IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Rechtse commies vs. linkse nazis [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-04-2009 12:36 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 april 2009 11:10 schreef bastianus het volgende:
Nou, voor zover ik weet is een hoop werk voor laaggeschoolden uitbesteed aan goedkopere krachten in het buitenland. Verder is er in de sector waar ik werk, de gehandicaptenzorg en psychiatrie, alleen maar bezuinigd op werkstages en werkplekken.
Volgens mij zou er al een hele hoop kunnen worden bespaard op uitkeringen als er iets meer geld zou worden gebruikt om ouderen, gedeeltelijk afgekeurden en niet geschoold personeel aan het werk te houden en te begeleiden daarin. Ook door dit werk niet op uitkeringsniveau uit te betalen of door uitzendbureaus die veel verdienen aan goedkope arbeidskrachten met weinig rechten te laten regelen. Daarvoor mag er nog best flink gekort worden op uitkeringen als mensen werk weigeren.
Nu er crisis is zie je ook dat mensen met korte of uitzendcontracten het eerst op straat gezet worden. Dat gaat alleen maar erger worden, voorzie ik. Plus dat het voor werkgevers alleen maar aantrekkelijker wordt gemaakt om on-of laaggeschoold werk uit te besteden aan lage loonlanden met weinig rechten voor de werknemer. We hebben daar nog weinig van gemerkt, maar het gaat ongetwijfeld nog gebeuren.
Wat je hier post klopt op zich wel, maar doet er niet aan af dat de werkloosheid de afgelopen jaren (2006, 2007, 2008) heel erg laag lag. Ongeveer vergelijkbaar met de laagste percentages van de jaren '80 en '90. Als je werkloosheidspercentage zo laag ligt is het maar de vraag of je 'm structureel echt lager kan krijgen omdat de mensen die dan nog niet aan het werk zijn waarschijnlijk ook nooit meer aan het werk komen. Dat zijn nmlk mensen die echt niet willen werken en er alles aan doen om niet te werken en mensen met zo'n strafblad dat ze nergens meer aan het werk komen.
De beramingen voor 2009/2010 liggen ergens rond de 6,4%. Dat is lager dan de hoogste werkloosheidspercentages uit de jaren '80 en '90. (licht) herstel wordt vanaf half/eind 2010 verwacht. Dit lijkt dus helemaal niet op de apocalyptische jaren '30 visioenen die menig rode sadist schetst.
Oftewel, ondanks (of wellicht dankzij) het snoeien in verzorgingspersoneel en de mogelijkheid werk uit te besteden aan niet-Nederlanders ligt het werkloosheidspercentage (relatief) laag. En ik denk dat die vrije Europese markt daar iets mee te maken heeft.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-04-2009 12:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

volgens mij is er gewoon minder werkloosheid dan er vroeger zou geweest zijn door de responsabiliseringsmaatregelen. Activerenj van bevolking werkt. Aan de andere kant: er is heel veel verdoken werkloosheid:

veel werklozen worden niet in de cijfers opgenomen (bepaalde categorieën van moeilijk tewerk te stellen mensen, deeltijds werkenden, zogezegd werkonbekwamen, ...)


signature


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-04-2009 12:48 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 6 april 2009 13:45 schreef ZelThoR het volgende:
Ik zelf zie naast het economisch belang ook veel terreinen waar samenwerking op EU-niveau handig dan wel noodzakelijk is. Zoals ik al zei; zonder dat er voor de hele EU geldende afspraken over waterkwaliteit worden gemaakt krijgen wij onze rivieren niet schoon. Neemt niet weg dat je inderdaad kritisch moet blijven wat de noodzaak is van de macht van lidstaten aan de EU overgeven op bepaalde gebieden.
Ik denk dat je milieuafspraken ook prima kan maken zonder iets als het EP.
quote:
Op 6 april 2009 13:49 schreef Gemene Lepel het volgende:
Als het EP goed zou werken was het niet Brussel, maar de vertegenwoordiging van de Europese bevolking die dat zou beslissen.


Dan nog. De Europese landen liggen op heel veel terreinen mijlen ver van elkaar. Kijk maar naar kwesties als Afghanistan, Irak, Georgie, raketschild e.d. Als het EP het te zeggen krijgt over een Europees buitenlandbeleid, een Europese krijgsmacht, Justitie e.d. krijg je heel erg een dictatuur van de meerderheid. Kleinere landen met een afwijkende mening hebben zich dan te schikken naar de grotere en ik denk dat, dat op zulke terreinen onwenselijk is. Dat landen gewoon hun soevereiniteit hebben te behouden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-04-2009 13:24 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 april 2009 12:48 schreef kwelgeest het volgende:
Ik denk dat je milieuafspraken ook prima kan maken zonder iets als het EP..



ik denk van niet. Immers, wat in Frankrijk/Duitsland gebeurt kunnen wij op ons bord krijgen. Ik zeg absoluut niet dat het EP perfect is (verre van dat) maar dat Europese afspraken toch beter zijn dan nationale.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-04-2009 13:25 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 april 2009 12:48 schreef kwelgeest het volgende:
Kleinere landen met een afwijkende mening hebben zich dan te schikken naar de grotere ....



dat is de reden waarom ik geen fan ben om Turkije toe te laten. dan komt er weer zo een groot land bij


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-04-2009 13:26 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 april 2009 13:24 schreef attila_de_hun het volgende:
ik denk van niet. Immers, wat in Frankrijk/Duitsland gebeurt kunnen wij op ons bord krijgen. Ik zeg absoluut niet dat het EP perfect is (verre van dat) maar dat Europese afspraken toch beter zijn dan nationale.
Een afspraak tussen Nederland en Duitsland is een internationale.
Als het EP beslist dat Duitsland in de Rijn mag du,pen wat ze willen hebben we dat te slikken. Ik zie de meerwaarde van het EP niet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-04-2009 13:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 april 2009 13:25 schreef attila_de_hun het volgende:
dat is de reden waarom ik geen fan ben om Turkije toe te laten. dan komt er weer zo een groot land bij
Dat is nog niets een het grootste probleem met Turkije erbij. Het probleem is dat het een groot land is met een andere cultuur en compleet andere opvattingen over zo ongeveer alles dan wij.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-04-2009 13:42 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 april 2009 13:27 schreef kwelgeest het volgende:
Dat is nog niets een het grootste probleem met Turkije erbij. Het probleem is dat het een groot land is met een andere cultuur en compleet andere opvattingen over zo ongeveer alles dan wij.
Dat is alleen een probleem wanneer je jezelf superieur waant ten opzichte van anderen. Verschillen zijn er tussen alle landen. Juist een goede EU kan de samenwerking bevorderen. Ik denk dat dat van veel landen, Nederland inclusief, juist het grote probleem is: men acht zichzelf groter en belangrijker dan de ander. Persoonlijk zou ik het een kwalijkere zaak vinden als er sprake van zou zijn dat Israel zou toetreden. Ten eerste vanwege de ligging maar belangrijker vanwege het voortdurend blijven schenden van de internationale verdragen maar zo ieder zijn eigen meug.

En ja, er is veel geldverspilling daar (verhuizing Brussel-Straatsburg, etc..) maar door de bank genomen slaat wat mij betreft de balans nog steeds ruim positief uit.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-04-2009 13:53 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 april 2009 13:42 schreef Judge M. het volgende:
Dat is alleen een probleem wanneer je jezelf superieur waant ten opzichte van anderen. Verschillen zijn er tussen alle landen. Juist een goede EU kan de samenwerking bevorderen. Ik denk dat dat van veel landen, Nederland inclusief, juist het grote probleem is: men acht zichzelf groter en belangrijker dan de ander. Persoonlijk zou ik het een kwalijkere zaak vinden als er sprake van zou zijn dat Israel zou toetreden. Ten eerste vanwege de ligging maar belangrijker vanwege het voortdurend blijven schenden van de internationale verdragen maar zo ieder zijn eigen meug.

En ja, er is veel geldverspilling daar (verhuizing Brussel-Straatsburg, etc..) maar door de bank genomen slaat wat mij betreft de balans nog steeds ruim positief uit.
Je hebt gelijk. Het is geheel wenselijk dat een land dat het individu onderdrukt, waar persvrijheid en vrijheid van meningsuiting niet bestaan, en wwar voor homo's geen ruimte is toetreedt tot onze vrije, open gemeenschap en mee gaat bepalen welke wetten er bij ons gelden. Helemaal niets mis mee, helemaal toppie, koeltoerverrijking!
Want vrijheid van het individu is niet superieur aan theocratie, hoe kom ik er toch bij.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 07-04-2009 13:55 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ja, want Italië heeft een vrije en goed functioneerde pers. In het oosten van Europa worden homo's natuurlijk prima behandeld, o, en in Griekenland bestaan geen etnische minderheden dus die worden ook niet ondedrukt natuurlijk. Volgens mij past Turkije prima in de EU . (die laatste opmerking is overigens ook sarcastisch )

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 07-04-2009 13:56]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-04-2009 14:08 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 7 april 2009 13:55 schreef Gemene Lepel het volgende:
Italië


Bovendien is het extremistische hart van de Rooms-Katholieke kerk ook nog eens in dat land gevestigd.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-04-2009 14:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

.. en die Berlusconi is niet compleet kosjer als je het mij vraagt. Ik twijfel tussen maffia of dictator.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-04-2009 15:27 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 april 2009 13:53 schreef kwelgeest het volgende:
Je hebt gelijk.
Dank u

quote:
Het is geheel wenselijk dat een land dat het individu onderdrukt, waar persvrijheid en vrijheid van meningsuiting niet bestaan, en wwar voor homo's geen ruimte is toetreedt tot onze vrije, open gemeenschap en mee gaat bepalen welke wetten er bij ons gelden. Helemaal niets mis mee, helemaal toppie, koeltoerverrijking!
Want vrijheid van het individu is niet superieur aan theocratie, hoe kom ik er toch bij.
Jouw woorden, niet de mijne. Ben jij trouwens uberhaupt weleens in Turkije geweest vraag ik me af.



Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 07-04-2009 15:42 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 7 april 2009 15:27 schreef Judge M. het volgende:
Dank u

Jouw woorden, niet de mijne. Ben jij trouwens uberhaupt weleens in Turkije geweest vraag ik me af.


Het is al jaren een publiek geheim dat het meest achtergebleven deel van de Turken en Marokkanen voor driekwart in (West)-Europa zit. Door jaren van mislukt beleid zitten we met een groot integratievraagstuk...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-04-2009 15:50 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 april 2009 15:42 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Het is al jaren een publiek geheim dat het meest achtergebleven deel van de Turken en Marokkanen voor driekwart in (West)-Europa zit. Door jaren van mislukt beleid zitten we met een groot integratievraagstuk...
En door Europese samenwerking zou remigratie natuurlijk nog veel verder buiten schot komen. Logisch

"Nee, dan komen er nog meer hier heen!!"

Of course



Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 07-04-2009 15:56 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 7 april 2009 15:50 schreef Judge M. het volgende:
En door Europese samenwerking zou remigratie natuurlijk nog veel verder buiten schot komen. Logisch

"Nee, dan komen er nog meer hier heen!!"

Of course


Ik denk wel dat er op Europees niveau beleid kunnen voeren over de aantallen werknemers die naar Europa kunnen komen. Ik verwacht niet dat Europa overspoeld gaat worden door een nieuwe generatie Turkse gastarbeiders. Wel zou het kwalijk zijn wanneer Turkijke tot de EU gaat toetreden, dat de machtsverhoudingen geheel anders gaan liggen en dat er plotseling een pro-Islamatische koers gevaren gaat worden.

En ja, ik vind westerse principes, zoals gelijke rechten voor man en vrouw, godsdienstvrijheid en vrijheid van meningsuiting superieur aan een stel achterhaalde religieuze dogma's die in 600 na Chr verzameld zijn door een zekere Mohammed...

[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 07-04-2009 15:56]


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-04-2009 15:59 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 april 2009 15:56 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Wel zou het kwalijk zijn wanneer Turkijke tot de EU gaat toetreden, dat de machtsverhoudingen geheel anders gaan liggen en dat er plotseling een pro-Islamatische koers gevaren gaat worden.
Denk je dat serieus of weet je echt niet dat Turkije slechts 1 stem van de (uit mijn hoofd) 48 heeft?



Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 07-04-2009 16:27 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 7 april 2009 15:59 schreef Judge M. het volgende:
Denk je dat serieus of weet je echt niet dat Turkije slechts 1 stem van de (uit mijn hoofd) 48 heeft?


Je vergeet dat het toetreden van Turkije een stimulans kan zijn voor Islamitische minderheden binnen Europa door een hoop bombarie te gaan schoppen de publieke opinie gaan beïnvloeden en daarmee de politieke agenda gaan domineren. Dat zou een zeer kwalijke zaak zijn. Dat laatste is al langere tijd in Groot-Brittannië aan de gang...


[Dit bericht is gewijzigd door Taets van Avezaete op 07-04-2009 16:28]


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-04-2009 17:20 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 april 2009 16:27 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Je vergeet dat het toetreden van Turkije een stimulans kan zijn voor Islamitische minderheden binnen Europa door een hoop bombarie te gaan schoppen de publieke opinie gaan beïnvloeden en daarmee de politieke agenda gaan domineren. Dat zou een zeer kwalijke zaak zijn. Dat laatste is al langere tijd in Groot-Brittannië aan de gang...


Je zou, in ruil voor toetreding, ook wat democratisering en scheiding van kerk en staat kunnen eisen in Turkije. Men zou dit ook in Italië en in Nederland kunnen vragen, want momenteel vind ik ook dat er veel betuttelende beslissingen op bijbelsche grondslag hier genomen worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-04-2009 17:23 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 april 2009 17:20 schreef bastianus het volgende:
Je zou, in ruil voor toetreding, ook wat democratisering en scheiding van kerk en staat kunnen eisen in Turkije. Men zou dit ook in Italië en in Nederland kunnen vragen, want momenteel vind ik ook dat er veel betuttelende beslissingen op bijbelsche grondslag hier genomen worden.
Dat zou kunnen maar dat soort oplossingen scoort niet bij de PVV-achterban



Taets van Avezaete
Bourgondische Bockworst
Usericon van Taets van Avezaete
Posted 07-04-2009 17:27 by Taets van Avezaete Profiel van Taets van Avezaete

quote:
Op 7 april 2009 17:23 schreef Judge M. het volgende:
Dat zou kunnen maar dat soort oplossingen scoort niet bij de PVV-achterban


Klopt, maar als de PVV-achterban de maatstaf moet zijn voor alle beslissingen, kunnen we net zo goed gaan stoppen met politiek bedrijven...


Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-04-2009 17:30 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 april 2009 17:27 schreef Taets van Avezaete het volgende:
Klopt, maar als de PVV-achterban de maatstaf moet zijn voor alle beslissingen, kunnen we net zo goed gaan stoppen met politiek bedrijven...
Ik denk dat Kwelgeert dat niet me je eens is



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-04-2009 17:42 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 april 2009 17:30 schreef Judge M. het volgende:
Ik denk dat Kwelgeert dat niet me je eens is
Zodra er geen vijand meer is en de kans op oorlog verdwijnt houdt politiek op.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-04-2009 17:45 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 7 april 2009 17:20 schreef bastianus het volgende:
Je zou, in ruil voor toetreding, ook wat democratisering en scheiding van kerk en staat kunnen eisen in Turkije. Men zou dit ook in Italië en in Nederland kunnen vragen, want momenteel vind ik ook dat er veel betuttelende beslissingen op bijbelsche grondslag hier genomen worden.
Gelukkig kent op papier Turkije niet nu al zo iets als democratie en scheiding van kerk en staat. Sterker nog, scheiding van kerk en staat is in Turkije grondwettelijk geregeld; Dat kan ik van NL niet zeggen. Het werkt in praktijk alleen niet in Turkije. De enige reden dat Tyrkije geen Iran2 is, is omdat het leger een paar keer ingegrepen heeft. En dat leger moet aan macht inbinden van de EU wil Turkije toe mogen treden. Hoezo de kat op het spek binden.
Ik vind het best als Turkije een status aparte krijgt ivm militaire en economische samenwerking, maar Turkije mag nooit lid worden van de EU (en moet het liefst ook de NAVO uit).

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 07-04-2009 17:45]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-04-2009 21:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 april 2009 17:45 schreef kwelgeest het volgende:
Gelukkig kent op papier Turkije niet nu al zo iets als democratie en scheiding van kerk en staat. Sterker nog, scheiding van kerk en staat is in Turkije grondwettelijk geregeld; Dat kan ik van NL niet zeggen. Het werkt in praktijk alleen niet in Turkije. De enige reden dat Tyrkije geen Iran2 is, is omdat het leger een paar keer ingegrepen heeft. En dat leger moet aan macht inbinden van de EU wil Turkije toe mogen treden. Hoezo de kat op het spek binden.
Ik vind het best als Turkije een status aparte krijgt ivm militaire en economische samenwerking, maar Turkije mag nooit lid worden van de EU (en moet het liefst ook de NAVO uit).

Ja die Erdogan is denk ik een wolf in schaapskleren. Hij heeft twee gezichten, als hij geld kan verdienen (b.v. met de toeristenindustrie) is hij Europees, maar hij zit b.v. ook achter het afschaffen van het hoofddoekjesverbod, is een erg vrome moslim en heeft nogal wat foute vrienden.
Een Turkse vriend van me was jaren terug al bang van hem, zei dat hij Turkije weer zoveel jaar terug in de tijd zou brengen en voor intolerantie en een instabiele situatie zou zorgen. Een beetje zoals ons gristenkabinet dat hier ook doet, op sneaky wijze (b.v. met een normen-en waardenverhaal) worden ons zaken vanuit een achterhaald geloof opgedrongen.
Ik denk echter dat er genoeg westers ingestelde en verstandige mensen in Turkije rondlopen om uiteindelijk in te zien dat een Europese economie en wetgeving meer voorspoed brengen dan een islamitische sprong terug in de tijd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen