IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Tweede Kamer Verkiezingen - 22 November 2006 Vorige pagina | Volgende pagina
Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 27-09-2006 22:32 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

Nog effe mijn vraag herhalen wegens geen antwoord. De lijst Pim Fortuyn, bestaat die nog?


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 27-09-2006 22:33 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

ja maar onder een andere naam hoorde ik


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 27-09-2006 22:34 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

Ach, zoals het vlaams Blok hier nu het vlaams Behang heet.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-09-2006 22:35 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 september 2006 22:34 schreef Beli Mawr het volgende:
Ach, zoals het vlaams Blok hier nu het vlaams Behang heet.


Alleen had de LPF en Vlaams Blok niks met elkaar te maken en de naamswijziging vond om een andere reden plaats dan in geval van VB.

Ze heten nu: 'Lijst vijf: Fortuyn'


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 27-09-2006 22:36 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 27 september 2006 22:35 schreef Chelman het volgende:
Alleen had de LPF en Vlaams Blok niks met elkaar te maken en de naamswijziging vond om een andere reden plaats dan in geval van VB.

Ze heten nu: 'Lijst vijf: Fortuyn'


Ach, eindelijk een goed en volledig antwoord, thx Chell


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 27-09-2006 22:37 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

quote:
Op 27 september 2006 22:32 schreef Beli Mawr het volgende:
Nog effe mijn vraag herhalen wegens geen antwoord. De lijst Pim Fortuyn, bestaat die nog?



dat was toch de enige vraag?


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 27-09-2006 22:38 by Cainam Ladicius Profiel van Cainam Ladicius

quote:
Op 27 september 2006 22:21 schreef Chelman het volgende:
Rechten is traditioneel rood eigenlijk.


Het roodst zijn al die Sociaal-nog wat-diensteverlenende nep-'studies'. Niet vreemd. Die 'studenten' hebben een leger kanslozen nodig in de toekomst om werk te hebben.


Haha, zou goed kunnen

Waarom is rechten traditioneel rood? Tegenwoordig is in die beroepsgroep toch duidelijk de poen te halen, wat voor velen een reden is tot het studeren van Rechten.




M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-09-2006 22:40 by M. Profiel van M.

quote:
Op 27 september 2006 22:38 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Haha, zou goed kunnen

Waarom is rechten traditioneel rood? Tegenwoordig is in die beroepsgroep toch duidelijk de poen te halen, wat voor velen een reden is tot het studeren van Rechten.

Dat van die poen weet ik niet hoor... Een jaar of 2 terug waren de hoogste starters-salarissen voor farmaceuten, econometristen en eh.... nog 1. Niet rechten volgens mij.

MAARRR, ik geloof het wel, van dat Rood in rechten. Niet dat ik daar een structurele onderbouwing voor heb, maar wel een stukje "circumstantial evidence"... het overgrote deel van de Hoge Raad stemt PvdA .
Bron: de "M" bijlage van de NRC van een half jaar terug of zo

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 27-09-2006 22:40]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 27-09-2006 22:46 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 27 september 2006 22:21 schreef Chelman het volgende:
Rechten is traditioneel rood eigenlijk.


Het roodst zijn al die Sociaal-nog wat-diensteverlenende nep-'studies'.


*Hap*

Hmmm... Jammer. Ik betrek het even op mezelf, waarom zouden dat soort studies 'nep' studies zijn? Omdat jij vindt dat er geen mensen mogen zijn die zorg/therapie/behandeling nodig hebben? En ze kunnen 'over het algemeen' genomen wel het roodst zijn, maar daar schaar ik mezelf dan maar even niet onder.
Maar goed, ik val dan ook weer onder de rijksambtenaren .

Niet vreemd. Die 'studenten' hebben een leger kanslozen nodig in de toekomst om werk te hebben. [/quote]

Mja.. Plus dat dit 'soort' (iets met scheren en een kam) studenten vaak wat idealistisch/wereldverbeterlijk zijn ingesteld. En ja, voordat ik met psychopaten ging werken, was ik dat ook!!


..."Hate can only create more hate"...


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 27-09-2006 22:58 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ik stem Fleminx denk ik, of hoe spel je dat. Gave gast is dat


Against God and Government


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-09-2006 22:59 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 september 2006 22:46 schreef Immortella het volgende:
*Hap*

Hmmm... Jammer. Ik betrek het even op mezelf, waarom zouden dat soort studies 'nep' studies zijn? Omdat jij vindt dat er geen mensen mogen zijn die zorg/therapie/behandeling nodig hebben? En ze kunnen 'over het algemeen' genomen wel het roodst zijn, maar daar schaar ik mezelf dan maar even niet onder.
Maar goed, ik val dan ook weer onder de rijksambtenaren .



Ik had het over al die nieuwe studies waar niemand weet waar ze voor dienen. CMV, Vrijetijdskunde, Sociaal-Nogwat, 'Leren omgaan met junks uit de Atlasgebergte die zich niet kunnen vinden in de Westerse Maatschappij' etc. Die zijn beleidsmatig gecreerd in de afgelopen decennia om meer mensen 'toegang tot onderwijs' te verschaffen.

Dat in grofwegweg dezelfde hoek ook serieuze opleidingen bestaan is natuurlijk helder.

quote:

Mja.. Plus dat dit 'soort' (iets met scheren en een kam) studenten vaak wat idealistisch/wereldverbeterlijk zijn ingesteld. En ja, voordat ik met psychopaten ging werken, was ik dat ook!!

Idealisme is leuk. Idealisme op kosten van de maatschappij is minder leuk.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 27-09-2006 23:04 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 27 september 2006 22:59 schreef Chelman het volgende:
Ik had het over al die nieuwe studies waar niemand weet waar ze voor dienen. CMV, Vrijetijdskunde, Sociaal-Nogwat, 'Leren omgaan met junks uit de Atlasgebergte die zich niet kunnen vinden in de Westerse Maatschappij' etc. Die zijn beleidsmatig gecreerd in de afgelopen decennia om meer mensen 'toegang tot onderwijs' te verschaffen.


Ahja, ok. 1 van mijn opleidingen begint ook met 'Sociaal-Nogwat', dus ik voelde me even aangesproken. Dan ben ik het dus inderdaad wel met je eens. Hoewel ik namelijk het nut van mijn opleiding destijds nog wel eens in twijfel trok, merk ik nu dat al deze behandelingsvormen/therapieen af en toe best hout snijden.

quote:
Dat in grofwegweg dezelfde hoek ook serieuze opleidingen bestaan is natuurlijk helder.


Fijn.


quote:
Idealisme is leuk. Idealisme op kosten van de maatschappij is minder leuk.


Helemaal mee eens.


..."Hate can only create more hate"...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-09-2006 23:17 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 27 september 2006 20:34 schreef Judge M. het volgende:
Terug naar school jij! Beide partijen hebben jarenlang naast elkaar bestaan. De CPN is samen met o.a. de PSP en de PPR (waar mijn ouders nog actief in waren) opgegaan in Groen Links.

Wederom erg jammer bezig Misanthrope. Met je mooie aannames.
Zucht... Je haalt 1 zinnetje uit mijn tekst, beweert dat die niet klopt, ook al klopt hij wel. SP is een opvolger van de CPN, zoals ik al stelde, maar komt direct voort uit de KPN van Monjé. De naam KPN is verandert in SP. SP komt voort uit de CPN.
Om het nog erger te maken, de CPN vond Monjé te extreem in zijn navolging van Mao en daarom is hij uit de partij gezet. De SP is dus extremer dan de CPN.

Ga jij maar eens terug naar school. En ga jij nou eindelijk eens een keer inhoudelijk in op argumenten dit soort idiote persoonlijke aanvallen uit te voeren.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 28-09-2006 1:30 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 27 september 2006 16:19 schreef Misanthrope het volgende:
Als hij daar openlijk voor uitkomt, zal hem dat stemmen kosten. Dan kan hij zijn idealen niet nastreven. Hij laat zo nu en dan doorschemeren dat hij die idealen nog nastreeft én het is duidelijk dat hij van oudsher die idealen nastreeft.


Ik vraag me dit toch echt af hoor. Je doet net alsof men niet aan verandering onderhevig is. Ik denk toch echt niet dat Jantje M. dezelfde idealen als vroeger nastreeft. Maar goed, dit blijft een puur speculatieve discussie op deze manier.

quote:

Ik ben inderdaad van mening dat er verborgen idealen schuil gaan achter het politieke optreden van Jan. Jan mocht met zijn SP niet meedoen aan de verkiezingen in de jaren 80, dus hij was gedwongen zijn idealen gematigder aan de man te brengen om mee te kunnen doen met de verkiezingen en stemmen te halen. Zonder die maatschappelijke invloed die je in Nederland via de verkiezingen kunt krijgen, kan Jan zijn idealen niet nastrevenl.
Omstandigheden hebben hem dus gedwongen zijn taal in het openbaar te matigen, hij heeft geen nieuwe idealen.



Zie bovenstaande reactie in deze post.Ik kan niet beweren dat dit niet zo is (ik kan namelijk niet in het hoofd van Jan kijken), net zoals jij niet zwart op wit kan geven dat Jan wel dezelfde idealen als vroeger aanhangt.

quote:

Ik heb het inderdaad ook niet zo op religieuze partijen. Van mij mag Nederland ook wat meer seculier worden.


+ 1 ( )

quote:
Op 27 september 2006 23:17 schreef Misanthrope het volgende:
Zucht... Je haalt 1 zinnetje uit mijn tekst, beweert dat die niet klopt, ook al klopt hij wel. SP is een opvolger van de CPN, zoals ik al stelde, maar komt direct voort uit de KPN van Monjé. De naam KPN is verandert in SP. SP komt voort uit de CPN.
Om het nog erger te maken, de CPN vond Monjé te extreem in zijn navolging van Mao en daarom is hij uit de partij gezet. De SP is dus extremer dan de CPN.



Om nog even in te gaan op jouw laatste zin: Wat je hier stelt klopt natuurlijk niet. Monjé was te extreem voor de CPN. Het feit dat hij de SP opgericht heeft wil niet zeggen dat de SP nu extremer is dan de NCPN (CPN bestaat niet meer). Of je moet de SP als een statisch object zien die geen enkele verandering heeft doorgemaakt en nog immer dezelfde SP is als de SP onder leiding van Monjé.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-09-2006 10:19 by spectre Profiel van spectre

Chelman zei al eens wijs: "Alleen een koe verandert niet van mening."

Ik heb mijn rode potloodje al geslepen, laat maar komen :handenwrijf:






[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 28-09-2006 10:21]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 28-09-2006 10:29 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 27 september 2006 21:42 schreef karnivoor het volgende:
klopt

maar onder studenten is het vaker sp en gaan ze naar vvd als ze merken dat ze genaaid worden als ze een baan hebben


Als werkende wordt je al jarenlang genaaid door de vvd.



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 28-09-2006 10:51 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 28 september 2006 10:29 schreef blonde rockgod het volgende:
Als werkende wordt je al jarenlang genaaid door de vvd.


Vertel


"This one is older than shit, heavier than time!"


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 28-09-2006 10:57 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 28 september 2006 10:51 schreef 0Tolerence het volgende:
Vertel


Haha, moet ik het nog uitleggen ook?

- Afschaffing grijs kenteken
- Invoering euro
- Invoering nieuw zorgstelsel
- Kwartje van Kok niet teruggeven
- Hogere BTW tarieven

ect.ect.

De vvd stond in deze maatregelen natuurlijk niet alleen, maar de vvd is al veel te lang verantwoordelijk voor financien.

Maar ik verwacht natuurlijk weer vele posts die mij ongelijk geven........Tegen de rechtse retoriek die hier tentoongespreid wordt kan je lullen wat je wil, maar je kunt er niet mee discusieren.



spectre
Usericon van spectre
Posted 28-09-2006 11:03 by spectre Profiel van spectre

Waarom denk je dat de politiek je 'naait'. Het zijn maatregelen die ze nodig achten om een doel te bereiken (waar je het mee eens bent, of niet). 'Naaien' is echt weer een woord die mensen gebruiken als ze er geen zak van snappen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-09-2006 11:03 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Maaarrr de economie is het laatste jaar weer lekker aan het groeien .. die voorzichtige koers van de jaren ervoor heeft dus wel effect ..


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 28-09-2006 11:10 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 28 september 2006 11:03 schreef spectre het volgende:
Waarom denk je dat de politiek je 'naait'. Het zijn maatregelen die ze nodig achten om een doel te bereiken (waar je het mee eens bent, of niet). 'Naaien' is echt weer een woord die mensen gebruiken als ze er geen zak van snappen.


Nou, ik quotte Karnivoor, en die had het over "naaien".
Dus hij snapt er geen zak van?

@ Jenje, de economie begint weer te draaien, inderdaad. Maar daar zien wij niets van terug. Er zou een overschot zijn van 300 miljoen, en daar zien wij geen cent van. [edit] Ik geloof niet dat de groei iets te maken heeft met de politiek in Nederland, maar meer met de algemene groei in de westerse wereld.

Tevens is het zo dat door o.a. Balkenende I veel stagneerde, door geen / weinig besluitvorming. De bouw is daar een mooi voorbeeld van. Doordat de heren in Den Haag lagen te bakkeleien, zijn toendertijd veel projekten on hold gezet, wat vele ontslagen tot gevolg had.

[Dit bericht is gewijzigd door blonde rockgod op 28-09-2006 11:12]



spectre
Usericon van spectre
Posted 28-09-2006 11:12 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 28 september 2006 11:10 schreef blonde rockgod het volgende:
Nou, ik quotte Karnivoor, en die had het over "naaien".
Dus hij snapt er geen zak van?

Het is gewoon populistisch roepen van kreten waar je niks aan hebt


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 28-09-2006 11:13 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 28 september 2006 11:12 schreef spectre het volgende:
Het is gewoon populistisch roepen van kreten waar je niks aan hebt


Je hebt daarin wel gelijk ja.



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 28-09-2006 11:13 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 28 september 2006 10:57 schreef blonde rockgod het volgende:
Haha, moet ik het nog uitleggen ook?

- Afschaffing grijs kenteken
- Invoering euro
- Invoering nieuw zorgstelsel
- Kwartje van Kok niet teruggeven
- Hogere BTW tarieven

ect.ect.

De vvd stond in deze maatregelen natuurlijk niet alleen, maar de vvd is al veel te lang verantwoordelijk voor financien.

Maar ik verwacht natuurlijk weer vele posts die mij ongelijk geven........Tegen de rechtse retoriek die hier tentoongespreid wordt kan je lullen wat je wil, maar je kunt er niet mee discusieren.


Grappig, ik denk hetzelfde over de linkse
Over de euro, je vindt het een slecht idee. Je wilt voor altijd met de gulden verder? Dat is pas achteruitgang, zeker als je bedenkt dat nederland afhanklijk is van het buitenland mbt import/export

Nieuw Zorgstelsel is een goed initiatief, geen last meer van 2 stelsel maar een homogeen systeem. Je kan moeilijk nu al concluderen dat het falende is, het is nog geen jaar in bedrijf. Typisch links om daar nu al een oordeel over te vellen.

Afschaffing grijs kenteken heb ik geen mening over, ben er niet over geinformeerd waarom het is gedaan.

Afschaffing kwartje van Kok is niet af te schuiven op VVD beleid, nagenoeg alle partijen (zo niet alle) zullen dit toch niet terug gaan geven (jammer, jazeker!)

Hoger BTW tarief, ook geen mening over.

Kortom, echt onderzoek heb je niet gedaan (ik ook niet mbt tot btw en grijskenteken )

[Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 28-09-2006 11:14]


"This one is older than shit, heavier than time!"


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-09-2006 11:14 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 28 september 2006 11:13 schreef blonde rockgod het volgende:
Je hebt daarin wel gelijk ja.
Zijn er tenminste 2 mensen het met elkaar eens in dit topic


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen