IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Tweede Kamer Verkiezingen - 22 November 2006 Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-09-2006 14:49 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 september 2006 14:27 schreef Misanthrope het volgende:
Kom eens met onderbouwing? In welk opzicht is Jan geen Maorijnissen?

@Judge M.:

Wij hebben tenminste harde bewijzen voor zijn idealen. Jij accepteert de tijdslijn niet. Prima. Daar zullen we het later over hebben nadat jij aantoonbaar gemaakt heb dat Jantje als persoon die idealen niet meer heeft.


Kom op, je kan het!

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 27-09-2006 14:49]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 27-09-2006 14:58 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 27 september 2006 14:36 schreef Jenje het volgende:
Blanco stemmen .... OF je stemming ongeldig maken (bloemetjes erop tekenen)


Dat dacht ik dus ook... maar om nou bloemetjes op de stemmachine te gaan tekenen?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 27-09-2006 14:59 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Het maakt niet uit wie er in Den Haag op het pluche zit.....De ambtenaren maken toch wel het beleid, en die kunnen eeuwig blijven zitten. Er zullen weer wat aanpassingen op dat beleid zijn naar wens van de "regerende" partijen, maar verder komt het niet.

Ik zou echt niet weten wie ik zou moeten stemmen, linksom of rechtsom, genaaid wordt je toch. Ik zal alleen nooit voor een christlijke partij stemmen, die vermengen geloof en politiek te veel.



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 27-09-2006 15:00 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 27 september 2006 14:41 schreef attila_de_hun het volgende:
verdonk kan toch ook behoorlijk "streng" kijken he!!!


Nee, Verdonk doet me niets. Zij is me te sletterig, geef mij maar dat oh, zo dunne burgerlijke laagje van Lousewiesje.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 27-09-2006 15:00 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

quote:
Op 27 september 2006 14:39 schreef Heiden het volgende:
Wat ik eigenlijk wou zeggen is dat de hele Nederlandse politiek een grote berg bullshit is en dat ik er niet in geloof.



Ik ben het meestal niet met je eens Heiden, maar op dit punt voor 100% wel!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 27-09-2006 15:02 by Heiden Profiel van Heiden

Geschiedschrijvers haalt uw pennen tevoorschijn!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 27-09-2006 15:14 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 27 september 2006 14:49 schreef Chelman het volgende:
@Judge M.:

Wij hebben tenminste harde bewijzen voor zijn idealen. Jij accepteert de tijdslijn niet. Prima. Daar zullen we het later over hebben nadat jij aantoonbaar gemaakt heb dat Jantje als persoon die idealen niet meer heeft.


Kom op, je kan het!
Tut tut tut tut, niet de bal terug gaan kaatsen als je het niet op inhoudelijke argumenten kunt winnen he.

In jouw geval: Je kunt het niet



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-09-2006 15:15 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 september 2006 15:02 schreef Heiden het volgende:
Geschiedschrijvers haalt uw pennen tevoorschijn!


anno 2006 zitten ze met een laptop op hun schoot.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-09-2006 15:15 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 27 september 2006 15:14 schreef Judge M. het volgende:
Tut tut tut tut, niet de bal terug gaan kaatsen als je het niet op inhoudelijke argumenten kunt winnen he.

In jouw geval: Je kunt het niet
Zeg knul, ik heb al een hoop inhoudelijks gezien, behalve van jou. Het enige wat jij doet is modderwerpen naar ons 'rechtsen'. Kom nou eens met een inhoudelijk verhaal over waarom Jan geen Maorijnissen is...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 27-09-2006 15:21 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 27 september 2006 15:15 schreef Misanthrope het volgende:
Zeg knul, ik heb al een hoop inhoudelijks gezien, behalve van jou. Het enige wat jij doet is modderwerpen naar ons 'rechtsen'. Kom nou eens met een inhoudelijk verhaal over waarom Jan geen Maorijnissen is...
Er is nog steeds geen bewijs geleverd dat hij het wel is. Enkel aannames maar daar kopen we uiteraard niks voor

Ik zal je helpen: hoeveel mensen heeft hij al omgebracht in verhouding tot Mao?



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-09-2006 15:23 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 27 september 2006 15:21 schreef Judge M. het volgende:
Er is nog steeds geen bewijs geleverd dat hij het wel is. Enkel aannames maar daar kopen we uiteraard niks voor

Ik zal je helpen: hoeveel mensen heeft hij al omgebracht in verhouding tot Mao?
Dan zal ik jou een tip geven: Wat gebeurt er met Jan als hij nog niet genoeg steun heeft en iemand ombrengt? En wat gebeurt er met Jan als hij iemand ombrengt en wel genoeg steun heeft? En hoeveel steun heeft Jan nu?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 27-09-2006 15:25 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 27 september 2006 14:44 schreef Misanthrope het volgende:
Hebben we het over een partijprogramma? Nee. We hebben het over Jan Marijnissen als persoon.

Kom op, nieuwe poging. Zou het nu wel lukken?


Ik heb Marijnissen de laatste jaren niet op uitspraken kunnen betrappen die Maoïstische idealen weerspiegelen. Of heeft hij het wel gehad over een culturele revolutie die in Nederland zou moeten plaatsvinden?

Verder moet er juist wel gekeken worden naar het partijprogramma, dat weerspiegelt de idealen van Marijnissen het best. Of ben je van mening dat het een groot complot is, en dat er allerlei verborgen idealen schuilen achter het politieke optreden van Marijnissen om van Nederland een nieuwe communistische staat te maken?

Uitgaande van een dergelijke opstelling is het wellicht ook handig om JPB binnenstebuiten te keren om te kijken of hij er wellicht geen christelijk-fundamentalistische waarden op nahoudt. Wellicht wil hij wel een tweede 'leger van God' stichten om daarmee de Nederlandse samenleving te herkerstenen...


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-09-2006 15:41 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 september 2006 15:14 schreef Judge M. het volgende:
Tut tut tut tut, niet de bal terug gaan kaatsen als je het niet op inhoudelijke argumenten kunt winnen he.



Correctie: Jij kaatst structereel de bal terug zonder maar ooit inhoudelijk te reageren en je zegt vervolgens dat iemand anders de bal terugkaatst. Dat heet draaikonterigheid.

quote:

In jouw geval: Je kunt het niet


Ik en een aantal anderen hebben al aangetoond dat hij die idealen steunde. Dat deed hij nadat de ernst van hun misdadigheid al ruim bekend was. Dat is al voldoende om hem permanent te diskwalificeren. Anton Mussert zou waarschijnlijk ook niet om een plek in de 2e kamer mogen wedijveren. Tot zover het verleden.

Voor wat het heden betreft kan je zijn totalitaire trekjes met blote ogen zien in de manier waarop hij de paritj leidt en waar zijn woord wet is. Denk aan de documentaire waarin hij zelfs prominenten (Agnes Kant et al.) alleen als zijn persoonlijke jaknikkers accepteert. Dat geeft al voldoende te denken.

Zijn programma is natuurlijk 'prettiger' gemaakt. Da's logisch. Zolang hij geen macht heeft moet het een snoezig schaapje blijven. En uiteraard gaat Jantje de Osse Worstendraaier geen grootschalig geweld toepassen, jij begrijpt ook dondersgoed dat het niet om geweld in de vergelijk ging. Het gaat om het feit dat als het aan hem ligt hij de macht van de overheid ENORM zou willen vergroten. Dat is een stap dichterbij totalitarisme, ergo de vergelijking. Het gaat om de drang naar institutionele macht.

Zo en nu mag jij vertellen waarom volgens jou Jantje het alleen goed bedoelt en dat hij geen grote machtswens heeft.

Kom op.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 27-09-2006 15:53 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Ach gutteguttegut. Er heeft ook eens een keer een camera mee staan draaien, Marijnissen valt uit en hij is ineens een totalitair. Lekker kromme vergelijking weer voor de zoveelste keer.

En daarnaast is er met het terug willen draaien op een aantal punten van de veel te ver doorgeslagen privatisering niks mis. Dat jij dat dan wederom aan totalitair zijn koppelt, is voor jouw rekening.

En Misanthrope: neem nog een luier. Ik neem aan dat je die je nu aan hebt al lang en breed hebt volgepoept.

Verder wat Jebes zegt



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-09-2006 15:56 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 september 2006 15:53 schreef Judge M. het volgende:
En Misanthrope: neem nog een luier. Ik neem aan dat je die je nu aan hebt al lang en breed hebt volgepoept.



OK, en nu een inhoudelijke reactie zonder persoonlijke aanvallen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-09-2006 16:03 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 27 september 2006 15:53 schreef Judge M. het volgende:
En Misanthrope: neem nog een luier. Ik neem aan dat je die je nu aan hebt al lang en breed hebt volgepoept.

Kijk, dat zijn nou echt inhoudelijke argumenten waar ik wat mee kan! Een discussie met jou heeft echt heel veel toegevoegde waarde!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 27-09-2006 16:12 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Doen jullie het wel veilig samen?



spectre
Usericon van spectre
Posted 27-09-2006 16:13 by spectre Profiel van spectre

Nou, wederom een topic wat de mist in gaat


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-09-2006 16:18 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 september 2006 16:13 schreef spectre het volgende:
Nou, wederom een topic wat de mist in gaat


goed, laten we eens gaan "gokken". wie gaan de verkiezingen winnen?? ik denk dat we uiteindelijk een CDA-PvdA regering gaan krijgen.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-09-2006 16:19 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 27 september 2006 15:25 schreef Jebes het volgende:
Ik heb Marijnissen de laatste jaren niet op uitspraken kunnen betrappen die Maoïstische idealen weerspiegelen. Of heeft hij het wel gehad over een culturele revolutie die in Nederland zou moeten plaatsvinden?
Als hij daar openlijk voor uitkomt, zal hem dat stemmen kosten. Dan kan hij zijn idealen niet nastreven. Hij laat zo nu en dan doorschemeren dat hij die idealen nog nastreeft én het is duidelijk dat hij van oudsher die idealen nastreeft.

quote:
Verder moet er juist wel gekeken worden naar het partijprogramma, dat weerspiegelt de idealen van Marijnissen het best. Of ben je van mening dat het een groot complot is, en dat er allerlei verborgen idealen schuilen achter het politieke optreden van Marijnissen om van Nederland een nieuwe communistische staat te maken?
Ik ben inderdaad van mening dat er verborgen idealen schuil gaan achter het politieke optreden van Jan. Jan mocht met zijn SP niet meedoen aan de verkiezingen in de jaren 80, dus hij was gedwongen zijn idealen gematigder aan de man te brengen om mee te kunnen doen met de verkiezingen en stemmen te halen. Zonder die maatschappelijke invloed die je in Nederland via de verkiezingen kunt krijgen, kan Jan zijn idealen niet nastrevenl.
Omstandigheden hebben hem dus gedwongen zijn taal in het openbaar te matigen, hij heeft geen nieuwe idealen.

quote:
Uitgaande van een dergelijke opstelling is het wellicht ook handig om JPB binnenstebuiten te keren om te kijken of hij er wellicht geen christelijk-fundamentalistische waarden op nahoudt. Wellicht wil hij wel een tweede 'leger van God' stichten om daarmee de Nederlandse samenleving te herkerstenen...
Ik heb het inderdaad ook niet zo op religieuze partijen. Van mij mag Nederland ook wat meer seculier worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 27-09-2006 16:20]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-09-2006 16:20 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 27 september 2006 16:18 schreef attila_de_hun het volgende:
goed, laten we eens gaan "gokken". wie gaan de verkiezingen winnen?? ik denk dat we uiteindelijk een CDA-PvdA regering gaan krijgen.
Hmmm... zal afhangen van hoe 'strategisch' rechts gaat stemmen, anders zie ik nog wel een nieuwe coalitie van CDA en VVD verschijnen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-09-2006 16:24 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 september 2006 16:20 schreef Misanthrope het volgende:
Hmmm... zal afhangen van hoe 'strategisch' rechts gaat stemmen, anders zie ik nog wel een nieuwe coalitie van CDA en VVD verschijnen.


dat lijkt mij ook een mogelijkheid maar ik denk wel dat ze een derde partij nodig hebben.
paars zou misschien ook nog kunnen . op zich zijn de verkiezingen wel spannend want er kan vrij veel.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-09-2006 16:26 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 27 september 2006 16:24 schreef attila_de_hun het volgende:
dat lijkt mij ook een mogelijkheid maar ik denk wel dat ze een derde partij nodig hebben.
paars zou misschien ook nog kunnen . op zich zijn de verkiezingen wel spannend want er kan vrij veel.
Spannend vind ik de verkiezingen allang niet meer. Daar heeft het Poldermodel een eind aan gemaakt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-09-2006 16:29 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 september 2006 16:26 schreef Misanthrope het volgende:
Spannend vind ik de verkiezingen allang niet meer. Daar heeft het Poldermodel een eind aan gemaakt.


en de neiging van mensen oms "strategisch" te stemmen. op zich snap ik het wel maar zo blijf je wel houden dat gematigdere varianten de grootste partijen blijven.
ik vind dus dat je vooral moet stemmen op de partij die het dichts bij je standpunten komt . en als dat Geert wilders is of ome mao dan moet je daar vooral opstemmen en niet op de VVD of PVDA.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-09-2006 16:29 by Chelman Profiel van Chelman

In volgorde van waarschijnlijkheid:

1.PvdA, CDA
2.PvdA, CDA, VVD
3.CDA, VVD, CU
4.CDA, VVD


PvdA gaat met de SP nooit in zee. Alles wat ze 'goed' gaan doen wordt namelijk op de konto van Maorijnissen bijgeschreven en dat betekent over vier jaar dat Jantje beloond wordt met veel PvdA stemmen. Alles wat ze 'fout' doen wordt op de konto van de PvdA bijgeschreven wat ook stemmen voor Jantje betekent. Ik zie Wouterke dit dus niet riskeren.

Groen Links is hetzelfde lot als D'66 beschoren, een pijnlijke dood. Een deelname aan een rode regering betekent dat ze ondergesneeuwd worden en dit proces nog verder wordt versneld.

De onberekenbare factor is EenNL. Ik denk dat VVD,CDA niet graag met ze in zee gaan na hun ervaringen met de LPF. Aan de andere hand wordt EenNL door een van Neerlands meest bekwame politici geleid en hebben ze inmiddels wel degelijk ervaring opgebouwd en namelijk in Rotterdam. Het zou dus wellicht wel het proberen waard zijn....

M.a.w.: Ik denk dat het tussen de grote drie zal gaan waarbij de grote twee electoraal de meeste kans maken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen