|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Voor jezelf en voor je familie. Uitzonderingen daargelaten. |
|
Oh ja, ik heb ook altijd plannen gemaakt zonder ook maar een seconde aan m'n familie te denken hoor maar inmiddels weet ik dat ze stiekum best belangrijk voor me zijn... |
|
quote: Je leeft voor je zelf ja maar dat geeft je nog niet het recht om mensen om je heen of mensen die je niet kent te traumatiseren. Maar ja daar denken die wanhopige zieltjes niet aan. Van mij mag iedereen die daar zo nodig de behoefte aan heeft zichzelf van het leven beroven als hij maar wel eerst even de schoonmakers belt om hem op te ruimen. |
|
hehe jah sterke argumenten zijn dat altijd. En dan beweren dat zelfmoordenaars egoistisch zijn edit: oh wel, haha wtf welk recht? door wie wordt je bestraft? Dat je het netjes doet is natuurlijk wel mooi, maar als je juist een teringhekel hebt aan deze wereld, denk je dat je daar dan rekening mee wilt houden? En als zelfmoordenaar wil je toch niet veel verder denken dan je dood toch? (praat het missshcien niet goed, maar geeft het wel een oorzaak) [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-07-2009 18:53] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ik werk daar nog aan quote: Daar heb je gelijk in, het zijn net verkoopers die zelfmoordenaars kijken alleen maar op de korte termijn |
|
maar als verkopers nu zelfmoord pleegden waren ze vast zo erg niet, nouja wel troep zo op de stoep, maar handig voor je eigen alligatorfarm, jammer dat ze tegenwoordig bellen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Voor niemand, als je het mij vraagt. Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
en als ik vraag voor wat? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Dat is net zo dom als een brief schrijven. Het zou (denk ik)ook beter zijn als er een woord, waar het woord moord niet in voorkomt ervoor in de plaats komt (voor het woord zelfmoord; bijv. voltooiing). Dan kan men 'de pil van Drion' mooi verkopen onder de naam 'afdankpillen' . Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Of gewoon ergens zelfmoord plegen waar niemand je ooit zal vinden, en een briefje achter laten dat ze niet moeten zoeken. Mooi zo kort mogelijk afscheid nemen. Verder lekker dood gaan dan maar want dat doe je immers voor jezelf en niet voor anderen. Je moeder. |
|
quote:..euh, de buurvrouw, mijn toekomstige kinderen of dat wat mij omgeeft (die constant veranderende illusie) misschien?! Het is immers allemaal maar een taalspelletje. In het hiernumaals. edit: Je hebt ook van die creatievelingen die het doen lijken alsof ze zijn vermoord (en dan bedoel ik niet het 'suicide-by-cop' idee) [Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 16-07-2009 20:30] Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Zoals een wijs persoon ooit zei: "Alles is kut en iedereen moet dood, behalve wij, want wij zijn niet iedereen." |
|
Juist Je moeder. |
|
Declaration of freedom No need to be afraid When the light start to fade When minds disintegrate No need to be afraid No need, no need to fear When you begin to hear the bells Tolling death knells in your ears Calling you closer to me I'll set you free When the temple comes to collect To harvest your life's account And your goodness is no defence Against your family's neglect Take my hands and follow me I'll set you free Between heavenly salvation And the Serpent's curse Between eternal abomination And the boredom of the vertuous Your deeds count for nothing On the day of reckoning Your faith stands for nothing God was only an enterprise Take my hands and follow me I'll set you free Some people say Death is not the end Well let me tell you this Death is your only friend Death is the final release From the cycle of misery From the threat of eternity And perpetual vanity Take my hands and follow me I'll set you free Death is the final release From the cycle of misery From the threat of eternity From eternal slavery Take my hands and follow me I'll set you free... [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 16-07-2009 20:54] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Goede literatuur: Final Exit - Derek Humprhy Nederlandse uitgave: Het Schotse Boekje Engelse versie is als torrent te downloaden. Final Exit: The Practicalities of Self-Deliverance and Assisted Suicide for the Dying. (wiki) Mijn mening: Zelfmoord valt niet te generaliseren. Zoals in eerdere posts meerdere malen gezegd word; iedere situatie is verschillend en geen enkel individu kan aan de hand van algemeen geldende regels beoordeeld worden. Algemeen geldende regels zijn er niet omdat deze gevormd worden aan de hand van eigen referentiekader. Een doodswens hebben is een persoonlijke keuze (egoistisch..), maar aan jezelf denken is erg belangrijk. De manier waarop iemand zichzelf het leven ontneemt zegt vaak iets over zijn/haar laatste gedachtes; Was hij in staat op dat moment stil te staan bij de vinder? Is het een geplande daad of een impulsieve actie? In mijn ogen kan je een onderscheidt maken tussen mensen die bewust de keuze nemen en dit plannen, hun familie met zo min mogelijk problemen opzadelen en deze mensen proberen zoveel mogelijk op zoek te gaan naar een humane en milde dood. Dan bestaat er de andere groep die per direct niet meer wil leven en die IMO niet de kracht heeft hier op een zo correct mogelijke manier mee om te gaan. Deze mensen hebben niet getracht de afhandeling van hun overlijden voor de nabestaanden zo gemakkelijk mogelijk te maken. Persoonlijk ben ik voor een Pil van Drion ongeacht of problematiek lichamelijk aantoonbaar is. Wel in combinatie met een bedenk en begeleidingstijd van een maand ofzo. Zo ff mijn stukje kwijt, beetje van de hak op de tak maar wou mijn toevoeging?(mag je zelf weten) kwijt. Verder iedereen veel plezier met de rest van zijn of haar leven |
|
Zelfmoordmedicijn Prozac lijkt de kans dat wie die het slikt zelfmoord pleegt, niet meer te verhogen dan andere antidepressiva. Het was een paar jaar geleden groot nieuws: anti-depressiva zouden de kans op zelfmoord vergroten. Terwijl ze natuurlijk juist het omgekeerde moeten doen. Sindsdien zijn er daarom veel wetenschappelijke studies gedaan naar deze ongelukkige bijwerking. Bij jongeren lijkt het negatieve effect van depressiemedicijnen stand te houden. Maar onderzoek naar antidepressiva bij volwassenen levert gemengde resultaten op. Volgens een nieuwe, zeer grote studie die deze week in Archives of General Psychiatry staat maakt het in ieder geval weinig uit welk type antidepressiva je slikt. Tot nu toe lagen vooral de zogenoemde SSRI’s, waaronder het bekende medicijn Prozac, onder vuur. Sebastian Scheenweiss en zijn collega’s wilden graag weten of bepaalde soorten antidepressiva inderdaad de kans op zelfmoord meer verhogen dan andere. Zodat artsen hiermee rekening kunnen houden bij het voorschrijven. Zij analyseerden daarom de gegevens van maarliefst 287.000 patiënten; alle inwoners van de Canadese regio Brits Columbia die tussen januari 1997 en december 2005 begonnen met het slikken van depressiemedicijnen. Binnen deze groep deden 846 mensen een zelfmoordpoging; bij 104 personen slaagde deze. Maar er bleek dus geen verschil te zijn in het aantal zelfmoordpogingen tussen degenen die SSRI’s slikte en mensen die andere types antidepressiva namen. Het onderzoek keek alleen naar mensen die de medicijnen slikken. Het zegt dus niets over of antidepressiva in ‘t algemeen wel of niet de kans op zelfmoord verhogen. Toch een beetje naif om te denken dat een middel zomaar tegen zelfmoord gedachten zou werken. Narcosemiddelen zijn eigenlijk het beste. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Dat denk ik ook, en het lijkt/leek me soms ook wel wat; in de vakantie je verveelt je en je moet nog een aantal weken. Lekker lang slapen, vakantie over, wakker worden en weer leuke dingen doen. |
|
toch niet goed hoor als je je verveeld, jij hebt toch ook wel je hobbies en dergelijke? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Afgelopen twee jaar ook goed vermaakt, maar daarvoor was ik de hele zomervakantie bij mijn ouders. Daar had ik niet veel te doen. |
|
♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Bezig met biografie van de Russische dichter Majakovski, pleegt uiteindelijk zelfmoord, wel een 'mooie' afscheidsbrief: (fragmenten) quote: [...] En in het gedicht: quote: Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
wat een dom gedicht zeg.. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Haha, z'n zelfmoord hing ook samen met de grote kritiek die hij eind jaren 20 kreeg op professioneel vlak. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote:Haha. Ik heb nog een geweldige serie polemieken uit het NRC van Gerrit Komrij, waarin hij tekeer gaat over de publicist Adriaan Venema en hem o.a. van slecht plagiaat beschuldigd. Die eindigt dan met de meest geniale column na de zelfmoord van Venema. Daarin vraagt hij zich ten eerste af waarom dit zo lang op zich heeft laten wachten, en ten tweede of Venema niet nog gewoon ergens rondloopt omdat zijn zelfmoord ook slecht plagiaat blijkt te zijn. Geweldig die Komrij, die schrijft zelfs mensen die al in het graf liggen het graf in. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |