|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Het zusje van Icequeen? |
|
Doe mij dan Dramaqueen maar... "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Welke raad jij aan? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
"Alle euthanasieverzoeken behandelen" Ook patiënten die niet lijden aan een ernstige ziekte kunnen in aanmerking komen voor euthanasie. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om mensen met psychische klachten. Artsenfederatie KNMG stelt dinsdag in een nieuw standpunt dat artsen voortaan elk euthanasieverzoek serieus moeten nemen. Dit houdt volgens de KNMG in dat artsen bijvoorbeeld ook bij verzoeken van patiënten die vinden dat hun leven voltooid is of die bang zijn voor de gevolgen van dementie gaan onderzoeken of iemand ondraaglijk lijdt en waaruit dat lijden bestaat. Als een arts niet kan of wil ingaan op een euthanasieverzoek, dan moet de patiënt worden doorverwezen of overgedragen aan een andere arts, aldus de KNMG. Voorwaarde om een verzoek in te willigen blijft dat sprake moet zijn van een medische grondslag die ondraaglijk en uitzichtloos lijden veroorzaakt. Hierbij hoeft volgens de KNMG echter geen sprake te zijn van een ernstige ongeneeslijke of terminale aandoening. Ah er komt vooruitgang ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Erg moeilijk. Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
Waarom? http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Ik vind het bovenstaande erg goeie zaak. Er zijn namelijk niet alleen maar mensen die fysiek lijden, maar ook psychisch. Een psychiatrisch patiënt kan op deze manier ook in aanmerking komen om euthanasie te plegen, dit vind ik een positieve ontwikkeling. Uiteraard moet daar wel het nodige onderzoek aan vooraf gaan, om zeker te weten dat het geen bevlieging is. Hoe dan ook, ik denk dat het voor zowel de psychiatrisch patiënt als de vrienden en familieleden een betere manier is om afscheid te nemen van het leven dan dat de psychiatrische patiënt het heft in eigen handen neemt. Het voorkomt heel wat ellende en onnodig leed mijn inziens. [Dit bericht is gewijzigd door 7th Fallen Angel op 07-09-2011 10:56] |
|
+1 http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
-1. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Waarom? Edit: want "-1" is natuurlijk wel heel simpel. [Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 07-09-2011 11:00] http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
het gaat hier niet om dinsdagdipjes en bad hair days he. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Dat zegt ook niemand. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Goeie zaak ja. Het zal wel flink goed moeten aangepakt worden qua procedure en uitvoering, maar als dat goed gaat denk ik dat dat echt een goede keuze kan zijn en minder taboe word. Beter dan voor een trein springen. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
nee maar ik wil ook even uitleg van bassie ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Dit ook inderdaad. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
quote:Bassie trolt. Op zich vind ik het een goede ontwikkeling dat men alle euthanasieverzoeken gaat behandelen. Ik hoop alleen wel dat procedeure heeel streng wordt. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote:Het is erg genuanceerde problematiek. Ik heb wat manische mensen in mijn kennissen- en familiekring. Bij hen ben ik ervan overtuigd dat het beter voor ze was een paar jaar geleden om er een eind aan te breien. Nu, vele jaren later, gaat het toch weer best goed met ze, relatief gezien dan. Maar ik denk dat ze zeker iets als 'kwaliteit van leven' hebben. Ik denk dat de beslissing over levensbeëindiging er één is die je bijna niet kunt maken. Ook met demente mensen, in de beginfase zijn ze vaak heel depressief, agressief en dergelijke, maar vaak komt daarna een soort kinderlijke fase waarin ze toch een heel gelukkige indruk maken. Dus al lijkt een depressie of levenspijn nog zo onderbouwd, en weet je alles van psychiatrie, dan nog kan het leven voor een 'slachtoffer' anders uitpakken op een gegeven moment. Dus prima met goede wetgeving als er bij ernstige psychiatrische problematiek tot euthanasie besloten wordt, maar ik zou de beslissing niet durven maken. Omdat mensen die eraan lijden heel overtuigend en zeker van hun zaak over kunnen komen, maar toch de regie over zichzelf op dat moment kwijt kunnen zijn. Psychiatrische patiënten zijn namelijk ook heel manipulatief. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 07-09-2011 11:43] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
dat is wel erg nihilistisch. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Sorry, zie wijziging. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Nou Im, ik ben het helemaal met je eens! Een zelfmoordpoging moet maar net lukken en veroorzaakt mijn inziens meer leed dan wanneer je dezelfde keuze kan maken maar dan op een waardige manier, voor de persoon zelf en voor nabestaanden. |
|
Tot het om een familielid van jezelf gaat b.v. Misschien een egoïstisch standpunt, maar wel heel logisch. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Hoe maakt men onderscheid? Dat bedoelde ik met "erg lastig". Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
quote:+1. Ook in het kader van mijn bovenstaande uitleg. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina |