IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Auteur:
Topic : Concert Fotografie Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-01-2002 19:45 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Post hier de foto's die je hebt gemaakt van concerten en festivals..

Ja.. ik weet dat er al een 'fotografie' topic is, maar dit is dus iets minder breed, alleen concertfotografie..

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-01-2002 19:57 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

X-Mass Festival, 16 December 2001 013 Tilburg

SINISTER:

KRISIUN:

ENTHRONED:

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 20:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Stoere pics, vooral Krisiun2.jpg, dat je alleen z'n silhouet ziet... moet je naar ze opsturen

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-01-2002 20:20 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2002 20:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Stoere pics, vooral Krisiun2.jpg, dat je alleen z'n silhouet ziet... moet je naar ze opsturen

Ja.. kan ik wel even doen.. moet ik eerst hun site even vinden.. Veel mensen flitsen als ze concertfoto's maken, dan krijg je een effect zoals bij krisiun1.jpg, mits je dichtbij staat. Wanneer je niet flitst krijg je zo'n gaaf silouet.. K1 en K2.jpg zijn vrijwel identiek, op de flits na dus..

Helemaal idioot is een flits gebruiken bij een afstand van meer dan 8 meter ofzo, omdat je dan alleen het eerste gedeelte voor je belicht, waardoor het er vaak op neer komt dat je alleen heel veel rook ziet hangen op de foto (zo heb ik ooit een rolletje verneukt tijdens nomercy: emperor/limbonicart/morbidangel/etc.

Nog een mooi voorbeeld van geen flits gebruiken:

(deze foto is van VINTERSORG in 013.. een beetje verneukt met photoshop, toen perongeluk origineel weggegooid, geen zin om opnieuw te scannen

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 22-01-2002 20:21]

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 22-01-2002 20:25 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Oeh oeh oeh, I like this topic...
Morgen zal ik wat foto's posten...

Welke filmpjes gebruiken jullie meestal voor concerten te fotograferen? Ik tot voor kort enkel 200 of 400 ASA, maar dit weekend heb ik zitten experimenteren met 1600 ASA... Met als gevolg een paar superoverbelichte foto's...

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 22-01-2002 20:29 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Nath & ik gaan foto's maken bij onheil a.s. zaterdag (en in de mac ) dus binnenkort weer een uitbreiding binnen dit topic!

Ik, Wil Schuurman

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-01-2002 20:31 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2002 20:25 schreef Sharteel het volgende:
Oeh oeh oeh, I like this topic...
Morgen zal ik wat foto's posten...

Welke filmpjes gebruiken jullie meestal voor concerten te fotograferen? Ik tot voor kort enkel 200 of 400 ASA, maar dit weekend heb ik zitten experimenteren met 1600 ASA... Met als gevolg een paar superoverbelichte foto's...

Ik gebruik eigenlijk standaard 400 ASA filmpjes.. meestal wel genoeg.. Heb eenmaal 800 ASA gebruikt, op een festival, dan sta je meestal wat verder van het podium en de band speelde midden in de nacht.. maar die foto's waren nog te donker.. 400 ASA kodak Ultra Gold is bovendien nog te betalen (25 piek voor 3 rolletjes), 800 wordt al meteen een stuk duurder.. Voor ICED EARTH wilde ik 800 ASA hebben, maar die verkochten ze niet meer (of ze waren op), in een fotowinkel.. weird.. Ik gebruik verder altijd een compact-camera, die is lekker makkelijk mee te nemen en je mag hem vrijwel altijd naar binnen nemen (in tegenstelling to spiegelrflx), een Samsung Vega 140 S.

Ik zag al wat van je foto's in het andere fotografie topic, erg mooie foto's (al is het niet mijn smaak muziek) haarscherp!

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 22-01-2002 20:32]

Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 22-01-2002 20:38 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Hmmm, 400 ASA... Ik zweer bij 1600 ASA (en dan wel 1 stop gepushed (3200 ASA effectief dus)). Mijn aanraders zijn de Fuji Prof. films. Deze zijn wel wat duurder dan de normale films, maar zijn veel minder korrelig en hebben een mooi egaal kleurverloop.

Flisten tijdens concerten vind ik echt niet kunnen. Heb je wel eens op een podium gestaan terwijl er iemand stond te flitsen?

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 22-01-2002 20:40]

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 22-01-2002 20:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2002 20:38 schreef Lord Morgoth het volgende:
Flisten tijdens concerten vind ik echt niet kunnen. Heb je wel eens op een podium gestaan terwijl er iemand stond te flitsen?

Heh, nooit bij stilgestaan (ik maak dan ook nooit foto's bij concerten; heb geen camera). Da's een hele goeie inderdaad, dan sta je als gitarist te .

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-01-2002 21:12 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2002 20:38 schreef Lord Morgoth het volgende:
Hmmm, 400 ASA... Ik zweer bij 1600 ASA (en dan wel 1 stop gepushed (3200 ASA effectief dus)). Mijn aanraders zijn de Fuji Prof. films. Deze zijn wel wat duurder dan de normale films, maar zijn veel minder korrelig en hebben een mooi egaal kleurverloop.

Fuji 1600 ASA.. moet ik maar eens proberen dan..hou ik teminste ook nog wat licht over als ik ga zoomen )..

Flitsen.. Tjsa.. ik dacht eerst dat het vet kut zou zijn voor muzikanten, maar uiteindelijk merken ze er vrij weinig van.. ze hebben toch al weet ik hoeveel knipperende lichten om zich heen.. Misschien dat het verschilt per band.. Ooit een half 36 rolletje volgeschoten aan een band van vrienden van mij, helemaal van vooraan, MET flits (door de zeer brakke verlichting in combo met mijn 400 asa film) kon dit niet anders) , bleek achteraf dat die lui het niet eens gemerkt hadden...

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 22-01-2002 21:14 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Zoek maar eens op internet (of in de boekhandel) naar Steve Mirarchi, de absolute GOD van de concert fotografie!

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 22-01-2002 21:14]

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-01-2002 23:56 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hhehehe... bedankt voor de link..

Helaas heb ik niet de mogelijkheden die die Steve heeft.. Behalve natuurlijk de camera en de kennis die hij bezit, is het ook nog eens zo dat ik nooit voor de barriers laat staan op/naast het podium kan komen met mijn camera.. Als je de ruimte hebt om echt mooie foto's te maken, dan kan je ook meer gaan letten op andere dingen, en meer esthetische foto's proberen te maken.. Ik ben nu al blij als een foto goed gelukt is..

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-01-2002 0:07 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hier nog een paar foto's, van WACKEN OPEN AIR 2001 nog.. Ze zien er een beetje gaar uit, maar de originelen zijn een stuk mooier ..

NAPALM DEATH

OPETH

DIMMU BURGER (zeer slecht optreden overigens.. teringbrak geluid.. hoor nog die bas nadreunen (verder was er namelijk niet veel te horen ..)

KRISIUN

VINTERSORG (niet Vintersorg zelf overigens, een van de sessiemuzikanten.. )

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 23-01-2002 0:22 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 23 januari 2002 0:07 schreef Valorian666 het volgende:
VINTERSORG (niet Vintersorg zelf overigens, een van de sessiemuzikanten.. )

Correctie: Deze jongeman is al geruime tijd vast lid van Vintersorg.

Hmm, over die flits: Moet ik toch maar eens uit zien te zetten dan. Ik heb een foto van Marduk waar de drummer en zanger rode ogen hebben van een gigantische afstand.

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-01-2002 0:27 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Zie hier detail van de iets eerder geposte Dimmu foto.. Slecht concert.. wel grappige foto..

VARGEN: .. NATAS LIAH./? Heel flauw..

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 23-01-2002 0:28]

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 23-01-2002 9:10 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Sharteel waar blijven die Iced Earth foto's!!!!

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-01-2002 9:51 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Ongeduldig manneke!!! ;-)
Hier is deel 1 al...

Godverdegodver.. eerst effe serieus verkleinen...

[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 23-01-2002 9:52]

Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-01-2002 9:56 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 23-01-2002 10:05]

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 23-01-2002 10:14 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Gave foto's Sharteel!

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-01-2002 10:16 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Ikke nog maar eens...
Op vraag van Lord Morgoth, de gebruikte apparatuur: mijn goeie ouwe Minolta Dynax 505 si Super, Fujicolor Superia 1600 ASA, en m'n AF 75-300mm f/4.5-5.6 II lens... 'k Ben momenteel aan het sparen voor een lens met f/2.8, maar die zijn duuuuuuuuuuur...
De meeste foto zijn op 135mm genomen.. Voor de rest, geen flits, geen effectjes,...

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 23-01-2002 10:43 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Zoiets als een Sigma 300mm f2.8 EX APO HSM???

http://www.sigmaphoto.com/html/pages/300_ex.htm

Die krengen zijn me daar toch ff duur!

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 23-01-2002 10:44]

The Coming Curse
Usericon van The Coming Curse
Posted 23-01-2002 10:50 by The Coming Curse Wijzig reactieProfiel van The Coming CurseQuote dit bericht

mooie foto's van Iced Earth bedankt

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-01-2002 12:13 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Arrghh... wat een gave foto's...

Daar zit duidelijk het verschil tussen een goede spiegelrelfexcamera met zoomlens en een compactcamera..

Misschien moet ik ook maar eens Spgl-rflx camera mee naar binnen nemen...

Het grootste nadeel van zo'n compact is het zoomen.... Ik kan 4 x (140 mm) zoomen, wat zeer veel is voor een compactcamera.. maar dan zit ik op een F12 of F13 ofzo.. dus dat red ik NOOIT in zo'n donkere zaal, zelfs met 1600 ASA zal het waarschijniljk nog te donker zijn....

Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-01-2002 12:16 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 23 januari 2002 12:13 schreef Valorian666 het volgende:

Misschien moet ik ook maar eens Spgl-rflx camera mee naar binnen nemen...

De toeren die ik daarvoor heb moeten uithalen... Ik had m'n zoomlens losgemaakt en in m'n broek gestoken (hadden ze me gefoullieerd, dan was er toch enige verwarring ontstaan over m'n geslacht denk ik) en m'n body had ik rond m'n nek hangen... Dan m'n sjaal en jas erover en zo naar binnen gestapt... Gelukkig was er geen vrouwelijke security dus mochten ze me niet fouilleren... hehehe...
Wat wel gaaf was... Die persfotografen mochten enkel telkens het eerste nummer foto's nemen en dan moesten ze weg... En ik stond daar doodleuk op de eerste rij heel het optreden door foto's te trekken...

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 23-01-2002 12:18 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Ja het naar binnen smokkelen van SLR camera's in bijna ondoenlijk. Zo ben ik meerdere malen het terrein afgeschopt bij Eurorock afgelopen jaar omdat ik met een 'professionele camera' rond liep (Minolta Dynax 4...), terwijl een stelletje ondode gothicsletten zonder problemen met hun klik-klak-klaar camera's naar binnen kwamen

Lord Morgoth
Fear me...
Posted 23-01-2002 12:19 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2002 12:16 schreef Sharteel het volgende:
De toeren die ik daarvoor heb moeten uithalen... Ik had m'n zoomlens losgemaakt en in m'n broek gestoken (hadden ze me gefoullieerd,

Is dat een zoomlens in je broek of ben je blij me te zien zouden ze in dat geval tegen mij zeggen

Dit topic is 39 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com