|
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
||||
Auteur: |
|
|
Of fietsers die als ze achter je rijden en je richting naar rechts aangeeft om rechtsaf te slaan denken dat ze je nog rechts in kunnen en mogen halen. |
|
quote: Over het algemeen zijn fietsers sowieso mongolen in het verkeer... Boeiender |
|
En terecht. Invalideparkeerplaatsen zijn er niet zonder reden. Ik vraag me trouwens af hoe je daar per ongeluk parkeert. Dat je er op rijdt, ok. Maar tijdens het parkeren of uitstappen moet je dat bord toch niet kunnen missen lijkt me. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Ja, het boetebedrag is doorgaans verwant aan de hoeveelheid gevaar die een overtreding opleverd. Die invalide moest mogelijk 2 meter verder alleen over straat met het risico wat rebelse mocro's tegen te komen... |
|
quote: Dat wel natuurlijk. Wordt tijd dat fietsers ook een rijbewijs moeten halen. [Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 11-01-2013 18:52] |
|
Volgens mij blaat iemand hier onzin die geen ervaring met autorijden heeft.... Boeiender |
|
quote: Dat roep ik al jaren. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote:Ik zou de gemeente een brief sturen met de vraag of er een aantal overbodige invalideparkeerplaatsen kunnen worden ingeruild voor normale parkeerplaatsen in plaats van het de politieagent kwalijk nemen. |
|
quote: Bestaat er tegenwoordig het geweldige verkeersdiploma dan niet meer? |
|
quote: Sowieso kassa voor mij dan, allrisk verzekerd ... hoe de hazen lopen ... |
|
Als automobilist "iets" meer bezig zijn met autorijden, iets eerder van het gas af, iets verder vooruit kijken. Probeer het verkeer te snappen ipv als een egoïst rond te blazen. Dat scheelt al een heleboel. En ja, ook al heb je voorrang. Dat werkt (helemaal in een stad als Amsterdam) veel beter en scheelt je een hoop ergernis. Die 3 seconden die ik later ben neem ik op de koop toe. Ik rij op van alles, van fiets tot vrachtwagen. Ik blijf erbij dat geduld hebben een heleboel ergernis scheelt [/EO]. En dames: :'), tering... Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
|
Hoe vaak ik wel niet bijna aangereden ben op m'n fiets.... tussen 16 en 17.30 bij bedrijven in de buurt fietsen is zelfmoord. |
|
quote:Zegt de autorijder... :') quote:Volgens mij blaat iemand hier onzin die geen ervaring met fietsen heeft.... :') Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: Ik heb hier een invalidenkaart, die kan iedereen gebruiken, want hij staat niet op naam of kenteken. Altijd handig voor als ik met cliënten op stap ben. Kopen?? quote: Dat is hoogst irritant ja, het valt me op hoe weinig mensen de verkeersregels kennen. Een opfriscursus zou na een paar jaar, nadat je je rijbewijs hebt gehaald, verplicht moeten worden! 5 Euro's? Op je muil!! |
|
Ik weet niet of het (enkel) een gebrek aan kennis is. In Grey z'n voorbeeld is het natuurlijk ook wel: Ik zit in een grote stevige auto en die voetganger zijn knieen zijn daar toch niet tegen opgewassen, net zo min als het voorwiel van die fiets. Of ik heb slecht/geen zicht met het uitrijden dus als ik niet een keertje de voorrang pak kom ik daar nooit weg. |
|
quote:"Harder"... Ik zit wel eens boven de maximumsnelheid ja. En pas daar mijn tussenafstanden bij aan. Dat heeft ook weinig te maken met zaken waarbij je de marges van het kunnen van de auto probeert te overschrijden. Dat is geheel iets anders dan mensen die continue hun eigen reactiesnelheid verkeerd incalculeren. Met 145 door de polder met een lege weg voor je... Pfoe. Of met 130 op dezelfde weg de persoon voor je opduwen, dat is nogal iets anders. En je ziet mij op lege stukken in een 30 zone ook wel eens 40 gaan. Staat wel tegenover dat ik bij bepaalde gelijkwaardige kruisingen op een 50 weg echt no way boven de 40 uitkom. Snelheid is sowieso arbitrair. Het heeft te maken met ruimte om de auto heen en het kunnen voorspellen van ellende die zich kan afspelen op een situatie waar je op afrijdt; daar pas je je snelheid op aan. Andere regels zijn ook een stuk minder arbitrair, zoals de motorrijder in het filmpje laat zien met zijn dubbele doorgetrokken streep. En om even terug te komen op mijn verhaal @ keuzes en consequenties; in Engeland is er zelfs een spreekwoord van. Mess with the bull, you get the horns. Hetgeen ook niet direct inhoudt dat je elke keer dat je een stier voor z'n ballen schopt je met een geperforeerde long 20 meter verderop in het weiland belandt. Maar je vergroot de kans en als het je overkomt is het je eigen schuld. quote: Nimmerweer zal ik gaan rolschaatsen, skaten en skateboarden op de weg. Speciaal voor jou. Oh en Count Steel is gewoon een beetje aan het zieken met zijn extra tussenstap in mijn verhaal. Om nog even op jou terug te komen; het is de schuld van de oerknal. Alles. Oftewel nee vriend, directe keuze, directe consequentie. Je kan anders net zo goed van je keukentrapje aftyften. Met je stolseltje... What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
In Grey z'n voorbeeld is het natuurlijk ook wel: Ik zit in een grote stevige auto en die voetganger zijn knieen zijn daar toch niet tegen opgewassen, net zo min als het voorwiel van die fiets. Een deuk in jouw auto is duurder dan een krasje op mijn knie ..... Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
Tjah, voertuig als wapen gebruiken... ook vandaag nog van de weg af halen. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: Right |
|
quote: Als ze dat zouden doen warn al die wegverbredingen niet nodig. En zouden oa Volvo en Audi volgende week failliet zijn. |
|
Ja jij en Grey samen in een boom. KISSING he, niet HANGING. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: Uitproberen dan?............... Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
Even wat olie op het vuur gooien. Wat denkt men hier van? http://www.autoweek.nl/nieuws/23337/bestelautos-begrensd-op-120-kmh Ik zeg doen! Sowieso alle auto's begrenzen op 120 (of maak er dan beter 130 van), scheelt een hoop gezeik. Nadeel is dat de overheid dan weer elders moet gaan zitten bezuinigen en die rekening vast wel weer verdeeld gaat worden over niet-hardrijders. Je moeder. |
|
@LV Want? @Karni +1 En dan meteen de functie inbouwen dat ze zonder richting aan te geven niet van rijbaan kunnen wisselen. @nark Waarom zouden wij dat uit moeten proberen? Zonde van mijn auto. Bovendien krijgen voetgangers van mij gewoon voorrang waar ze voorrang hebben. Verder weet ik zeker dat jou met de ambulance naar het ziekenhuis rijden en een scan maken al minstens evenveel kost als een bumper. En als jij als gevolg ook nog eens invalide raakt kan men voor dat geld een of meer leuke auto's aanschaffen. [Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 11-05-2013 12:03] |
Dit topic is 36 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |