IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Tweede Kamer Verkiezingen - 22 November 2006 Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 26-10-2006 8:29 by Argus Profiel van Argus

Het verst van groenlinks, ook hier. Dat maakt me gelukkig.
Ik heb alleen weer het meest gemeen met Fortuyn...


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-10-2006 8:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ook kaal


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 26-10-2006 8:41 by Argus Profiel van Argus

Ik weet niet of die nieuwe knul zijn zak scheert hoor
Ik weet niet eens waar die partij vandaan komt. Dit is toch niet de LPF?


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-10-2006 8:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Nee zijn dat niet zijn oude bilmaatjes?

Grote zakken lucht met veel bla bla en weinig inhoud.


Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 26-10-2006 9:12 by Fat Bastard Profiel van Fat Bastard

Heb natuurlijk al eerder mijn aversie tegen de NL-politiek geuit, maar met die nieuwe stemwijzer (http://www.kieskompas.nl) is het alleen nog maar bevestigd.

De partijen waar ik het dichtste bij sta, hebben nog een verschil van mening met mij van tenminste 60%.

Die blanco stem blijft dus gewoon gehandhaafd!


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-10-2006 9:53 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 26 oktober 2006 6:52 schreef karnivoor het volgende:
dat er fouten in de begroting zitten wil niet zeggen dat het niet werkzaam is, ten opzichte van de utopie van sp tenminste
Je lult Jaap.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-10-2006 10:33 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 26 oktober 2006 8:14 schreef Argus het volgende:
Alleen is het jammer dat Mao de directe gevolgen ervan even vergeet door te geven in de meeste gevallen.

Ook wel bekend als hoeveel je met die plannen minder over gaat houden aan het einde van de maand.

(iedereen met een baan en zonder toeslagen e.d. )


quote:


26-10-2006 • Volgens de doorrekening van het SP-verkiezingsprogramma door het Centraal Plan Bureau (CPB ) leidt uitvoering ervan tot een fors begrotingsoverschot, daalt de werkloosheid, stijgt de economische groei en neemt de koopkracht van mensen op het minimum met tien procent toe. Ook de middeninkomens profiteren van uitvoering van het SP-programma.

Ook op de middellange en lange termijn zijn de effecten van het SP-programma gunstig. De economische groei met 2 procent per jaar op peil waarbij positieve effecten van de fors hogere onderwijsuitgaven nog niet zijn meegenomen. Het begrotingsoverschot bedraagt volgens het CPB 0,7 % van het Bruto Binnenlands Product (BBP) in 2011, terwijl het structurele begrotingsoverschot 0,3% BBP bedraagt.

De maatregelen van het SP-programma leiden volgens het CPB op de hele lange termijn tot kleinere kosten als gevolg van de vergrijzing.

Mensen op het sociaal minimum gaan er gemiddeld ongeveer 10 procent op vooruit. Werkenden met een laag inkomen gaan er zo’n 13 procent op vooruit. Ook de middeninkomens gaan er duidelijk op vooruit in vergelijking met voortzetting van het huidige kabinetsbeleid. Alleen de hoogste inkomens zien hun inkomen de komende jaren minder stijgen of gaan er iets op achteruit.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 26-10-2006 10:48 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

quote:
De verkiezingsprogramma's van CDA, PvdA, VVD, GroenLinks, SP, D66, ChristenUnie en SGP leiden allemaal tot meer koopkracht. GroenLinks en SP scoren het beste, gevolgd door VVD en D66. Maar de programma's van GroenLinks en SP zijn op termijn minder gunstig voor de positie van de schatkist. Wat dat laatste betreft doet het CDA het het beste.

Dat blijkt in de doorrekening van de verkiezingsprogramma's door het Centraal Planbureau (CPB ). Het onderzoek is donderdag gepubliceerd. Eerder werd al bekend dat de partijen hun programma's op diverse punten moesten aanpassen omdat het CPB de opgenomen bezuinigingen niet realistisch vond.

Volgens het planbureau zorgen de programma's van VVD en D66 op termijn voor de meeste economische groei. GroenLinks en ChristenUnie doen het op dit punt het slechtste.

VVD en D66 zorgen ook voor de meeste banen in de marktsector. In de overheidssector komen de meeste banen tot stand door de programma's van SP en ChristenUnie. Het VVD-programma leidt hier tot flink banenverlies. In de gezondheidszorg leidt het GroenLinks-programma tot de meeste banengroei.


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 26-10-2006 11:01 by H-K Profiel van H-Khttp://haa-kaa.hyves.net/

Heerlijk, twee berichten gebasseerd op (waarschijnlijk) dezelfde gegevens die een totaal ander beeld geven.
Zo blijkt maar dat je met de juiste woorden vrijwel alles positief/negatief kan belichten.


Life doesn't get much better than this!


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-10-2006 11:04 by spectre Profiel van spectre

Met dat verschil dat het program van de SP wel deugt en van de grote 3 niet zoals JM al postte. (Ik doel dan op de berekeningen van het CPB ).

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 26-10-2006 11:04]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-10-2006 11:18 by Snaack Profiel van Snaack



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 26-10-2006 11:20 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 26 oktober 2006 10:33 schreef spectre het volgende:



Dat bedoel ik dus. Minimum en midden inkomens. Waar ben ik dan?

Hierbij komt nog even dat er een flinke dosis aanname en koffiedik kijken in die begrotingen zit. Als stap 1 lukt dan lukt stap 2, etc etc. Hoe groot die kans is voor stap 1 wordt echter niet meegenomen.
In het geval van de SP is die kans IMO bijzonder veel lager.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 26-10-2006 11:21 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 26 oktober 2006 11:04 schreef spectre het volgende:
Met dat verschil dat het program van de SP wel deugt en van de grote 3 niet zoals JM al postte. (Ik doel dan op de berekeningen van het CPB ).


http://en.wikipedia.org/wiki/Hippie

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 26-10-2006 11:23]


Against God and Government


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 26-10-2006 11:23 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 26 oktober 2006 11:04 schreef spectre het volgende:
Met dat verschil dat het program van de SP wel deugt en van de grote 3 niet zoals JM al postte. (Ik doel dan op de berekeningen van het CPB ).


Lezen. Dit is daarna + langere termijn effecten und so.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-10-2006 11:23 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 26 oktober 2006 11:18 schreef Snaack het volgende:



Ik bedoel dit:

quote:
108 Teletekst do 26 okt
***************************************
CPB schiet gaten in programma's

***************************************
` De drie grote partijen willen in hun
verkiezingsprogramma's veel meer dan ze
kunnen betalen.Uit doorrekening van het
Centraal Planbureau blijkt dat er voor
miljarden te veel aan bezuinigingen is
ingeboekt.

Zo heeft het CDA zich rijk gerekend met
de bezuinigingen in de zorg.Bij de VVD
heeft het CPB kritiek op de manier
waarop de belastingen worden verlaagd.
VVD en PvdA moeten sleutelen aan hun
plannen voor gratis kinderopvang en de
PvdA kan een miljard minder besparen
bij het snijden in de bureaucratie.

De drie partijen presenteren vandaag
alternatieve plannen en financieringen.
***************************************


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 26-10-2006 11:23 by H-K Profiel van H-Khttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 26 oktober 2006 11:04 schreef spectre het volgende:
Met dat verschil dat het program van de SP wel deugt en van de grote 3 niet zoals JM al postte. (Ik doel dan op de berekeningen van het CPB ).


Mwah, wat ik uit dat stukje lees is dat de koopkracht er met het VVD plan ietsjes minder (hoeveel is niet bekend) op vooruit gaat. De langetermijnsgroei van de economie het beste uit de bus komt en dat er in het ambtenarenapparaat gesneden gaat worden terwijl er meer banen in de marktsector bijkomen.
Wat deugt daar niet aan?


Life doesn't get much better than this!


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-10-2006 11:24 by spectre Profiel van spectre

Dat zeg ik niet.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 26-10-2006 11:25 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 26 oktober 2006 11:24 schreef spectre het volgende:
Dat zeg ik niet.


Je mist alleen dat NA die altenatieve plannen ze NOG STEEDS beter scoren. Zie boven.


Duh.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-10-2006 11:25 by M. Profiel van M.

Tja, die doorrekeningen... als ik alle hogere inkomens ga afknijpen kan ik ook wel een sluitende (stuitende? ) begroting maken die economisch gezien "klopt".
Daarnaast is economie geen harde wetenschap; laat 100 economen de verschillende plannen doorrekenen en je krijgt 100 verschillende uitkomsten.

Het is gewoon niet zo heel interessant om er conclusies aan te verbinden. Bovendien gaat er zoveel van Brussel uit tegenwoordig dat de impact van lokale zaken steeds meer afneemt IMO.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 26-10-2006 11:27]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 26-10-2006 11:27 by Argus Profiel van Argus

Dat is dus wat ik bedoelde met de afdeling kansberekening in de plannen.


Wat ook helpt is dat Mao modaal al als een hogere inkomensgroep ziet...


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-10-2006 11:49 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 26 oktober 2006 11:25 schreef M. het volgende:
Tja, die doorrekeningen... als ik alle hogere inkomens ga afknijpen kan ik ook wel een sluitende (stuitende? ) begroting maken die economisch gezien "klopt".

Volgens mij staat dat nergens.

quote:
Daarnaast is economie geen harde wetenschap; laat 100 economen de verschillende plannen doorrekenen en je krijgt 100 verschillende uitkomsten.

Het is gewoon niet zo heel interessant om er conclusies aan te verbinden. Bovendien gaat er zoveel van Brussel uit tegenwoordig dat de impact van lokale zaken steeds meer afneemt IMO.

Je hebt wel een beetje gelijk, maar het CPB lijkt me wel iets wat niet zomaar een natte vinger in de lucht houdt


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 26-10-2006 11:52 by Argus Profiel van Argus

CPB-doorrekeningen, een kaartenhuis op drijfzand

http://www.bergman.demon.nl/econometrie.html


Spectre toch....


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Wolveken
Usericon van Wolveken
Posted 26-10-2006 12:21 by Wolveken Profiel van Wolveken

http://www.youtube.com/watch?v=_hzAY0R-VQA&NR

Geen idee of het hier al ergens stond.

Als Belg zijnde, geen idee wie ze zijn maar best vermakelijk.


'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast'


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 26-10-2006 12:22 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Iemand het 'kieskompas' al geprobeerd? Een concurrent van de stemwijzer. Een samenwerkingsproject van Trouw en de VU geloof ik. Ik moet zeggen dat het wat genuanceerder overkomt dan de stemwijzer, maar ik heb wederom kritiek op die stellingen, zoals:

'Moslimonderwijs is schadelijk voor de integratie'

Ja, daar ben ik het mee eens, maar zo komt niet naar voren dat ik tegen bijzonder onderwijs in zijn geheel ben! Zo blijkt dat kwesties vaak moeilijk in 1 stelling zijn samen te vatten...


Ik kom het dichst uit bij de christenunie!! *slik* moet ik nu gaan heulen met de vijand??


Dear dirty delightful old drunken old days


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 26-10-2006 12:25 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 26 oktober 2006 12:22 schreef Schaffelaer het volgende:
Iemand het 'kieskompas' al geprobeerd? Een concurrent


Even terug lezen. Je kritiek is idem aan de mijne overigens. (mijn stelling mbt die stelling is overigens ook gelijk )


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen