IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Werk/opleiding deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 01-04-2010 0:17 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Of je flessen opeten


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Filth Lucre
Ja, maar Satan dan?
Usericon van Filth Lucre
Posted 02-04-2010 20:44 by Filth Lucre Wijzig reactieProfiel van Filth LucreQuote dit bericht

Binnenkort begin ik met MCITP: Server Administrator , op kosten van de baas !


Did you have any trouble getting in? - No, the guy with the rubber glove was surprisingly gentle.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 24-06-2010 20:16 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Hier maar even naar verplaatst:

quote:
Op 24 juni 2010 18:37 schreef M. het volgende:
Best ver: ja, laatste vakken: nee.

Ik ben vrijstellingen aan het sprokkelen zodat ik "op een keer" kan beginnen aan "de laatste fase" van de opleiding.

Dat is de oorzaak een beetje, ik heb het afgelopen jaar wat minder aan de studie gedaan dus dan raakt het hogere doel ook uit het zicht. Ik moet gewoon duidelijk een doel stellen, dan komt het met de studie-arbeid ook wel goed.

Hmm.. herkenbaar wel. Moeilijk om jezelf dan een schop onder je reet te geven.
Wat houdt de laatste fase in? Scriptie?

Ik probeer het maar een beetje doel bij doel te doen. Eerst kijken hoeveel bachelor vakken ik dit jaar in de vrije master heb gehaald, dan volgend jaar switchen naar de bachelor en die hopelijk in een jaar halen en dan maar verder zien.

De combinatie werken/studeren werkt voor mij ook niet echt. Ik voel mij bij beide zaken niet echt betrokken omdat ik voor mijn gevoel weinig aanwezig ben. Beetje halfslachtig ofzo.


Verrassend triviaal


rotor
Usericon van rotor
Posted 27-06-2010 13:25 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ik volg tegenwoordig een masteropleiding natuurkunde naast m'n werk (deels tijdens) en dat bevalt me PRIMA.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 19:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 19:23 schreef Hypnos het volgende:
ik probeer gewoon een beeld te krijgen van je context

Open rioleringswerk is meestal geen 2 (of 1) meter breed

Maar nee, ik heb dan een soort minirivier en bestudeer hoe de rivierstroming de bodem verandert. De condities waar ik naar kijk komen overeen met die van een rivier in een Delta (laten we zeggen Nederland): zandbodem, relatieve lage stroomsnelheden. Onder invloed van de stroming zuller een soort zandheuvels op de bodem ontstaan, deze noemen we (rivier)duinen. Deze worden langer en hoger onder toenemende stroomsterkte, en daarmee worden zij een soort snelheidsdrempels voor het water (we noemen dit hydraulische ruwheid): het water remt af en moet dus hoger komen te staan om hetzelfde volume water per moment te halen. Op z'n beurt zorgt het afremmende water juist weer voor kortere en lagere duinen; al met al is die interactie vrij complex.

En wij gaan juist proberen dat in simpele modellen te vatten die in hoogwaterberekeningen van Rijkswaterstraat kunnen meedraaien. Die berekeningen moeten binnen enkele dagen klaar zijn, voor als we vanuit Duitsland/Zwitserland horen dat er een bult water aankomt bijvoorbeeld. Dat betekent dat je niet elke zandkorrel kunt meenemen in je berekening, bijvoorbeeld Dat modelwerk ben ik nu vooral mee bezig, straks een tijdje meten, dan weer model verbeteren/uitbreiden, dan weer meten, dan weer model verbeteren/uitbreiden, boekje maken en klaar

oh: en tussendoor 10% van mijn tijd besteden aan het geven van onderwijs. Erg leuk

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 26-04-2011 19:35]


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 19:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Niets is zand in eigen land, natuurlijk. *kama*


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-04-2011 20:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

o... dus zo van die veenlanden of meanders, dat hoort er niet meer bij?

de deltawerken ben ik nog gaan bezichtigen, was best interessant


signature


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 26-04-2011 20:18 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Heb ooit een verslag over de deltawerken gemaakt. Begreep er na het afronden nog steeds niks van. :')


Subtiel kamerolifantje


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-04-2011 20:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

idem watersnoodramp



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 20:46 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 20:18 schreef stigma het volgende:
Heb ooit een verslag over de deltawerken gemaakt. Begreep er na het afronden nog steeds niks van. :')
Kom op zeg. Zelfs ik snapte hoe het werkte.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 20:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 20:12 schreef Hypnos het volgende:
o... dus zo van die veenlanden of meanders, dat hoort er niet meer bij?

Daar doe ík niets mee, in ieder geval Dat soort onderzoek wordt elders wel gedaan.

De Rijntakken meanderen niet, dat zou het al niet relevant maken. En als ze zouden meanderen is het niet op de tijdsschaal die voor mij interessant is (enkele dagen tot enkele weken, de duur van een hoogwaterafvoergolf). En anders was het nog een minder belangrijk onderdeel van het geheel. Sowieso gooi ik veel detail weg. In principe wil ik een model maken wat onder bepaalde stromingscondities de dimensies en hydraulische ruwheid van een duin voorspelt die representatief is voor hoe de bodem van een rivier erbij zou liggen onder die condities. Feitelijk is het een heel veld van onregelmatige duinen.
quote:
de deltawerken ben ik nog gaan bezichtigen, was best interessant

Is ook.

En het is, op de constructie en bepaling van keerhoogtes na, allemaal niet zo ingewikkeld hoor


I wish I was a butterfly


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 26-04-2011 21:01 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Dudes, ik zat middenin de grootte van moeren en bouten dus was de weg superduper kwijt. Bovendien is mijn technisch inzicht beperkt tot Macgyver oplossingen.
En ik ben een meisje!

Dus.
Doe mij maar lab. techniek...


Subtiel kamerolifantje


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 21:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 21:01 schreef stigma het volgende:
Dudes, ik zat middenin de grootte van moeren en bouten dus was de weg superduper kwijt.

Oh, maar dat gaat toch ook niet meer over snappen of niet? Als ze dat soort dingen gaan afratelen wordt het gewoon saai en daarom onbegrijpbaar


I wish I was a butterfly


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-04-2011 21:04 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 21:01 schreef stigma het volgende:
Dudes, ik zat middenin de grootte van moeren en bouten dus was de weg superduper kwijt. Bovendien is mijn technisch inzicht beperkt tot Macgyver oplossingen.
En ik ben een meisje!

Dus.
Doe mij maar lab. techniek...

Zakmes en ducktape?


 


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 26-04-2011 21:04 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 20:46 schreef bastianus het volgende:
Kom op zeg. Zelfs ik snapte hoe het werkte.

Ja maar jij bent dan ook hartstikke slim! *scheelkijksmiley*

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 26-04-2011 21:05]


Subtiel kamerolifantje


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 21:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 21:02 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Oh, maar dat gaat toch ook niet meer over snappen of niet? Als ze dat soort dingen gaan afratelen wordt het gewoon saai en daarom onbegrijpbaar
Redelijk niet ter zake doend inderdaad. Maar het principe van caissons, sluizen en dat soort dingen is toch wel redelijk te volgen dacht ik. Nou moet ik toegeven dat ik het vooral interessant vond hoe de vispopulatie en mosselkwekerijen behouden bleven, dus dat zorgt natuurlijk voor extra interesse.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 21:06 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 21:04 schreef stigma het volgende:
Ja maar jij bent dan ook hartstikke slim! *scheelkijksmiley*
Helemaal niet. Al begin ik daaraan te twijfelen sinds ik weer HBO doe.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 26-04-2011 21:07 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 21:04 schreef Forever After het volgende:
Zakmes en ducktape?

Vorige zomer, zwembad maar geen pomp:

Fietsspomp, tape en een balpen => zwembad opblazen.

Ohja, ik kan ook met een kort verhaaltje een topic stilleggen. ><

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 26-04-2011 21:16]


Subtiel kamerolifantje


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-04-2011 21:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 20:56 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Daar doe ík niets mee, in ieder geval Dat soort onderzoek wordt elders wel gedaan.

De Rijntakken meanderen niet, dat zou het al niet relevant maken. En als ze zouden meanderen is het niet op de tijdsschaal die voor mij interessant is (enkele dagen tot enkele weken, de duur van een hoogwaterafvoergolf). En anders was het nog een minder belangrijk onderdeel van het geheel. Sowieso gooi ik veel detail weg. In principe wil ik een model maken wat onder bepaalde stromingscondities de dimensies en hydraulische ruwheid van een duin voorspelt die representatief is voor hoe de bodem van een rivier erbij zou liggen onder die condities. Feitelijk is het een heel veld van onregelmatige duinen.

Is ook.

En het is, op de constructie en bepaling van keerhoogtes na, allemaal niet zo ingewikkeld hoor




daarom dat jij van Duyn heet?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2011 21:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Bijna goed

En ik ben nog waterman ook


I wish I was a butterfly


Nebelwerfer
Usericon van Nebelwerfer
Posted 26-04-2011 21:28 by Nebelwerfer Wijzig reactieProfiel van NebelwerferQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 21:06 schreef bastianus het volgende:
Helemaal niet. Al begin ik daaraan te twijfelen sinds ik weer HBO doe.


Zo inderdaad! Zelf ook na 11 jaar weer een HBO studie opgepakt afgelopen februari. Maar, man man wat zit er een dom volk in de klas. Het meest vervelende is dat dat volk elke les weer zorgt voor te veel oponthoud omdat ze het niet snappen.
Daarnaast zijn ook vaak te lui om de les door te nemen van te voren waardoor ze nog meer oponthoud verzorgen met domme vragen.
Ik wil absoluut niet beweren dat ik slim ben, maar ik ben toch wel behoorlijk geschrokken van het nivo.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 26-04-2011 21:38 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Een hele middag verkloten omdat mensen het niet kunnen begrijpen dat positief en negatief niet op de emotionele ervaring slaat, maar op het wel of niet aanwezig zijn van...
Zelfs na m'n opmerking "Als je HIV-positief bent, ben je toch ook niet vrolijk!" begreep men het niet.

HBO niveau my ass!


Subtiel kamerolifantje


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 21:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 21:28 schreef Nebelwerfer het volgende:
Zo inderdaad! Zelf ook na 11 jaar weer een HBO studie opgepakt afgelopen februari. Maar, man man wat zit er een dom volk in de klas. Het meest vervelende is dat dat volk elke les weer zorgt voor te veel oponthoud omdat ze het niet snappen.
Daarnaast zijn ook vaak te lui om de les door te nemen van te voren waardoor ze nog meer oponthoud verzorgen met domme vragen.
Ik wil absoluut niet beweren dat ik slim ben, maar ik ben toch wel behoorlijk geschrokken van het nivo.
Van de instelling met name van die mensen. Wat een verademing, deze herkenbaarheid. We hadden onlangs een tentamen waar we van twee deelklassen maar met drie mensen geslaagd waren. Nu moet ik toegeven dat de voorbereiding vrij minimaal was in de lessen en niet geheel congruent met de tentamenstof, en dat de koppeling theorie-praktijk vrij pittig was, en met name de hoeveelheid theorie van een dergelijke mate dat je niet een week van tevoren kon beginnen met leren. Maar in plaats van dat mensen dan kritisch naar hun eigen aandeel kijken gaan ze allemaal de lerares de schuld geven.
De zelfstandigheid van mensen, daar mankeert het m.i. nogal eens aan, met name de discipline om jezelf voor te bereiden en de stof bij te houden inderdaad. Je wil niet weten hoeveel woedende blikken ik kreeg, toen ik zei dat de mensen de energie die ze staken in het aanvallen van de lerares en de verwijten die ze maakten beter nuttig konden gebruiken voor het verwerken van de leerstof.
Sowieso wennen om ineens bij de stuudjes te horen. Maar kom op zeg, een deeltijdstudie vraagt veel discipline en planning, dat weet je van tevoren. Kijk dan op zijn minst kritisch naar je eigen aandeel.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 26-04-2011 21:42 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Ijskonijn is op zoek naar een job...
Doe wel aan freelance reviewtjes schrijven van cd's en (gothic ) feestjes...
Of beetje PR'en voor bands, altijd leuk


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-04-2011 21:46 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2011 21:38 schreef stigma het volgende:
Een hele middag verkloten omdat mensen het niet kunnen begrijpen dat positief en negatief niet op de emotionele ervaring slaat, maar op het wel of niet aanwezig zijn van...
Zelfs na m'n opmerking "Als je HIV-positief bent, ben je toch ook niet vrolijk!" begreep men het niet.

HBO niveau my ass!
Ik ben ook heel eventjes dol op jou. Sowieso begrijpen ze humor niet bij mij in de klas, in elk geval niet de mijne. Er werd de suggestie gedaan dat de drie geslaagden voor de tentamens de lievelingetjes van de lerares waren, en dat ze het niet aan zichzelf te danken hadden. Waarop ze niet konden lachen toen ik zei dat ze gewoon jaloers waren omdat zij niet die kokosmat kaal mochten eten...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen