|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Heerlijk is dat he Against God and Government |
|
quote: Goeie shit inderdaad. |
|
quote: Je mag je fornuis wel eens schoonmaken Het is de lichtinval ;') |
|
Gamba's |
|
quote: Idd, daar word ik niet vrolijk van. |
|
LOL! twas overheerlijk eentje aande visjes gegeven ook! fornuis wordt gekuisd! signature |
|
van de week zelf falafel gemaakt Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Ha, recept! Bij mij wordt het over het algemeen falafel-soep * herinnert zich nog een dikke drijvende falafel brij in de frituur* Hatsjikidee! |
|
Dat prutje hierboven met gamba's ziet er zeer lekker uit |
|
recept: - Frituur of stevige wok (met zonnebloem olie) - Keukenmachine - Kikkererwten - Bloem - Kruiden als bijv. zout peper, komijnzaad, kerrie - Paar knoflook tenen - Ui of paar bosuitjes - Pita, turks of gewoon lekker brood - Sla - Tomaat - Komkommer Bereiding; Kook de kikkererwten in zon 3 kwartier zacht, zodat deze met de keukenmachine makkelijk verwerkt kunnen worden. Tijdens het koken kun je de sla, tomaten en komkommer klaar maken voor het broodje. Snij partjes van tomaten en komkommer. Na het koken doe je de kikkererwten, ui, knoflook en de kruiden te samen in de keukenschredder, voor een fijne falafel zet je de keukenmachine natuurlijk wat langer aan. Nu komt het, van het mengsel moeten balletjes gemaakt worden, maximaal 2cm dik. Gebruik een plank met daarop wat bloem en begin te kneden, rollen, en drukken; Als het mengels iets te droog is kun je er wat water over besprenkelen maar Niet te veel. Het is echt een kwestie van goed en stevig kneden voor mooie falafel bolletjes. Verwarm de frituur naar 180 graden of vul een stevige wok met 1 of meer liter zonnebloem olie, Niet op te hoog vuur! Laat de balletjes langzaam in de olie zakken en frituur ze kort! Te lang worden ze keihard en te kort is het niet lekker, dus het is even testen met 1 of 2 bolletjes. ---------------------------------------------------------------- Je kan ook gewoon bij de appie een doosje falafel mix (poeder, alleen water toevoegen, balletjes draaien en klaar)halen :D Die zijn ook erg lekker! Ik heb het gewoon in een wok gedaan want wij hebben geen frituur. Dat ging prima. Gewoon balletjes draaien en dan met een schuimspatel de balletjes er op een gegeven moment weer uithalen. Als de olie goed heet is is de falafel binen een paar seconden klaar. (niet zoals valorian doen die de balletjes met schuimspatel en al in de pan laat zitten zodat de balletjes vastgroeien aan de schuimspatel en dan heel verbaasd zijn dat het lekkerste van de balletjes niet meer van de spatel af komt) Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
was ook zaaaalig! scampis room citroen zijn ultiem lekker signature |
|
quote: Laat me raden, verloren geraakte producten van bij Fjord Seafood? Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote:zou kunnen, maar eerlijk gekocht in Collruyt signature |
|
quote: Mooi zo, houden zo Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Vanavond boerenkool met aardappels, spekjes en een Geldere rookworst. Het is de lichtinval ;') |
|
ik ben wat laat met eten dus ik wil even een zakje Rösti klaarmaken. Normaal kruimel ik hier gehakt doorheen maar de gehaktvoorraad in huize XXL = 0 Iemand ervaring met het toevoegen van wat Shoarmavlees? Is dat een beetje te kanen? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Zo anders verneuk je even je shoarma met die zooi! Fuck the world and fuck you |
|
sterk punt, mental. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Sorry hoor. ik kan er niet tegen als er met shoarma gesold word. Fuck the world and fuck you |
|
Het leek mij wel een leuke manier van integratie. Dat turkse vlees en die oerhollandse aardappelsnippers. Maar neem je er dan knoflooksaus bij of mayo. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Ik zou zeggen knof. Zo vreemd is de combi toch niet? Ik bedoel, patat en shoarma liggen elkaar ook prima, ook aardappelprodukt. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
Hoewel je nickname me zou doen kunnen twijfelen neig ik het in deze toch met je eens te zijn. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Gewoon proberen |
|
Hmmz, krijg ik er nou toch "Mayo" bij? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |