|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: ik zie de wereld heel zwart wit. dus ook zelfmoord. Het is naar mijns inziens wel een daad van agressie maar dan introvert. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Extravert gedrag in de groep Introvert gedrag IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: heeh klopt, maar ik kreeg er ook niet meer uit aangezien ik al liggend tikte met moeite mn ogen open te houden hehe. Het is ook teveel gegeneraliseerd, maar wil jejezelf wat aandoen, moet je echt wel door behoorlijk wat barrieres, niet onmogelijk natuurlijk, en tijd en gelegenheid speelt ook mee. Want met een sterke impulsieve gedachte en een doorgeladen pistool in je hand is je enige barriere je schedel. quote: Tuurlijk is het te onderdrukken, anders zou het toch niet veel gebeuren Maar de makkelijkste oplossing hoeft het toch niet te zijn Ik vind de makkelijkste oplossing besluitenloos op de bank(of stoel) gaan zitten en niets doen met je leven maar nog wel vreten naar binnen proppen. Kamikaze piloten en (veel)zelfmoordterroristen worden gekenmerkt door hun discipline. En sterven nooit voor zichzelf maar (voor hun idee) het goede voor andere. Toch echt wel een hele andere groep dan diegene die volledig op zichzelf besluiten nemen. Een drang naar risicovolle situaties is eerder houden van het leven(of in elk geval sommige aspecten daarvan) dan dood willen. Een risico negeren of accepteren is toch ook weer heel anders actief er een einde aan maken. Al is er niet duidelijk een grens, neem russisch roulette maar. quote: Euh, hij geeft toch alleen aan dat het toch echt niet zo makkelijk is(en het vooral richt naar mensen die vinden dat het de makkelijkste oplossing is), met die uitspraak is toch niets mis? een opleiding volgen is toch ook niet makkelijk maar, genoeg mensen die het doen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Haha, wat een sherry-smoelen die middelste twee! www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
De heren van Monty Python zagen er als vrouwen een stuk geloofwaardiger uit. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote: Wine is fine but whiskey's quicker/Suicide is slow with liquor... Only sick music makes money today - Nietsche. |
|
quote: Ik zeg ook niet dat het per definitie het makkelijkste is. Maar het is ook niet per definitie het moeilijkste of knapste Net of we zelfmoordenaars nu opeens allemaal als helden moeten beschouwen voor hun mentale kracht. Nee, voor de één zal het echt een knappe weloverwogen beslissing en voor de ander zal het de easy-way-out zijn. quote: Het is ook niet hetzelfde, maar illustreert wel de kracht van je geest. Zelf-delusie is een groot goed en kwaad voor de mensheid. Het zou me niet verbazen als bepaalde vergaande geestelijke problemen het vermogen tot zelf-delusie aan hun basis hebben liggen. quote: OK, misschien wat ongelukkig voorbeeld quote: Ik vind het goed dat hij tegen die ander ingaat maar ik vind het onzin dat het andere extreem dan opeens wel altijd waar zou zijn. Maar dat mag wel duidelijk zijn ondertussen Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: ik denk dat je hier gewoon vanuit kunt gaan. wat ik eerder typte is een reflectie. Niet echt een mening over derden. ik ben ook helemaal niet openminded ofzo juist bekrompen. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: Dat weet ik niet, ik ben geen expert Daarom liet ik het open quote: En je vraagt anderen wel openminded te zijn met betrekking tot jouw raarheden? Dit bedoelde je trouwens met "wat ik eerder typte"? quote: Ik weet niet of het echt agressief zijn naar jezelf toe is, dat associeer ik eerder met automutilatie. [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 03-02-2009 15:53] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: nee ik vraag anderen niets zo mogen denken wat ze willen. dat is juist mooi verschillen in de mensen. met wat ik eerder typte was die quote van een ander froum. Ik kom MIJ er wel in vinden riep ik toen/ wat een ander doet moet hij zelf weten. ik zie mij zelf niet als raar. Er zijn heel veel mensen die een fascinatie hebben met de dood en alles wat daar bij komt kijken. Ik heb zelf voor een uitvaart verzekeraar gewerkt. Moord en zelfmoord zie ik allebij als moord, automutilatie is denk ik meer vluchten uit de realiteit zonder een einde aan te maken. ff wat anders voelen. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote:Mwoa, ik ben geneigd te zeggen dat iets waar of niet waar is. De eerste keer dat ik er over dacht om mezelf van kant te maken was toen ik een jaar of tien was, en soms denk ik dat ik het toen gewoon had moeten doen. Het is gewoon zwaar kut om op MENSA-niveau te zitten qua i.q. wat maakt dat je op een bepaalde manier zwakzinnig tussen de zwakzinnigen. Tja, ben weer in een soortvan blauwtje gelopen met die stomme biochemische fabriek(lees:lichaam)van me. Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
quote: ik lees dit terug en eigenlijk zit ik een obsessie te verdedigen. Een fascinatie kun je loslaten. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Patiënten geholpen bij suïcide Vorig jaar hebben psychiaters twee uitbehandelde patiënten geholpen aan het maken van een einde aan hun leven. Het is voor het eerst sinds de Euthanasiewet van 2002 dat psychiatrische patiënten door een arts zijn geholpen met zelfdoding. Het ging om twee chronisch depressieve Nederlanders van boven de zestig jaar. Ze waren uitbehandeld en wilden al geruime tijd dood. Zowel medicijnen als behandelingen hadden geen effect meer. De ene patiënt werd gekweld door een traumatische jeugdervaring, de andere was depressief. Ze hebben hun doodswens uitvoerig met de psychiaters besproken en kregen uiteindelijk een dodelijke cocktail te drinken. Uit onderzoek blijkt dat 40 procent van de psychiaters vindt dat hulp bij zelfdoding mogelijk moet zijn. Tot nu toe zijn er slechts twee gevallen gemeld. Directeur Petra de Jong van de Nederlandse Vereniging voor Vrijwillig Levenseinde in Amsterdam vindt het zeer belangrijk dat het debat in het openbaar wordt gevoerd: "Want het is nu te veel een taboe, waardoor mensen vaak onnodig ernstig lijden." Patiënten nemen hun toevlucht tot levensbeëindiging door van een flat of voor de trein te springen, dan wel ophanging. Een schokkende ervaring voor nabestaanden, machinisten en hulpverleners. De Nederlandse Vereniging voor Vrijwillig Levenseinde kreeg vorig jaar 159 verzoeken om hulp bij zelfdoding van psychiatrische patiënten. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ik ben het helemaal met je eens, maar voorzie wel een hoop gezeur dat van gristelijke zijde gaat komen. Die hebben zoveel eerbied voor het leven dat ze het zelfs in de meest belabberde vorm aan anderen willen blijven opdringen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Van mij mag dit zeker vaker gebeuren. Mits er zeer strenge eisen worden gesteld natuurlijk. Ik ben altijd al een tegenstander geweest van mensen onnodig in leven houden (bij bijvoorbeeld een extreme wens tot levensbeëindiging en wanneer iemand zonder hulpmiddelen overlijdt). De evolutie is bij de mens naar mijn mening net even wat te ver doorgeslagen op dat gebied... Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
Dikke. |
|
quote: Eens. Je leven willen beëindigen is prima, maar hou t n beetje netjes. Heb mn familie alvast verteld in welke situaties ze mij van de beademing af mogen halen, als t ooit zover komt. En voor artsen die patiënten helpen met zelfdoding: L'importance n'est pas la chute, c'est la terrisage |
|
Hier in de buurt heeft een jongetje van 10 zelfmoord gepleegd. Ik ben echt geschokt, hij was nog maar 10 jaar! euu? |
|
in Arnhem heeft een opa zichzelf van het leven beroofd door van de Frostbrug te springen. Ik dacht de 33 de hippe leeftijd was om er een einde aan te maken? |
|
quote: Ik kan het ATM niet vinden, maar ik geloof dat de wet recent zo aangepast is (of gaat worden) dat alleen uitzichtloos lichamelijk lijden nog reden mag zijn om euthanasie toe te passen. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:.............. Damn |
|
quote: Das wel verekke dichtbij, lijkt me ook niet echt trefzeker, die brug is hooguit 18-20 meter hoog, en het water is best wel warm met dit weer. Edit: ik denk dat het voor die man gewoon echt over was, kan me heel goed voorstellen dat je er op die leeftijd een einde aan maakt, vooral als je alleen/eenzaam bent lijkt het me een vrij uitzichtloze situatie. [Dit bericht is gewijzigd door GrindMaster op 13-07-2009 17:26] Why doesn't my music get me all the chicks? |
|
quote: Waar leg je die grens van lichamelijkheid, na een tijdje depressief te zijn verandert je hersenstructuur zo dat je lichamelijk dan niet goed in elkaar zit. Dus langdurig geestelijke ziektes kun je ook lichamelijk aantonen. bij depressies en ADHD hebben ze natuurlijk ook een tijdje beweerd dat die patienten een stofje in hun hoofd miste. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 13-07-2009 18:30] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Hoewel het sowieso een vaag criterium ben je iets te hard op zoek naar extra vaagheid Het gaat om lichamelijk lijden versus geestelijk lijden, terwijl jij hier het bereik van het criterium oprekt naar oorzaak. Ongeacht of je depressie nu een lichamelijke grondslag heeft of niet, het lijden is geestelijk. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |