zal de stapel wel hoger zijn dan voor de ander, niet iedereen kan veel dingen aan of verwerken enzovoorts. Het is niet zo dat men denkt van oh wat is mijn leven vandaag kut, laat ik voor de trein springen. Als dat zo was, was de wereld vast niet zo overbevolkt.


cranial
Usericon van cranial
Posted 01-11-2006 16:20 by cranial Profiel van cranialhttp://www.myspace.com/ferdyH

quote:
Op 1 november 2006 16:17 schreef Misanthrope het volgende:
Over de doden niets dan goeds. Over zijn manier om tot de dood te komen alleen maar slechts. Het is een asociale manier en daar kan ik geen respect voor opbrengen.
dna is dat jammer.. ,verder sluit ik me aan bij MMayo hierover en heb ik hier niks meer over te discussieren...Het ga je goed Plabbes!


Expired,Erased and Forgotten


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-11-2006 16:56 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ik kende 3 personen die zelfmoord hebben gepleegd, 1 daarvan kende ik goed, en weet je als ik hem een tik voor de bek kon geven, dan had ik dat nu gedaan. Hoeveel verdriet hij mensen aan heeft gedaan, egoistisch en inderdaad a-sociaal.


Against God and Government


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2006 16:58 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 1 november 2006 16:56 schreef Rotzak het volgende:
Hoeveel verdriet hij mensen aan heeft gedaan, egoistisch en inderdaad a-sociaal.


Maarre is het dan ook niet van jou asociaal dat je het zo aso vind wat hij jou heeft aangedaan door zelf voor zijn dood te kiezen?


WMP
Usericon van WMP
Posted 01-11-2006 16:59 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 1 november 2006 16:03 schreef MMayo het volgende:
Het is asociaal omdat men niet met anderen maar puur met zichzelf bezig is, zonder enige rekening met anderen te houden. Vaak zien mensen die zover heen zijn dat ze daadwerkelijk eruit willen stappen, een trein of ophanging of weet ik wat ze hebben bedacht.. als enige manier. Jij ziet wellicht andere manieren, zij dus niet.


Het feit dat iemand geen andere uitweg ziet dan voor een trein te springen, maakt zijn keuze toch niet minder asociaal? Hij/zij houdt geen rekening met anderen, en dat is de definitie van asociaal, of het nu een weloverwogen keuze is geweest of niet.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 01-11-2006 17:01]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2006 17:01 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 1 november 2006 16:59 schreef WMP het volgende:
Het feit dat iemand geen andere uitweg ziet dan voor een trein te springen, maakt zijn keuze toch niet minder asociaal? Hij/zij houdt geen rekeking met anderen, en dát is de definitie van asociaal, of het nu een keuze is of niet.


Ja dus?
Dan maakt het hele gebeuren dus asociaal, zeg ik toch.. ik vind het ook asociaal hoor. Maar dat wil niet zeggen dat ik er geen enkele begrip voor kan leveren. Op zo'n moment is de persoon niet met anderen bezig, voor hem is het niet asociaal.. naar zijn maatstaven op dat moment. Hij is alleen maar bezig met manier vinden om dood te gaan, wat voor ons heel asociaal is.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-11-2006 17:05 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 1 november 2006 17:01 schreef MMayo het volgende:
Ja dus?
Dan maakt het hele gebeuren dus asociaal, zeg ik toch.. ik vind het ook asociaal hoor. Maar dat wil niet zeggen dat ik er geen enkele begrip voor kan leveren. Op zo'n moment is de persoon niet met anderen bezig, voor hem is het niet asociaal.. naar zijn maatstaven op dat moment. Hij is alleen maar bezig met manier vinden om dood te gaan, wat voor ons heel asociaal is.
Kun je dan ook begrip opbrengen voor een pedofiel?

Misschien is in de ogen van een pedofiel wat hij doet normaal. Voor hem is het niet asociaal. Hij is totaal niet met wat andere mensen denken bezig. Of misschien denkt hij zelfs dat het kind er ook wel blij mee is. Hij is alleen maar bezig met een manier vinden om aan zijn behoeftes te voldoen.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 01-11-2006 17:08]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2006 17:18 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 1 november 2006 17:05 schreef Misanthrope het volgende:
Kun je dan ook begrip opbrengen voor een pedofiel?

Misschien is in de ogen van een pedofiel wat hij doet normaal. Voor hem is het niet asociaal. Hij is totaal niet met wat andere mensen denken bezig. Of misschien denkt hij zelfs dat het kind er ook wel blij mee is. Hij is alleen maar bezig met een manier vinden om aan zijn behoeftes te voldoen.


Iets begrijpen hoeft nog niet te betekenen dat je het er mee eens bent. Begrip voor een situatie opbrengen, is dus niet hetzelfde als goedkeuring. Ik begrijp dat er pedofilie bestaat, dat er mensen zijn met dit soort gevoelens en dat er mensen zijn die dit soort dingen uiten. Voor hun heel normaal, voor ieder ander absoluut niet normaal. Maar het is er nu eenmaal, net zoals mensen die zichzelf doden omdat ze geen enkele andere uitweg zien. Je kunt jezelf wel gaan afsluiten voor dit soort zaken, dan zie je het wellicht niet maar is het er nog wel. Het is geen kinderwereldje waarbij je de handjes voor de ogen of oren doet om de wereld buiten te sluiten. Evenals voor mensen die serieus aan zelfdoding denken, is er voor pedofilie ook geen kant en klare wettelijk goedgekeurde oplossing.

Oh en ja, ook voor psychopaten en moordenaars kan ik begrip opbrengen. Maar nogmaals, begrip is absoluut geen goedkeuring. Ik erken simpelweg dat er bepaalde dingen zijn die men niet op de maatschappelijk geaccepteerde manier kan "genezen" of "oplossen". Achter veel daden zit een verhaal, veelal te zoeken in de psychologie. Iets wat voor jou duidelijk lijkt, hoeft voor de ander niet zo te zijn. Iets waar jij een gemakkelijke oplossing voor ziet, hoeft de ander niet te zien.

Maar goed, wat wil je met je pedofielen opmerking bereiken verder?

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 01-11-2006 17:24]


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 01-11-2006 17:26 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 1 november 2006 17:01 schreef MMayo het volgende:
Ja dus?
Dan maakt het hele gebeuren dus asociaal, zeg ik toch.. ik vind het ook asociaal hoor. Maar dat wil niet zeggen dat ik er geen enkele begrip voor kan leveren. Op zo'n moment is de persoon niet met anderen bezig, voor hem is het niet asociaal.. naar zijn maatstaven op dat moment. Hij is alleen maar bezig met manier vinden om dood te gaan, wat voor ons heel asociaal is.
+1.

Ik verwar ook vaak dingen [begrip - goedkeuring]. Kreeg 't maar niet verwoord. Nu wel.


cranial
Usericon van cranial
Posted 01-11-2006 17:38 by cranial Profiel van cranialhttp://www.myspace.com/ferdyH

+1


Expired,Erased and Forgotten


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-11-2006 17:41 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 1 november 2006 17:18 schreef MMayo het volgende:
Iets begrijpen hoeft nog niet te betekenen dat je het er mee eens bent. Begrip voor een situatie opbrengen, is dus niet hetzelfde als goedkeuring. Ik begrijp dat er pedofilie bestaat, dat er mensen zijn met dit soort gevoelens en dat er mensen zijn die dit soort dingen uiten. Voor hun heel normaal, voor ieder ander absoluut niet normaal. Maar het is er nu eenmaal, net zoals mensen die zichzelf doden omdat ze geen enkele andere uitweg zien. Je kunt jezelf wel gaan afsluiten voor dit soort zaken, dan zie je het wellicht niet maar is het er nog wel. Het is geen kinderwereldje waarbij je de handjes voor de ogen of oren doet om de wereld buiten te sluiten. Evenals voor mensen die serieus aan zelfdoding denken, is er voor pedofilie ook geen kant en klare wettelijk goedgekeurde oplossing.

Oh en ja, ook voor psychopaten en moordenaars kan ik begrip opbrengen. Maar nogmaals, begrip is absoluut geen goedkeuring. Ik erken simpelweg dat er bepaalde dingen zijn die men niet op de maatschappelijk geaccepteerde manier kan "genezen" of "oplossen". Achter veel daden zit een verhaal, veelal te zoeken in de psychologie. Iets wat voor jou duidelijk lijkt, hoeft voor de ander niet zo te zijn. Iets waar jij een gemakkelijke oplossing voor ziet, hoeft de ander niet te zien.

Maar goed, wat wil je met je pedofielen opmerking bereiken verder?
Ik wil daarmee aantonen dat ik het nutteloos vind om me in te leven in zo'n persoon als hij/zij nog niet eens bijna de moeite neemt zich in te leven in de rest van de wereld. Want dat is in principe wat je van me vraagt, me in te leven in zo'n persoon. Ik wil niet begrijpen waarom hij die keuzes heeft gemaakt, net zomin als ik wil begrijpen waarom een pedofiel pedofiel is. De zelfmoordenaar en de pedofiel zitten allebei fout en dat maakt ze wat mij betreft asociaal, that's all.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 01-11-2006 17:43]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 01-11-2006 17:52 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 1 november 2006 17:41 schreef Misanthrope het volgende:
Ik wil daarmee aantonen dat ik het nutteloos vind om me in te leven in zo'n persoon als hij/zij nog niet eens bijna de moeite neemt zich in te leven in de rest van de wereld. Want dat is in principe wat je van me vraagt, me in te leven in zo'n persoon. Ik wil niet begrijpen waarom hij die keuzes heeft gemaakt, net zomin als ik wil begrijpen waarom een pedofiel pedofiel is. De zelfmoordenaar en de pedofiel zitten allebei fout en dat maakt ze wat mij betreft asociaal, that's all.


Dan is dat jouw keuze, ik vind het prima hoor. Maar dan snap ik simpelweg niet waarom je een discussie wilt aangaan als je niet de moeite wilt doen je er in te verdiepen. Kijk je zegt wel steeds dat je het asociaal vind, dat is het ook.. het is asociaal, niet maatschappelijk wenselijk en veelal moeilijk te begrijpen. Maar het komt voor, dat valt niet te ontkennen. Ik ben dan weer zo dat ik wil weten waar die wens dan vandaan komt (voor alle problematieken). Ik ben namelijk van mening dat voor elk gedrag die men toont, een onderliggende reden is.. hoe vergezocht dan ook (denkende aan psyche, lichamelijke gesteldheid, omgeving.. alles) en dat is wat ik boeiend vind en jij dus schijnbaar niet.


herrie
Usericon van herrie
Posted 01-11-2006 19:17 by herrie Profiel van herrie

quote:
Op 1 november 2006 17:41 schreef Misanthrope het volgende:
Ik wil daarmee aantonen dat ik het nutteloos vind om me in te leven in zo'n persoon als hij/zij nog niet eens bijna de moeite neemt zich in te leven in de rest van de wereld. Want dat is in principe wat je van me vraagt, me in te leven in zo'n persoon. Ik wil niet begrijpen waarom hij die keuzes heeft gemaakt, net zomin als ik wil begrijpen waarom een pedofiel pedofiel is. De zelfmoordenaar en de pedofiel zitten allebei fout en dat maakt ze wat mij betreft asociaal, that's all.


een beetje misanthrope heeft een hekel aan iedereen... of tie nou zelfmoord pleegt, pedofiel is, zanger is van een metalband, burgermeester is, taxi-chauffeur is et cetera....


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 01-11-2006 19:19 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 1 november 2006 19:17 schreef herrie het volgende:
een beetje misanthrope heeft een hekel aan iedereen... of tie nou zelfmoord pleegt, pedofiel is, zanger is van een metalband, burgermeester is, taxi-chauffeur is et cetera....


En het meest aan zichzelf........Ik zou in dat geval zelfmoord plegen Misanthrope



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-11-2006 19:21 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als iedereen nou eens zelfmoord pleegt .. heb ik van niemand last meer


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 01-11-2006 19:23 by Snoodaerdt Profiel van Snoodaerdt

quote:
Op 1 november 2006 19:21 schreef Jenje het volgende:
Als iedereen nou eens zelfmoord pleegt .. heb ik van niemand last meer


toch... of ga je hele leven in stank van rottende lijken leven? Je zal eerst mogen kuisen hoor


Member of the iso-betawuste crew!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-11-2006 19:24 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 1 november 2006 19:23 schreef Snoodaerdt het volgende:
toch... of ga je hele leven in stank van rottende lijken leven? Je zal eerst mogen kuisen hoor
België moet toch ergens goed voor zijn ..


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 01-11-2006 19:25 by Snoodaerdt Profiel van Snoodaerdt

quote:
Op 1 november 2006 19:24 schreef Jenje het volgende:
België moet toch ergens goed voor zijn ..


moet je ze dan toch eerst hierlangs vervoeren...


Member of the iso-betawuste crew!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen