IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Rechtse commies vs. linkse nazis [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
WMP
Usericon van WMP
Posted 05-01-2008 1:49 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 4 januari 2008 13:02 schreef Chelman het volgende:
Ga toch katoen plukken man!


Dat zegt al wel weer genoeg over je niveau.
Word dronken en sterf, zoals elke goede Pool dat zou moeten doen.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 05-01-2008 1:53]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-01-2008 1:56 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 5 januari 2008 1:49 schreef WMP het volgende:
Dat zegt al wel weer genoeg over je niveau.
Word dronken en sterf, zoals elke goede Pool dat zou moeten doen.


Haha, humorloze haphork. Ik neem nog een glaasje vodka, Even naar den vriezer lopen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


WMP
Usericon van WMP
Posted 05-01-2008 2:00 by WMP Profiel van WMP

Neem dan gewoon een fles spiritus. Is goedkoper, je wordt sneller dronken en jullie Polen proeven toch geen verschil.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-01-2008 2:05 by Chelman Profiel van Chelman

Op uwer gezondheid katoenplukkertje!



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 05-01-2008 2:07 by Lionheart Profiel van Lionheart



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 05-01-2008 4:48 by Dargull Profiel van Dargull

Chelman. Ik heb je gemist.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 05-01-2008 10:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 5 januari 2008 4:48 schreef Dargull het volgende:
Chelman. Ik heb je gemist.


hoe is het met jou eigenlijk? lang geleden zeg

en on-topic, ik kom blijkbaar het meest overeen met H.C.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 05-01-2008 10:55]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-01-2008 13:34 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 5 januari 2008 4:48 schreef Dargull het volgende:
Chelman. Ik heb je gemist.




Ben ju nu inmiddels politieagent? Of zijn de plannen veranderd?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2008 13:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 5 januari 2008 13:34 schreef Chelman het volgende:


Ben ju nu inmiddels politieagent? Of zijn de plannen veranderd?


ook in een instelling gezeten?


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 13-02-2008 18:44 by kwelgeest Profiel van kwelgeest



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-06-2008 10:47 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Anders gaat Grey weer huilen.

quote:
Op 5 juni 2008 10:38 schreef blonde rockgod het volgende:
Je hebt wel een punt, maar ik vind dat religieus geïnspireerde partijen wel geweerd moeten worden, temeer omdat ze de religieuze zaken kunstmatig in stand houden.

Oh, en een moslimpartij is net zo erg als een christelijke partij.

Zo goed Grey?
Het is zaak dat duidelijk in de grondwet wordt geregeld dat staat en kerk gescheiden zijn, dat er geen subsidies gaan naar religieuse instellingen en dat theocratische wetten geweerd kunnen worde. Als dat goed geregeld is, is het compleet overbodig om religieus geinspireerde partijen te verbieden. Als religieuze parijen wel wilt verbieden kan de SP, Maoistische wortels, ook opgedoekt worden. Immers, communisme heeft erg veel religieuze kenmerken.
Het willen weren van religieus geinspireerde geluiden in de politiek is een grove inperking van democratie en vrijheid.

Een moslimpartij is natuurlijk minder wenselijk dat een christelijke partij. Dat moge duidelijk zijn.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-06-2008 10:53 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 juni 2008 10:47 schreef kwelgeest het volgende:
Anders gaat Grey weer huilen.

Het is zaak dat duidelijk in de grondwet wordt geregeld dat staat en kerk gescheiden zijn, dat er geen subsidies gaan naar religieuse instellingen en dat theocratische wetten geweerd kunnen worde. Als dat goed geregeld is, is het compleet overbodig om religieus geinspireerde partijen te verbieden. Als religieuze parijen wel wilt verbieden kan de SP, Maoistische wortels, ook opgedoekt worden. Immers, communisme heeft erg veel religieuze kenmerken.
Het willen weren van religieus geinspireerde geluiden in de politiek is een grove inperking van democratie en vrijheid.

Waarom worden er dan wel subsidies uitgekeerd aan christelijke scholen, moskeën, kerken e.d? Dan is het dus niet goed geregeld blijkbaar.


quote:

Een moslimpartij is natuurlijk minder wenselijk dat een christelijke partij. Dat moge duidelijk zijn.


Waarom is het minder wenselijk? De moslims zijn net als de christenen een onderdeel van de Nederlandse samenleving. Als jij vind dat religieuze partijen noodzakelijk zijn voor een democratie is een moslimpartij bijna een verplicht iets. Ik snap ook werkelijk niet waarom die er nog niet is.



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-06-2008 11:01 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 5 juni 2008 10:53 schreef blonde rockgod het volgende:
Waarom worden er dan wel subsidies uitgekeerd aan christelijke scholen, moskeën, kerken e.d? Dan is het dus niet goed geregeld blijkbaar.




Heb jij niks van de schoolstrijd meegekregen tijdens geschiedenislessen?

EDIT: daarnaast heeft kwelgeest gelijk dat ideologie en religie vaak eng dicht bij elkaar liggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 05-06-2008 11:02]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-06-2008 11:06 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 5 juni 2008 10:53 schreef blonde rockgod het volgende:
Waarom worden er dan wel subsidies uitgekeerd aan christelijke scholen, moskeën, kerken e.d? Dan is het dus niet goed geregeld blijkbaar.
Zeg ik ergens dan dat, dat wel goed geregeld is? Ik zeg slechts dat het verbieden van religieus geinspireerde partijen een grove inperking en schending van de democratie is. Zelfs nog zonder daar een waarde-oordeel of mening over te fellen.



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-06-2008 11:07 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 juni 2008 11:01 schreef Gemene Lepel het volgende:
Heb jij niks van de schoolstrijd meegekregen tijdens geschiedenislessen?




Jawel, maar het is nu 2008.



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-06-2008 11:12 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ja, maar het antwoord nu is daar te vinden. Jouw vraag was immers:

Waarom worden er dan wel subsidies uitgekeerd aan christelijke scholen, moskeën, kerken e.d?



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-06-2008 11:14 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 juni 2008 11:12 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ja, maar het antwoord nu is daar te vinden. Jouw vraag was immers:

Waarom worden er dan wel subsidies uitgekeerd aan christelijke scholen, moskeën, kerken e.d?




Heb je gelijk aan, de vraag moet zijn: Waarom worden er NOG STEEDS subsidies uitgekeerd aan christelijke scholen, moskeën, kerken e.d?



Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 17-06-2008 13:34 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Jan Marijnissen treedt af als fractievoorzitter SP
Uitgegeven: 17 juni 2008 13:22
Laatst gewijzigd: 17 juni 2008 13:31

DEN HAAG - Jan Marijnissen treedt af als fractievoorzitter van de SP. Dat maakte hij dinsdag bekend tijdens een persconferentie.


Om half twee gaf Marijnissen een toelichting. Hij zei nog wel kamerlid te blijven.


Bruce Banner


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-06-2008 16:06 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Nieuwsbrief Rita Verdonk
woensdag 18 juni 2008 14:12

Met onderstaande brief reageert Rita Verdonk van Trots op Nederland op het artikel in Elsevier nummer 25, waarin wordt onthuld hoe Verdonk, haar adviseur Kay van de Linde en haar ex-adviseur Ed Sinke maandenlang strijd voerden over de campagnegelden.

Beste mensen,

In de Elsevier van deze week staat een vervelend verhaal over een meningsverschil dat is ontstaan tussen mij en Ed Sinke, oud-adviseur en bestuurslid van de Stichting Vrienden van Rita Verdonk. Om verdere misverstanden meteen in de kiem te smoren wil ik jullie langs deze weg mijn kant van het verhaal vertellen.

Allereerst wil ik benadrukken dat ik het zeer betreur dat deze affaire überhaupt in de publiciteit is gekomen. Je kunt altijd met iemand van mening verschillen, maar die verschillen moet je intern uitvechten. Zeker als je bezig bent met het opbouwen van een nieuwe beweging, waar je tegenstanders van iedere mug een olifant zullen maken om je zoveel mogelijk dwars te kunnen zitten.

Het maakt het extra ernstig dat juist Ed Sinke - die beter weet dan wie dan ook hoe kwetsbaar zo’n nieuwe beweging is - degene is geweest die de publiciteit heeft gezocht. Afgelopen zondag heeft hij de journalist van Elsevier uitgebreid te woord gestaan en ook vertrouwelijke stukken gestuurd. Dat is trouwens niet de eerste keer. Ook het Story artikel van een paar weken geleden over de “oplichter” die al onze kaarten voor het feest van 3 april zou kopen, was door Ed Sinke bewust aan het roddelblad gegeven.

U weet dat één van mijn kernwaarden is dat ik uitga van het vertrouwen in mensen. Ik geef mensen graag mijn vertrouwen, tot het tegendeel bewezen is. Zo ook met Ed Sinke. Ed Sinke was één van mijn naaste vertrouwelingen van het allereerste uur. Hij stond mij bij tijdens de lijsttrekkercampagne van de VVD; tijdens de tweede Kamerverkiezingen; en was één van de medeoprichters van Trots op Nederland.

Mijn vertrouwen in Ed Sinke was zo groot dat ik hem heb gevraagd bestuurslid te worden van ons campagnefonds, de Stichting Vrienden van Rita Verdonk, waar hij op basis van dat vertrouwen verantwoordelijk was voor al het financiële reilen en zeilen van zowel de stichting als van de later opgerichte BV.

In de Elsevier van deze week leest u Ed Sinke’s kant van het verhaal.

In deze nieuwsbrief leest u hoe het daadwerkelijk is gegaan.

In de aanloop naar ons oprichtingsfeest van 3 april jongstleden was er een gebrek aan financiële verantwoording. Gezien alle drukte rond de voorbereidingen van ons feest nam ik genoegen met de toezegging dat Ed Sinke en Rob Boelen na 3 april de boekhouding op orde zouden brengen en verantwoording zouden afleggen.

Dat gebeurde echter niet. Mijn herhaalde verzoeken aan Ed Sinke om verantwoording werden steeds afgewimpeld. Op een gegeven moment had ik er genoeg van, en eiste op hoge poten de toegezegde verantwoording. Ed Sinke en Rob Boelen besloten toen een accountant in de arm te nemen die een rapport heeft opgesteld. Uit dat rapport bleek zonneklaar dat er geen cent verdwenen is. Dat is wel even belangrijk om te melden, omdat er in de Haagse wandelgangen en in roddelbladen ondertussen druk gespeculeerd werd dat er “tonnen” onttrokken zouden zijn uit Trots op Nederland. Onzin!

Wel bleek uit dat rapport dat de boekhouding zeer slordig was. Contracten zouden ontbreken. Urenstaten waren niet ingevuld of voor akkoord getekend. En nog meer van dat soort onvolkomenheden. Ed Sinke wappert nu met dat rapport in een poging zichzelf vrij te pleiten. Maar dit is nota bene een rapport van Ed Sinke over Ed Sinke. Dat is een slager die zijn eigen vlees keurt. Het rapport zelf was ook nog eens incompleet en bevatte een aantal onjuistheden. Wij hebben inmiddels de accountant gesommeerd deze onjuistheden weg te halen.

Ed Sinke en Rob Boelen waren volledig verantwoordelijk voor het financiële reilen en zeilen van de stichting en de BV. Het was dus ook hun verantwoordelijkheid te zorgen dat de boekhouding op orde was. Dat dit niet zo was, is dus hun aan te rekenen. Dat heb ik dus ook gedaan. Daar waren de heren niet zo van gediend, maar dat is dan jammer. Als je verantwoordelijkheid neemt voor iets, moet je ook man genoeg zijn om verantwoordelijkheid af te leggen als er iets niet goed gaat. Maar in plaats daarvan heeft Ed Sinke, overigens zonder Rob Boelen in te lichten, de pers gezocht en een deel van zijn eigen accountantsrapport naar buiten gebracht.

Tenslotte speelt er nog iets anders. Ed Sinke heeft tegen mij altijd verklaard dat hij gratis voor Trots op Nederland wilde werken. Daar ben ik hem heel dankbaar voor geweest. Tot ik op de balans een aantal grote betalingen aantrof aan zijn eigen bedrijf (Aspecto) en zijn management BV (Sinke Nieuwenhuis BV). De betalingen aan Aspecto waren voor een medewerkster die hij had ingeschakeld. En de betalingen aan zijn management BV waren voor zijn levenspartner, Jan Nieuwenhuis, die kortstondig directeur was van de Favorita BV.

Die betalingen zijn nooit met mij besproken, laat staan dat ik ze heb goedgekeurd. Hebben de medewerkster en Jan Nieuwenhuis werkzaamheden verricht? Absoluut. Hadden ze daar voor betaald moeten worden? Was zeker bespreekbaar geweest. Maar dat laatste is nooit gebeurd. Aan de ene kant roepen dat je gratis werkt, en ondertussen aan de andere kant stiekem via je medewerker en levenspartner grote betalingen doen aan je eigen bedrijf en je management BV is een praktijk die mij volledig in het verkeerde keelgat schiet.

Waarom doet Ed Sinke dit allemaal? Naar eigen zeggen omdat hij vindt dat ik hem zwart heb gemaakt in de media. Ook dat is pertinent onjuist. Ik daag u uit één knipsel te vinden in welke publicatie dan ook waarin ik onaardige dingen heb gezegd over Ed Sinke. Ik denk dan ook dat de ware reden een andere is, maar daar kan ik slechts naar gissen.

Rest nog alleen de vraag: hoe nu verder? Zoals ik eerder aangaf, ga ik uit van vertrouwen in mensen tot het tegendeel bewezen is. Wat Ed Sinke betreft is nu het tegendeel bewezen. Dat betekent dat ik:

De volledige financiële administratie zal overdragen aan een erkend accountantskantoor, met de opdracht de financiële administratie volgens de strengst geldende accountancyregels te controleren én op te stellen;
De betalingen die Ed Sinke zonder voorafgaande toestemming van mij heeft gedaan aan zijn eigen bedrijf (Aspecto) en zijn eigen management BV (Sinke Nieuwenhuis BV) zal terugeisen;
Ed Sinke en Rob Boelen persoonlijk aansprakelijk zal stellen voor alle materiële en immateriële schade die ze door hun toedoen hebben toegebracht en/of eventueel nog toe zullen brengen aan de beweging;
Indien Ed Sinke en/of Rob Boelen nog meer vertrouwelijke stukken naar buiten brengen die mijn donateurs schaden, een kort geding tegen ze zal aanspannen met een dwangsom van €100.000,- per overtreding;
Ed Sinke en Rob Boelen zal vervangen in het stichtingsbestuur door andere bestuursleden.

Dat dit onze beweging schade toebrengt is duidelijk. Onze tegenstanders staan natuurlijk te juichen langs de zijlijn: “LPF achtige toestanden bij Trots op Nederland!” Ze doen maar. Ik wist toen ik met Trots op Nederland begon dat de weg lang zou zijn, en dat we heel wat beren op onze weg zouden vinden.

Dat één van die beren in mijn eigen team zat, maakt het extra zwaar. Maar het is ook een wijze les voor de toekomst. De politiek is een hard vak. Met weinig echte vrienden. We zullen best nog een paar keer flink struikelen voordat de finish in zicht komt. Ik laat me er niet door uit het veld slaan.

Tenslotte nog dit. Uiteindelijk ben ik – Rita Verdonk – eindverantwoordelijk voor alles wat er binnen Trots op Nederland gebeurt. Deze vervelende affaire is dus ook uiteindelijk mijn verantwoordelijkheid. Ik kan me voorstellen dat een aantal van u teleurgesteld is dat nu ook wij niet vrijgesteld zijn van “gedonder”. Daarvoor bied ik u mijn excuses aan, en de belofte dat ik er alles aan zal doen deze vervelende affaire zo snel mogelijk op te lossen zodat wij weer door kunnen gaan met waar het uiteindelijk om gaat: Trots op Nederland.

Met vriendelijke groet,
Rita Verdonk





Jaja, heeeeeel recht door zee!



spectre
Usericon van spectre
Posted 18-06-2008 16:13 by spectre Profiel van spectre

Jammer van Jenje's spaarcentjes


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Daops
Usericon van Daops
Posted 18-06-2008 16:17 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 18 juni 2008 16:06 schreef blonde rockgod het volgende:
Jaja, heeeeeel recht door zee!
De LPF-perikelen beginnen zich al aan te dienen. Onvermijdelijk als alles om 1 persoon draait, en de rest zogenaamd ook volwaardig mee wil doen..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-06-2008 16:28 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 juni 2008 16:17 schreef Daops het volgende:
De LPF-perikelen beginnen zich al aan te dienen. Onvermijdelijk als alles om 1 persoon draait, en de rest zogenaamd ook volwaardig mee wil doen..


Hehehe, ik had ook al een LPF-flashback moment.



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 18-06-2008 16:31 by Lionheart Profiel van Lionheart

Ben je al in je handjes aan het wrijven BRG?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 18-06-2008 16:32 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 18 juni 2008 16:31 schreef Lionheart het volgende:
Ben je al in je handjes aan het wrijven BRG?


Nee, dat doe ik alleen als ik koude handen heb.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-06-2008 16:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 juni 2008 16:13 schreef spectre het volgende:
Jammer van Jenje's spaarcentjes


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen