IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-02-2009 15:19 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 februari 2009 11:59 schreef Black Jew het volgende:
ja ik denk ik ga ge-bashed worden, maar het viel heel erg mee hahaha

Je vraagt er wel om!
quote:
zelfmoord is niet altijd een impulsieve actie trouwens.

Klopt.
quote:
Op 2 februari 2009 1:35 schreef ElitE het volgende:
Je angstmechanismen in je hersenen staan los van je gewone rationele denken, en werken op een veel primitievere manier(primitiever qua evolutionaire manier maar ook dieper onderliggend in je normale Als je het simpel bekijkt zit de ratio vooral in de neocortex , en zitten angst en emoties vooral in het limbische systeem wat een stuk ouder is en eigenlijk belangrijker(basaler) stuk hersenen is.

Zelfmoord komt dan wel voort uit een vrij ongelukkig gevoel, de keuze van oplossing is naar mijn idee een stuk rationeler.

Zo kun je bij afstomping van je gevoel echt wel vertraagde schrikreacties krijgen, maar weg krijg je die angsten niet.
Op de manier dat je impulsieve zelfmoordneigingen kunt krijgen kun je dat ook nog eens andersom beleven als je als zoiets besloten hebt met impulsieve levens"lust".

Je verhaal klopt (voor zover ik weet) helemaal, maar het blijft naar mijn idee wel heel erg in de basistheoriën hangen.

Ik ga nu niet direct op je verhaal in, want dat heeft niet direct zin en ik vind het wat te chaotisch neergepend Ik haak er wel bij aan; volgens mij is het diepe instinct van overleven prima te onderdrukken. Kijk maar naar zelfmoordterroristen, kamikazepiloten, voor mijn part zelfs naar bergbeklimmers en beoefenaren van extreme sporten. Zijn gaan willens en wetens een situatie in waar ze ofwel zeker dood uit komen ofwel een aardige kans lopen er wat minder goed van af te komen. En voor dat soort mensen heeft er dus (waarschijnlijk) een zelfovertuiging plaatsgevonden, laat staan dat het ondrukken van dat instinct je kan lukken als er echt iets 'mis' is met je geest.

Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat zelfmoord altijd een daad is die mogelijk gemaakt wordt door het kortsluiten van je overlevingsinstinct, maar ik wil hiermee wel aangeven dat die knakker die door ZwarteJood gekwoot werd ook bullshit praat. Ik begijp ook niet waarom jullie je bij zo'n zwart-witte uitspraak aansluiten. Ligt de waarheid niet gewoon in het midden?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 02-02-2009 16:50 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 2 februari 2009 15:19 schreef ZelThoR het volgende:
Ik begijp ook niet waarom jullie je bij zo'n zwart-witte uitspraak aansluiten. Ligt de waarheid niet gewoon in het midden?


ik zie de wereld heel zwart wit. dus ook zelfmoord.

Het is naar mijns inziens wel een daad van agressie maar dan introvert.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 02-02-2009 17:06 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

Extravert gedrag in de groep



Introvert gedrag



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-02-2009 19:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 februari 2009 15:19 schreef ZelThoR het volgende:

Je verhaal klopt (voor zover ik weet) helemaal, maar het blijft naar mijn idee wel heel erg in de basistheoriën hangen.


heeh klopt, maar ik kreeg er ook niet meer uit aangezien ik al liggend tikte met moeite mn ogen open te houden hehe.

Het is ook teveel gegeneraliseerd, maar wil jejezelf wat aandoen, moet je echt wel door behoorlijk wat barrieres, niet onmogelijk natuurlijk, en tijd en gelegenheid speelt ook mee. Want met een sterke impulsieve gedachte en een doorgeladen pistool in je hand is je enige barriere je schedel.



quote:
Ik ga nu niet direct op je verhaal in, want dat heeft niet direct zin en ik vind het wat te chaotisch neergepend Ik haak er wel bij aan; volgens mij is het diepe instinct van overleven prima te onderdrukken. Kijk maar naar zelfmoordterroristen, kamikazepiloten, voor mijn part zelfs naar bergbeklimmers en beoefenaren van extreme sporten. Zijn gaan willens en wetens een situatie in waar ze ofwel zeker dood uit komen ofwel een aardige kans lopen er wat minder goed van af te komen. En voor dat soort mensen heeft er dus (waarschijnlijk) een zelfovertuiging plaatsgevonden, laat staan dat het ondrukken van dat instinct je kan lukken als er echt iets 'mis' is met je geest.



Tuurlijk is het te onderdrukken, anders zou het toch niet veel gebeuren Maar de makkelijkste oplossing hoeft het toch niet te zijn Ik vind de makkelijkste oplossing besluitenloos op de bank(of stoel) gaan zitten en niets doen met je leven maar nog wel vreten naar binnen proppen.

Kamikaze piloten en
(veel)zelfmoordterroristen worden gekenmerkt door hun discipline. En sterven nooit voor zichzelf maar (voor hun idee) het goede voor andere. Toch echt wel een hele andere groep dan diegene die volledig op zichzelf besluiten nemen.

Een drang naar risicovolle situaties is eerder houden van het leven(of in elk geval sommige aspecten daarvan) dan dood willen. Een risico negeren of accepteren is toch ook weer heel anders actief er een einde aan maken. Al is er niet duidelijk een grens, neem russisch roulette maar.


quote:
Ik wil hiermee overigens niet zeggen dat zelfmoord altijd een daad is die mogelijk gemaakt wordt door het kortsluiten van je overlevingsinstinct, maar ik wil hiermee wel aangeven dat die knakker die door ZwarteJood gekwoot werd ook bullshit praat. Ik begijp ook niet waarom jullie je bij zo'n zwart-witte uitspraak aansluiten. Ligt de waarheid niet gewoon in het midden?

Euh, hij geeft toch alleen aan dat het toch echt niet zo makkelijk is(en het vooral richt naar mensen die vinden dat het de makkelijkste oplossing is), met die uitspraak is toch niets mis? een opleiding volgen is toch ook niet makkelijk maar, genoeg mensen die het doen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Daops
Usericon van Daops
Posted 03-02-2009 9:30 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 2 februari 2009 17:06 schreef Black Jew het volgende:
Extravert gedrag in de groep



Haha, wat een sherry-smoelen die middelste twee!


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 03-02-2009 10:59 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

De heren van Monty Python zagen er als vrouwen een stuk geloofwaardiger uit.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 03-02-2009 14:53 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

quote:
Op 3 februari 2009 9:30 schreef Daops het volgende:
Haha, wat een sherry-smoelen die middelste twee!


Wine is fine but whiskey's quicker/Suicide is slow with liquor...


Only sick music makes money today - Nietsche.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-02-2009 14:59 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 2 februari 2009 19:23 schreef ElitE het volgende:
heeh klopt, maar ik kreeg er ook niet meer uit aangezien ik al liggend tikte met moeite mn ogen open te houden hehe.

Het is ook teveel gegeneraliseerd, maar wil jejezelf wat aandoen, moet je echt wel door behoorlijk wat barrieres, niet onmogelijk natuurlijk, en tijd en gelegenheid speelt ook mee. Want met een sterke impulsieve gedachte en een doorgeladen pistool in je hand is je enige barriere je schedel.

Tuurlijk is het te onderdrukken, anders zou het toch niet veel gebeuren Maar de makkelijkste oplossing hoeft het toch niet te zijn Ik vind de makkelijkste oplossing besluitenloos op de bank(of stoel) gaan zitten en niets doen met je leven maar nog wel vreten naar binnen proppen.

Ik zeg ook niet dat het per definitie het makkelijkste is. Maar het is ook niet per definitie het moeilijkste of knapste Net of we zelfmoordenaars nu opeens allemaal als helden moeten beschouwen voor hun mentale kracht.

Nee, voor de één zal het echt een knappe weloverwogen beslissing en voor de ander zal het de easy-way-out zijn.
quote:
Kamikaze piloten en
(veel)zelfmoordterroristen worden gekenmerkt door hun discipline. En sterven nooit voor zichzelf maar (voor hun idee) het goede voor andere. Toch echt wel een hele andere groep dan diegene die volledig op zichzelf besluiten nemen.

Het is ook niet hetzelfde, maar illustreert wel de kracht van je geest. Zelf-delusie is een groot goed en kwaad voor de mensheid. Het zou me niet verbazen als bepaalde vergaande geestelijke problemen het vermogen tot zelf-delusie aan hun basis hebben liggen.
quote:
Een drang naar risicovolle situaties is eerder houden van het leven(of in elk geval sommige aspecten daarvan) dan dood willen. Een risico negeren of accepteren is toch ook weer heel anders actief er een einde aan maken. Al is er niet duidelijk een grens, neem russisch roulette maar.

OK, misschien wat ongelukkig voorbeeld
quote:
Euh, hij geeft toch alleen aan dat het toch echt niet zo makkelijk is(en het vooral richt naar mensen die vinden dat het de makkelijkste oplossing is), met die uitspraak is toch niets mis? een opleiding volgen is toch ook niet makkelijk maar, genoeg mensen die het doen.

Ik vind het goed dat hij tegen die ander ingaat maar ik vind het onzin dat het andere extreem dan opeens wel altijd waar zou zijn. Maar dat mag wel duidelijk zijn ondertussen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 03-02-2009 15:49 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Het zou me niet verbazen als bepaalde vergaande geestelijke problemen het vermogen tot zelf-delusie aan hun basis hebben liggen.


ik denk dat je hier gewoon vanuit kunt gaan.



wat ik eerder typte is een reflectie. Niet echt een mening over derden. ik ben ook helemaal niet openminded ofzo juist bekrompen.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-02-2009 15:52 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 3 februari 2009 15:49 schreef Black Jew het volgende:
ik denk dat je hier gewoon vanuit kunt gaan.



Dat weet ik niet, ik ben geen expert Daarom liet ik het open
quote:

wat ik eerder typte is een reflectie. Niet echt een mening over derden. ik ben ook helemaal niet openminded ofzo juist bekrompen.

En je vraagt anderen wel openminded te zijn met betrekking tot jouw raarheden?

Dit bedoelde je trouwens met "wat ik eerder typte"?
quote:
Op 2 februari 2009 16:50 schreef Black Jew het volgende:
ik zie de wereld heel zwart wit. dus ook zelfmoord.

Het is naar mijns inziens wel een daad van agressie maar dan introvert.

Ik weet niet of het echt agressief zijn naar jezelf toe is, dat associeer ik eerder met automutilatie.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 03-02-2009 15:53]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 03-02-2009 16:05 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 3 februari 2009 15:52 schreef ZelThoR het volgende:
Dat weet ik niet, ik ben geen expert Daarom liet ik het open

En je vraagt anderen wel openminded te zijn met betrekking tot jouw raarheden?

Dit bedoelde je trouwens met "wat ik eerder typte"?

Ik weet niet of het echt agressief zijn naar jezelf toe is, dat associeer ik eerder met automutilatie.


nee ik vraag anderen niets zo mogen denken wat ze willen. dat is juist mooi verschillen in de mensen.

met wat ik eerder typte was die quote van een ander froum. Ik kom MIJ er wel in vinden riep ik toen/ wat een ander doet moet hij zelf weten. ik zie mij zelf niet als raar. Er zijn heel veel mensen die een fascinatie hebben met de dood en alles wat daar bij komt kijken. Ik heb zelf voor een uitvaart verzekeraar gewerkt.

Moord en zelfmoord zie ik allebij als moord, automutilatie is denk ik meer vluchten uit de realiteit zonder een einde aan te maken. ff wat anders voelen.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 03-02-2009 18:45 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 2 februari 2009 15:19 schreef ZelThoR het volgende:
Ligt de waarheid niet gewoon in het midden?
Mwoa, ik ben geneigd te zeggen dat iets waar of niet waar is.

De eerste keer dat ik er over dacht om mezelf van kant te maken was toen ik een jaar of tien was, en soms denk ik dat ik het toen gewoon had moeten doen.
Het is gewoon zwaar kut om op MENSA-niveau te zitten qua i.q. wat maakt dat je op een bepaalde manier zwakzinnig tussen de zwakzinnigen.

Tja, ben weer in een soortvan blauwtje gelopen met die stomme biochemische fabriek(lees:lichaam)van me.



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 26-02-2009 13:44 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 3 februari 2009 16:05 schreef Black Jew het volgende:
Er zijn heel veel mensen die een fascinatie hebben met de dood en alles wat daar bij komt kijken. Ik heb zelf voor een uitvaart verzekeraar gewerkt.


ik lees dit terug en eigenlijk zit ik een obsessie te verdedigen.

Een fascinatie kun je loslaten.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-03-2009 16:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Patiënten geholpen bij suïcide

Vorig jaar hebben psychiaters twee uitbehandelde patiënten geholpen aan het maken van een einde aan hun leven. Het is voor het eerst sinds de Euthanasiewet van 2002 dat psychiatrische patiënten door een arts zijn geholpen met zelfdoding.

Het ging om twee chronisch depressieve Nederlanders van boven de zestig jaar. Ze waren uitbehandeld en wilden al geruime tijd dood. Zowel medicijnen als behandelingen hadden geen effect meer. De ene patiënt werd gekweld door een traumatische jeugdervaring, de andere was depressief. Ze hebben hun doodswens uitvoerig met de psychiaters besproken en kregen uiteindelijk een dodelijke cocktail te drinken.

Uit onderzoek blijkt dat 40 procent van de psychiaters vindt dat hulp bij zelfdoding mogelijk moet zijn. Tot nu toe zijn er slechts twee gevallen gemeld. Directeur Petra de Jong van de Nederlandse Vereniging voor Vrijwillig Levenseinde in Amsterdam vindt het zeer belangrijk dat het debat in het openbaar wordt gevoerd: "Want het is nu te veel een taboe, waardoor mensen vaak onnodig ernstig lijden."

Patiënten nemen hun toevlucht tot levensbeëindiging door van een flat of voor de trein te springen, dan wel ophanging. Een schokkende ervaring voor nabestaanden, machinisten en hulpverleners. De Nederlandse Vereniging voor Vrijwillig Levenseinde kreeg vorig jaar 159 verzoeken om hulp bij zelfdoding van psychiatrische patiënten.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-03-2009 21:29 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 maart 2009 16:25 schreef ElitE het volgende:


Ik ben het helemaal met je eens, maar voorzie wel een hoop gezeur dat van gristelijke zijde gaat komen. Die hebben zoveel eerbied voor het leven dat ze het zelfs in de meest belabberde vorm aan anderen willen blijven opdringen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 22-03-2009 22:17 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

Van mij mag dit zeker vaker gebeuren. Mits er zeer strenge eisen worden gesteld natuurlijk. Ik ben altijd al een tegenstander geweest van mensen onnodig in leven houden (bij bijvoorbeeld een extreme wens tot levensbeëindiging en wanneer iemand zonder hulpmiddelen overlijdt). De evolutie is bij de mens naar mijn mening net even wat te ver doorgeslagen op dat gebied...


Why doesn't my music get me all the chicks?


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 23-03-2009 0:27 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Dikke.


Papillonneke
Spellingznasi
Usericon van Papillonneke
Posted 24-03-2009 20:21 by Papillonneke Profiel van Papillonneke

quote:
Op 22 maart 2009 16:25 schreef ElitE het volgende:
Patiënten geholpen bij suïcide

Vorig jaar hebben psychiaters twee uitbehandelde patiënten geholpen aan het maken van een einde aan hun leven. Het is voor het eerst sinds de Euthanasiewet van 2002 dat psychiatrische patiënten door een arts zijn geholpen met zelfdoding.

Patiënten nemen hun toevlucht tot levensbeëindiging door van een flat of voor de trein te springen, dan wel ophanging. Een schokkende ervaring voor nabestaanden, machinisten en hulpverleners. De Nederlandse Vereniging voor Vrijwillig Levenseinde kreeg vorig jaar 159 verzoeken om hulp bij zelfdoding van psychiatrische patiënten.



Eens. Je leven willen beëindigen is prima, maar hou t n beetje netjes.
Heb mn familie alvast verteld in welke situaties ze mij van de beademing af mogen halen, als t ooit zover komt.
En voor artsen die patiënten helpen met zelfdoding:


L'importance n'est pas la chute, c'est la terrisage


Vlekkie
Hallo!
Usericon van Vlekkie
Posted 13-07-2009 16:40 by Vlekkie Profiel van Vlekkie

Hier in de buurt heeft een jongetje van 10 zelfmoord gepleegd.
Ik ben echt geschokt, hij was nog maar 10 jaar!


euu?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-07-2009 16:59 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

in Arnhem heeft een opa zichzelf van het leven beroofd door van de Frostbrug te springen.

Ik dacht de 33 de hippe leeftijd was om er een einde aan te maken?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-07-2009 17:06 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 22 maart 2009 16:25 schreef ElitE het volgende:
Patiënten geholpen bij suïcide

Vorig jaar hebben psychiaters twee uitbehandelde patiënten geholpen aan het maken van een einde aan hun leven. Het is voor het eerst sinds de Euthanasiewet van 2002 dat psychiatrische patiënten door een arts zijn geholpen met zelfdoding.

Het ging om twee chronisch depressieve Nederlanders van boven de zestig jaar. Ze waren uitbehandeld en wilden al geruime tijd dood. Zowel medicijnen als behandelingen hadden geen effect meer. De ene patiënt werd gekweld door een traumatische jeugdervaring, de andere was depressief. Ze hebben hun doodswens uitvoerig met de psychiaters besproken en kregen uiteindelijk een dodelijke cocktail te drinken.

Uit onderzoek blijkt dat 40 procent van de psychiaters vindt dat hulp bij zelfdoding mogelijk moet zijn. Tot nu toe zijn er slechts twee gevallen gemeld. Directeur Petra de Jong van de Nederlandse Vereniging voor Vrijwillig Levenseinde in Amsterdam vindt het zeer belangrijk dat het debat in het openbaar wordt gevoerd: "Want het is nu te veel een taboe, waardoor mensen vaak onnodig ernstig lijden."

Patiënten nemen hun toevlucht tot levensbeëindiging door van een flat of voor de trein te springen, dan wel ophanging. Een schokkende ervaring voor nabestaanden, machinisten en hulpverleners. De Nederlandse Vereniging voor Vrijwillig Levenseinde kreeg vorig jaar 159 verzoeken om hulp bij zelfdoding van psychiatrische patiënten.



Ik kan het ATM niet vinden, maar ik geloof dat de wet recent zo aangepast is (of gaat worden) dat alleen uitzichtloos lichamelijk lijden nog reden mag zijn om euthanasie toe te passen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 13-07-2009 17:07 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 13 juli 2009 16:40 schreef Vlekkie het volgende:
Hier in de buurt heeft een jongetje van 10 zelfmoord gepleegd.
Ik ben echt geschokt, hij was nog maar 10 jaar!
..............

Damn



GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 13-07-2009 17:22 by GrindMaster Profiel van GrindMaster

quote:
Op 13 juli 2009 16:59 schreef ghoulliette het volgende:
in Arnhem heeft een opa zichzelf van het leven beroofd door van de Frostbrug te springen.

Ik dacht de 33 de hippe leeftijd was om er een einde aan te maken?


Das wel verekke dichtbij, lijkt me ook niet echt trefzeker, die brug is hooguit 18-20 meter hoog, en het water is best wel warm met dit weer.

Edit: ik denk dat het voor die man gewoon echt over was, kan me heel goed voorstellen dat je er op die leeftijd een einde aan maakt, vooral als je alleen/eenzaam bent lijkt het me een vrij uitzichtloze situatie.

[Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 13-07-2009 17:26]


Why doesn't my music get me all the chicks?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 13-07-2009 18:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 13 juli 2009 17:06 schreef ZelThoR het volgende:
Ik kan het ATM niet vinden, maar ik geloof dat de wet recent zo aangepast is (of gaat worden) dat alleen uitzichtloos lichamelijk lijden nog reden mag zijn om euthanasie toe te passen.


Waar leg je die grens van lichamelijkheid, na een tijdje depressief te zijn verandert je hersenstructuur zo dat je lichamelijk dan niet goed in elkaar zit.

Dus langdurig geestelijke ziektes kun je ook lichamelijk aantonen. bij depressies en ADHD hebben ze natuurlijk ook een tijdje beweerd dat die patienten een stofje in hun hoofd miste.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 13-07-2009 18:30]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-07-2009 11:28 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 13 juli 2009 18:30 schreef ElitE het volgende:
Waar leg je die grens van lichamelijkheid, na een tijdje depressief te zijn verandert je hersenstructuur zo dat je lichamelijk dan niet goed in elkaar zit.

Dus langdurig geestelijke ziektes kun je ook lichamelijk aantonen. bij depressies en ADHD hebben ze natuurlijk ook een tijdje beweerd dat die patienten een stofje in hun hoofd miste.

Hoewel het sowieso een vaag criterium ben je iets te hard op zoek naar extra vaagheid

Het gaat om lichamelijk lijden versus geestelijk lijden, terwijl jij hier het bereik van het criterium oprekt naar oorzaak. Ongeacht of je depressie nu een lichamelijke grondslag heeft of niet, het lijden is geestelijk.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen