|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Thnx Judge Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
Na in een weekend even 4 pakjes sigaretten erdoor gehoest te hebben, heb ik besloten dat ik voortaan toch maar ga minderen met het roken, ook op festivals. Dus elke tweede keer dat ik een peuk wil pakken, laat ik het. Eens kijken of dat gaat lukken. (maar ik ga wel even een slof sigaretten halen in Duitsland) |
|
Dus dat wordne veel schijnbewegingen? M'n eerste festival toen ik gestopt was met roken (en drinken) was Occultfest 2 jaar terug, damn wat was dat zwaar [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 22-07-2009 11:37] Je moeder. |
|
quote:Hehe, toen heb ik ook niet gedronken. Dat was inderdaad zwaar kut ja.. |
|
Nouja, ik doelde dan op het gedeelte van niet roken maar dat niet drinken was nog zwaarder ja Saaaaaaai zelfs hehe... Je moeder. |
|
iedereen om je heen valt om en jij staat daar met je jus of je Spa Rood... |
|
Inderdaad, dood te irriteren aan al dat zatte volk. En na 10 uur snapte ik niemand meer geloof ik hehe... Maar goed, wel volgehouden met niet roken en niet drinken, als je zoiets overleeft, val je niet snel meer terug. En dat was ook een beetje de reden dat ik tóch gegaan ben want m'n kop stond er helemaal niet naar vooraf... Je moeder. |
|
Ik ben tegen geweld maar richting rokers maak ik graag een uitzondering. headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits |
|
Afgelopen zaterdag precies een maand gestopt, 't gemis wordt steeds minder Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
quote: Kun je nagaan hoe saai zelf bent zonder drank... of: als het ergens zonder drank niet leuk is zit je m.i. op de verkeerde plek. Ik ben al jaren gestopt met roken maar sinds een maandje ofzo rook ik af en toe een peuk. Af-en-toe erg lekker maar eigenlijk niet te doen, ik voel echt dat de verslaving zo weer boven komt drijven... |
|
nouja als je normaal gewend bent te drinken is het in het begin wel minder tof als verwacht lijkt me. Vooral ook omdat je er dan opeens bewust mee bezig bent, als je gewoon even vergeet te drinken heb je er natuurlijk geen last van. Zelfde als Bobben ik heb echt een hekel aan de bob moeten zijn, want dan mag het opeens niet, terwijl ik ook gewoon uit mezelf welleens maar 1 of 2 biertjes drink. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Exact een jaar gestopt nu En er gaan nog vele jaren volgen |
|
Bijna 4 weken gestopt nu. Ontzettend veel voordelen natuurlijk, vooral tijdens mijn laatste fietsvakantie, waar ik merkbaar meer adem had. Helaas, ook een nadeel, ik kan niet meer roken. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
hoe bedoel je kan niet meer roken? Hehe ik heb nu een blikje Liquid Smoking smaakt vaag, wel lekker. en je krijgt er ook een droge bek van. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Dat heb ik nou met ajax neuzen [Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 24-08-2009 17:09] |
|
'Waterpijp net zo schadelijk als sigaret' Uitgegeven: 24 augustus 2009 15:40 Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 15:39 AMSTERDAM - Een waterpijp roken met vruchtensmaaktabak is net zo slecht als het roken van een sigaret. Dat zeggen het Britse Ministerie voor Gezondheid en het Centre for Tobacco Control Research. Mensen die een waterpijp -ook wel een shisha genoemd- met pijptabak met fruitsmaak roken, lopen het risico grote hoeveelheden koolmonoxidedampen binnen te krijgen. Hersenschade Onderzoekers van het Centre for Tobacco Control Research ontdekten dat de gebruiker bij het roken van een waterpijp vier tot vijf maal zoveel koolmonoxide binnenkrijgt dan bij het roken van een sigaret. Grote hoeveelheden koolmonoxide kunnen leiden tot hersenschade en bewusteloosheid. Het Ministerie voor Gezondheid zei dat het moeilijk was om te meten hoeveel koolmonoxide één sigaret precies produceerde, gezien de verschillen in het inhaleren . Bloed Dit probleem werd omzeild door de adem te meten die werd uitgeblazen. In de uitgeblazen adem van een zware roker was tien tot dertien keer zoveel koolmonoxide te vinden dan in de adem van een niet-roker. Bij een shisharoker was dit dertien tot 23 keer zoveel. Houtskool Een shisha is een Arabische waterpijp waarin pijptabak met fruitsmaak wordt verbrand door een gloeiend stukje houtskool dat fungeert als brandstof. Door aan het mondstuk van de slang te zuigen ontstaat in het waterreservoir in de fles eronder een onderdruk die het mogelijk maakt door de vloeistof heen rook aan te zuigen. Geschokt Dr Hilary Wareing, directeur van het Centre for Tobacco Control Research vertelde geschokt te zijn door de onderzoeksresultaten. “Onze monden vielen open toen we het hoorden hoe gevaarlijk het kon zijn. Alle testen die we hebben gedaan lieten zien dan dat het roken van een shisha gevaarlijk is voor de gezondheid." Hoog op de agenda Paul Hooper van het Britse Ministerie voor Gezondheid, zei dat de onderzoeksresultaten het gevaar van een shisha hoog op de agenda hebben gezet. "Veel mensen beschouwen het roken van een shisha niet eens als roken." Populair Het roken van een waterpijp is in Engeland een populaire bezigheid geworden onder jong uitgaanspubliek. Zo zijn er in grote steden als Londen, Manchester en Birmingham zogenaamde shishacafe’s ontstaan waar speciale shishafeesten worden gehouden. Alternatief Veel mensen die naar dit soort feesten gaan, denken dat het een veilig alternatief is voor roken. Al eerder wees wetenschappelijk onderzoek uit dat het roken met behulp van een waterpijp even schadelijk of zelfs schadelijker is dan het roken van sigaretten. © NU.nl Je moeder. |
|
Moet je ook geen vruchtentabak in doen Bijna 2 maanden gestopt nu! Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
quote:Keep it up! |
|
quote: Was al langer bekent dat het niet zo best was, En beter voor je longen zal het ook wel niet zijn, kreeg elke keer keelpijn van die dingen en k wordt er ook misselijk van(okee als ik hijs dan hijs ik ook wel tot het diepst hehe) Er zit per hijs ook veel meer nicotine in. Verschil is natuurlijk dat je je waterpijpje niet op zak mee neemt en niet zoveel hijsen neemt als bij een sigaret. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Je moet ook het water niet mee opzuigen... |
|
water? ik gooi er altijd thinner in. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Thnx man, gaat makkelijker dan verwacht. Alleen de momenten met teveel bier en gezelligheid zijn af en toe moeilijk. Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
hmm k probeer nu zo'n versimpelde vaporizer maar dat werkt nog niet zo makkelijk. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Huh? Ik dacht dat een waterpijp nog veel slechter was? Je koelt de rook af, waardoor het minder brandt in je luchtwegen. Daardoor kun je nog veel meer je longen inpompen. De hoeveelheid THC is toch ook veel meer als je wiet aan zo'n waterpijp lurkt? Dear dirty delightful old drunken old days |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |