IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Werk/opleiding deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Hagal
Usericon van Hagal
Posted 15-03-2008 22:02 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2008 15:42 schreef Gangrad het volgende:
Ik ben nog bezig met mijn afsluitende master-scriptie voor Scandinavische talen, en tevens met die voor Roemeens, maar ik ben al wel vast aangenomen als Manager Vertaal Management bij de technische vertaalafdeling van een automotive-bedrijf. Gunstig dus


Leuk om te lezen dat het goed gaat


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 15-03-2008 23:58 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

als t goed is ben k begin volgend jaar Master of Arts in de aziatische archeologie weet alleen nog niet waar k terecht ga komen...
eerst een paar jaar touren als lichttech....


wait for me dragon, we'll meet in the sky


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-04-2008 10:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Sep. 2007 tot Sep. 2009 (hoop ik...): Master Water Engineering and Management (UT)

En daarnaast werk ik nu één dag in de week bij het bedrijf waar ik m'n bacheloronderzoekstage gedaan heb.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Nix
Usericon van Nix
Posted 07-04-2008 11:37 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2008 20:24 schreef ElitE het volgende:
Ben ff rustiger aan gegaan met studie biologie, en ben nu bezig bij mn vaders cactuskwekerij om daar onderzoekjes op te zetten om de teelt te verbeteren. Mooie toevoeging op mn studie, en ik vind het relaxed om me zo in het diepe te werpen.



Onderzoekjes met betrekking tot? Of weet je dat nog niet precies?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 07-04-2008 12:18 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Bemesting.


Aight?


Subtiel kamerolifantje


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 07-04-2008 12:25 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik wil best een keer in zijn cactus tuin schijten, no problemo


Against God and Government


Nix
Usericon van Nix
Posted 07-04-2008 13:00 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2008 12:18 schreef stigma het volgende:
Bemesting.


Aight?



Er zijn diverse manieren om de teelt te verbeteren, de bemesting is slechts één aspect.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 07-04-2008 13:02 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Ja maar hij ging zich richten op mestverbetering.

Tenminste, voor zover ik meekreeg.


Subtiel kamerolifantje


Nix
Usericon van Nix
Posted 07-04-2008 13:15 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Oh


Snorrie


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2008 13:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Bemesting staat idd in de wachtrij, k moet nog even wat meer verdiepen daarin voordat ik er echt aan begin. Het word dan ook een erg groot onderzoek met tienduizenden cactussen van minimaal 2 jaar.
Maar ik ben op het moment bezig om zaden beter te laten ontkiemen door een hormoon toe te voegen.
En k probeer ook de ongeveer 150 soorten in te delen in groepen zodat we niet alles over 1 kam scheren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-04-2008 13:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als hij zich dan ook richt op de adminstratieve verwerking ervan en op de inpassing in het stelsel der gebruiksnormen, dan is hij ook echt praktisch bezig.


Nix
Usericon van Nix
Posted 07-04-2008 13:24 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2008 13:19 schreef ElitE het volgende:
Bemesting staat idd in de wachtrij, k moet nog even wat meer verdiepen daarin voordat ik er echt aan begin. Het word dan ook een erg groot onderzoek met tienduizenden cactussen van minimaal 2 jaar.
Maar ik ben op het moment bezig om zaden beter te laten ontkiemen door een hormoon toe te voegen.
En k probeer ook de ongeveer 150 soorten in te delen in groepen zodat we niet alles over 1 kam scheren.




Interessant!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2008 13:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 april 2008 13:20 schreef Jenje het volgende:
Als hij zich dan ook richt op de adminstratieve verwerking ervan en op de inpassing in het stelsel der gebruiksnormen, dan is hij ook echt praktisch bezig.

hehe zo'n bureaucratisch syteem hebben/willen we niet in dit bedrijf hoor.

En een stelsel der gebruiksnormen, hehe we zijn gewoon tuinders, en bemesting en watergeven is gewoon een bijtaakje van mn vader. Het zijn cactussen hoor

maar ik let wel op de practische aspecten, ik probeer niet altijd voor het optimale te gaan maar wat het beste in het bedrijf te realiseren is. Met 16 jaar ervaring weet ik onderhand wel hoe alles werkt hier.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-04-2008 13:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ook tuinders hebben een bemestingsnorm en moeten dat kunnen verantwoorden in hun administratie. Ik krijg regelmatig bedrijven die experimenteren met bemesting en vooral met bewerkte meststoffen en dan naderhand gaan kijken hoe dat in de wetgeving zit. Imho is dat de verkeerde volgorde en leidt ook daarom tot veel tijdverlies.

Wil je echt een product ontwikkelen, zorg dan ook voor de inpassing in de wetgeving is mijn mening. (mocht je daarover wat willen weten, let me know).


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2008 14:14 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ah okee ik wist alleen dat we het aan moesten geven bij MPS maar k heb nooit gehoord over andere problemen.
Gaat het dan om de hoeveelheid meststoffen? of zijn er ook bepaalde stoffen die je niet mag gebruiken?

cactussen hebben maar erg weinig mest nodig we geven maar 2 ec terwijl een normale teelt 7 krijgt en daarnaast geven we maar 1 of 2 keer mest in de maand. Dus ik denk niet dat we snel boven een norm komen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-04-2008 14:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mbt meststoffenwet zijn de stikstof en fosfaat van belang. Over wat wel en niet gebruikt mag worden gaat de gemeente over, aangezien dat een milieuwetgevingissue is.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-04-2008 14:21 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2008 13:45 schreef Jenje het volgende:
Ook tuinders hebben een bemestingsnorm en moeten dat kunnen verantwoorden in hun administratie. Ik krijg regelmatig bedrijven die experimenteren met bemesting en vooral met bewerkte meststoffen en dan naderhand gaan kijken hoe dat in de wetgeving zit. Imho is dat de verkeerde volgorde en leidt ook daarom tot veel tijdverlies.

Wil je echt een product ontwikkelen, zorg dan ook voor de inpassing in de wetgeving is mijn mening. (mocht je daarover wat willen weten, let me know).


Ik houd van ambtenaren.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-04-2008 14:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2008 14:21 schreef Chelman het volgende:
Ik houd van ambtenaren.


Erg gaat vele mis bij overheden, agreed. Maar als de burger en de bedrijven ook eens wat logischer nadenken en niet van alles doen en ontwikkelen zonder dat aan regelgeving te toetsen zouden ze al behoorlijk tijdwinst boeken.

Maar goed, jij weet het vast beter ..


Nix
Usericon van Nix
Posted 07-04-2008 14:24 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2008 13:42 schreef ElitE het volgende:


watergeven is gewoon een bijtaakje van mn vader. Het zijn cactussen hoor





M.b.t. beregening hebben we mooie oplossingen voor het 'watergeven'. (Niet dat ik er vanuit ga dat je pa het met de hand water geeft, maar stiekem reklame maken moet kunnen )


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-04-2008 14:26 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Je verkoopt gieters? :')


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2008 14:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ah okee, dan denk ik dat we echt geen problemen ermee hebben want we kunnen maar zo weinig gebruiken.

de sloot was vorig jaar lente in de droogte al te zout voor ons om water te kunnen geven laat staan bemesting erbij te doen. Het water dat we lozen is 3,5 keer minder zout als wat toegestaan is om te lozen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nix
Usericon van Nix
Posted 07-04-2008 14:26 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

@ WR natuurlijk.

Nog nooit bij een kweker geweest zeker. Maakt niet uit hoor


-----

Argh! Ik haat e-books. Doe mij maar gewoon de papieren versie.

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 07-04-2008 14:32]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-04-2008 14:32 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2008 14:23 schreef Jenje het volgende:
Erg gaat vele mis bij overheden, agreed. Maar als de burger en de bedrijven ook eens wat logischer nadenken en niet van alles doen en ontwikkelen zonder dat aan regelgeving te toetsen zouden ze al behoorlijk tijdwinst boeken.

Maar goed, jij weet het vast beter ..


Het gaat mij meer om het alleen in regeltjes kunnen denken nog zelfs los van het feit dat je waarschijnlijk 80% van alle regeltjes morgen zou kunnen afschaffen zonder dat iemand daar erg in heeft.

De staat denkt alles in normpjes en regeltjes te kunnen gieten zonder in te zien hoe belemmerend dat is en ook hoe vaak het contraproductief is voor de doelen die de staat met die regeltjes beoogt.

Ik begin dan niet eens over absurditeiten zoals een boomklimdiploma om bij Gemeente Groenwerken aan de slag te mogen of de hoeveelheid bladgroen wat door de arbowet per X-aantal vierkante meter in een kantoor wordt voorgeschreven.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2008 14:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 april 2008 14:24 schreef Nix het volgende:
M.b.t. beregening hebben we mooie oplossingen voor het 'watergeven'. (Niet dat ik er vanuit ga dat je pa het met de hand water geeft, maar stiekem reklame maken moet kunnen )


we hebben al regenleiding, maar af en toe moet er idd iets met de hand gebeuren. In het nieuwe bedrijf in Polen hebben we alleen nog geen regenleiding. Maar verkopen jullie spuitkoppen ofzo?

@ chelman: Hoe zit het met je transport bedrijf eigenlijk? Mn pa zoekt nog beetje goedkoop transport tussen Polen en Nederland.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-04-2008 14:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2008 14:33 schreef ElitE het volgende:
@ chelman: Hoe zit het met je transport bedrijf eigenlijk? Mn pa zoekt nog beetje goedkoop transport tussen Polen en Nederland.


Alles kan, alleen rijden we in principe alleen vaste herhaalbare routes en doen dus geen speditie. Als hij wekelijks of twee keer per week een transport nodig heeft dan valt er te praten. Als die minder vaak rijdt heb ik wel de namen van goede, betrouwbare bedrijven die dit kunnen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen