IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
renYek
Usericon van renYek
Posted 10-10-2005 12:23 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 10 oktober 2005 12:19 schreef ratje het volgende:
over zelfmoord gesproken;

Wij hebben onlangs t huisje overgekocht van een echtpaar wat in scheiding lag, nu heeft die vent dit weekend zn eigen opgehangen aan een bruggetje iets verderop!!!


een vrouw en kind laat ie achter!!


Asl het nou maar niet gaat spoken in je huisje...


AngelOfDeath
...So what's zsie problem?
Usericon van AngelOfDeath
Posted 10-10-2005 12:24 by AngelOfDeath Profiel van AngelOfDeath

Egoïstische drol.....


"Metal gaat nooit dood; zélfs als er een bom valt speelt er nog ergens een kakkerlak een riff"


slome
Usericon van slome
Posted 10-10-2005 14:56 by slome Profiel van slome

quote:
Op 10 oktober 2005 10:28 schreef herrie het volgende:
gelukkig snap je me een beetje mayo... daarentegen hou ik mijn opmerkingen netjes... dus als dat ale en ban moet opleveren? een forum is toch om je mening te geven?



Die ban was bij wijze van spreken. Imho was jij nl de gene die bout zat te doen in plaats van die jankerds waar je het over had. Die mensen ventileren ook alleen maar wat er in hun kop rondgaat (ook dat mag op een forum).


herrie
Usericon van herrie
Posted 10-10-2005 15:35 by herrie Profiel van herrie

KLOPT... zal me voortaan eerst goed inlezen inde materie... excuus.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 10-10-2005 21:16 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

quote:
Op 10 oktober 2005 12:19 schreef ratje het volgende:
over zelfmoord gesproken;

Wij hebben onlangs t huisje overgekocht van een echtpaar wat in scheiding lag, nu heeft die vent dit weekend zn eigen opgehangen aan een bruggetje iets verderop!!!


een vrouw en kind laat ie achter!!

Mijn moeder heeft vorige donderdag weer een poging achter de rug, haar derde al. Ze heeft het overleefd, gelukkig, maar nu begint heel het spelletje opnieuw, zowel voor haar als voor ons. Terug opname, psychiatrie, behandeling, ... Ik kan het zelf bijna niet meer aan, ik moet niet denken wat het voor haar gaat worden de komende maanden.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-10-2005 21:21 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 10 oktober 2005 21:16 schreef DarknessThere het volgende:
Mijn moeder heeft vorige donderdag weer een poging achter de rug, haar derde al. Ze heeft het overleefd, gelukkig, maar nu begint heel het spelletje opnieuw, zowel voor haar als voor ons. Terug opname, psychiatrie, behandeling, ... Ik kan het zelf bijna niet meer aan, ik moet niet denken wat het voor haar gaat worden de komende maanden.


Sterkte.


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 10-10-2005 23:58 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 10 oktober 2005 21:16 schreef DarknessThere het volgende:
Mijn moeder heeft vorige donderdag weer een poging achter de rug, haar derde al. Ze heeft het overleefd, gelukkig, maar nu begint heel het spelletje opnieuw, zowel voor haar als voor ons. Terug opname, psychiatrie, behandeling, ... Ik kan het zelf bijna niet meer aan, ik moet niet denken wat het voor haar gaat worden de komende maanden.


sterkte idd!!



slome
Usericon van slome
Posted 11-10-2005 0:09 by slome Profiel van slome

Idd veel sterkte toegewenst.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-10-2005 8:40 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 10 oktober 2005 21:16 schreef DarknessThere het volgende:
Mijn moeder heeft vorige donderdag weer een poging achter de rug, haar derde al. Ze heeft het overleefd, gelukkig, maar nu begint heel het spelletje opnieuw, zowel voor haar als voor ons. Terug opname, psychiatrie, behandeling, ... Ik kan het zelf bijna niet meer aan, ik moet niet denken wat het voor haar gaat worden de komende maanden.
sterkte aan jou en je familie he!!!

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 11-10-2005 8:40]


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 11-10-2005 9:57 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

Een moeilijk onderwerp idd. Ik kan me persoonlijk moeilijk voorstellen, dat er iets in mijn leven is waarvoor ik mijn leven zou willen beëindigen. Wellicht daardoor ook wel enig onbegrip voor mensen die dat wel doen (ik weet het, dat is mijn probleem idd)

Komt wellicht, omdat mijn leven is begonnen met een strijd op leven en dood en ik daardoor juist heel positief in het leven sta.
Ik ben namelijk geboren met een hartafwijking, wat mijn eerste levensjaren flink heeft beïnvloed. Ik zou op mijn 7e jaar geopereerd worden aan mijn hart, totdat mijn situatie verslechterde en ik uiteindelijk al op mijn 3e geopereerd moest worden. Hierna volgden vele jaren van na-controles, etc..

Tuurlijk heb ik ook wel eens een dip, maar niet een die me zelfs maar op de gedachte aan zelfmoord zou zetten.

Heb alleen wel het idee, dat het de laatste jaren wel steeds meer een groot maatschappelijk probleem aan het worden is. Mensen lijken door relatief kleine tegenslagen (scheiding, financiële problemen) al snel te kiezen voor het beëindigen van hen eigen leven (of erger nog, voor dat van een ander).
Ik laat hier psychische problemen wel buiten, omdat ik en velen met mij zich geen idee kunnen maken, wat dat met een mens doet (dit geldt m.i. zelfs voor de geleerden).

p.s. @ DarknessThere , sterkte!

[Dit bericht is gewijzigd door Fat Bastard op 11-10-2005 10:00]


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 11-10-2005 10:07 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 10 oktober 2005 21:16 schreef DarknessThere het volgende:
Mijn moeder heeft vorige donderdag weer een poging achter de rug, haar derde al. Ze heeft het overleefd, gelukkig, maar nu begint heel het spelletje opnieuw, zowel voor haar als voor ons. Terug opname, psychiatrie, behandeling, ... Ik kan het zelf bijna niet meer aan, ik moet niet denken wat het voor haar gaat worden de komende maanden.

Jeetje. Sterkte hoor.
Helaas zal ze zo niet uit de problemen komen, maar zorgt ze bij jullie voor hele grote problemen.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


slome
Usericon van slome
Posted 11-10-2005 10:59 by slome Profiel van slome

quote:
Op 11 oktober 2005 9:57 schreef Fat Bastard het volgende:
Een moeilijk onderwerp idd. Ik kan me persoonlijk moeilijk voorstellen, dat er iets in mijn leven is waarvoor ik mijn leven zou willen beëindigen. Wellicht daardoor ook wel enig onbegrip voor mensen die dat wel doen (ik weet het, dat is mijn probleem idd)

Komt wellicht, omdat mijn leven is begonnen met een strijd op leven en dood en ik daardoor juist heel positief in het leven sta.
Ik ben namelijk geboren met een hartafwijking, wat mijn eerste levensjaren flink heeft beïnvloed. Ik zou op mijn 7e jaar geopereerd worden aan mijn hart, totdat mijn situatie verslechterde en ik uiteindelijk al op mijn 3e geopereerd moest worden. Hierna volgden vele jaren van na-controles, etc..

Tuurlijk heb ik ook wel eens een dip, maar niet een die me zelfs maar op de gedachte aan zelfmoord zou zetten.


Dat je die gedachtes niet hebt is alleen maar gunstig

quote:
Heb alleen wel het idee, dat het de laatste jaren wel steeds meer een groot maatschappelijk probleem aan het worden is. Mensen lijken door relatief kleine tegenslagen (scheiding, financiële problemen) al snel te kiezen voor het beëindigen van hen eigen leven (of erger nog, voor dat van een ander).
Ik laat hier psychische problemen wel buiten, omdat ik en velen met mij zich geen idee kunnen maken, wat dat met een mens doet (dit geldt m.i. zelfs voor de geleerden).

p.s. @ DarknessThere , sterkte!


Hmm, zou het? Ik heb meer het idee dat er de laatste jaren gewoon veel meer aandacht (o.a. in de media) aan dit soort zaken wordt besteed en dat het daardoor lijkt alsof het meer voorkomt.

Door de jaren heen is het volgens mij zo dat persoonlijke problemen veel makkelijker bespreekbaar zijn geworden en dat daardoor meer mensen hun problemen en ongenoegen over hun leven uitten. Of dit een volledig positieve ontwikkeling is, weet ik niet. Het kan, zoals je zegt, best zijn dat doordat sommige mensen het nu sneller kunnen uitten dat ze ook sneller uit het veld geslagen zijn.


herrie
Usericon van herrie
Posted 11-10-2005 14:39 by herrie Profiel van herrie

in 2020 is volgens de WHO depressie de volksziekte nummer 1 in Europe... niet dat dit per definitie direct geralateerd hoeft en kan worden aan suïcide... maar toch.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 11-10-2005 21:02 by Schaep Profiel van Schaep

Je moet niet alleen geen zelfmoord plegen omdat het van God niet mag. Je moet het niet willen, omdat je het de duivel niet gunt!! Dat is de rotzak die (al dan niet op een gemene manier gebruikmakend van andere mensen) je leven heeft verziekt en je hoop op een goed leven heeft gestolen. En daardoor heb je waarschijnlijk ook een verkeerd beeld van God gekregen. Want dat is juist Degene Die je wil helpen, eruit wil halen, genezen en je ALSNOG dat goede leven wil geven.


slome
Usericon van slome
Posted 11-10-2005 23:20 by slome Profiel van slome

quote:
Op 11 oktober 2005 21:02 schreef Schaep het volgende:
Je moet niet alleen geen zelfmoord plegen omdat het van God niet mag. Je moet het niet willen, omdat je het de duivel niet gunt!! Dat is de rotzak die (al dan niet op een gemene manier gebruikmakend van andere mensen) je leven heeft verziekt en je hoop op een goed leven heeft gestolen. En daardoor heb je waarschijnlijk ook een verkeerd beeld van God gekregen. Want dat is juist Degene Die je wil helpen, eruit wil halen, genezen en je ALSNOG dat goede leven wil geven.




Waar heb je die quote vandaan?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-10-2005 23:21 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 11 oktober 2005 23:20 schreef slome het volgende:


Waar heb je die quote vandaan?


www.gods-sekte.nl



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 12-10-2005 14:18 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 11 oktober 2005 23:20 schreef slome het volgende:


Waar heb je die quote vandaan?


Het is de tweede hit op Google met de zoekopdracht:

quote:
Omdat ik het waard ben, u toch ook?


Dat zijn de kleine dingen die het leven de moeite waard maken.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 31-10-2005 11:53 by BARABAS Profiel van BARABAS

Ik had liever ook niet gehad dat ik geboren ben

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 31-10-2005 11:53]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Saphire
Cry havoc!
Usericon van Saphire
Posted 01-11-2005 12:38 by Saphire Profiel van Saphire

quote:
Op 31 oktober 2005 11:53 schreef BARABAS het volgende:
Ik had liever ook niet gehad dat ik geboren ben


Hah, diezelfde gedachte spookt nu ook al een behoorlijke tijd door mijn hoofd.

Ik heb het werkelijk helemaal gehad maar zelfmoord? Ik moet er niet aan denken. Ik vind hopelijk uiteindelijk wel een uitweg, het enige klote nu is dat het allemaal zo lang duurt voordat er verandering in komt.


cogito cogito ergo cogito sum: i think i think, therefore i think i am


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 01-11-2005 12:44 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 10 oktober 2005 12:19 schreef ratje het volgende:een vrouw en kind laat ie achter!!


Ik denk dat je daar niet meer zo bij stil staat als je zelf echt dood wil... Verder lagen ze in scheiding, dus z'n vrouw (of zij hem) liet hij toch al achter.


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 01-11-2005 12:51 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 1 november 2005 12:44 schreef Stefan het volgende:
Ik denk dat je daar niet meer zo bij stil staat als je zelf echt dood wil... Verder lagen ze in scheiding, dus z'n vrouw (of zij hem) liet hij toch al achter.


Voor dat kind zal het anders een wereld van verschil zijn.
En hoe te kijken naar de al dan niet terechte schuldvraag bij de achtergebleven vrouw en later ook het kind?
Misschien verwijt het kind later wel zijn moeder dat zij zijn/haar vader 'de dood in heeft gedreven' door van hem te zijn gescheiden.

Ik ben het hier met Ratje eens. Hij laat een vrouw en kind achter (in bovenstaande zin).

En ook al vind je dat op het moment dat je zelfmoord pleegt waarschijnlijk niet zo heel belangrijk, egoïstisch is het wel.


Hatsjikidee!


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 01-11-2005 12:54 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 1 november 2005 12:51 schreef Unholy Mary het volgende:En ook al vind je dat op het moment dat je zelfmoord pleegt waarschijnlijk niet zo heel belangrijk, egoïstisch is het wel.


Ik vind de gedachte dat je niemand zomaar mag achterlaten, terwijl iemand zelf graag dood wil veel egoïstischer.

"Nee! JIJ mag geen zelfmoord plegen omdat WIJ er niet tegen kunnen."

Wie is er dan egoïstisch?


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 01-11-2005 12:56 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 1 november 2005 12:54 schreef Stefan het volgende:
Ik vind de gedachte dat je niemand zomaar mag achterlaten, terwijl iemand zelf graag dood wil veel egoïstischer.

"Nee! JIJ mag geen zelfmoord plegen omdat WIJ er niet tegen kunnen."

Wie is er dan egoïstisch?


Sorry, maar hier moet ik even om lachen...


Hatsjikidee!


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 01-11-2005 12:59 by Stefan Profiel van Stefan

quote:
Op 1 november 2005 12:56 schreef Unholy Mary het volgende:
Sorry, maar hier moet ik even om lachen...



Omdat je er niet mee om weet te gaan?


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 01-11-2005 13:05 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

Nee, omdat het nogal kortzichtig is.

Misschien dat ik het wat kan verhelderen door te melden dat vanuit mijn optiek de verantwoordelijkheid van een ouder jegens een kind boven alles gaat, dus ook boven de wens om zelf dood te gaan. Naar mijn idee duurt dit minimaal totdat het kind volwassen is. Hiervan zie ik enkel uitgezonderd de gevallen wanneer een ouder een terminale ziekte heeft die in het eindstadium verkeert. Maar bewuste en voorbereide (met nadruk op voorbereide) euthanasie is naar mijn idee een heel andere situatie dan iemand die zich aan een brug verhangt.

Maakt dit het wat duidelijker?



Hatsjikidee!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen