IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Stefan
Usericon van Stefan
Posted 01-11-2005 13:18 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 1 november 2005 13:05 schreef Unholy Mary het volgende:
Nee, omdat het nogal kortzichtig is.

Misschien dat ik het wat kan verhelderen door te melden dat vanuit mijn optiek de verantwoordelijkheid van een ouder jegens een kind boven alles gaat, dus ook boven de wens om zelf dood te gaan. Naar mijn idee duurt dit minimaal totdat het kind volwassen is. Hiervan zie ik enkel uitgezonderd de gevallen wanneer een ouder een terminale ziekte heeft die in het eindstadium verkeert. Maar bewuste en voorbereide (met nadruk op voorbereide) euthanasie is naar mijn idee een heel andere situatie dan iemand die zich aan een brug verhangt.

Maakt dit het wat duidelijker?




Ja, kan je gedachtengang ook wel begrijpen en ben het daar tot op zekere hoogte mee eens. Maar wat in het geval als iemand chronisch depressief is?

Buiten dat weet je op dit moment niet meer van de situatie dan dat die persoon zelfmoord heeft gepleegd en daarbij een vrouw en kind achterlaat. Misschien heeft z'n vrouw wel tegen 'm gezegd dat hij na de scheiding zijn kind nooit meer zal zien.


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 01-11-2005 13:36 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 1 november 2005 13:18 schreef Stefan het volgende:
Ja, kan je gedachtengang ook wel begrijpen en ben het daar tot op zekere hoogte mee eens. Maar wat in het geval als iemand chronisch depressief is?



Dan denk ik (toch) dat je heel goed moet nadenken voordat je een kind neemt (en daarbij ook het eventuele risico van een zelfmoord moet meenemen in de afweging).

quote:

Buiten dat weet je op dit moment niet meer van de situatie dan dat die persoon zelfmoord heeft gepleegd en daarbij een vrouw en kind achterlaat. Misschien heeft z'n vrouw wel tegen 'm gezegd dat hij na de scheiding zijn kind nooit meer zal zien.


Dat is waar, van de verdere omstandigheden weten we niets. Maar vanuit het kind bekeken is de vader in het ene geval dood en in het andere geval levend. Toch een wereld van verschil...

Maar goed. Tot zover.


Hatsjikidee!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-11-2005 13:49 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 1 november 2005 13:05 schreef Unholy Mary het volgende:
Nee, omdat het nogal kortzichtig is.

Misschien dat ik het wat kan verhelderen door te melden dat vanuit mijn optiek de verantwoordelijkheid van een ouder jegens een kind boven alles gaat, dus ook boven de wens om zelf dood te gaan. Naar mijn idee duurt dit minimaal totdat het kind volwassen is. Hiervan zie ik enkel uitgezonderd de gevallen wanneer een ouder een terminale ziekte heeft die in het eindstadium verkeert. Maar bewuste en voorbereide (met nadruk op voorbereide) euthanasie is naar mijn idee een heel andere situatie dan iemand die zich aan een brug verhangt.

Maakt dit het wat duidelijker?



Wanneer is een kind volwassen?
Is het goed voor een kind om met een levensmoede ouder te leven(als deze echt levensmoe is dan is er geen opvoeden meer bij)In veel gevallen is het zelfs beter voor het kind als de ouder zich om zeep helpt.

Een individu is geen individu meer als het niet leeft voor zichzelf. Het blijft heel erg sneu, maar zelfmoord blijft een eigenkeuze.

Zelf ben ik van plan geen kinderen te nemen aangezien ik niet leef om oud te worden, ik vind kinderen erg leuk maar ik zou het ze niet aan kunnen doen.(dit kan natuurlijk allemaal veranderen ik ben nog jong)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 01-11-2005 13:53 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 1 november 2005 13:36 schreef Unholy Mary het volgende:Dan denk ik (toch) dat je heel goed moet nadenken voordat je een kind neemt (en daarbij ook het eventuele risico van een zelfmoord moet meenemen in de afweging).


Chronisch depressief kun je ook worden nadat je kinderen hebt gekregen.


quote:
Dat is waar, van de verdere omstandigheden weten we niets. Maar vanuit het kind bekeken is de vader in het ene geval dood en in het andere geval levend. Toch een wereld van verschil...

Maar goed. Tot zover.


Maar als een kind zijn/haar vader NOOIT meer ziet, is er weinig verschil voor dat kind denk ik.


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 01-11-2005 13:59 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 1 november 2005 12:38 schreef Saphire het volgende:
Hah, diezelfde gedachte spookt nu ook al een behoorlijke tijd door mijn hoofd.

Ik heb het werkelijk helemaal gehad maar zelfmoord? Ik moet er niet aan denken. Ik vind hopelijk uiteindelijk wel een uitweg, het enige klote nu is dat het allemaal zo lang duurt voordat er verandering in komt.

Sterkte Meissie.
Idd er is altijd overal wel een oplossing voor. Ik heb 6 jaar lang me erg kloten gevoeld niet willen nadenken over de toekomst. Ik droomde over dingen die ik wel zou willen, maar de situatie waarin ik zat, had dat nooit toegelaten.
Nu ben ik eruit, langzaam en met veel tegenslagen, die ik ook zelf veroorzaakte omdat ik niet wist hoe met situaties om te gaan, en ik ben nu sterker en gelukker dan ooit.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 01-11-2005 15:31 by Saphire Profiel van Saphire

Dankje Zillah
Het komt ooit wel goed hoor. Alles lijkt nu gewoon vrij uitzichtloos maar ik besef (gelukkig) wel dat dit vooral door mijn gemoedstoestand komt. Ondertussen is het vooral noodzakelijk om de lol/het plezier in kleine dingetjes in te zien en jezelf zo vooruit blijven trekken


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 01-11-2005 15:37 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 1 november 2005 15:31 schreef Saphire het volgende:
Dankje Zillah
Het komt ooit wel goed hoor. Alles lijkt nu gewoon vrij uitzichtloos maar ik besef (gelukkig) wel dat dit vooral door mijn gemoedstoestand komt. Ondertussen is het vooral noodzakelijk om de lol/het plezier in kleine dingetjes in te zien en jezelf zo vooruit blijven trekken

KLopt. Het moeilijkste is gewoon juist uit die gemoedstoestand te komen.
Bij mij hielp een grote verandering. Daarna nog een moeilijke tijd gehad, maar ik wist dat het er alleen maar op vooruit kon gaan.
Ik denk echt dat er altijd overal een oplossing voor is.
Als je maar wil.
Een vriendin van mij is laatst opgenomen en heeft al zelfmoordpogingen ondernomen. Ik heb het idee dat ze zelf niet meer wil. Ze heeft alle energie opgegeven. Ze ziet geen uitweg. Ook denk ik dat dat uiteindelijk voor haar er wel is, alleen ze moet keihard willen, en vechten.
Ze heeft namelijk ook een zoontje....


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 17-11-2005 7:33 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 1 november 2005 15:37 schreef zillah-morte het volgende:
Ik denk echt dat er altijd overal een oplossing voor is.
Als je maar wil.

Ban deze gedachte maar uit je hersenen want het klopt niet.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 17-11-2005 10:39 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 17 november 2005 7:33 schreef Slechtheid het volgende:
Ban deze gedachte maar uit je hersenen want het klopt niet.


Een self fulfilling profecy en daarnaast, er zijn vele wegen die naar rome leiden. Maar misschien is Rome wel helemaal niet boeiend.


Suck my piss


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-11-2005 23:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

+ zelfmoord is ook een oplossing

Nicotine is THa shit

http://www.prn2.usm.my/mainsite/bulletin/1995/prn2.html


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 18-11-2005 2:58]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


number of the beast
Usericon van number of the beast
Posted 18-11-2005 10:08 by number of the beast Profiel van number of the beast

Zelfmoord lost naar mijn mening echt helemaal niets op.
Ook al denken mensen die zwaar depressief zijn van wel.
Ik ken verschillende mensen die het hebben gedaan en die het wilden doen, of pogingen ertoe hebben gedaan.
Niet leuk, probeer er eerst eens op een andere manier uit te komen, je laat anders zo veel achter ook al merk je het op dat moment niet, of denk je dat het niet zo is.


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 18-11-2005 10:34 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 18 november 2005 10:08 schreef number of the beast het volgende:probeer er eerst eens op een andere manier uit te komen


Doen de meesten dat niet dan?


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-11-2005 12:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 november 2005 10:08 schreef number of the beast het volgende:
Zelfmoord lost naar mijn mening echt helemaal niets op.
Ook al denken mensen die zwaar depressief zijn van wel.
Ik ken verschillende mensen die het hebben gedaan en die het wilden doen, of pogingen ertoe hebben gedaan.
Niet leuk, probeer er eerst eens op een andere manier uit te komen, je laat anders zo veel achter ook al merk je het op dat moment niet, of denk je dat het niet zo is.
voor jouw lost het zeker niet op maar het lost zeker wel alle problemen op van de gene die er een eind aan gemaakt heeft.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 18-11-2005 13:42 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 18 november 2005 12:39 schreef ElitE het volgende:
voor jouw lost het zeker niet op maar het lost zeker wel alle problemen op van de gene die er een eind aan gemaakt heeft.



een oplossing is wat ander dan oplossen.


Suck my piss


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-11-2005 13:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

het ene is een werkwoord en het andere een zelfstandignaamwoord

maar dit stukje begrijp ik ook wel:

quote:
Op 17 november 2005 10:39 schreef skullfuck het volgende:
Een self fulfilling profecy en daarnaast, er zijn vele wegen die naar rome leiden. Maar misschien is Rome wel helemaal niet boeiend.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 07-12-2005 16:05 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 17 november 2005 10:39 schreef skullfuck het volgende:
Een self fulfilling profecy en daarnaast, er zijn vele wegen die naar rome leiden. Maar misschien is Rome wel helemaal niet boeiend.
Sterker nog, waarom MOET men naar Rome? Ik wil niet naar Rome, maar ik MOET dat toch. Doesn't that suck?

Rome kan nog zo mooi zijn, als je blind bent zie je het toch niet.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-12-2005 21:15 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 18 november 2005 10:08 schreef number of the beast het volgende:
Zelfmoord lost naar mijn mening echt helemaal niets op.
Ook al denken mensen die zwaar depressief zijn van wel.
Ik ken verschillende mensen die het hebben gedaan en die het wilden doen, of pogingen ertoe hebben gedaan.
Niet leuk, probeer er eerst eens op een andere manier uit te komen, je laat anders zo veel achter ook al merk je het op dat moment niet, of denk je dat het niet zo is.

Ook ervaring mee. Ben zelf niet su"icidaal geweest, maar, nou ja, geen zin om verder uitleg te geven.
Ik was het in ieder geval eens met de beslissing van diegene.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 15-12-2005 17:49 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 7 december 2005 16:05 schreef Slechtheid het volgende:
Sterker nog, waarom MOET men naar Rome? Ik wil niet naar Rome, maar ik MOET dat toch. Doesn't that suck?

Rome kan nog zo mooi zijn, als je blind bent zie je het toch niet.



Rome boeide om dat ik het melde. Maar Slechtheid is geen god, woont niet in Rome en is ook absoluut niet blind want anders kon je natuurlijk geen reply typen.

Ja Skullfuck lult weer uit z'n nek zeker.

God bestaat niet.


Suck my piss


Kurk
Sleephoer Kiezelmeppers, Dood Hoofd e.a.
Usericon van Kurk
Posted 16-12-2005 12:30 by Kurk Profiel van Kurkhttp://www.hedon-zwolle.nl

quote:
Op 9 oktober 2005 23:48 schreef slome het volgende:
Wat betreft het bout lopen doen op fora, heb je volledig gelijk. Nu vraag ik me alleen af of je uit jezelf hier nooit meer zal inloggen of dat een van de moderators je een ban moet geven

Ik heb in deze en de vorige zelfmoord-topics om eerlijk te zijn weinig aanstellerij gelezen wat zelfmoord betreft. Als iemand in deze discussie zijn persoonlijke situatie wil bespreken moet dat gewoon kunnen, anderen hebben daar niet over te oordelen. En als dat je stoort ga je toch mooi in de topics rondhangen waar je geen last hebt van dat 'gejank'.




Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 16-12-2005 13:46 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 7 december 2005 16:05 schreef Slechtheid het volgende:
Sterker nog, waarom MOET men naar Rome? Ik wil niet naar Rome, maar ik MOET dat toch. Doesn't that suck?

Rome kan nog zo mooi zijn, als je blind bent zie je het toch niet.


Geldt dit niet voor iedereen in de westerse maatschappij?
Niemand wil mee doen met de rat-race die ons vanuit Den Haag wordt opgelegd, maar doe je het niet, dan wordt je vertrappeld, dus je kunt maar beter zorgen dat je een beetje door loopt.

Het is m.i. juist die paradox die veel mensen neerslachtig en soms zelf suïcidaal maakt.

Het zou dus ideaal zijn om de rat-race te ontvluchten en op een tropisch eiland te gaan wonen, waar je niets moet! Echter in de periode die loopt van je geboorte tot het punt van zelfmoord, ben je al dusdanig gecorumpeerd door de consumptiemaatschappij, dat je misschien niet mee wil doen, maar ook absoluut niet zonder kan.

Ik loop ook mee in de rat-race, maar loop zeker niet voorop. Bewust niet. Ik heb er goed de pas in, maar heb nog genoeg over voor een sprintje als dat nodig is.
Vooraan lopen is ook niet ideaal. Dan wordt je sneller moe en kan je struikelen.

Je leeft dit leven maar voor 1 persoon en dat ben je zelf.
Je kunt die verantwoordelijkheid ook afleggen en achter een godheid of wat dan ook aanlopen.
Focus je op datgene wat jij belangrijk vind (en dat kan ook heel goed in combinatie met anderen, maar laat die anderen niet leidend worden, maak duidelijke afspraken en stel daar waar nodig grenzen) en zet je daar 100% voor in. Hou daarbij in de gaten, dat je daarvoor ook wel eens iets moet toegeven.



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-12-2005 13:54 by Schaep Profiel van Schaep

Soms gaat het niet, soms kan het niet,
Soms wil het niet, soms mag het niet,
Maar zeg nooit stop, want in je kop,
Daar past geen strop, dus Geef Nooit Op!
Geef Nooit Op, Geef Nooit Op, Geef Nooit Op, oh Geef Nooit Op!

Heb je al lang een wens in je kop,
Zet hem in een brief en stuur die op!
En is het echt een goed idee,
Dan voeren we het uit en jij doet mee!

Wil je journalist zijn bij een krant,
Of rijden op een olifant,
Heb je hoogtevrees, al een hele tijd,
Maak een parachutesprong en je bent het kwijt!

Soms gaat het niet, soms kan het niet,
Soms wil het niet, soms mag het niet,
Maar zeg nooit stop, want in je kop,
Daar past geen strop, dus Geef Nooit Op!
Geef Nooit Op, Geef Nooit Op, Geef Nooit Op, oh Geef Nooit Op!

Je wil je Pa wat zeggen maar je durft het niet alleen,
Dan gaan we er toch samen heen!
Zeg nooit het lukt niet, maar hou vol,
Want ons is geen idee te dol!

Soms gaat het niet, soms kan het niet,
Soms wil het niet, soms mag het niet,
Maar zeg nooit stop, want in je kop,
Daar past geen strop, dus Geef Nooit Op!
Geef Nooit Op, Geef Nooit Op, Geef Nooit Op, oh Geef Nooit Op!
Geef Nooit Op, Geef Nooit Op, Geef Nooit Op, oh Geef Nooit Op!



[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 16-12-2005 14:03]


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 16-12-2005 14:02 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

...


Bruce Banner


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 16-12-2005 14:05 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

Meneer Kaktus zegt.... OK


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 16-12-2005 14:12 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

Meneer kaktus is dood?


Suck my piss


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-12-2005 14:49 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Fatty, je post makes sense. [<-- focuspunt ].


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen