IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 11-05-2006 21:39 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

nu wel


Je moeder.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-05-2006 21:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

zelfmoord deel 3 : the funeral


signature


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-06-2006 1:54 by Schaep Profiel van Schaep

Bram zegt:
doodgaan door je eten naar buiten te laten komen door bewegingen van je darmen en het vervolgens niet meer door te slikken
Bram zegt:
dat doen ze tegenwoordig niet meer man



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-06-2006 8:33 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

jezelf doodpoepen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


madamvacka
Usericon van madamvacka
Posted 19-06-2006 15:38 by madamvacka Profiel van madamvacka

Mensen die roepen dat ze er een einde aan willen maken omdat ze het niet meer zien zitten, en pogingen doen die mislukken...

Kreet om hulp, of kreet om aandacht?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-06-2006 15:42 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

allebei, aandacht om hulp te krijgen


Je moeder.


madamvacka
Usericon van madamvacka
Posted 19-06-2006 15:46 by madamvacka Profiel van madamvacka

Dan moet je het wel echt heel hoog hebben zitten,
of geen andere manier weten om door te dringen tot de omgeving.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-06-2006 15:48 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

jep, niet weten waar heen te moeten, niet erover te durven beginnen en/of het serieus willen maar falen


Je moeder.


madamvacka
Usericon van madamvacka
Posted 19-06-2006 16:01 by madamvacka Profiel van madamvacka

Dat laatste lijkt me vervelend.

Gewoon niet aan beginnen dus!
Doodgaan doen we toch wel, is zelfs het enige wat vast staat hea.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 19-06-2006 16:02 by altx Profiel van altx

quote:
Op 19 juni 2006 15:38 schreef madamvacka het volgende:
Mensen die roepen dat ze er een einde aan willen maken omdat ze het niet meer zien zitten, en pogingen doen die mislukken...

Kreet om hulp, of kreet om aandacht?


Aandacht, aandacht en nog eens aandacht.


Mensen die er *echt* een einde aan willen maken en *echt* hulp nodig hebben, hoor je namelijk niet...



Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


madamvacka
Usericon van madamvacka
Posted 19-06-2006 16:04 by madamvacka Profiel van madamvacka

quote:
Op 19 juni 2006 16:02 schreef altx het volgende:
Aandacht, aandacht en nog eens aandacht.


Mensen die er *echt* een einde aan willen maken en *echt* hulp nodig hebben, hoor je namelijk niet...




Klopt,
vervelend is dat.
Maar betekend dat dat we niet moeten luisteren naar de mensen die je er wel over hoord?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-06-2006 16:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

en vaak genoeg niet eens weten wat je daadwerkelijke probleem is. het is echt niet altijd een bewuste keuze om aandacht te vragen en de aandacht moet komen van belangrijke personen in de omgeving in plaats van de massa.

edit: aanvulling op karni

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 19-06-2006 16:06]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 20-06-2006 0:20 by Immortella Profiel van Immortella

Onlangs heeft een familielid van me zelfmoord gepleegd. Hij laat goddomme een vrouw en twee tieners achter.


'Wat bezielt iemand'/'Hoe haal je 't in je hoofd?', zijn dan mijn eerste gedachtes.


..."Hate can only create more hate"...


deadlyrose
Usericon van deadlyrose
Posted 20-06-2006 10:13 by deadlyrose Profiel van deadlyrosehttp://www.handgraaf.us

als je je echt zo klote voelt dat je dat doet weet je meestal niet meer wat je precies doet of wat je moet doen.. ze willen zich wel beter voelen maar weten gewoon niet meer hoe en zien dat dan als uitweg


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-06-2006 10:25 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 20 juni 2006 0:20 schreef Immortella het volgende:
Onlangs heeft een familielid van me zelfmoord gepleegd. Hij laat goddomme een vrouw en twee tieners achter.


'Wat bezielt iemand'/'Hoe haal je 't in je hoofd?', zijn dan mijn eerste gedachtes.



Sja.. Dat kun je nu niet meer aan hem vragen heh..

Vreemde emotie eigenlijk, iemand besluit uit het leven te stappen en vervolgens worden er mensen pissig dat diegeen dat gedaan heeft terwijl je helemaal niet weet wat er achter die beslissing zat..

Een vriend van me heeft jaren geleden zelfmoord gepleegd, een paar dagen voor zijn 18e verjaardag. Tuurlijk hakt dat er fors in, maar ik merkte dat het vooral tot onbegrip leidde. "Waarom heeft hij het gedaan???" Niemand had een antwoord en hij had geen afscheidsbrief achtergelaten. Dat leidde weer tot de meest wilde speculaties, van moord tot een ongeluk.

De echte reden is niet meer te achterhalen, dus kan je niet anders doen dan je erbij neerleggen en proberen te accepteren dat diegeen een goede reden had om uit het leven te stappen en dat jij nooit zult weten wat die reden was, laat staan dat je het ooit zult begrijpen.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-06-2006 10:47 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 juni 2006 10:25 schreef Snaack het volgende:
(...)
De echte reden is niet meer te achterhalen, dus kan je niet anders doen dan je erbij neerleggen en proberen te accepteren dat diegeen een goede reden had om uit het leven te stappen en dat jij nooit zult weten wat die reden was, laat staan dat je het ooit zult begrijpen.


Je kan het ook van de andere kant bekijken: Misschien was die reden wel helemaal niet zo goed als dat hij zelf dacht.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-06-2006 10:54 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 20 juni 2006 10:47 schreef altx het volgende:
Je kan het ook van de andere kant bekijken: Misschien was die reden wel helemaal niet zo goed als dat hij zelf dacht.


En wat heb je eraan om het van die kant te bekijken?

Degeen die zelfmoord heeft gepleegd staat echt niet op uit zijn/ haar graf om te vertellen of je gelijk hebt of niet.

Acceptatie is natuurlijk iets heel anders als "het er mee eens zijn". Helaas heb ik er ervaring mee en heeft het kunnen accepteren van de zelfmoord me geholpen in het verwerkingsproces. Anders blijf je jaren tobben "waarom zou hij/ zij het gedaan hebben?" en kom je er nooit overheen.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 20-06-2006 10:58 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 20 juni 2006 10:47 schreef altx het volgende:
Je kan het ook van de andere kant bekijken: Misschien was die reden wel helemaal niet zo goed als dat hij zelf dacht.


Wat is dat nu weer voor onzin? Hij vond de reden dus duidelijk wel goed genoeg om er zelfmoord voor te plegen, het is zeer onwaarschijnlijk dat iemand ooit in exact dezelfde situatie heeft gezeten, dus vergelijken kan je het niet. En al zou je het kunnen vergelijken dan ligt de grens om zelfmoord te plegen toch nog steeds bij iedereen anders en is het dus alsnog niet te vergelijken.

En dan kan je ook wel gaan lullen over professionele hulp enzo, maar ik denk nog altijd dat de stap om professionele hulp te nemen voor een normaal denkend persoon een stuk kleiner is dan om zelfmoord te plegen. Misschien had hij het dus al, en boodt het geen oplossing. Of misschien was hij er wel van overtuigd dat hij niet te helpen was.



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-06-2006 11:16 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 juni 2006 10:58 schreef Kramy het volgende:
(...) Of misschien was hij er wel van overtuigd dat hij niet te helpen was.


Vanwege zijn nogal vertroebelde blik erop.

Zoals ik al zei: Misschien was de reden wel niet zo goed als hij zelf dacht. En let op het woord "misschien".


Een citaat dat ik hier wel op zijn plaats vind: "Zelfmoord is een permanente oplossing voor tijdelijke problemen."

of iets dergelijks...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-06-2006 15:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 20 juni 2006 10:47 schreef altx het volgende:
Je kan het ook van de andere kant bekijken: Misschien was die reden wel helemaal niet zo goed als dat hij zelf dacht.


noem jij eens een reden om wel te leven


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-06-2006 15:16 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 8 juni 2006 8:33 schreef ElitE het volgende:
jezelf doodpoepen?


Het moet mogelijk zijn!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-06-2006 15:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

succes met oefenen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 20-06-2006 15:42 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 20 juni 2006 10:25 schreef Snaack het volgende:
Sja.. Dat kun je nu niet meer aan hem vragen heh..

Vreemde emotie eigenlijk, iemand besluit uit het leven te stappen en vervolgens worden er mensen pissig dat diegeen dat gedaan heeft terwijl je helemaal niet weet wat er achter die beslissing zat..


Natuurlijk is dat een vreemde emotie. Maar anderzijds ligt het feit er wel dat hij mensen die hem hard nodig hebben (voor een deel zijn vrouw, maar zijn kinderen het meest) achterlaat.

quote:
Een vriend van me heeft jaren geleden zelfmoord gepleegd, een paar dagen voor zijn 18e verjaardag. Tuurlijk hakt dat er fors in, maar ik merkte dat het vooral tot onbegrip leidde. "Waarom heeft hij het gedaan???" Niemand had een antwoord en hij had geen afscheidsbrief achtergelaten. Dat leidde weer tot de meest wilde speculaties, van moord tot een ongeluk.

De echte reden is niet meer te achterhalen, dus kan je niet anders doen dan je erbij neerleggen en proberen te accepteren dat diegeen een goede reden had om uit het leven te stappen en dat jij nooit zult weten wat die reden was, laat staan dat je het ooit zult begrijpen.


De precieze reden weet niemand inderdaad. En begrijp me niet verkeerd, ik weet best dat er situaties zijn waarin mensen totaal geen uitweg meer zien, in een negatieve spiraal terecht komen, depressief worden, etc.
Toevallig lag dit verhaal (van fam. lid) nogal vreemd, waardoor iedereen er een nare nasmaak van heeft. Een gevoel van 'dit was niet nodig geweest' overheerst nogal. Maar goed, ik heb hem nauwelijks gekend, maar ik vind het erg voor de nabestaanden.


..."Hate can only create more hate"...


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-06-2006 15:45 by altx Profiel van altx

quote:
Op 20 juni 2006 15:15 schreef ElitE het volgende:
noem jij eens een reden om wel te leven


Als het aan mij ligt, worden alle mensen die zo denken, preventief geruimd.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-06-2006 15:59 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 20 juni 2006 15:23 schreef ElitE het volgende:
succes met oefenen


Nee man, mijn oma heeft me nog 100 levensjaren toegewenst, dus ik ga mijn best doen!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen