IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Tweede Kamer Verkiezingen - 22 November 2006 Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-11-2006 11:54 by Argus Profiel van Argus

Jallo: Wat denk je van de grondgedachten van de LPF ? Afgezien van dat de partij een zooitje is e.d. dus.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 03-11-2006 12:10 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 3 november 2006 9:38 schreef scotfan het volgende:
Inderdaad: MEER Menswaardigheid, MEER Gelijkwaardigheid, MEER Solidariteit.


Alleen jammer dat dit altijd wordt geroepen door mensen die aan de ontvangende kant zitten.
Zodra er meer geld verdiend wordt verdwijnen die principes als sneeuw voor de zon!


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 03-11-2006 12:26 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 3 november 2006 9:38 schreef scotfan het volgende:
Inderdaad: MEER Menswaardigheid, MEER Gelijkwaardigheid, MEER Solidariteit.


Jammer dat het alleen altijd van één kant komt


Against God and Government


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 03-11-2006 13:16 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 3 november 2006 11:54 schreef Argus het volgende:
Jallo: Wat denk je van de grondgedachten van de LPF ? Afgezien van dat de partij een zooitje is e.d. dus.

LPF heeft totaal geen oog voor het natuur & milieu, terwijl dit voor mij één van de belangrijkste thema's in de politiek zou moeten zijn.

Niet alleen omdat ik het allemaal zo leuk en aardig vind, maar ook omdat ik denk dat het cruciaal voor de toekomst. Deze technologische ontwikkeling kun je 100% aan de markt overlaten, maar de ontwikkeling gaat nu niet rap genoeg en aangezien dit investeringen vergt die pas terugbetalen op de lange termijn, is dit nu alleen voor de echte grote investeerders weggelegd ('grote boze wolf' Shell financiert veel onderzoek wat dit betreft).
Nederland moet voor liggen op het gebied van duurzame energie, recycling, etc. Kennis (innovatieve technologie) is macht, en in de 21e eeuw denk ik dat het op dit vlak nog veel en veel sterker gaat worden met het oog op energie(r)evolutie. Landen (& bedrijven) die daar niet op anticiperen zijn in mijn ogen knetterdom.

Scandinavische landen (sorry, maar weet ik meer van dan NL) hebben al jaren de meest stricte milieuregulaties ter wereld... iets wat jarenlang door velen als vervelend is ervaren maar wat op dit moment júist een van de redenen is van de voortvarende economie (en zo rechts en links bijelkaar heeft gebracht). De duurzame en emissiebeperkende technologie, die noodgedwongen voor eigen markt ontwikkeld is, is nu een van de belangrijkste exportproducten geworden, en zuinigheid & efficiëntie van veel bedrijven de sterkste concurrentiefactor. Energie & grondstofverspilling is niet alleen slecht voor het milieu, het is namelijk ook gigantisch duur en het wordt rap nog veel duurder.
Aan de andere kant vd oceaan heb je voorbeelden als Ford die hier jarenlang niet in hebben geïnvesteerd en hierdoor met een steeds groter wordend probleem opgescheept zitten.

Ook qua ruimtelijke ordening vind ik dat NL extreem zuinig moet zijn op de overgebleven groene ruimte. Wederom niet puur omdat ik er zelf zoveel gebruik van maak, maar in de eerste plaats omdat deze gebieden belangrijk zijn voor bijv. waterretentie, en indirect voor bijv. de volksgezondheid.
Ik ben niet zo GroenLinks dat alles eco moet incl. mega in-productieve landbouwproductie en varkens mogen van mij best in een flatgebouw, maar vind bijv. wel dat de reguliere landbouw strak moet worden gecontroleerd. Als je de boeren hun vrije gang laat gaan kun je over 40 jaar je eigen grondwater niet meer drinken, en dan zit je pas ècht met een probleem.

En aangezien marktwerking op deze vlakken helaas (nog!!) niet werkt vind ik dit een taak van de overheid. Nogmaals: Liever rechts (emissiehandel + de vervuiler betaalt), maar links waar het moet.

[Dit bericht is gewijzigd door Jällö op 03-11-2006 13:50]


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-11-2006 16:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 03-11-2006 16:31 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com




Hij heeft inderdaad hulp nodig ja, zo'n kop is niet gezond


Against God and Government


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 03-11-2006 16:50 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Omdat hij kaal is?



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 03-11-2006 16:51 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 3 november 2006 16:50 schreef Judge M. het volgende:
Omdat hij kaal is?


Zeg, doe niet zo ongepast


Against God and Government


Ishamael
Betrayer of Hope
Usericon van Ishamael
Posted 03-11-2006 17:12 by Ishamael Profiel van Ishamael

Na al die Balkenellende zijn er nog steeds mensen die opnieuw VVD of CDA gaan stemmen en dat verbaast me. Zalm heeft het slechts over economische groei en 3% belastingverlaging....tja wie schieten daar wat mee op? die 3% maken pas verschil als je bovengemmiddeld verdient, de ziektenkosten gaan vors stijgen oftewel de gemiddelde Nederlander schiet er geen reet mee op. De VVD en CDA hebben niks anders gedaan dan de middenmoot kaalplukken en het verschil tussen arm en rijk groter gemaakt. Staatsbedrijven worden afgestoten waardoor iedereen ook weer meer geld kwijt is, de zogenaamde concurrentie leidt slechts tot prijsverhoging. Dat mensen die p.m €10.000 en meer verdienen zo rechst stemmen begrijp ik maar dat er zoveel domme mensen zijn die het dat ene kleine bovenlaagje zo makkelijk en goedkoop mogelijk willen maken ten koste van alles wat er de afgelopen (pak em beet)200 jaar is opgebouwd dat begrijp ik totaal niet. Het gaat lang duren om weer enigszins een welvaartsstaat op te bouwen en dat terwijl het afbreken ervan slechts een paar jaar duurt(JP bedankt!). De situatie in de zorg is al helemaal dramatisch als het zo doorgaat met bezuinigingen mag je van geluk spreken dat als je iets mankeert er nog een arts over is om je te helpen(buiten een privé kliniek).Liever wat extra belasting betalen(wie meer verdient betaalt meer)zodat we daar gewoon bv gratis zorg en gratis scholing voor krijgen(zoals bv in Denemarken).

Weet wat je afbreekt. Links mag straks weer de ellende en zooi van rechts opruimen.


Han mättar sig med lik av män, som dött,gudars boningmed blod besudlar.Svart blir solskenet om somrarne efter, all väderlek vansklig.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 03-11-2006 17:17 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

O.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 03-11-2006 18:12 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 3 november 2006 17:12 schreef Ishamael het volgende:
Na al die Balkenellende zijn er nog steeds mensen die opnieuw VVD of CDA gaan stemmen en dat verbaast me. Zalm heeft het slechts over economische groei en 3% belastingverlaging....tja wie schieten daar wat mee op? die 3% maken pas verschil als je bovengemmiddeld verdient, de ziektenkosten gaan vors stijgen oftewel de gemiddelde Nederlander schiet er geen reet mee op. De VVD en CDA hebben niks anders gedaan dan de middenmoot kaalplukken en het verschil tussen arm en rijk groter gemaakt. Staatsbedrijven worden afgestoten waardoor iedereen ook weer meer geld kwijt is, de zogenaamde concurrentie leidt slechts tot prijsverhoging. Dat mensen die p.m €10.000 en meer verdienen zo rechst stemmen begrijp ik maar dat er zoveel domme mensen zijn die het dat ene kleine bovenlaagje zo makkelijk en goedkoop mogelijk willen maken ten koste van alles wat er de afgelopen (pak em beet)200 jaar is opgebouwd dat begrijp ik totaal niet. Het gaat lang duren om weer enigszins een welvaartsstaat op te bouwen en dat terwijl het afbreken ervan slechts een paar jaar duurt(JP bedankt!). De situatie in de zorg is al helemaal dramatisch als het zo doorgaat met bezuinigingen mag je van geluk spreken dat als je iets mankeert er nog een arts over is om je te helpen(buiten een privé kliniek).Liever wat extra belasting betalen(wie meer verdient betaalt meer)zodat we daar gewoon bv gratis zorg en gratis scholing voor krijgen(zoals bv in Denemarken).

Weet wat je afbreekt. Links mag straks weer de ellende en zooi van rechts opruimen.



Leuk man


Against God and Government


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-11-2006 19:27 by spectre Profiel van spectre

Gewoon constructief reageren is niet echt je ding of wel :p


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-11-2006 19:30 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 3 november 2006 17:12 schreef Ishamael het volgende:
meuk



Zelden zoveel onzin bij elkaar gezien. Jammer.
Dat de laatste jaren de puinhoop van van Acht nog geruimd diende te worden is je zeker ontgaan?

@Jallo:

Ik kan me prima in je betoog vinden (niet dat ik zeg dat ik het er mee eens ben natuurlijk (of geheel oneens) ). Wat me alleen opvalt is dat in mijn beleving zowel de LPF als D66 redelijk mixen met 'rechts' en 'links'.
Het is me alleen niet opgevallen dat D66 een bovenmatig deel extra aandacht voor jouw speerpunten zou hebben. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik daar ook nooit naar ben gaan zoeken, maar toch.
D66 viel vroeger voor mij overigens in dezelfde bak als de SP nu. Teveel een eenmanspartij. Dat steun ik uit principe niet ook al ben ik het eens met de standpunten.
(er is een tijd geweest dat D66 ook bij mij bovenaan stond overigens...)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-11-2006 19:43 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 3 november 2006 19:30 schreef Argus het volgende:
Zelden zoveel onzin bij elkaar gezien.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-11-2006 19:47 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 3 november 2006 19:30 schreef Argus het volgende:
Zelden zoveel onzin bij elkaar gezien. Jammer.
Dat de laatste jaren de puinhoop van van Acht nog geruimd diende te worden is je zeker ontgaan?




Verklaar je nader a.u.b? Ik ben van mening dat we straks de puinhopen van bruin (blauw en groen) moeten opruimen. En voor al die mensen die zaten te zeuren over de puinhopen van paars, daar had de VVD een groot aandeel in. Maar ik ga er vanuit dat jij je nader kan verklaren natuurlijk



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-11-2006 20:13 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 3 november 2006 19:47 schreef blonde rockgod het volgende:
Verklaar je nader a.u.b? Ik ben van mening dat we straks de puinhopen van bruin (blauw en groen) moeten opruimen. En voor al die mensen die zaten te zeuren over de puinhopen van paars, daar had de VVD een groot aandeel in. Maar ik ga er vanuit dat jij je nader kan verklaren natuurlijk


Heel simpel. De sociale zekerheid is in de basis verkeerd opgezet waardoor we nu met de gebakken peren zitten. Ipv een spaarsysteem waarbij voor de eigen oude dag gespaard werd is gekozen voor een systeem waarbij de zittende werkenden moeten voorzien voor de zittende ouderen. Op het moment van invoering wist men al dat dat rond deze tijd voor problemen ging zorgen maar de PVDA wilde in die tijd graag met de louweren pronken.
De begroting is de laatste jaren echt niet meer zo op orde geweest als nu. Zalm mag daar best wel enige erkenning voor krijgen en dat krijgt hij internationaal ook niet voor niets.

Ik vraag me dan ook af wat de puinhopen van bruin moeten zijn in jouw ogen?

Ik rust mijn Kees.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 03-11-2006 20:21 by Chelman Profiel van Chelman



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-11-2006 20:22 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 3 november 2006 20:13 schreef Argus het volgende:
Heel simpel. De sociale zekerheid is in de basis verkeerd opgezet waardoor we nu met de gebakken peren zitten. Ipv een spaarsysteem waarbij voor de eigen oude dag gespaard werd is gekozen voor een systeem waarbij de zittende werkenden moeten voorzien voor de zittende ouderen. Op het moment van invoering wist men al dat dat rond deze tijd voor problemen ging zorgen maar de PVDA wilde in die tijd graag met de louweren pronken.
De begroting is de laatste jaren echt niet meer zo op orde geweest als nu. Zalm mag daar best wel enige erkenning voor krijgen en dat krijgt hij internationaal ook niet voor niets.

Ik vraag me dan ook af wat de puinhopen van bruin moeten zijn in jouw ogen?

Ik rust mijn Kees.


Oke, standpunt van jou is duidelijk

Ik denk dat met name de ziektekostenverzekering straks gigantisch de lucht in gaan (marktwerking joechij!), dat de troepen in Afghanistan veel verliezen gaan lijden, dat mede door de reactie van deze regering na bijvoorbeeld de moord op van Gogh de haat in Nederland hoogtij viert, en dat de kloof tussen burger en politiek nog nooit zo groot is geweest na de oorlog als nu, mede doordat de grootste partij bij de vorige verkiezingen (PvdA) niet meeregeerd. Ook het verder privatiseren van onder andere de energiemarkt zal ons nog duur komen te staan denk ik.




blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 03-11-2006 20:23 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 3 november 2006 20:21 schreef Chelman het volgende:
http://www.boomerang.nl/stemwijzer/





Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-11-2006 21:33 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 3 november 2006 20:22 schreef blonde rockgod het volgende:
Oke, standpunt van jou is duidelijk





Even wat reacties op jou punten.

quote:

Ik denk dat met name de ziektekostenverzekering straks gigantisch de lucht in gaan (marktwerking joechij!),



Eens. Ik vind ook dat dit net als nuts bedrijven niet geprivatiseerd zou moeten worden. Idem OV.
Maar, dit is onder druk van Europa.

quote:

dat de troepen in Afghanistan veel verliezen gaan lijden,



Eens, maar is VN

quote:

dat mede door de reactie van deze regering na bijvoorbeeld de moord op van Gogh de haat in Nederland hoogtij viert,



Eens met de haat, niet eens dat dit door deze regering komt. Wel door stelselmatig wanbeleid uit de vorige eeuw.

quote:

en dat de kloof tussen burger en politiek nog nooit zo groot is geweest na de oorlog als nu,



Eens, maar niet dat dat de oorzaak is. Ik zie dat meer in de opkomst van Pim. Niet zozeer in zijn partij en gedachtes maar als in wat hij aan de kaart stelde in de politiek en de nog immer falende reactie daarop.

quote:

mede doordat de grootste partij bij de vorige verkiezingen (PvdA) niet meeregeerd.



Er was nog steeds een meerderheid die voor de huidige regering was. Ik ben het niet eens met de stelling dat de grootste splintergroep per definitie in de regering moet zitten.

quote:

Ook het verder privatiseren van onder andere de energiemarkt zal ons nog duur komen te staan denk ik.



Dat denk ik ook. Maar dit is wel weer onder druk van Europa.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-11-2006 21:36 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 3 november 2006 20:21 schreef Chelman het volgende:
http://www.boomerang.nl/stemwijzer/




De sint vraag is alleen jammer. De pieten zijn al moors -> berber -> mocro

En: Ik ben tegen deze vraag (SP)

[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 03-11-2006 21:37]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 03-11-2006 21:41 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 3 november 2006 20:21 schreef Chelman het volgende:
http://www.boomerang.nl/stemwijzer/


Gave test, maar zwakke uitslag



Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 03-11-2006 22:20 by Jezebel Profiel van Jezebel

quote:
Op 3 november 2006 20:21 schreef Chelman het volgende:
http://www.boomerang.nl/stemwijzer/

Is idd grappig. Pedopartij...tsk. tsk.

Na verschillende stemwijzers te hebben ingevuld kom ik afwisselend bij VVD (te gezapig); lijst Fortuyn (te grote bende), 1NL (weet ik nog te weinig over) en PVV uit. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik strategisch ga stemmen, of op de partij die het meest aansluit.

Ik sta nu niet te wachten op Wouter Bos als premier, laat staan dat ik als hardwerkende burger blij zou zijn met een links kabinet.

Damn, ik ben een rechtse bal geworden.




Jällö
Usericon van Jällö
Posted 03-11-2006 22:24 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 3 november 2006 19:30 schreef Argus het volgende:@Jallo:

Ik kan me prima in je betoog vinden (niet dat ik zeg dat ik het er mee eens ben natuurlijk (of geheel oneens) ). Wat me alleen opvalt is dat in mijn beleving zowel de LPF als D66 redelijk mixen met 'rechts' en 'links'.
Het is me alleen niet opgevallen dat D66 een bovenmatig deel extra aandacht voor jouw speerpunten zou hebben. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik daar ook nooit naar ben gaan zoeken, maar toch.
D66 viel vroeger voor mij overigens in dezelfde bak als de SP nu. Teveel een eenmanspartij. Dat steun ik uit principe niet ook al ben ik het eens met de standpunten.
(er is een tijd geweest dat D66 ook bij mij bovenaan stond overigens...)

Voor D'66 zijn, naast Europa en democratisering, onderwijs (& ontwikkeling) en milieu (& technologie) toch de belangrijkste speerpunten. Jammer dat je ze daar niet meer op drammen, maar ja, het zijn dan ook niet bepaald populaire onderwerpen natuurlijk.

Verder is die partij (net als de LPF idd) één grote puinhoop, maar goed, ik stem puur en alleen op standpunten, niet op persoonlijkheid of campagneverhalen. Ik stem ook niet 'tactisch'... als iedereen tactisch gaat stemmen ipv. op de partij met de beste standpunten is het einde zoek imo.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-11-2006 0:02 by Chelman Profiel van Chelman

Mooi debat. Balkie duidelijk sterker dan Windvaantje Bos. Bos heeft de stem van de kijkers wel gewonnen wat niet verbaast aangezien 19% van de mensen die vooraf verklaarden om op de SP te gaan stemmen schijnbaar nu op de PvdAzijnpissers gaan stemmen.

In ieder geval wordt het steeds waarschijnlijker dat de PvdAfgunst de verkiezingen gaat winnen daar zij nog fors stemmen bij de SP kunnen gaan scoren en de CDA niet echt meer stemmers van andere partijen aan zich zal kunnen binden.

Jammer maar helaas. Gelukkig heeft Bos niet onder stoelen of banken gestoken dat hij niet met Maorijnissen een regering wilt vormen.

P.S. Degenen die nog twijfelen dat de publieke media rood zijn....na afloop van de uitzending op RTL schakelde ik over naar P&W. Die besteedden meer aandacht aan Jantje dan aan Bos of Balkie....inclusief het uitzenden van hun verkiezingsspot en gemoedelijk met elkaar de SP promoten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen