IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Rechtse commies vs. linkse nazis [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 06-04-2009 13:30 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Is NL echt weggezakt op de ranglijst van rijkste landen?
Daar zoek ik ook vaak naar en volgens mij is NL het 3e rijkste land van de EU achter Luxemburg en Ierland, en staan we op de 6e plaats van de Human Development Index, dus zo slecht is het niet.

Maar misschien was het in 1999 beter? Dat weet ik niet.

http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=table&language=en&pcode=tsieb010&tableSelection=1&footnotes=yes&labeling=labels&plugin=1



[Dit bericht is gewijzigd door Dappere-Speerwerper op 06-04-2009 13:33]



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-04-2009 13:37 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 april 2009 13:18 schreef kwelgeest het volgende:
Grappig, iets dergelijks heb ik de PVV nooit horen beweren. Link/bron?

Ik zei dan ook niet dat de PVV beweert dat we het zonder de EU een stuk beter zouden doen. Dat suggereren ze hoogstens door hun toon*, maar ze onderschrijven weldegelijk het belang van economische samenwerking. Daar hoort mijn insziens ook het nu al befaamde wegen-in-andere-landen-betalen bij, maar volgende PVV klaarblijkelijk niet

*Als er negatief over Europa gesproken wordt dat bijna altijd zo gebracht dat de hele EU onzin is, of in ieder geval wordt alleen het negatieve gepresenteerd (wellicht zit daar ook een stap media-vervorming tussen). Dát is ook waarmee je scoort bij het algemene publiek en dat weet de PVV donders goed. Zelf zie ik liever een wat realistischer verhaal zoals jij en Chelman geven waar in ieder geval iets positiefs aan de EU genoemd wordt en waar mogelijke verbeteringen worden aangegeven. Één-dimensionaal inhaken op slechte one-liners van de PVV en het napraten van alleen het negatieve verhaaltje brengt ons geen stap verder in de discussie.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-04-2009 13:40 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 april 2009 13:30 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Is NL echt weggezakt op de ranglijst van rijkste landen?
Daar zoek ik ook vaak naar en volgens mij is NL het 3e rijkste land van de EU achter Luxemburg en Ierland, en staan we op de 6e plaats van de Human Development Index, dus zo slecht is het niet.

De krux zit er hem mijns inziens vooral in dat Ierland en Luxemburg nog steeds netto ontvangers zijn Luxemburg heeft zelfs de hoogste per capita opbrengst.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-04-2009 13:45 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 6 april 2009 13:18 schreef kwelgeest het volgende:
De PVV wil een economisch sterk Europa met een goed functionerende Europese markt. Niets meer, niets minder. Oftewel, de PVV wil niet dat Brussel beslist wanneer er in Nederland (of welk Europees land dan ook) een boom wel of niet gekapt mag worden, dat Brussel beslist hoeveel immigranten Nederland moet opnemen of dat Nederland veto's op gebied van justitie of buitenlandse zaken verliest. En als je zulk soort dingen niet wil dan is het EP helemaal niet nodig.

Ik zelf zie naast het economisch belang ook veel terreinen waar samenwerking op EU-niveau handig dan wel noodzakelijk is. Zoals ik al zei; zonder dat er voor de hele EU geldende afspraken over waterkwaliteit worden gemaakt krijgen wij onze rivieren niet schoon. Neemt niet weg dat je inderdaad kritisch moet blijven wat de noodzaak is van de macht van lidstaten aan de EU overgeven op bepaalde gebieden.
quote:

En ik denk dat je daar best kritisch over mag zijn. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat we hier, zoals in China, hele bedrijvenparken en industrieterreinen aan gaan leggen terwijl er helemaal geen behoefde aan is. Landen als Portugal, Ierland en Griekenland zijn geen derde wereldlanden, dus je kan je afvragen waarom bepaalde wegen er nog niet liggen. Is er wellicht wel helemaal geen behoefde aan zo'n weg?

Terecht.
quote:
En het is natuurlijk belachelijk dat Nederland, nog steeds, zoveel bijdraagt aan de EU. We zijn al een tijdje niet meer zo rijk als we waren eind jaren '90. We zijn behoorlijk gezakt op die ranglijst, dus wat verhoudingsgewijs wat minder naar de EU zou niet meer dan logisch zijn.

Zoals ik al zei en net hierboven ook naar hintte; daar mag nog wel weer een keer goed naar gekeken worden.
quote:
Waar bijkomt dat als veel onzinnige EU-hobbies afgeschaft zouden worden (verhuizen EP e.d.) en weer meer geld vrijkomt om terug te halen.

Terecht.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-04-2009 13:49 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 6 april 2009 13:18 schreef kwelgeest het volgende:
Grappig, iets dergelijks heb ik de PVV nooit horen beweren. Link/bron?Is het niet in je opgekomen dat de PVV dat wellicht helemaal niet wil?
De PVV wil een economisch sterk Europa met een goed functionerende Europese markt. Niets meer, niets minder. Oftewel, de PVV wil niet dat Brussel beslist wanneer er in Nederland (of welk Europees land dan ook) een boom wel of niet gekapt mag worden, dat Brussel beslist hoeveel immigranten Nederland moet opnemen of dat Nederland veto's op gebied van justitie of buitenlandse zaken verliest. En als je zulk soort dingen niet wil dan is het EP helemaal niet nodig.




Als het EP goed zou werken was het niet Brussel, maar de vertegenwoordiging van de Europese bevolking die dat zou beslissen.



Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-04-2009 14:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 april 2009 13:49 schreef Gemene Lepel het volgende:
Als het EP goed zou werken was het niet Brussel, maar de vertegenwoordiging van de Europese bevolking die dat zou beslissen.



Die vertegenwoordiging kan het volgens mij maar bar weinig schelen wat er in Europa gebeurt. Dat is waar ze in Brussel, al vanaf het begin, zo handig gebruik van maken. Volgens mij is de EU alleen maar in het belang van bepaalde figuren uit het bedrijfsleven opgericht, zodat ze kunnen kloten met invoerrechten, subsidies en goedkope arbeidskrachten. Door het politieke verhaal zo saai en dor mogelijk te houden, wordt de bevolking juist buiten de beslissingen gehouden. Europese politici zijn volgens mij vaak ook alleen maar lobbyers voor het bedrijfsleven die er zo een lucratief bijbaantje op nahouden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-04-2009 14:10 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 6 april 2009 14:09 schreef bastianus het volgende:
Die vertegenwoordiging kan het volgens mij maar bar weinig schelen wat er in Europa gebeurt. Dat is waar ze in Brussel, al vanaf het begin, zo handig gebruik van maken. Volgens mij is de EU alleen maar in het belang van bepaalde figuren uit het bedrijfsleven opgericht, zodat ze kunnen kloten met invoerrechten, subsidies en goedkope arbeidskrachten. Door het politieke verhaal zo saai en dor mogelijk te houden, wordt de bevolking juist buiten de beslissingen gehouden. Europese politici zijn volgens mij vaak ook alleen maar lobbyers voor het bedrijfsleven die er zo een lucratief bijbaantje op nahouden.
...op kosten van de belastingbetaler.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-04-2009 14:17 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 april 2009 14:10 schreef Greycloak het volgende:
...op kosten van de belastingbetaler.

Ook dat nog ja. Een speeltje voor verwende politici, dat is het.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-04-2009 14:18 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 6 april 2009 14:09 schreef bastianus het volgende:
Die vertegenwoordiging kan het volgens mij maar bar weinig schelen wat er in Europa gebeurt. Dat is waar ze in Brussel, al vanaf het begin, zo handig gebruik van maken. Volgens mij is de EU alleen maar in het belang van bepaalde figuren uit het bedrijfsleven opgericht, zodat ze kunnen kloten met invoerrechten, subsidies en goedkope arbeidskrachten. Door het politieke verhaal zo saai en dor mogelijk te houden, wordt de bevolking juist buiten de beslissingen gehouden. Europese politici zijn volgens mij vaak ook alleen maar lobbyers voor het bedrijfsleven die er zo een lucratief bijbaantje op nahouden.


Wanneer gaat de EU trouwens een optreden tegen die illegale uitzuigerij van Steam . Ik importeer nu games uit Engeland omdat dit goedkoper is dan een digitaal product via steam te kopen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-04-2009 14:23 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Oh Grey, volgens mij heb je wat posts gemist.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-04-2009 15:36 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Grey is af. Diskwalificatie wegens het niet volgen van de regels van discussiëren.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 06-04-2009 15:41]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-04-2009 15:39 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Sorry Zelthor, maar Grey is toch beter in nietszeggende onliners .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-04-2009 15:41 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Ik typte mis


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 06-04-2009 16:26 by Lionheart Profiel van Lionheart

En je vergeet een punt.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-04-2009 16:29 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Ik mis het punt wel vaker


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-04-2009 17:28 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 6 april 2009 14:23 schreef Gemene Lepel het volgende:
Oh Grey, volgens mij heb je wat posts gemist.
Welke? Die ene waarin stond dat de EU gefinancierd wordt door het bedrijfsleven in plaats van door hardwerkende burgers?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-04-2009 17:36 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Mag jij wel autorijden met zulke tunnelvisie? :')


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-04-2009 17:47 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 6 april 2009 17:36 schreef Gemene Lepel het volgende:
Mag jij wel autorijden met zulke tunnelvisie? :')
Nou en of !
Zolang ik maar feedback van mijn medemensen krijg gaat alles prima. Mensen die zo duidelijk zijn als jij leiden af.
Ik vroeg wat.

[edit]By the way, duidelijk dat je mij niet kent laat staan iemand die ooit bij me in de auto heeft gezeten. Dan wist je wel beter. [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 06-04-2009 18:05]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-04-2009 18:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-04-2009 18:06 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Wanneer gaan ze naar Iran?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-04-2009 18:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

LOL, maar wat denk je Grey, durft Geert de discussie aan?



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-04-2009 18:21 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 6 april 2009 18:20 schreef Jenje het volgende:
LOL, maar wat denk je Grey, durft Geert de discussie aan?


Neu.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 06-04-2009 18:22 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Wat een held, die leider van je.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 06-04-2009 18:45 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 6 april 2009 18:22 schreef Jenje het volgende:
Wat een held, die leider van je.
Boeiend, hij heeft leuke plannen voor het midden- en kleinbedrijf. Kan je van de VVD niet meer zeggen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Jeunis
En het leeft nog steeds.
Usericon van Jeunis
Posted 06-04-2009 18:53 by Jeunis Profiel van Jeunishttp://www.iconsofbrutality.com

quote:
Op 6 april 2009 18:45 schreef Greycloak het volgende:
Boeiend, hij heeft leuke plannen voor het midden- en kleinbedrijf. Kan je van de VVD niet meer zeggen.

Net zo leuk als deze plannen?
http://www.sp.nl/nieuws/nwsoverz/div/060207_hart_voor_de_zaak.pdf



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen