IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 02-11-2006 17:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 2 november 2006 17:32 schreef skullfuck het volgende:
In de VS is dat al een heel ander verhaal, want high school shootings hebben daar invloed gehad/hebben. Daar nemen sommige mensen niet alleen zich zelf mee, ook nog ff langs de kantine.
Can't die hungry! Stel, ze verkopen geen hamburgers in the afterlife ...


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 02-11-2006 17:35 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Ik vind dit topic eigenlijk best dom..



skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 02-11-2006 17:51 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

ik wil het best verder verneuken, maar ik moet nog koken.


Suck my piss


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 02-11-2006 17:53 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 2 november 2006 17:51 schreef skullfuck het volgende:
ik wil het best verder verneuken, maar ik moet nog koken.


.......van woede?



skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 02-11-2006 17:56 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

MACARONIE!!


Suck my piss


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 02-11-2006 17:58 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Wow



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 02-11-2006 19:57 by Argus Profiel van Argus


quote:
Op 20 oktober 2006 12:05 schreef Argus het volgende:
Zijn al die prozac klantjes hier nu NOG niet dood ?
Doe eens wat beter je best. Ik wil succes verhalen zien


quote:
Op 2 november 2006 11:54 schreef Argus het volgende:
En nu weer doden mensen


Ook wel bekend als:


quote:
Op 30 oktober 2006 14:43 schreef Snaack het volgende:
Jongens.. Een geintje af en toe moet kunnen, maar dit topic hoeft niet met bullshit volgespammed te worden m'okay..

Dus, graag on-topique

Dank jullie wel.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 02-11-2006 20:23 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

Die opmerking over de kantine en veroordeeld worden voor zelfmoord waren geen grap.

Mail anders een mod, en vraag of die je kan steunen. Als die niet willen luisteren kun je altijd nog tegen plastic robots gaan praten.


Suck my piss


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 02-11-2006 20:24 by Argus Profiel van Argus



Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-11-2006 20:32 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 november 2006 17:35 schreef blonde rockgod het volgende:
Ik vind dit topic eigenlijk best dom..


Ik niet, een van de weinige topics waar men hevige discussies kan voeren zonder gejank en dreigementen van users of dichttimmeracties van modjes.

quote:
Op 2 november 2006 17:32 schreef skullfuck het volgende:
In de VS is dat al een heel ander verhaal, want high school shootings hebben daar invloed gehad/hebben. Daar nemen sommige mensen niet alleen zich zelf mee, ook nog ff langs de kantine.


Sja maar de VS is inderdaad altijd al wat apart geweest hehe.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 02-11-2006 20:40 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 2 november 2006 20:32 schreef MMayo het volgende:
Sja maar de VS is inderdaad altijd al wat apart geweest hehe.


Ik ken mensen die dat over Nederland ook roepen, snap je waar ik heen wil.


Suck my piss


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-11-2006 20:45 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 november 2006 20:40 schreef skullfuck het volgende:
Ik ken mensen die dat over Nederland ook roepen, snap je waar ik heen wil.


NL is ook raar ja.
Met regeltjes en afspraken en gedachtengangen.


Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 02-11-2006 21:09 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

quote:
Op 2 november 2006 20:45 schreef MMayo het volgende:
NL is ook raar ja.
Met regeltjes en afspraken en gedachtengangen.


Ik kan er ook niet echt optimistisch over zijn, ik heb eerder het idee dat je over het algemeen behandeld wordt alsof je een beetje infantiel bent ofzo (door de overheid dan) en dat dit eigenlijk alleen maar erger wordt.


~ By the fallen one I shall arise ~


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 02-11-2006 21:27 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 2 november 2006 20:45 schreef MMayo het volgende:
NL is ook raar ja.
Met regeltjes en afspraken en gedachtengangen.


Ik bedoelde meer dat wetten ook gewoon een ontwikkeling kennen. Het is niet alleen maar een mannetje achter een bureau.

Ik geloof niet in raar trouwens. Raar zie ik als een schaduw van iets wat gaande is.


Suck my piss


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 02-11-2006 23:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 november 2006 16:42 schreef Slechtheid het volgende:
Link.


hehe die is hier vaker gepost, na een stukje lezen wordt het wel erg creatief


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 02-11-2006 23:27 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

quote:
Op 2 november 2006 21:27 schreef skullfuck het volgende:
Ik bedoelde meer dat wetten ook gewoon een ontwikkeling kennen. Het is niet alleen maar een mannetje achter een bureau.

Ik geloof niet in raar trouwens. Raar zie ik als een schaduw van iets wat gaande is.


En het tegenovergestelde van het rare is dus datgene wat gaande is?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 02-11-2006 23:31 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 2 november 2006 23:27 schreef Phriar het volgende:
En het tegenovergestelde van het rare is dus datgene wat gaande is?


Hee doe jij eens antwoorden dan, met je vraag.

quote:
Op 2 november 2006 15:52 schreef MMayo het volgende:
Je vraag is niet realistisch.
Want als je bovenstaande als reden gebruikt.. zou je ook kunnen zeggen dat elke ouder die een gehandicapt kind krijgt, poging tot moord ten laste gelegt kan worden. Of dat je zelf schuldig zou zijn bij ernstige ongevallen waarbij je gehandicapt raakt en daardoor wat betreft ontwikkeling jezelf niet meer kan ontplooien.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-11-2006 7:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

elke keuze die je maakt kan een ander mens van je maken, besluiteloosheid is zo slecht nog niet!!1


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 03-11-2006 10:58 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

mmmmmmmayo toch...

"Je vraag is niet realistisch.
Want als je bovenstaande als reden gebruikt.. zou je ook kunnen zeggen dat elke ouder die een gehandicapt kind krijgt, poging tot moord ten laste gelegt kan worden. Of dat je zelf schuldig zou zijn bij ernstige ongevallen waarbij je gehandicapt raakt en daardoor wat betreft ontwikkeling jezelf niet meer kan ontplooien"

Een gehandicapt kind heeft ook een zekere potentie in zich, zijn of haar ontwikkeling zal in geestelijk of lichamelijk opzicht misschien niet even ver reiken als dat van een gezond kind, maar dat wil niet zeggen dat een gehandicapt kind in het nu precies hetzelfde is als de toekomstige Ik van dat kind, en daar ging het me een beetje om.

Ik weet dat het niet geheel realistisch is, maar ik wilde het bekijken vanuit het perspectief van de "wording", en het feit dat het Ik van de mens, tenminste wat wij als ons karakter of persoonlijkheid zijn constant aan verandering onderhevig is. Ervan uitgaande dat er zoiets als een "ik" nog bestaat, hersenonderzoekers zullen traditionalisten en cartesiaanse dualisten vooral naar de hoek van de kanmer verwijzen, zal een mens die zelfmoord pleegt, nooit de toekomstige Ik die in hem zit als potentie verwezenlijken.

Je kan echter moeilijk zeggen dat mensen die slachtoffer worden van een ongeluk daar zelf voor verantwoordelijk moeten zijn... Zelfmoord, hoe opgedrongen het kan worden in de menselijke geest, hoe uitzichtloos de situatie lijkt, blijft altijd een keuze.






"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-11-2006 13:30 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 3 november 2006 10:58 schreef Phriar het volgende:
Een gehandicapt kind heeft ook een zekere potentie in zich, zijn of haar ontwikkeling zal in geestelijk of lichamelijk opzicht misschien niet even ver reiken als dat van een gezond kind, maar dat wil niet zeggen dat een gehandicapt kind in het nu precies hetzelfde is als de toekomstige.



Hier ben ik het niet mee eens, kijk een kind groeit dan vaak wel lichamelijk gezien maar geestelijk gezien hoeft dit dus niet het geval te zijn. Ken je het MCG kind? Dat kan in zo'n mate zijn dat er geen ontwikkeling meer mogelijk is vanaf de geboorte.

quote:
Op 3 november 2006 10:58 schreef Phriar het volgende:
een mens die zelfmoord pleegt, nooit de toekomstige Ik die in hem zit als potentie verwezenlijken.


Nee maar hier heb je geen grip op, er zijn meer manieren waarop je dit bereikt.. oa door een hevig ongeval te krijgen met hersenletsel enzovoorts.

quote:
Op 3 november 2006 10:58 schreef Phriar het volgende:
Je kan echter moeilijk zeggen dat mensen die slachtoffer worden van een ongeluk daar zelf voor verantwoordelijk moeten zijn... Zelfmoord, hoe opgedrongen het kan worden in de menselijke geest, hoe uitzichtloos de situatie lijkt, blijft altijd een keuze.



Nee maar als je het bekijkt op de manier waarop jij het zegt, dan zou je alles en iedereen als schuldige kunnen aanwijzen indien er iets met jou gebeurt. Zelfmoord is een keuze, net als het geboren laten worden van een kind met een ernstige handicap, bewust een kind laten geboren worden met een dodelijke erfelijke ziekte, deelnemen aan het verkeer enzovoorts. In dat opzicht is de mens, de omgeving en allerlei andere factoren de "schuldige" en zou alles en iedereen aanklaagbaar moeten zijn.

Waar trek jij dan de grens, waarom het ene wel en het andere niet.. alles in het leven is een keuze door jou of voor jou gemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 03-11-2006 13:30]


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 03-11-2006 15:10 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 2 november 2006 23:27 schreef Phriar het volgende:
En het tegenovergestelde van het rare is dus datgene wat gaande is?



Alleen het begin van een context toepassen heeft geen zin.

"for fuck sake don't moan about quality as you have been warned."


Suck my piss


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 03-11-2006 17:14 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Het was maar een stom grapje, dus meh , en op mmayo kom ik nog wel terug


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-11-2006 13:26 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 3 november 2006 17:14 schreef Phriar het volgende:
Het was maar een stom grapje, dus meh , en op mmayo kom ik nog wel terug


Woohooo discussie


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 05-11-2006 20:21 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

quote:
Op 3 november 2006 13:30 schreef MMayo het volgende:
Hier ben ik het niet mee eens, kijk een kind groeit dan vaak wel lichamelijk gezien maar geestelijk gezien hoeft dit dus niet het geval te zijn. Ken je het MCG kind? Dat kan in zo'n mate zijn dat er geen ontwikkeling meer mogelijk is vanaf de geboorte.



Nee maar hier heb je geen grip op, er zijn meer manieren waarop je dit bereikt.. oa door een hevig ongeval te krijgen met hersenletsel enzovoorts.

Nee maar als je het bekijkt op de manier waarop jij het zegt, dan zou je alles en iedereen als schuldige kunnen aanwijzen indien er iets met jou gebeurt. Zelfmoord is een keuze, net als het geboren laten worden van een kind met een ernstige handicap, bewust een kind laten geboren worden met een dodelijke erfelijke ziekte, deelnemen aan het verkeer enzovoorts. In dat opzicht is de mens, de omgeving en allerlei andere factoren de "schuldige" en zou alles en iedereen aanklaagbaar moeten zijn.

Waar trek jij dan de grens, waarom het ene wel en het andere niet.. alles in het leven is een keuze door jou of voor jou gemaakt.


Je zou het op twee manieren (en wellicht nog meerdere) kunnen bekijken. Wanneer ik praat over de in potentie aanwezig zijnde "Ik" (for the sake of argument ervan uitgaande dat dit er is) kan ik twee dingen bedoelen:

1) een verzameling mogelijkheden, talenten, inwendige eigenschappen die bij zullen dragen tot de vorming van je toekomstige zelf.

2) Het inherent ongerealiseerde "beeld" van je toekomstige ik, de daadwerkelijke persoon zelf die je kan worden.

Verder is het nog belangrijk aan te geven dat wanneer je het hebt over een toekomstig ik je je ook af zou kunnen vragen welke perceptie van tijd en ontwikkeling je daarop toe past. Wanneer je ervan uitgaat dat de toekomstige ik die je zal worden, onherroepelijk vastligt, kom je in de sfeer van het (pre)determinisme terecht. Volgens de regels van het deterministische model zou alles wat je overkomt of wat je jezelf aan doet een vastgelegde bijdrage zijn aan het al dan niet verschijnen in de werkelijkheid van je potentie-ik. In dit model is datgene wat ik half grappend heb aangegeven als een misdaad (zelfmoordpoging als toekomstmoord van een ander) er geen, het was immers de bedoeling dat het zou voorvallen.

Wanneer je echter denkt dat de toekomst vrij open is, dat er een zekere mate van toeval en onvoorspelbare gebeurtenissen erin verwerkt zit, dan zou je mogelijkerwijs wel een zelfmoord op een wijze kunnen aanduiden zoals ik eerder heb gedaan. Dit is puur theoretisch en for the sake of argument.

In het voorbeeld van het geestelijk gehandicapte kind, als iets leeft is het in mijn ogen vrij onmogelijk te zeggen dat er totaal geen ontwikkeling zou zijn. Behalve in het geval van volledig "platte" hersen-activiteit zoals bij langdurig in coma liggende mensen. Zelfs een kind dat aan alle kanten gebonden is aan de beperkingen van eigen geest en lichaam is er de mogelijkheid van ontwikkeling in geestelijk opzicht, hoe klein ook. Misschien sla ik hier de plank mis, ik weet niet de ernst van gradatie in alle geestelijk handicaps.

Om even duidelijkheid te scheppen, ik geloof niet dat alles in je leven een keuze is van jou of anderen. Je laat hiermee een hele hoop zaken buiten beschouwing. Namelijk, natuurlijk gebeurtenissen in de werkelijkheid waar geen doelgerichtheid in menselijke zin achter zit zoals het weer bijvoorbeeld.

Het was niet mijn bedoeling om direct te advocateren dat mensen die een zelfmoordpoging ondernomen hebben en niet in hun doel slaagden een misdaad hadden begaan en terecht zouden moeten staan. Het ging me meer om dat idee van onvervulde zelfrealisatie. Uiteindelijk blijf ik erbij dat ik het zonde vind zelfmoord te plegen (lees: niet een zonde!). Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het leven voor sommigen ondraaglijk is of lijkt. Wanneer alle mogelijke vormen van hulp geen baat hebben blijft het uiteindelijk het onvervreemdbare recht van ieder mens om over zijn of haar lichaam en leven te beslissen. Dit is een van de basisvoorwaarden van enige vorm van menselijke vrijheid, maar dat is een andere discussie.



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-11-2006 7:03 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 5 november 2006 20:21 schreef Phriar het volgende:
Wanneer alle mogelijke vormen van hulp geen baat hebben blijft het uiteindelijk het onvervreemdbare recht van ieder mens om over zijn of haar lichaam en leven te beslissen. Dit is een van de basisvoorwaarden van enige vorm van menselijke vrijheid, maar dat is een andere discussie.

In de strekking van je verhaal, helpt de suicidalist zichzelf dan niet doormiddel van suicide?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen