IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-11-2006 11:36 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 5 november 2006 20:21 schreef Phriar het volgende:
In het voorbeeld van het geestelijk gehandicapte kind, als iets leeft is het in mijn ogen vrij onmogelijk te zeggen dat er totaal geen ontwikkeling zou zijn. Behalve in het geval van volledig "platte" hersen-activiteit zoals bij langdurig in coma liggende mensen. Zelfs een kind dat aan alle kanten gebonden is aan de beperkingen van eigen geest en lichaam is er de mogelijkheid van ontwikkeling in geestelijk opzicht, hoe klein ook. Misschien sla ik hier de plank mis, ik weet niet de ernst van gradatie in alle geestelijk handicaps.


Hier sla je inderdaad de plank mis

quote:
Op 5 november 2006 20:21 schreef Phriar het volgende:
Om even duidelijkheid te scheppen, ik geloof niet dat alles in je leven een keuze is van jou of anderen. Je laat hiermee een hele hoop zaken buiten beschouwing. Namelijk, natuurlijk gebeurtenissen in de werkelijkheid waar geen doelgerichtheid in menselijke zin achter zit zoals het weer bijvoorbeeld.


Klopt dat je die factoren hebt maarrrr, ook met het weer heb je bepaalde keuzes. Ga je schuilen of buitenlopen, blijf je binnen of vertrek je naar een ander land om maar even wat voorbeelden te noemen van eigen keuzes naar aanleiding van bijvoorbeeld het weer.

quote:
Op 5 november 2006 20:21 schreef Phriar het volgende:
Het was niet mijn bedoeling om direct te advocateren dat mensen die een zelfmoordpoging ondernomen hebben en niet in hun doel slaagden een misdaad hadden begaan en terecht zouden moeten staan. Het ging me meer om dat idee van onvervulde zelfrealisatie. Uiteindelijk blijf ik erbij dat ik het zonde vind zelfmoord te plegen (lees: niet een zonde!). Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat het leven voor sommigen ondraaglijk is of lijkt. Wanneer alle mogelijke vormen van hulp geen baat hebben blijft het uiteindelijk het onvervreemdbare recht van ieder mens om over zijn of haar lichaam en leven te beslissen. Dit is een van de basisvoorwaarden van enige vorm van menselijke vrijheid, maar dat is een andere discussie.




Het is ook zonde en jammer dat het voorkomt, maar het komt nu eenmaal voor. Jij hebt het over een stukje toekomstige ik en de ontwikkeling daarvan, maar je staat niet stil dat iemand wellicht die toekomst wel eens beangstigend vind. In zo'n mate dat men het niet aandurft en daarin een reden ziet tot zelfdoding of zelfs geen toekomst meer kan zien door een vertroebeld beeld.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 27-11-2006 16:45 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

quote:
Op 24 november 2006 11:36 schreef MMayo het volgende:
Hier sla je inderdaad de plank mis



Klopt dat je die factoren hebt maarrrr, ook met het weer heb je bepaalde keuzes. Ga je schuilen of buitenlopen, blijf je binnen of vertrek je naar een ander land om maar even wat voorbeelden te noemen van eigen keuzes naar aanleiding van bijvoorbeeld het weer.



Het is ook zonde en jammer dat het voorkomt, maar het komt nu eenmaal voor. Jij hebt het over een stukje toekomstige ik en de ontwikkeling daarvan, maar je staat niet stil dat iemand wellicht die toekomst wel eens beangstigend vind. In zo'n mate dat men het niet aandurft en daarin een reden ziet tot zelfdoding of zelfs geen toekomst meer kan zien door een vertroebeld beeld.


Hmmm... ik vraag me toch af waar ik de plank in jou ogen mis heb geslagen... :p, please elaborate.

Het idee van de toekomstige ik is misschien een beetje kortzichtig in de wijze waarop ik het heb beschreven. Waarschijnlijk komt dit omdat ik me mezelf niet echt kan identificeren met mensen die de toekomst dermate hopeloos inzien dat zij geen verlangen hebben haar realisatie mee te maken. Misschien ben ik gewoon iets te positief ingesteld daarvoor.

Ik had een discussie met m'n ex een lange tijd geleden, over wat ik zou doen als ik de keuze had tussen zwaar depressief zijn en daar op eigen kracht niet uit kunnen komen, of een pil nemen waardoor de depressiviteit afneemt, maar ook de mogelijkheid om je uiterst positief te voelen. Een soort van afvlakking van emoties om de diepste dalen te vermijden zeg maar...

Ik wist niet goed hoe hierop te reageren, aan de ene kant kan ik me voorstellen dat iemand die echt zwaar depressief is behoefte zou hebben daaraan, maar als ik me indenk dat daarvoor ook een andere kant van ervaring, namelijk de hele positieve/euforische ervaring afgesloten zou zijn... Ik vond het moeilijk me voor te stellen dat iemand alleen maar slechte dagen zou hebben.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-11-2006 16:51 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 27 november 2006 16:45 schreef Phriar het volgende:
Hmmm... ik vraag me toch af waar ik de plank in jou ogen mis heb geslagen... :p, please elaborate.

Het idee van de toekomstige ik is misschien een beetje kortzichtig in de wijze waarop ik het heb beschreven. Waarschijnlijk komt dit omdat ik me mezelf niet echt kan identificeren met mensen die de toekomst dermate hopeloos inzien dat zij geen verlangen hebben haar realisatie mee te maken. Misschien ben ik gewoon iets te positief ingesteld daarvoor.

Ik had een discussie met m'n ex een lange tijd geleden, over wat ik zou doen als ik de keuze had tussen zwaar depressief zijn en daar op eigen kracht niet uit kunnen komen, of een pil nemen waardoor de depressiviteit afneemt, maar ook de mogelijkheid om je uiterst positief te voelen. Een soort van afvlakking van emoties om de diepste dalen te vermijden zeg maar...

Ik wist niet goed hoe hierop te reageren, aan de ene kant kan ik me voorstellen dat iemand die echt zwaar depressief is behoefte zou hebben daaraan, maar als ik me indenk dat daarvoor ook een andere kant van ervaring, namelijk de hele positieve/euforische ervaring afgesloten zou zijn... Ik vond het moeilijk me voor te stellen dat iemand alleen maar slechte dagen zou hebben.


Hier ging het mis:

quote:
Op 5 november 2006 20:21 schreef Phriar het volgende:
Zelfs een kind dat aan alle kanten gebonden is aan de beperkingen van eigen geest en lichaam is er de mogelijkheid van ontwikkeling in geestelijk opzicht, hoe klein ook. Misschien sla ik hier de plank mis, ik weet niet de ernst van gradatie in alle geestelijk handicaps.


Zoals ik al eerder vermelde is er ook een grote groep mensen met een zeer ernstige meervoudige handicap waar geen ontwikkeling in geestelijk opzicht plaats vind, hoe klein dan ook. Deze mensen hebben helaas ook vaak een zeer lage levensduur.

Verder kan ik me goed voorstellen dat het moeilijk is om je voor te stellen hoe het zal zijn als je elke dag niks positiefs kan zien. Maar toch bestaat het.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-11-2006 0:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

tja wat is ontwikkeling...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 30-11-2006 16:19 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

ontwikkeling is overrated.

Ik liep vanmiddag over der grote markt, hier in grunn. Zie ik onderaan de martinitoren, nee niet boven op, een politie auto staan en veeel mensen. Ik vraag aan een meisje*, is er al weer iemand afgesprongen. Weetikveel roept ze.

Lees ik net de krant, blijkt het tv opnamen te zijn voor, Peter R. de Vries, over een "springer".


blijkbaar toch moord?

*met een marlboro sigaret in haar handen.

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 30-11-2006 16:19]


Suck my piss


spectre
Usericon van spectre
Posted 30-11-2006 16:33 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 2 november 2006 20:23 schreef skullfuck het volgende:
Die opmerking over de kantine en veroordeeld worden voor zelfmoord waren geen grap.

Mail anders een mod, en vraag of die je kan steunen. Als die niet willen luisteren kun je altijd nog tegen plastic robots gaan praten.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 05-12-2006 10:36 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

over dat Peter R verhaal, er komt dus een reconstructie.

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 13-03-2007 23:41]


Suck my piss


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 05-12-2006 11:36 by Schaep Profiel van Schaep

Ik ben benieuwd wie erin gaat spelen.

Het licht van de Martinitoren stond afgelopen nacht uit, ik kon er niet van slapen.


Dolk
Usericon van Dolk
Posted 27-01-2007 1:16 by Dolk Profiel van Dolk

Godver, zelfmoordtopic en ik zie meteen net even een verkeerde datum staan...

*jankie*




Ishtar
Out of the maze with clearsight
Usericon van Ishtar
Posted 27-01-2007 1:17 by Ishtar Profiel van Ishtarhttp://www.last.fm/user/Deathspell_alfa

Het gaat niet echt lekker met je he?


~ By the fallen one I shall arise ~


Dolk
Usericon van Dolk
Posted 27-01-2007 1:24 by Dolk Profiel van Dolk

Nee, sorry, net woensdag een nervous breakdown gehad omdat ik (op weg naar mijn eerste piercing, precies drie maanden na... het) me spontaan besefte dat iemand waar ik het echt echt goed mee kon vinden echt echt weg was, en dat na het (voor het eerst sindsdien) zien van alle plekjes waar we samen hebben gezeten... waaronder de plek waar ik zijn eerste geleide meditatie heb gedaan; iets wat ik achteraf misschien toch had moeten doorzetten... Dezelfde tijd van het jaar, dezelfde soort temperatuur, dezelfde lichtinval, dezelfde plek, kan best eens precies een jaar geleden zijn... En dan heeft de radio ook nog zo'n bui dat ze per sé liedjes moeten gaan draaien als hurt (christina aguilera) en die ene van anouk die ze ook heeft geschreven voor een zelfmoordfiep.
Grom, snif.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-06-2007 23:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-06-2007 0:17 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 17 juni 2007 23:23 schreef Hypnos het volgende:
http://i171.photobucket.com/albums/u298/Le_FreAk_101/suicide-1.jpg



Maar eeuh, je laat hier toch wel even een berichtje achter he, Hypnos?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-06-2007 0:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

"de gedachten waren te snel"


signature


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 18-06-2007 0:53 by Brujo Profiel van Brujo

Dood aan de zelfmoordenaars!


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-06-2007 0:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

juist!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-06-2007 8:02 by MMayo Profiel van MMayo

Goh goed van je zeg dat je van het terrein af durfde om te fietsen.
* Ja he, ik wilde voor de trein springen maar dat mocht niet van de begeleider
Ehr.. eh.. oh. :-/


Werken in de zorg, apart hoor


Kenyi
Metal Ninja XD
Usericon van Kenyi
Posted 16-11-2007 13:02 by Kenyi Profiel van Kenyi

quote:
Op 18 juni 2007 0:53 schreef Brujo het volgende:
Dood aan de zelfmoordenaars!



Dat is dubbelzinnig, ik dnek dat ze juist blij worden als je zoiets zegt.


"If you throw money at people, Is that Assault or Charity?"


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 16-11-2007 13:03 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 16 november 2007 13:02 schreef Kenyi het volgende:
Dat is dubbelzinnig, ik dnek dat ze juist blij worden als je zoiets zegt.

Ga jij vandaag in alle vrolijke topics reageren?



Kenyi
Metal Ninja XD
Usericon van Kenyi
Posted 16-11-2007 13:05 by Kenyi Profiel van Kenyi

quote:
Op 16 november 2007 13:03 schreef Audiophile het volgende:
Ga jij vandaag in alle vrolijke topics reageren?


zoiets had ik wel in gedachten ja

Mag dat dan niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Kenyi op 16-11-2007 13:07]


"If you throw money at people, Is that Assault or Charity?"


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-11-2007 13:11 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Zonder geldige toevoeging: NEEN.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 16-11-2007 14:44 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 16 november 2007 13:02 schreef Kenyi het volgende:
Dat is dubbelzinnig, ik dnek dat ze juist blij worden als je zoiets zegt.

Oprotten, faggot.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 16-11-2007 22:24 by Lionheart Profiel van Lionheart

Zelfmoord deel 3? :')


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 16-11-2007 22:25 by LLphotograph Profiel van LLphotographhttp://www.LLvizion.com

quote:
Op 16 november 2007 22:24 schreef Lionheart het volgende:
Zelfmoord deel 3? :')


Hahahaha die is echt goed opgemerkt!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 28-04-2008 13:48 by Schaep Profiel van Schaep

http://nl.youtube.com/watch?v=40KJ4IwOy5Q&feature=related

Doe het! Doe het! Doe het! Het is tijd! Niet denken! Doen!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen