IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Tweede Kamer Verkiezingen - 22 November 2006 Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-09-2006 12:05 by Chelman Profiel van Chelman

Ik zit de hele ochten al te gniffelen. De algemene beschouwingen zijn begonnen maar in kader van de aankomende verkiezingen gaat het niet echt over de Miljardennota maar is het een doodgewone verkiezingsdebat.

Leuk!

Ik ben inmiddels blij dat Rutte de lijsttrekker is, hij is een zeer begenadigd debater. Woutertje Bos is vooral met persoonlijke grapjes bezig en zoals het een sociaal-democraat betaamt biedt hij weinig inhoud. Verhagen heeft ook een buitengewoon positieve indruk achtergelaten:

"Meneer Bos, als u MP wordt gaat u dan de structurele hervormingen van dit kabinet terugdraaien?"
"Hoe bedoelt u?"
"Gaat u VUT en Pre-Pensioen terugdraaien?"
"Nee, maar we gaan het verder verbeteren."
"Gaat u de nieuwe ziektekostenstelsel terugdraaien?"
"Nee. We waren al jaren voor het opheffen van de verschillen tussen ziekenfonds en particulier. We gaan het wel verder verbeteren."
"Gaat u de levensloopregeling afschaffen?"
"Nee, maar we gaan het verder verbeteren."
"Gaat u de wet Werk en Bijstand terugdraaien?"
"Nee, maar we gaan het verder verbeteren."
"Kan ik hieruit concluderen dat u eigenlijk dit kabinet steunde maar vond dat ze niet ver genoeg gingen?
"GRMBL..GRMBL...AARGH"


LOL

Oftewel: Wat vindt men van de aankomende verkiezingen?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-09-2006 12:08 by spectre Profiel van spectre

Ik heb mijn rode potlood al uit het vet gehaald, Ik ben er klaar voor!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 27-09-2006 12:11 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Ben benieuwd naar 't partijprogramma van Een NL. Na de ommezwaai naar links van de VVD en Zalm die wellicht stopt, zie ik 't even er niet meer in zitten.

Edit: lekker pakje van Femke trouwens

[Dit bericht is gewijzigd door Psychonaut op 27-09-2006 12:13]


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 27-09-2006 12:14 by H-K Profiel van H-Khttp://haa-kaa.hyves.net/

Yeah, zowaar eens niet op Zalm stemmen, dan moet ik me nog eens daadwerkelijk gaan verdiepen enzo


Life doesn't get much better than this!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-09-2006 12:15 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 september 2006 12:11 schreef Psychonaut het volgende:
Edit: lekker pakje van Femke trouwens


Ik heb alleen radio.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 27-09-2006 12:32 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Op zich had Bos wel een punt dat het beloofde zoet naar de jaren van zuur ook weleens mochten komen. Verder kan Bos me wat alhoewel ik hem als premier hoger aansla dan JPB. En Rutte is idd een verademing voor de VVD. Blij dat die arrogante kwast van een Van Aartsen eindelijk opgesodemieterd is



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-09-2006 12:45 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Alleen het gesprekje tussen Verhagen en Halsema gezien. Damn, wat is die Halsema weer erg...

'Het gaat dan wel goed, maar we zijn allemaal armer geworden!!'


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-09-2006 12:55 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 september 2006 12:32 schreef Judge M. het volgende:
Verder kan Bos me wat alhoewel ik hem als premier hoger aansla dan JPB.


Wanneer is hij premier geweest dan?

quote:

En Rutte is idd een verademing voor de VVD. Blij dat die arrogante kwast van een Van Aartsen eindelijk opgesodemieterd is


Hoezo? Omdat van Aartsen een echt integere, erudiete politicus van de oude stempel was? Politiek is Rutte inderdaad sexier aangezien het volk nu eenmaal niet van mensen houdt die bespraakter en intelligenter zijn dan zijzelf, maar of dat nou per se een goede ontwikkeling is?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-09-2006 12:56 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Moet zeggen dat Bakellende het niet eens zo slecht doet .. ik geloof dat het gros der Nederlanders er het laatste paar jaren op vooruit gegaan is ..


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-09-2006 13:20 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 27 september 2006 12:32 schreef Judge M. het volgende:
Op zich had Bos wel een punt dat het beloofde zoet naar de jaren van zuur ook weleens mochten komen. Verder kan Bos me wat alhoewel ik hem als premier hoger aansla dan JPB. En Rutte is idd een verademing voor de VVD. Blij dat die arrogante kwast van een Van Aartsen eindelijk opgesodemieterd is
Gelukkig stem ik gelang een program van een partij en niet op iemand die ik wel leuk vind.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-09-2006 13:22 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Bos vind ik een idioot .. veel gepraat, elke keer met een andere wind meedraaiend .. oppositiemateriaal, geen leider ..


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 27-09-2006 13:42 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 27 september 2006 12:55 schreef Chelman het volgende:
Wanneer is hij premier geweest dan?
De kans lijkt me toch bijzonder aannemelijk dat hij dat na 22 november zal zijn. En hij is niet mijn eerste keus maar iig sla ik hem hoger aan dan Balkenende.

quote:
Hoezo? Omdat van Aartsen een echt integere, erudiete politicus van de oude stempel was?
Integer my ass. Zijn betweterige, arrogante en hautaine manier van debaten kwamen me echt de strot uit. Jozias zou wel eens even laten weten dat hij en alleen hij wist wat er goed voor Nederland was. Dat jij hem wel mocht, verbaast me dan weer niks aangezien jullie beiden niet vies zijn van dooddoeners m.b.t. Mao, Che en Castro die het in VVD-kringen ongetwijfeld uitstekend zouden doen maar natuurlijk als een lul op een drumstel slaan.

quote:
Politiek is Rutte inderdaad sexier aangezien het volk nu eenmaal niet van mensen houdt die bespraakter en intelligenter zijn dan zijzelf
Eerlijk gezegd vind ik Rutte maar een statisch figuur. Maar goed, je moet wat als partij als je niks beters voorhande hebt.

quote:
maar of dat nou per se een goede ontwikkeling is?
Inhoudelijk gezien doet hij het uitstekend en ik denk dat hij daar een heel eind mee kan komen. Ik zie hem nog niet zo snel met modder gooien zoals zijn 2 voorgangers dat wel heel snel deden tijdens bijvoorbeeld de tv-debatten van de vorige verkiezingen. Het meegebrachte klapvee deed vervolgens de rest.



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 27-09-2006 13:44 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 27 september 2006 12:05 schreef Chelman het volgende:
"Kan ik hieruit concluderen dat u eigenlijk dit kabinet steunde maar vond dat ze niet ver genoeg gingen?




Leuk man, die soort van ex-collega's in de politiek

Ik wacht geduldig af totdat ik wat programmen zie. In de mengpoel van Nederland waarin ieder toch al partij hopt in de hoop op persoonlijke ontwikkeling is het toch altijd maar weer zien wat er van terecht komt.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-09-2006 13:47 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Wat moet zo'n lijsttrekker dan doen? Doen alsof hij niet zeker weet wat beter is? Doen alsof de ander ook wel een beetje gelijk heeft en daarmee niet achter zijn/haar eigen programma staan?

Juist die Poldermodelpolitici komen mij echt de keel uit. Waar is de tijd dat partijen met totaal verschillende standpunten het oneens waren met elkaar?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-09-2006 13:51 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 september 2006 13:42 schreef Judge M. het volgende:
Integer my ass. Zijn betweterige, arrogante en hautaine manier van debaten kwamen me echt de strot uit. Jozias zou wel eens even laten weten dat hij en alleen hij wist wat er goed voor Nederland was. Dat jij hem wel mocht, verbaast me dan weer niks aangezien jullie beiden niet vies zijn van dooddoeners m.b.t. Mao, Che en Castro die het in VVD-kringen ongetwijfeld uitstekend zouden doen maar natuurlijk als een lul op een drumstel slaan.


Diagnose: minderwaardigheidscomplexje.

quote:

Eerlijk gezegd vind ik Rutte maar een statisch figuur. Maar goed, je moet wat als partij als je niks beters voorhande hebt.


Zoals iemand al eerde opmerkte gaat het om de inhoud en niet om het uiterlijk. Jantje de Osse Worstendraaier scoort hoog op de charisma meter, dat is waar. Helaas scoort hij bedroevend laag op de inhoudsmeter en nog lager op de realiteitsmeter.

Maar hij is wel knuffelbaar!
quote:

Inhoudelijk gezien doet hij het uitstekend en ik denk dat hij daar een heel eind mee kan komen. Ik zie hem nog niet zo snel met modder gooien zoals zijn 2 voorgangers dat wel heel snel deden tijdens bijvoorbeeld de tv-debatten van de vorige verkiezingen. Het meegebrachte klapvee deed vervolgens de rest.


Heb je voor mij de concrete voorbeelden van moddergooien van Rutte's voogangers? Waar heb jij het over? Volgens mij haal jij Rosenmoller en Melkert door elkaar met de VVD fractieleiders.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-09-2006 13:57 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 september 2006 13:51 schreef Chelman het volgende:
en nog lager op de realiteitsmeter.

Maar hij is wel knuffelbaar!




op jouw realiteitsmeter dan, die debk ik volledig afhangt van het percentage belasting dat je moet gaan betalen. niks meer en niks minder.

en als je Marijnissen knuffelbaar vind dan zou ik toch een een test bij de oogarts laten afnemen

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 27-09-2006 13:58]


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-09-2006 13:58 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 27 september 2006 13:57 schreef attila_de_hun het volgende:
op jouw realiteitsmeter die volledig afhangt van het percentage belasting dat je moet gaan betalen. niks meer en niks minder.

en al sje Marijnissne knugffelbaar vind dan zou ik toch een een test bij de oogarts laten afnemen
Laten we stellen dat Marijnissen van een realiteit is waar we geen van allen op zitten te wachten. Of jij wilt graag terug naar de tijd van Mao.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-09-2006 14:00 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 september 2006 13:58 schreef Misanthrope het volgende:
Laten we stellen dat Marijnissen van een realiteit is waar we geen van allen op zitten te wachten. Of jij wilt graag terug naar de tijd van Mao.


hoezo "terug"????


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-09-2006 14:01 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 27 september 2006 14:00 schreef attila_de_hun het volgende:
hoezo "terug"????
China verandert ook.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-09-2006 14:02 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Welke partij is er overigens openlijk voor om een duidelijke scheiding tussen kerk en staat/opvoeding etc etc te maken>


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 27-09-2006 14:02 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 27 september 2006 13:58 schreef Misanthrope het volgende:
Of jij wilt graag terug naar de tijd van Mao.
Wees jij nu eens de eerste rechtse lul die deze dooddoener ook daadwerkelijk met FEITEN en STEEKHOUDENDE ARGUMENTEN weet te onderbouwen. Je zou de eerste zijn die dat kan.

Doe je best!

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 27-09-2006 14:03]



spectre
Usericon van spectre
Posted 27-09-2006 14:02 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 27 september 2006 13:58 schreef Misanthrope het volgende:
Laten we stellen dat Marijnissen van een realiteit is waar we geen van allen op zitten te wachten. Of jij wilt graag terug naar de tijd van Mao.
Moeten we Fortyun weer een Nazi noemen en ga jij dan weer huilen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-09-2006 14:02 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 september 2006 14:01 schreef Misanthrope het volgende:
China verandert ook.


Is marijnissen geeemigreerd dan??? was het maar waar he?? nee, ik wil niet "terug " naar Mao en dat gaat niet gebeuren ook.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-09-2006 14:04 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 27 september 2006 14:02 schreef Jenje het volgende:
Welke partij is er overigens openlijk voor om een duidelijke scheiding tussen kerk en staat/opvoeding etc etc te maken>


D66 probeert dat al jaren volgens mij. De partij heeft zelfs geprobeerd (door de overheid gesubsidieerd) bijzonder onderwijs te verbieden.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-09-2006 14:04 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 september 2006 13:47 schreef Misanthrope het volgende:
Juist die Poldermodelpolitici komen mij echt de keel uit. Waar is de tijd dat partijen met totaal verschillende standpunten het oneens waren met elkaar?

Off topique:

Ik heb net Frank Furedi's boek "Where Have All the Intellectuals Gone?: Confronting 21st Century Philistinism".

Een van de onderdelen van zijn betoog was inderdaad de stelling dat de te ver doorgeschoten 'policy of inclusion' dat met name door 'progressieve' politici gebezigd was ertoe heeft geleid dat het niveau van politiek debat enorm gedaald is. In de poging om 'dichterbij de gewone man' te komen is men vergeten dat het in de politiek om een fundamentele strijd tussen idealen hoort te gaan en niet om het betrekken van de massa bij een debat wat vaak het niveau van kroegpraat niet ontstijgt. Hij haalde voorbeelden aan van gepassioneerde sprekers van weleer die vaak zeer hard tegen elkaar in debat gingen over fundamentele kwesties. Een aan minderwaardigheidscomplexen lijdende stemveemassa beschouwt dat wellicht als betweterig, arrogant en hautain. Wat is de maatstaaf van excellentie binnen een maatschappij? De massa of degene die erboven uitstijgen?

Paradoksaal genoeg was de politieke betrokkenheid van de massa veel hoger toen politiek nog 'betweterig, arrogant en hautain' was. Waarom? Het deed er wezenlijk toe. Door het verlagen van het niveau is het tot een clubje technocraten verworden die hier en daar met een miljoentje naar links of naar rechts schuiven.

P.S. Furedi is een enorme linkse rakker maar wel eentje die begrijpt waarover het gaat. Zijn betoog over de politiek is daar maar een voorbeeld van. Zijn betoog over scholing en onderwijs is nog sterker en werkelijk schrikbarend daar het met keiharde cijfers onderbouwd is.



[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 27-09-2006 14:06]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-09-2006 14:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 september 2006 14:04 schreef Snaack het volgende:
D66 probeert dat al jaren volgens mij. De partij heeft zelfs geprobeerd (door de overheid gesubsidieerd) bijzonder onderwijs te verbieden.
Hmm .. d66 .. nee daar hebben we wat aan ..


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen