IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Werk/opleiding deel 3 Vorige pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-05-2021 6:57 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Bij beschut werken mag je in de schaduw onder een boom schoffelen. Je moet dan wel zelf oppassen dat er geen vogel op je hoofd kakt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 08-05-2021 6:59 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2021 6:57 schreef XXL het volgende:
Bij beschut werken mag je in de schaduw onder een boom schoffelen. Je moet dan wel zelf oppassen dat er geen vogel op je hoofd kakt.
Tijdens werk ben ik volledig beschut tegen vogelstront en diens desastreuze gevolgen.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 08-05-2021 8:20 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2021 6:57 schreef XXL het volgende:
Bij beschut werken mag je in de schaduw onder een boom schoffelen. Je moet dan wel zelf oppassen dat er geen vogel op je hoofd kakt.




Wat betreft de verschillen, volgens mij houden ze bij beschut werk nog wat meer rekening met iemands beperking? Je hebt altijd recht op het minimumloon. Aantal uren in overleg zou ik zeggen. Duidelijk aangeven wat je aankan.


... hoe de hazen lopen ...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-05-2021 12:26 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2021 6:55 schreef Slegthyd het volgende:
Ik ben blijkbaar helemaal geen Sociaal Werk werker maar een Beschut Werk werker.

Iemand enig idee wat de verschillen zijn?


Geen verschil (tenminste niet dat ik weet).

Sociale werkplaats heet tegenwoordig beschut werk. Sinds 2015 is de wet sociale werkvoorziening afgeschaft kwam de participatiewet er voor in de plaats. Daarmee werden ook benamingen anders.

Beschut werk is tegen minimaal minimumloon en met begeleiding of werkaanpassingen vanwege psychische, verstandelijke of lichamelijke beperkingen. Zelfde idee als bij een sociale werkplek.

Binnen de organisatie waar ik voor werk zijn het weer mee-werkers. Best verwarrend, sommigen hebben helemaal geen zin om mee te werken


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 09-05-2021 12:33 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Beschut, en nog schijten ze z'n zadel onder.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 09-05-2021 12:41 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 9 mei 2021 12:26 schreef MMayo het volgende:
Geen verschil (tenminste niet dat ik weet).

Sociale werkplaats heet tegenwoordig beschut werk. Sinds 2015 is de wet sociale werkvoorziening afgeschaft kwam de participatiewet er voor in de plaats. Daarmee werden ook benamingen anders.

Beschut werk is tegen minimaal minimumloon en met begeleiding of werkaanpassingen vanwege psychische, verstandelijke of lichamelijke beperkingen. Zelfde idee als bij een sociale werkplek.

Binnen de organisatie waar ik voor werk zijn het weer mee-werkers. Best verwarrend, sommigen hebben helemaal geen zin om mee te werken



De toegepaste benaming zal waarschijnlijk van het wereldbeeld van de persoon die het bij desbetreffende instantie op de lokatie voor het zeggen heeft afhangen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-05-2021 12:50 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2021 12:41 schreef Natural Disaster het volgende:
De toegepaste benaming zal waarschijnlijk van het wereldbeeld van de persoon die het bij desbetreffende instantie op de lokatie voor het zeggen heeft afhangen.




Deels wel, deels niet. Dat "mee-werkers" bij ons is in het kader van een methodiek bedacht.

Maar dat beschut werken of sociaal werken niet, dat is vanuit de overheid zo neergezet. Vernieuwing ofzo.. Ze zijn trouwens nu weer bezig met het terughalen van sociale werkplekken, want de participatiewet voldoet toch een beetje boel veel niet.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 09-05-2021 12:54 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Participatiewet? Oh, Samen doen.


Mjah, je moet de mensen er wel iets voor teruggeven natuurlijk.

Dat de straat schoner is als ze daar zelf aan de slag gaan is natuurlijk weinig motivatie. Geef mensen die zelf het groen in de straat bij houden dan ook een belastingvoordeel oid.

En mensen die een fulltime baan hebben hebben meestal ook niet echt de zin om na het werk nog een keer de groenvoorziening van de gemeente uit te hangen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-05-2021 13:01 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2021 12:54 schreef Natural Disaster het volgende:
Participatiewet? Oh, Samen doen.



Haha ja onder verantwoordelijkheid van de gemeente..
Net als jeugdzorg onder de gemeente laten vallen, ook al zo'n top idee.

Hele andere discussie natuurlijk, overigens voor mij wel werk gerelateerd dus super ontopic.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 09-05-2021 13:07 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ja, ik kan me ook nog niks bedenken wat de landelijke overheid heeft afgeschoven naar regionale overheden en/of private instellingen voor de burger positief is uitgevallen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-05-2021 14:45 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Mayo heb jij toevallig SJD gedaan in Groningen?


... hoe de hazen lopen ...


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 09-05-2021 17:43 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2021 12:26 schreef MMayo het volgende:
Geen verschil (tenminste niet dat ik weet).
Volgens dingen in de cao moest ik 5 mei werken, en mijn sociale werkplek collega's niet.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-05-2021 9:31 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2021 17:43 schreef Slegthyd het volgende:
Volgens dingen in de cao moest ik 5 mei werken, en mijn sociale werkplek collega's niet.


Best raar als dat in je CAO staat, 5 mei is eens in de vijf jaar een vrije dag in Nederland en voor de rest mogen bedrijven dat zelf invullen. Ik ken bijvoorbeeld wel bedrijven die elke 5 mei iedereen vrij geven. In onze organisatie was de dagbesteding dicht en de rest kon gewoon aan het werk.

quote:
Op 9 mei 2021 14:45 schreef faalhaas het volgende:
Mayo heb jij toevallig SJD gedaan in Groningen?


Nee, nooit gestudeerd in Groningen. Momenteel wel bezig met een deeltijd opleiding Social Work in Leeuwarden, naast het werk. Ik ben dan nu ook aan het SOG-en op ZM


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 10-05-2021 16:28 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

De baas zegt dat ik dezelfde CAO als hem heb. Hij moest 5 mei ook gewoon werken.

Vaag allemaal.

Edit: Nu een proefversie van CAO "Aan de Slag" (1 Juli 2021 tm 31 december 2023) aan het doorlezen.

Maar dat gaat pas in op 1 Juli. Er moet een CAO zijn waar ik momenteel onder val.

[Dit bericht is gewijzigd door Slegthyd op 10-05-2021 17:26]


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-05-2021 16:30 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 10 mei 2021 9:31 schreef MMayo het volgende:
Best raar als dat in je CAO staat, 5 mei is eens in de vijf jaar een vrije dag in Nederland en voor de rest mogen bedrijven dat zelf invullen. Ik ken bijvoorbeeld wel bedrijven die elke 5 mei iedereen vrij geven. In onze organisatie was de dagbesteding dicht en de rest kon gewoon aan het werk.



Nee hoor, toevallig vorig jaar op 5 mei vrij gehad, maar verder is dat al een behoorlijk lange tijd geleden.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 12-03-2023 7:32 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-03-2023 11:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

met zo een hoofd kom je daar mee weg x


signature


Tanteloos
Usericon van Tanteloos
Posted 12-03-2023 14:47 by Tanteloos Wijzig reactieProfiel van TanteloosQuote dit bericht

Jij bent morgen uit voorzorg even niet meer aanwezig op de werkvloer. In de tussentijd mag je studio sport presenteren.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen