IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Auteur:
Topic : Het grote boze verkeerstopic Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-03-2020 18:24 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


WMP
Usericon van WMP
Posted 02-03-2020 20:33 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Toen die onzinnige maatregel van harder rijden werd ingevoerd, kostte het 45 miljoen, maar gek genoeg hoorde je de mensen die nu over de kosten vallen, daar een stuk minder over.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-03-2020 20:47 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Misschien heb je een selectief gehoor.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-03-2020 20:54 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 2 maart 2020 20:33 schreef WMP het volgende:
Toen die onzinnige maatregel van harder rijden werd ingevoerd, kostte het 45 miljoen, maar gek genoeg hoorde je de mensen die nu over de kosten vallen, daar een stuk minder over.


Toen hoorde je daar waarschijnlijk andere mensen over zaniken. Zo gaat dat, op het internet.

Laat onverlet dat het wonderlijk is dat zo'n project zomaar meer dan 100% duurder kan uitpakken dan geraamd - helemaal als je redelijk recent een sterk soortgelijke operatie hebt uitgevoerd die 45 miljoen kostte en niet de nu initieel geraamde 7.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-03-2020 21:01 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Als je het zo stelt valt 19 miljoen ook nog mee.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-05-2021 16:25 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ok, voor truttenschudders en wannabee the A-team busjes geldt de maximum snelheid van 100km/h niet. Check.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 05-05-2021 17:07 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Ik zou gewoon de plies bellen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-05-2021 17:13 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ik houd je niet tegen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 05-05-2021 17:14 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Maar je schopt dus een topic omdat iemand te hard reed?


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-05-2021 17:30 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Nee, ik keek uit naar jouw reactie.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 06-05-2021 7:42 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Nu ben ik toch wel zeer benieuwd wat voor type wagens 'truttenschudders' zijn.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 06-05-2021 14:41 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

picanto, lupo, up, cuore, dat soort.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-05-2021 23:49 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 6 mei 2021 14:41 schreef Natural Disaster het volgende:
picanto



Ja, bedankt.

Nu heb ik weer honger en moet de frituurpan aan.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-05-2021 6:35 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Toch nog een flinke frituurpan dan.


Je jaccuzi verhit tot 200°C?



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 07-05-2021 6:54]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-07-2021 10:22 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

https://nos.nl/artikel/2389917-collega-doodgereden-motoragent-leiding-verbood-ingrijpen

Het zal wel aan mij liggen maar waarom nemen ze niet gewoon het rijbewijs van die knakker in?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 19-07-2021 12:09 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

Even geduld, het onderzoek loopt nog.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 19-07-2021 15:23 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

'Controleer hem maar niet..... is te gevaarlijk.....'

Ech?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 08-04-2022 12:09 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

Lesauto wil de rotonde verlaten maar stopt om mij als voetganger over te laten steken (kan wachten in het midden). Hij heeft geen haaientanden, er staan geen zebrastrepen op de weg, en geen borden die aangeven dat voetgangers voorgang hebben. Als voetganger steek ik de weg over tussen 2 niet doorgetrokken lijnen.

Argument rijschoolhouder: wij zijn afbuigend verkeer dus jij hebt voorrang.

Ik heb het idee dat een auto/fiets altijd voorrang heeft bij het verlaten van de rotonde om de doorstroom op gang te houden.

Iemand enig idee hoe het echt zit?


We zijn klaar


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 08-04-2022 12:15 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Je bent je permban/radiostilte weer helemaal aan t inhalen he?


When your people matter, menstrual health matters


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 08-04-2022 12:26 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

Wat bedoel je daar precies mee?

Het bovenstaande gebeurde gisteren.


We zijn klaar


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-04-2022 13:54 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Je hebt zoiets al eens gepost.

Edit: maar terugvinden lukt ook niet, dus het blijft een loze bewering van mijn kant.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 08-04-2022 13:56]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 08-04-2022 14:05 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

Dat was een andere verkeerssituatie. Wel letterlijk 25 meter van elkaar.

De vorige was ook iets met afslaan en oversteken, maar niet bij een rotonde. Ik zal het vraagbaak topic eens checken.

Stond in het godvertopic:

quote:
Op 3 november 2021 10:12 schreef Slegthyd het volgende:
Die rij instructeurs zijn ook niet meer wat ze ooit geweest zijn.

Ik stop ergens om een auto voor te laten (doe ik al jaren, alle auto's rijden daar altijd door, alle voetgangers laten de auto's daar altijd voor).

Maar de auto stopte toch. Dus maak ik een een wuivend gebaar zovan "rij maar door, jij hebt voorrang". Maar de instructrice dacht daar toch echt anders over. Ik probeerde haar nog te overtuigen van haar ongelijk door te zeggen dat alle auto's daar altijd doorrijden en niet wachten op voetgangers. Dus ook andere rijschoolwagens en de politie bijvoorbeeld.

De instructrice lacht een beetje, en zegt "jongeman, ik heb een rijschool, ik weet het automatisch beter!". Dus leg ik haar uit hoe slagers hun eigen vlees keuren. Tevens wijs ik haar erop dat de rijschool op naam staat van een man, en zij dus slechts een personeelslid is.

Enfin, uiteindelijk krijg ik door dat ik niet kan doordringen tot mevrouw. Ik loop verder, de auto rijdt verder (voor mij langs, want zij hebben voorrang natuurlijk...) maar de instructrice moet wel nog even roepen "ik hoop dat je dadelijk overreden wordt door een auto".


Toch wel schrijnend eigenlijk. De instructrice is het een leerling simpelweg verkeerd aan het leren hoe die zich moet gedragen in het verkeer.
Worden die rijscholen nog een beetje in de gaten gehouden door een overkoepelend iets? Want zo kan elke half kalende idioot een rijschool beginnen...


Wilde je verder nog een punt maken nu je weet dat het 2 verschillende situaties betreft?

[Dit bericht is gewijzigd door Herfsthoofd666 op 08-04-2022 14:12]


We zijn klaar


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-04-2022 14:20 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 8 april 2022 12:09 schreef Herfsthoofd666 het volgende:
Iemand enig idee hoe het echt zit?


De voetganger is in dit geval rechtdoorgaand verkeer en heeft voorrang.

Als je een rotonde wilt verlaten moet je altijd voorrang verlenen, zo simpel is het.


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 08-04-2022 14:35 by Herfsthoofd666 Wijzig reactieProfiel van Herfsthoofd666Quote dit bericht

quote:
Op 8 april 2022 14:20 schreef Snaack het volgende:
De voetganger is in dit geval rechtdoorgaand verkeer en heeft voorrang.

Als je een rotonde wilt verlaten moet je altijd voorrang verlenen, zo simpel is het.
Damn, dan doet 90% het wel gewoon fout.

De rode fietsstrook zie ik nog wel als onderdeel van de rotonde, maar het gedeelte waar ik moet oversteken eigenlijk niet...

Maargoed, bedankt voor de verduidelijking.


We zijn klaar


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-04-2022 15:33 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Sja. Dat klopt. En als je er iets van zegt krijg je nog ruzie ook.

Ik reed gisteravond achter een zwabberende Audi op de snelweg. Kon veilig inhalen, ging er even naast rijden, vrouw van eind 50 die zat te Facebooken. Dus ik toeter nog, zo van "hallo u zit niet thuis op de bank maar u bent aan het verkeer aan het deelnemen" en ik kreeg een middelvinger. Echt bizar weer. Dit lijkt echt van dag tot dag erger te worden. Wat ben ik blij dat ik meestal buiten de spits rijd.

En, pas stond hier een auto stil in de straat, de boel te blokkeren. Zaten gewoon lachgas te inhaleren, 2 jongens van nog geen 20. Ik rende naar buiten toe om dat figuur uit de auto van zijn moeder te trekken maar miste ze net. Dat is toch ook een plaag, wederom, echt bizar.

En dan over de vele opgeschoten bontkraagjes die denken dat ze altijd voorrang hebben maar niet te spreken. En dan maakt het niet uit of je in de auto zit of als voetganger een zebrapad over probeert te steken.

Het leven in een grote stad, het werkt niet meer voor mij.


Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen