IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Auteur:
Topic : Het grote boze verkeerstopic Vorige pagina | Volgende pagina
ex-filosofem
Usericon van ex-filosofem
Posted 25-11-2019 15:02 by ex-filosofem Wijzig reactieProfiel van ex-filosofemQuote dit bericht

Waarom zou dat niet veilig zijn? Waarom praat je nu gewoon de elektrische auto lobby na?


Music for pleasure It's not music no more Music to dance to Music to move This is music to march to


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 25-11-2019 15:16 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Waterstof is elektrisch rijden toch?


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-11-2019 15:22 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 november 2019 15:16 schreef powertieke het volgende:
Waterstof is elektrisch rijden toch?
Ja maar je tankt waterstof en geen stroom.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-11-2019 15:22 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 25 november 2019 15:02 schreef ex-filosofem het volgende:
Waarom zou dat niet veilig zijn? Waarom praat je nu gewoon de elektrische auto lobby na?
Zou best kunnen dat t inmiddels wel veilig is. Ik praat verder volgens mij niet echt een lobby na. Of alle media zijn door deze lobby geinfiltreerd Dat zou kunnen


When your people matter, menstrual health matters


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-11-2019 15:56 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Het patent van waterstof zat toch bij een tegenstander? Of ligt er wat aap op dat broodje?

Vind het zeer goed dat Elon Musk met die nieuwe wagen probeert mensen aan te zetten om geen pick-up meer te kopen.

Hoe zit het met CNG? Goed alternatief? Slechte zaak?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-11-2019 17:48 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 25 november 2019 14:54 schreef Fusion het volgende:
Geen idee of dat niet de toekomst is. Ik denk dat jij dat ook niet weet. Kan argumenten voor en tegen verzinnen. Waterstof toch nog steeds niet mogelijk en veilig genoeg voor kleine personenwagens?


Omdat de metalen voor accu's niet genoeg voorradig zijn om iedereen electrisch te laten rijden? Las er pas nog ergens een artikel over.

Waarom hebben bijv Audi, Hyundai en Toyota dan waterstofauto's en waarom breidt die Heimat het aantal waterstoftankstations de komende paar jaar dan, ik meen, met een factor 3 uit? Bovendien willen iig die laatste 2 de komende tijd flink gaan investeren in waterstoftechniek. Treurwilg troef heeft Nederland ik meen welgeteld 3 of 4 waterstoftankstations. :')

Niet mobiel, maar recent is in Stad aan het Haringvliet recent een waterstofhuis geopened. Hier wordt overtollige zonneenergie omgezet in H2 wat wordt opgeslagen voor later gebruik (electriciteit opwekken, maar ook verbranding in de cv). Enige nadeel wat ik nog zie is een tuinhuisje met H2 gastanks in je achtertuin. Maar als dat ondergronds kan is het ook opgelost.



Voor de bronterroristen hierbij nog even een bron mbt de H2 stations in die Heimat:
https://www.fluxenergie.nl/duitsland-gaat-flink-inzetten-op-uitbreiding-waterstoftankstations/?gdpr=accept


[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 25-11-2019 19:45]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 15-12-2019 11:19 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

Ik krijg de hele tijd voorrang van auto's daar waar ik die eigenlijk niet heb. Waarschijnlijk doen ze dit omdat veel fietsers weten dat ze beschermd zijn in de verkeerswet en daar dus ook misbruik van maken.
Maar ik neem die voorrang niet, en dan krijg je nog zure gezichten ook.
Laatst gewoon een lesauto die me wilde laten oversteken daar waar helemaal geen zebrapad/VOP was. Daar is de instructeur het de leerling gewoon verkeerd aan het aanleren.

Schandelijk.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 16-12-2019 12:18 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2019 11:19 schreef Zwelglichaam het volgende:
Ik krijg de hele tijd voorrang van auto's daar waar ik die eigenlijk niet heb. Waarschijnlijk doen ze dit omdat veel fietsers weten dat ze beschermd zijn in de verkeerswet en daar dus ook misbruik van maken.
Maar ik neem die voorrang niet, en dan krijg je nog zure gezichten ook.
Laatst gewoon een lesauto die me wilde laten oversteken daar waar helemaal geen zebrapad/VOP was. Daar is de instructeur het de leerling gewoon verkeerd aan het aanleren.

Schandelijk.


Dit.
En als je dan ook nog eens achter zo'n idioot rijdt die ineens bij het naderen van een volledig vrije rotonde vol in de ankers gaat voor een fietser die geen voorrang heeft of een wandelaar (die nota bene op het fietspad loopt) en je bijna de trekhaak tussen je benen hebt.


Eikel


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 16-12-2019 13:22 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2019 12:18 schreef GinaG het volgende:
Dit.
En als je dan ook nog eens achter zo'n idioot rijdt die ineens bij het naderen van een volledig vrije rotonde vol in de ankers gaat voor een fietser die geen voorrang heeft of een wandelaar (die nota bene op het fietspad loopt) en je bijna de trekhaak tussen je benen hebt.

Oh het kan erger: auto's die op de rotonde stil gaan staan om een voetganger voor te laten.
Rotonde's waren er toch om de doorstroom te verbeteren?

Elkaar wat gunnen in het verkeer, prima. Maar niet als het er gewoon onveiliger door wortd.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 16-12-2019 14:00 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Degene op de rotonde heeft toch altijd voorrang? Dus als die voetganger op de rotonde wandelt (waar het mag uiteraard), moet je die toch voorrang geven als je er terug af wilt rijden?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 16-12-2019 14:22 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2019 14:00 schreef PandroidJack het volgende:
Degene op de rotonde heeft toch altijd voorrang? Dus als die voetganger op de rotonde wandelt (waar het mag uiteraard), moet je die toch voorrang geven als je er terug af wilt rijden?
Nee de automobilist (die op het punt staat de rotonde af te rijden) geeft voorrang aan een voetganger die de weg wil oversteken 1 meter naast de rotonde.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


GinaG
Usericon van GinaG
Posted 16-12-2019 15:00 by GinaG Wijzig reactieProfiel van GinaGQuote dit bericht

Preciezelijk, of de automibilist gaat in de ankers bij het willen oprijden van de rotonde.
Zoiets als dit:


[Dit bericht is gewijzigd door GinaG op 16-12-2019 15:01]


Eikel


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-12-2019 15:41 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2019 12:18 schreef GinaG het volgende:
en je bijna de trekhaak tussen je benen hebt.


Ach ja krijg je toch nog eens wat tussen je benen he.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 16-12-2019 15:42]


... hoe de hazen lopen ...


Zwelglichaam
Usericon van Zwelglichaam
Posted 16-12-2019 15:51 by Zwelglichaam Wijzig reactieProfiel van ZwelglichaamQuote dit bericht

Zo komen ze natuurlijk nooit naar je bosneukhut.


Op 1 april 2020 13:39 schreef Fusion het volgende: Nou ja, ik trek ook mijn vorige keutel wel een beetje terug, ik ben echt oprecht bang voor jou.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-12-2019 20:07 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2019 12:18 schreef GinaG het volgende:
Dit.
En als je dan ook nog eens achter zo'n idioot rijdt die ineens bij het naderen van een volledig vrije rotonde vol in de ankers gaat voor een fietser die geen voorrang heeft of een wandelaar (die nota bene op het fietspad loopt) en je bijna de trekhaak tussen je benen hebt.



Een moeilijk scenario. Je rijdt achter zo iemand en de trekhaak eindigt bijna tussen je benen... Je beweegt je voort op een elektrische eenwieler? Een opgevoerde Segway?



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-01-2020 18:54 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



mongol


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 14-01-2020 20:22 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

En dan gewoon doorrijden ook




F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-01-2020 20:25 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 14-01-2020 20:29 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 31-01-2020 21:34 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Als iemand voor je fietst en je wilt degene inhalen, maar je moet zo afslaan dus knijp je in de remmen, want anders word het een beetje krap om hem/haar nog in te halen en dat dan diegene ook afslaat zonder zijn of haar arm uit te steken.

Sterf.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 31-01-2020 22:14 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Gisteren en vandaag weer eens het twijfelachtige genoegen gehad om met de auto een retourtje regio Parijs te moeten doen vanuit Nederland. België is dan praktisch gezien niet te vermijden. Het is echt ongekend wat daar (kennelijk) voor 'een normaal verkeersbeeld' doorgaat. Op zich is het wel amusant om te aanschouwen, maar je zit je toch de hele tijd te verbazen dat het allemaal goed gaat. Het lijkt wel alsof Belgische automobilisten een minimum wonderlijke-capriolen-quotum opgelegd hebben gekregen. Vooral op het stuk route zo in de buurt van Kortrijk/Tourcoing zie je de meest dwaze dingen.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 31-01-2020 22:16]



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-02-2020 19:25 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 08-02-2020 21:20 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Dan mag het, natuurlijk. Jammer van de obama.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 10-02-2020 9:20 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

"Na Oslo: ook in Helsinki stierven in 2019 geen fietsers en voetgangers in het verkeer"

Dit lijkt dan toch te werken: "De Finnen zijn geen hardrijders. Elke automobilist houdt zich keurig aan de opgelegde snelheid: de verkeersboetes zijn inkomensafhankelijk, zónder maximumbedrag."

https://www.demorgen.be/nieuws/na-oslo-ook-in-helsinki-stierven-in-2019-geen-fietsers-en-voetgangers-in-het-verkeer~b091ee74/


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 10-02-2020 11:31 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2020 9:20 schreef PandroidJack het volgende:
"Na Oslo: ook in Helsinki stierven in 2019 geen fietsers en voetgangers in het verkeer"

Dit lijkt dan toch te werken: "De Finnen zijn geen hardrijders. Elke automobilist houdt zich keurig aan de opgelegde snelheid: de verkeersboetes zijn inkomensafhankelijk, zónder maximumbedrag."

https://www.demorgen.be/nieuws/na-oslo-ook-in-helsinki-stierven-in-2019-geen-fietsers-en-voetgangers-in-het-verkeer~b091ee74/


Nou, daar valt nog wel wat op af te dingen, op het statement 'Dit lijkt dan toch te werken...'.

Ten eerste: heb je wel eens door Helsinki of Oslo gereden? Het gaat te ver om die steden uitgestorven te noemen, maar het is er verre van de mierenhoop die je bijvoorbeeld hartje Amsterdam of Parijs zult aantreffen. Bovendien zijn er relatief weinig fietsers op straat. Technisch gezien is het dan al veel moeilijker om een voetganger, laat staan een fietser aan te rijden dan in, pak hem beet, Utrecht.

Ten tweede: het komt van twee kanten. In Nederland is het zo dat een voetganger en met name een fietser zich vaak onkwetsbaar waant in het verkeer en zich ook zo gedraagt. De praktijk wijst echter uit dat auto's, bussen en trams hard en zwaar zijn en dat je dat als fietser of voetganger niet gaat winnen als je er eentje weg probeert te koppen. Noren en Finnen lijken zich daar wat beter bewust van te zijn en kijken in de regel dan ook goed uit hun doppen als ze over straat wandelen. Het stressniveau in deze steden/landen is ook wat minder hoog, en dat zie je terug in het verkeersbeeld.

Ten derde: de snelheidsboetes in met name Finland kunnen inderdaad vrij draconisch uitpakken, maar die worden niet vaak in de stad uitgedeeld. Daar komt bij dat het er qua weersomstandigheden in die landen nog vrij ernstig aan toe kan gaan, wat zich terugbetaalt in bestuurders die zich er nog van bewust zijn dat er niet veel nodig is om het faliekant mis te laten gaan. Dat brengt een zekere verstandigheid in het rijgedrag met zich mee.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 10-02-2020 11:33]



Dit topic is 35 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen