|
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Nee, joh. Juist overal 130 invoeren. Da's ook nog gunstiger voor de staatskas omdat je meer brandstof slurpt. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Bij 130 km/u gaan er minder auto's per uur over een kilometer snelweg dan bij 90 km/u. Ofwel: nee. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Sorry, ik was de sarcasme-tags vergeten. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:'s Nachts. Geen vertragingen en shit. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Je begrijpt het echt niet he? Over wegen kun je op meer plekken komen en het treintransport is alleen rendabel bij een groot aantal goederen. Vrachtwagens kunnen veel kleinere hoeveelheden aan. Man man, dit is allemaal 3 VWO aardrijkskunde. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Het is maar net hoe rendabel die dagelijkse (!) ellende aan gekantelde en door de berm geschoten vrachtauto's te noemen is. In theorie klinkt het leuk, maar in de praktijk... En kan dat vrachtverkeer zo moeilijk naar laad/lospunten van de NS komen? Zo zwart/wit als jij het stelt zou elke Appie Heijn idd een eigen station moeten hebben. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Maar een dergelijk systeem bestaat allang: goederen die worden vervoerd met vrachtwagens komen uit grote distributiecentra die veel via scheepvaart of treinverkeer binnenkrijgen; bijvoorbeeld Rotterdam. Logistiek is een gehele aparte bedrijfstak waar alles draait om het drukken van kosten. Als jij denkt dat je huidige transportsystemen en kosten en baten analyses rendabeler kan maken met de simpele opmerking dat meer via treinen moet, stuur het op naar een groot bedrijf zoals de AH. De logiestikafdeling zal denken dat het om een verlate 1 april grap gaat. Ik heb even een begrijpelijke uitleg voor je opgezocht overigens: http://www.scholieren.com/werkstukken/14024 [Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 04-04-2012 15:02] Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Ja, ach, zo af en toe een snelweg volledig dichtzetten kost het bedrijf in kwestie weinig tot geen drol, dus voor de veroorzaker van de overlast zelf liggen de kosten lager. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Vind het zelf moeilijk inschatten wat de 'maatschappelijke' kosten en baten in deze zijn, maar ik denk toch dat al met al het goederentransport over de weg netto iets oplevert. Of in ieder geval, dat het vervangen van al het goederentransport over de weg door goederentransport over het spoor niet rendabeler is. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Gewoon een systeem in de auto dat afhankelijk van de snelheid een minimale afstand aanhoudt. Zo moeilijk kan het niet zijn. Er zijn ook auto's met actieve cruise control die dit eigenlijk al doen. Als ze zo'n systeem dan ook nog zo maken dat een auto die van rijbaan wil wisselen met een snelheid die verre van overeenkomt met die van de snelheid op de rijbaan waar ie naar toe wil niet naar die rijbaan te sturen is is het helemaal prima. |
|
Technisch gezien is het sowieso al mogelijk om iedereen op de snelweg lekker niks te laten doen. Blijven echter (minstens) twee punten staan: of mensen de controle wel uit handen wíllen geven en of het allemaal wel betaald kan worden Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Heb een heel stuk met zo'n actiefe cruise control gereden. Heerlijk, als een auto voor je een andere baan pakte trok hij gewoon keihard op omdat je weer harder kon. Echter had ik 1 bocht waarbij ik toch zelf echt moest ingrijpen omdat de auto mn voorligger niet herkende. Een mens overtreffen in het waarnemend vermogen is echt niet zo gemakkelijk. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Veel nieuwere wagens bij ons op het werk hebben dat systeem dat je niet te dicht op je voorganger kunt gaan zitten ook. Meestal wordt dat netjes uitgeschakeld vanwege al die personenauto's die nog even tussen de vrachtwagens duiken waardoor de vrachtwagen weer eens vanzelf op de rem trapt. En dan maar weer flink wat diesel verslinden om weer met al die tonnen op snelheid te komen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Gevalletje wie is er schuldig als.....? Ik reed gisternacht over de snelweg met normale snelheid. Toen ging er iemand invoegen zonder richting aan te geven, en met een snelheid van ik denk 50 km per uur. Ik ging vol op de rem en al slippend heb ik hem/haar heel licht geraakt zodat er verder niets aan de hand is. Dit had ook anders af kunnen lopen maar wie is er dan schuldig? |
|
Diegene die probeerde in te voegen volgens mij... "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Sluit ik me bij aan. Dat is degene die van rijbaan wisselt en goed in dient te schatten of dat op dat moment mogelijk is. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
+ hij/zij gaf geen richting aan en reed maar 50 km/u op de snelweg. Levensgevaarlijk. |
|
quote: |
|
als je er achter op klapt ben je altijd de lul of kut. I am mine own redeemer...! |
|
maw niet meer in de spiegels kijken en het stuur om want men klapt toch achterop en dan zijn zij de lul? op die fiets? |
|
Prutsers quote: Boeiender |
|
Hehe in 81% is het dus wel de schuld van de politie? Maar ik denk wel dat trainingsuren bij politieagenten op veel gebieden tekort schieten. Als je er niet investeerd wordt het alleen maar erger want een zwakke politiemacht zorgt gelijk voor meer problemen waardoor de druk weer hoger is. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Psies, dat had ik ook berekent.... quote: O, dat zal zeker, maar als je ze zonder aanleiding veel te hard ziet scheuren verbaast mij het bericht niet echt. Boeiender |
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |