![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
lamsbout Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
leker.. Nu al weer honger ![]() ook lekker is een salade. Je kookt wat couscous (1 minuut klaar) en spoel het af onder de koude kraan en laat het afkoelen Je maakt een sausje van dat doorzichtige slasaus spul, gemengt met wat yoghurt slasaus, pesto, mosterd, rode peper, rode ui, gekookt ei, knoflook, peper, (heeel kleinbeetje) zout, en alle kruiden die je in huis kunt vinden (liefst vers of van die diepvries kruiden die je bij de appie kunt vinden) Je snijdt gerookte kip in reepjes en mengt dat met de saus Je pakt verschillende lekkere sla bij de appie (eikenblad, veldsla en witte kool ![]() Roert al deze ingredienten door elkaar en wel meteen opeten! ![]() Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! ![]() |
|
quote: Hehe, smaken verschillen (gelukkig) ![]() Als je een recept hebt dat jij lekker vind ben ik daar erg benieuwd naar! ![]() quote: Okay dan, tof dat te horen ![]() quote: Als je avocado rijp genoeg is is dat ook niet nodig, ik heb het alleen als noodgreep gedaan om het zurige van de niet volledig rijpe avocado te verbloemen. quote: In guacamole vind ik limoensap lekkerder, friszoet. Met citroensap wordt het al snel (te) zuur.. quote: Duh, ik heb peperdure avocado's gehaald bij de groenteboer (1,50 p/s oid) maar ze waren niet volledig rijp ![]() ![]() |
|
Je had wel gelijk met de voorbereidingstijd trouwens haha. Ik kwam tegen half zeven thuis, meteen koken, paar keer bij mezelf gedacht "tjonge, duurt toch wel lang". Veel snijwerk. Maar het was in een uurtje af dus zo langzaam ben ik ook weer niet ![]() quote: Tja die gebakken (witte) uiensmaak in een salsa bevalt me niet zo, ik hou eigenlijk helemaal niet van augurk (dit was de eerste in een jaar of acht of zo ![]() Een salsa is voor mij supersimpel: tomaat/rode ui/korianderblad/limoensap. Ik maak zoiets als fris contrast met de heftige smaken van de rest van het diner. Ik doe er dus normaliter ook geen knoflook of zo doorheen, dat zit al in de guacamole, of in de gebakken groenten, etc. Je kunt de salsa best opleuken met een pepertje, teentje knoflook etc. maar als ik dat doe dan ga ik er eigenlijk iets anders van maken dan wat ik er oorspronkelijk mee van plan was, namelijk het neerzetten van een lekker fris bijgerechtje. [Dit bericht is gewijzigd door M. op 06-11-2007 23:20] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
ohw M. ik heb trouwens vandaag iets voor je meegenomen wat je lekker vind! Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! ![]() |
|
Pistachegnoompjes? ![]() Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
quote: ![]() Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! ![]() |
|
quote: *opslaan* ook eens maken ![]() ![]() |
|
quote: Hmmm, ik heb het echt erg kort in de pan gehad, en dankzij het tomatensap heb ik de ui eerder gekookt dan gebakken.. Het scherpe was er net af.. Ik heb het trouwens wel een paar uur laten rusten, wellicht maakt dat voor de smaak iets uit.. quote: True.. Ik heb vrijdag een feest, dan zal ik jouw recept uitproberen. Ik maak het dan echter niet als bijgerecht maar als dip. Ik vermoed dat er flink gezopen gaat worden, dus ik maak hem dan wel flink pittig met rode peper. Pittig is altijd lekker bij drank ![]() ![]() ![]() |
|
quote: Dan zul je dit ook wel niets vinden, lijkt me, hehehe. Nog niet geprobeerd, maar staat in de wachtlijst! Ovenschotel met kerriezuurkool Waardering van het recept: 5 sterren Benodigdheden * 1 kilo zuurkool * 2 theelepels kerrie * 1 glas witte wijn * 3 blaadjes laurier * 1.5 kilo kruimige aardappels * 200 gram katenspek (plakjes) * 1 Unox rookworst van 375 gram * 150 ml melk * 150 gram boter in blokjes * Zout, peper en nootmuskaat * 5 eetlepels paneermeel Voorbereiding Doe de zuurkool in een ruime pan en voeg de kerrie, de wijn en de laurierblaadjes toe. Schil de aardappelen, snijd ze in stukken en doe ze in een pan met water en zout. Snijd de katenspek in stukjes. Snijd de rookworst in plakjes. Bereiding Verwarm de oven voor op 180 graden. Zet de zuurkool op een matig vuur en laat een ca half uurtje koken. Zet de aardappelen op en laat ze ca 20 minuten koken tot ze gaar zijn. Bak de katenspek in een pan ca 5 minuten. Knijp de gare aardappelen door een pureeknijper. Voeg de melk en 100 gram boter toe en roer het geheel tot een puree. Breng op smaak met zout, peper en nootmuskaat. Laat de zuurkool uitlekken en maak hier een laag van in een glazen ovenschaal. Doe daar bovenop het katenspek en de rookworst. Daar bovenop komt dan weer de puree. Bestrooi de ovenschotel met paneermeel en verdeel de overgebleven blokjes boter er over. Schuif de ovenschaal in de oven en laat er in 30 minuten een mooi bruin korstje op komen. Lekker met zilveruitjes chutney. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ ![]() |
|
Beetje erg basic qua ingrediënten, vind je niet? ![]() |
|
Meer is natuurlijk niet altijd beter. Ik zou niet weten wat je er verder in zou willen flikkeren, maar iedereen kan bij elk recept z'n eigen extra invulling maken, lijkt me. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ ![]() |
|
Vandaag hebben wij pizza besteld en daarna pizza gekocht in de supermarkt. Toch hebben wij nog reeds behoefte aan pizza. Pattie en Schaep, over en uit, JWTG. [Dit bericht is gewijzigd door Pattie op 08-11-2007 1:57] ![]() |
|
Vandaag (oftewel gisteren) turkse pizza met kebab op. Oja! “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ ![]() |
|
Duh, ik heb peperdure avocado's gehaald bij de groenteboer (1,50 p/s oid) maar ze waren niet volledig rijp ![]() Even een tip voor dit geweldige recept van heer Snaack. Als je snel over een rijpe mango wil beschikken, doe dan het volgende; stop de mango in een plastic zak samen met een banaan. Sluit de plastic zak goed af. Er zal ethyleengas (natuurlijk rijpingsgas) vrij komen uit de banaan, waardoor de mango ook sneller zal rijpen. Het hangt van het soort mango en de oorspronkelijke rijpheid af, hoe snel deze rijp zal zijn. Succes en eet ze! ![]() an evil incarnation of DEATH! ![]() |
|
Goeie tip, als ik guacamole met mango wil maken zal ik er zeker aan denken! ![]() Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
quote: Whahaha, ik moet ook gewoon geen berichten meer typen als ik nachtdienst heb ![]() Alhoewel deze methode voor iedere groente- en fruitsoort werkt. an evil incarnation of DEATH! ![]() |
|
quote: Haha OK. Ik vraag me dus af of het ook bij avocado's werkt, die hebben namelijk een veel hardere schil. Of maakt dat in dit geval niet uit (i.e. "ademt" die schil)? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
quote: Maakt niet uit M. een rijpingsgas blijft een rijpingsgas, avocado's zijn daar, net zoals mango's ( ![]() an evil incarnation of DEATH! ![]() |
|
Twee worstenbroodjes en een tosti. Balansdag massive! Jammer van het bier. ![]() ![]() |
|
Morgen wil ik een met paprika, ham en kaas gevulde varkenshaas maken, maar ik weet de juiste bereidingswijze niet. Op internet staan verscheidene bereidingswijzen van gevulde varkenshaas, alleen met deze vulling kan ik geen recepten vinden. Bij sommige vullingen wordt 3 uur in de oven (80 graden) gezegd, bij een ander 25 minuten op 200 graden, bij de andere 20 minuten stomen en bij weer een ander 15 minuten bakken/braden. Heeft iemand enig idee welke wijze bij dit recept het best past? ![]() |
|
Ik heb niet zoveel verstand van varkenshaas (hou niet van varken en maak het dus nooit) maar ik zou denk ik als max. een half uurtje op een graad of 200 doen. Misschien moet je de varkenshaas van tevoren ff op hoog vuur in boter rondom "aanbakken" (gewoon ff aan alle kanten beetje een korstje, hoeft maar 2 minuten te duren) maar zeker weten doe ik dat niet. Met lamsrack of zo doe ik dat altijd wel. Na 3 uur in de oven is je paprika werkelijk compleet naar de klote, half uurtje lijkt me prima. Als het slappe kladderatsj is en/of aangefikt weet je dat het te lang was, proef je rauwe paprika dan weet je dat het te kort was. Half uur lijkt me prima, check ook ff de verpakking van de varkenshaas voor aanwijzingen. Het is nu te laat, maar vraag het de volgende keer aan de slager! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! ![]() |
|
Vandaag,heel basic, een ovenschotel van verse spinazie en tomaten, pittig gekruid gehakt en aardappelschijfjes gemaakt. Hoe lekker kan de eenvoudige keuken soms toch zijn ![]() ![]() |
|
Vanvond: Aardappelkrieltjes, chinese roerbak groente en kip in de wok ![]() owja en chocolademouse toetje Het is de lichtinval ;') ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |