IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Werk/opleiding deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 12-10-2009 19:07 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 12 oktober 2009 18:09 schreef VodeVilicious het volgende:
Twijfels!

Ik wil dolgraag SPH doen, maar het probleem is dat ik liever niet met ouderen/buitenlanders wil werken (verder no offence) maar me meer zou willen richten op verslavingskunde oid, of autisme, dat soort dingen. maar dat is wel heel specifiek en die opleiding is heel breed dus dan maak ik me zorgen of ik later dan wel kan doen wat ik intressant vind of ik met bejaarden/buitenlanders zit opgescheept waar ik niks mee heb.

Of ik ga creatieve therapie doen wat mij ECHT heel veel aantrekt en wat ik compleet zie zitten om te doen met wat voor doelgroep whatsoever, alleen is de kans op werk kleiner want voor CT worden vaak SPH'ers aangenomen... aaaargh

Ik heb ooit 1 jaar SPH gedaan. Dat vond ik erg leuk. Maar er zijn mega veel mensen die dat doen heb ik het idee. Vraag me af hoe dat zit met werk krijgen met dat vakgebied. Niet dat ik denk dat dat makkelijk of moeilijk wordt,.. vraag het me gewoon af
Vriendin van me heeft het ook gedaan, en werkt bijv met dak- en thuislozen. Daar kom je vanalles tegen.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 12-10-2009 19:50 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Ik hoopte al dat jij ging reageren, jou reacties rond deze onderwerpen zijn fijn

quote:
Op 12 oktober 2009 18:44 schreef MMayo het volgende:
Huh.. voor CT worden SPH-ers aangenomen? Hier anders niet hoor, is een ander vakgebied.


Dat had ik hier zelfs ooit op het forum gelezen, als ik het me goed herinnerde

quote:
En met SPH kun je juist terecht in verslavingszorg of gehandicaptenzorg of jeugdzorg. Welke doelgroep je dan kiest ligt dan bij jezelf (bijvoorbeeld jongeren met autisme en licht verstandelijke handicap). Ik ken weinig SPH-ers die in de ouderenzorg zijn gaan werken, dat is meer MBO verzorgende of pedagogisch medewerker. Verder is er weinig werk in de zorg voor allochtonen, vraag me af waar jij je info eigenlijk vandaan haalt of kijk je in Belgenland?


Dan heb ik het verkeerd begrepen, want ik kreeg de indruk dat het begeleiden naar werk, ritme, etc.. ook toepasbaar was op bijvoorbeeld allochtonen die moeite hebben met zich hier aan te passen, maar daar zit ik dan fout. En dan je volgende vraag:

quote:
Zou jezelf toch even meer verdiepen in de opleiding en het werkveld, want als ik het zo lees heb je er een beetje vreemd beeld van. Inderdaad is de opleiding breed, je zult wellicht wel lesstof krijgen over ouderen/allochtonen maar met je stages kun je zelf je richting bepalen waar je naar toe wilt werken. Keuze heb je altijd, alleen soms kun je een autistische buitenlander tegenkomen of een oudere verslaafde.. wil je die dan niet begeleiden?


Tuurlijk wil ik die dan wel begeleiden, maar het is niet mijn wens om bijvoorbeeld standaard allochtonen te begeleiden naar werk/ritme/aanpassing oid, of standaard met bejaarden werken. Maar dat heb je net al duidelijk gemaakt.

In ieder geval bedankt voor de verheldering, het scheelt veel om het te horen van iemand die er wat van kent dan alleen online rondkijken.

Dan rest er me aleen nog de vraag of er genoeg werkgelegenheid is voor CT, maar voor die vraag heb ik ook al even rondgemaild naar scholen.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-10-2009 8:52 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2009 19:50 schreef VodeVilicious het volgende:
Dat had ik hier zelfs ooit op het forum gelezen, als ik het me goed herinnerde


Ooit.. zou heel goed kunnen ja, maar dingen veranderen doordat ze met keurmerken zitten te klooien zoals HKZ certificering. Je kunt met CT wel aan het werk als begeleider (soms), maar ze nemen nu praktisch geen begeleiders als CT aan. Net zoals men steeds minder ongediplomeerden aannemen, vroegah kon je er ook zonder diploma gemakkelijk terecht.

quote:
Op 12 oktober 2009 19:50 schreef VodeVilicious het volgende:
Dan heb ik het verkeerd begrepen, want ik kreeg de indruk dat het begeleiden naar werk, ritme, etc.. ook toepasbaar was op bijvoorbeeld allochtonen die moeite hebben met zich hier aan te passen, maar daar zit ik dan fout.


Tuurlijk is het wel toepasbaar, eigenlijk is ritme etc voor alle mensen toepasbaar. Kan zijn dat je bij een doelgroep terecht komt tijdens een stage waar je niet mee wil werken. Maar hee, je hebt een doel en doelgroep voor ogen en je kunt je studie zelf die richting ook insturen middels stages.

quote:
Op 12 oktober 2009 19:50 schreef VodeVilicious het volgende:
In ieder geval bedankt voor de verheldering, het scheelt veel om het te horen van iemand die er wat van kent dan alleen online rondkijken.


Mail anders eens iemand van Gobnet http://www.youchooz.nl/ ik vond dat altijd wel een handige site voor ik aan de opleidingen begon. Wellicht is voor jou het leren op de werkvloer wel wat? Als je goed zoekt en tig dingen inschrijft kun je duaal studeren (MBO/HBO).

quote:
Op 12 oktober 2009 19:50 schreef VodeVilicious het volgende:
Dan rest er me aleen nog de vraag of er genoeg werkgelegenheid is voor CT, maar voor die vraag heb ik ook al even rondgemaild naar scholen.


Ik zie niet zo heel veel vraag naar CT gezien de vacatures die rondzwerven op sites als zorgplein, zorgselect etc. Verder werken de instellingen waar ik heb gewerkt niet met creatief therapeuten, in jeugdzorg is dat wat meer. Maar ook daar is het lastig tussen komen en het eerste wat door bezuinigingen weg moeten zijn dat "extraatjes" aan begeleiding in de zorg. Begeleiders hebben ze eigenlijk altijd wel nodig (SPW/SPH).

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 13-10-2009 9:03]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-11-2009 11:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Vette stage straks

quote:

Faculty and department: FSW, Institute for Psychological Research

Subject description:
It is often assumed that brain processes communicate by means of neural synchronization. In particular, synchronization in the gamma band has been assumed to mediate visual perception and consciousness, whereas beta synchronization may be involved in longer-distance communication between different brain areas. It is difficult to directly measure these kinds of synchronization, but some findings suggest a possible experimental shortcut: visual stimuli that flicker in the gamma range (around 40 Hz) allow for better performance in visual tasks—perhaps because they “entrain” neural networks more efficiently. It would be interesting to investigate exactly what tasks benefit from gamma flicker and whether processes can be identified that benefit from flicker in other frequency bands.




[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 05-11-2009 11:38]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-11-2009 11:53 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 5 november 2009 11:37 schreef ElitE het volgende:
Vette stage straks





Is het gevonden dat het laten verschijnen van plaatjes in een frequentie overeenkomstig met gamma-golven perceptie bevordert of lees ik het verkeerd?




ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-11-2009 12:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

zo denk ik het ook ja, maar voor de rest heb ik niets meer gehoord erover.

maar dit vind ik wel een veel betere stage anders kwam het neer op allerlei stages die gingen over woordherkenningstaken en andere testes die eigenlijk alleen op reactietijden gebaseeerd zijn. en daarmee een heel abstract model proberen te verklaren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Silence
Usericon van Silence
Posted 05-11-2009 12:17 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Vode, misschien kan je ook eens kijken naar de opleiding Toegepaste Psychologie. Hier kan je in iedergeval voor een Minor verslavingskunde kiezen in je 2e jaar. En door zelf bepaalde stages en keuzevakken te volgen kan je zelf zorgen dat je de richting opgaat die je op wilt gaan.

Nadeel is dat het een hele nieuwe studie is, en er dus nog geen afgestudeerde zijn om je mee te vergelijken.

Edit: Zie nu dat 't wel erg late reactie is, maar ach. Beter laat dan nooit.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 05-11-2009 12:18]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-11-2009 12:21 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ze zal vast nog niet afgestudeerd zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 05-11-2009 12:27 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

@Elite, ga je nu het hardcore wetenschappelijke wereldje induiken? Ik dacht dat je het leuk & oppervlakkig probeerde te houden.
Oh, een "model proberen te verklaren" doe je natuurlijk niet he.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-11-2009 12:34 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 november 2009 12:27 schreef Jelle het volgende:
@Elite, ga je nu het hardcore wetenschappelijke wereldje induiken? Ik dacht dat je het leuk & oppervlakkig probeerde te houden.
Oh, een "model proberen te verklaren" doe je natuurlijk niet he.


Jah leuk en oppervlakkig zit er sowieso niet echt in, ik merk dat ik laatste half jaar best wel verandend ben met interesse, ik vind veel dingen wel interessant maar niet voor 40 uur in de week die er voor staat. En ik merk dat hersenen me wel heel erg liggen dus daar ben ik wel bereid om me erop te storten. En toch wel wetenschappelijker te worden.

Hehe nee een model ondersteunen of opstellen, maar veel van die blokjes met pijltjes spreken me niet aan, omdat het vaak echt alleen op reactietijden onderzoek is gebaseerd. Psychologen zijn vaak niet zo technisch.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 05-11-2009 13:01 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2009 11:37 schreef ElitE het volgende:
Vette stage straks



Das best lollig. Ik heb ook nog een bio-elektro tijd gehad.
Tot ik zag dat de vakgroep alleen maar met halve kikkers e.d. zat te solderen


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 05-11-2009 13:58 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2009 12:17 schreef Silence het volgende:
Vode, misschien kan je ook eens kijken naar de opleiding Toegepaste Psychologie. Hier kan je in iedergeval voor een Minor verslavingskunde kiezen in je 2e jaar. En door zelf bepaalde stages en keuzevakken te volgen kan je zelf zorgen dat je de richting opgaat die je op wilt gaan.

Nadeel is dat het een hele nieuwe studie is, en er dus nog geen afgestudeerde zijn om je mee te vergelijken.

Edit: Zie nu dat 't wel erg late reactie is, maar ach. Beter laat dan nooit.


Het zal vast nog tien keer veranderen ( ) maar ik denk dat ik er toch voor ga om creatieve therapie te studeren. Verslavingskunde is vet, sph ook. Maar als ik gewoon ff ga nadenken dan neig ik toch telkens weer naar creatieve therapie.

Altijd al kunstacademie willen doen, maar toch vanaf gekeken omdat je vet goed moet zijn om daar je geld mee te verdienen. En dan vind ik dit een hele mooie tussenweg. Creatief en bezig zijn met mensen.

Zoals het eruit ziet ga ik naar Venray verhuizen en dat is dan half uurtje met de trein van nijmegen vandaan, dus dan kan ik mooi daar studeren. Om stufi te krijgen moet ik als niet-nederlandse 8u/week werken om het recht op stufi te behouden. En zoals het eruit ziet gaat dat ook geen probleem worden (als de IB groep freelance werk vanuit huis aanvaard als werk maar dat antwoord moeten we nog ff afwachten).

Zoals het eruit ziet komt het allemaal op z'n pootjes terecht. Ik ben vooral heeeeel erg benieuwd naar het verschil tussen belgie en nederland qua opleiding/school/studeren. In belgie waren we een stuk gedisciplineerder op school maar hier in nederland zijn ze heel erg zelfstandig, iets wat wij in de middelbare amper leerden (iig waar ik vandaan kwam)


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Silence
Usericon van Silence
Posted 05-11-2009 14:01 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Je moet met Creatieve Therapie wel uitkijken, ik heb er namelijk heel veel slechte verhalen over gehoord. Vooral van mensen die niet goed geïnformeerd waren, maar ook omdat de lessen heel chaotisch gingen en de lesstof niet heel helder is.

Maar dat i wel 3/4 jaar gelden, dus hopelijk is 't nu beter! Maar ik zou me in ieder geval goed laten inlichten en naar opendagen enzo gaan.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-11-2009 14:04 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2009 13:58 schreef VodeVilicious het volgende:
Het zal vast nog tien keer veranderen ( ) maar ik denk dat ik er toch voor ga om creatieve therapie te studeren. Verslavingskunde is vet, sph ook. Maar als ik gewoon ff ga nadenken dan neig ik toch telkens weer naar creatieve therapie.

Altijd al kunstacademie willen doen, maar toch vanaf gekeken omdat je vet goed moet zijn om daar je geld mee te verdienen. En dan vind ik dit een hele mooie tussenweg. Creatief en bezig zijn met mensen.

Zoals het eruit ziet ga ik naar Venray verhuizen en dat is dan half uurtje met de trein van nijmegen vandaan, dus dan kan ik mooi daar studeren. Om stufi te krijgen moet ik als niet-nederlandse 8u/week werken om het recht op stufi te behouden. En zoals het eruit ziet gaat dat ook geen probleem worden (als de IB groep freelance werk vanuit huis aanvaard als werk maar dat antwoord moeten we nog ff afwachten).

Zoals het eruit ziet komt het allemaal op z'n pootjes terecht. Ik ben vooral heeeeel erg benieuwd naar het verschil tussen belgie en nederland qua opleiding/school/studeren. In belgie waren we een stuk gedisciplineerder op school maar hier in nederland zijn ze heel erg zelfstandig, iets wat wij in de middelbare amper leerden (iig waar ik vandaan kwam)

Ik zou wel zorgen dat ik mijn eigen leven op orde had voor ik anderen probeerde te helpen. Is in mijn geval heel belangrijk geweest.
En zelf overal achteraan zitten op de opleiding, niet er vanuit gaan dat dingen voor je geregeld worden. Ik ken zelfs mensen op SPH en SPW die dachten dat ze afgestudeerd waren en maar geen telefoontje kregen voor een eindgesprek. Bleek dat er een nieuwe module ingevoerd was zonder dat ze daarvan op de hoogte waren die ze nog moesten volgen.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 05-11-2009 14:06]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 05-11-2009 14:05 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Mij lijkt het een gave opleiding Vode!
Heb zelf eens een dagje meegekeken tijdens mijn stage in het museum voor de psychiatrie in Haarlem, daar zat ook een Creatief Atelier aan vast, erg interessant.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 05-11-2009 14:15 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2009 14:01 schreef Silence het volgende:
Je moet met Creatieve Therapie wel uitkijken, ik heb er namelijk heel veel slechte verhalen over gehoord. Vooral van mensen die niet goed geïnformeerd waren, maar ook omdat de lessen heel chaotisch gingen en de lesstof niet heel helder is.

Maar dat i wel 3/4 jaar gelden, dus hopelijk is 't nu beter! Maar ik zou me in ieder geval goed laten inlichten en naar opendagen enzo gaan.


Ik hoop het wel ja. Ik had ergens een site gevonden waar je contact kon opnemen met mensen die sociale opleidingen hadden gevolgd. Moet die ff weer terug vinden, volgens mij had MMayo die ook gepost *leest zo ff terug)

quote:
Op 5 november 2009 14:04 schreef bastianus het volgende:
Ik zou wel zorgen dat ik mijn eigen leven op orde had voor ik anderen probeerde te helpen. Is in mijn geval heel belangrijk geweest.
En zelf overal achteraan zitten op de opleiding, niet er vanuit gaan dat dingen voor je geregeld worden. Ik ken zelfs mensen op SPH en SPW die dachten dat ze afgestudeerd waren en maar geen telefoontje kregen voor een eindgesprek. Bleek dat er een nieuwe module ingevoerd was zonder dat ze daarvan op de hoogte waren die ze nog moesten volgen.


Ja, dat leven op orde krijgen, dat zeker. Heb toevallig net vandaag een huisarts geregeld die me meteen door heeft verwezen naar de psycholoog (waar ik volgende week alweer heen ga). Is voor t eerst dat ik daar stappen voor onderneem om iets aan dat probleem te doen, en het er wel goede hoop in dat het tegen die tijd opgelost is, of iig in zoverre dat het me niet meer hindert in de enge boze grotemensenwereld.

En dat van overal achteraangaan, dat heb ik al van meer mensen gehoord die in nederland studeren. Word nog wat, ik ben vanuit mijn school gewend dat alles voor je geregeld word, alles gaat vanzelf en je hoefde zelf geen flikker doen behalve de dingen te leren die je worden voorgeschoteld. Maarja, aan de andere kant ook fijn om nou eens zelf verantwoordelijkheid te moeten nemen in die dingen.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-11-2009 14:18 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2009 14:15 schreef VodeVilicious het volgende:

Ja, dat leven op orde krijgen, dat zeker. Heb toevallig net vandaag een huisarts geregeld die me meteen door heeft verwezen naar de psycholoog (waar ik volgende week alweer heen ga). Is voor t eerst dat ik daar stappen voor onderneem om iets aan dat probleem te doen, en het er wel goede hoop in dat het tegen die tijd opgelost is, of iig in zoverre dat het me niet meer hindert in de enge boze grotemensenwereld.

En dat van overal achteraangaan, dat heb ik al van meer mensen gehoord die in nederland studeren. Word nog wat, ik ben vanuit mijn school gewend dat alles voor je geregeld word, alles gaat vanzelf en je hoefde zelf geen flikker doen behalve de dingen te leren die je worden voorgeschoteld. Maarja, aan de andere kant ook fijn om nou eens zelf verantwoordelijkheid te moeten nemen in die dingen.

Het komt vast goed. Je lijkt me iemand met veel wilskracht en motivatie. Bovendien kan het ook in je voordeel zijn als je veel hebt meegemaakt, je krijgt wel voelsprieten voor bepaalde dingen. Zolang het jezelf maar niet in de weg gaat zitten, en da's iets wat ik heel erg heb moeten leren in het werk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 05-11-2009 14:25 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Ik had m'n pre-master Arbeid Zorg en Welzijn bijna gehaald met redelijke cijfers totdat ik in het laatste blok een literatuurstudie moest schrijven, niet gehaald dus niet naar de Master.

Nu ga ik proberen zoveel mogelijk extra vakken te volgen en dan in blok 4 opnieuw een literatuurstudie met in de tussentijd een cursus wetenschappelijk schrijven.





[Dit bericht is gewijzigd door Dappere-Speerwerper op 05-11-2009 14:25]



Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 05-11-2009 14:29 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Oh, das balen zeg. Vooral omdat je er nu zoveel werk van hebt. Ik doe ook een premaster (schakel-bachelor met aansluitend masterprogramma, hetzelfde toch?) sociaal recht. Het begin viel wel mee, afgezien van het ineens moeten volgen van derdejaars vakken. Het wordt nu wel lastiger te plannen, nu er een extra vak bij is gekomen en ik het een en ander moet zien te combineren met een hbo functie voor 20 uur per week.

Ik probeer zo snel mogelijk alle vervelende bachelorvakken te halen, zodat ik in maart kan aanschuiven bij de master. Heb nu al een aantal mastervakken.


Verrassend triviaal


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-11-2009 14:35 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 5 november 2009 12:34 schreef ElitE het volgende:
Psychologen zijn vaak niet zo technisch.


Houd je bek, lul

Ow wacht, "vaak".. daar heb je dan wel weer gelijk in. In de meer biologische en cognitieve richtingen (cognitive neuroscience en brain&cognition en dergelijke) zitten echter vrijwel uitsluitend technische mensen die wel wat verder gaan dan reactietijdonderzoek (mits dat nodig is uiteraard).



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-11-2009 1:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 november 2009 13:01 schreef Argus het volgende:
Das best lollig. Ik heb ook nog een bio-elektro tijd gehad.
Tot ik zag dat de vakgroep alleen maar met halve kikkers e.d. zat te solderen

wat heb jij gestudeerd dan?

is dat niet beter dan met hele?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-11-2009 1:43 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 november 2009 14:35 schreef Kramy het volgende:
Houd je bek, lul

Ow wacht, "vaak".. daar heb je dan wel weer gelijk in. In de meer biologische en cognitieve richtingen (cognitive neuroscience en brain&cognition en dergelijke) zitten echter vrijwel uitsluitend technische mensen die wel wat verder gaan dan reactietijdonderzoek (mits dat nodig is uiteraard).


Hehe juist, ik kijk liever vanuit het brein naar een persoon dan andersom.

edit: nouja in onderzoek dan

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 06-11-2009 1:44]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 06-11-2009 8:47 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Het lijkt mij ook een erg interessant vakgebied, die hersenbusiness.
Het lijkt me wel gevaarlijk dat je je in zo'n wereld al gauw voor lange tijd moet gespecialiseren in een bepaald sub-sub-sub-sub-onderwerpje. De diepte ingaan én breed blijven is er in de wetenschap helaas zelden bij.
Ik werk nu ook aan de universiteit en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt, je ben zo vrij als een vogeltje en je hebt geen last van humanresourcemanagemers e.d. In feite ben je als onderzoeker zelfstandig ondernemer; de uni zorgt alleen voor de faciliteiten.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-11-2009 14:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

jah ik ben daar ook wel bang voor, maarja daar kun je zelf naast nog een beetje studeren en uit jezelf verbreden. En af en toe gewoon andere onderwerpen aanpakken als het kan.
Dat op de uni spreekt mij ook meer aan, vrijheid is voor mij als snel belangrijker als geld. Maargoed met hersenen is nog niet veel te beginnen in de marktwereld, behalve de spelletjes met EEG aansturing, al denk ik dat die eerste spelletjes niet echt EEG zijn maar gewoon spieractiviteit meten in je voorhoofd, maar dat komt nog wel binnen 10 jaar op de markt.(en dan zit het binnen 20 jaar denk wel op de eerste computerbesturingen, en andere besturingen)

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 06-11-2009 14:14]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 06-11-2009 19:16 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

In februari afstuderen en daarna, hopelijk, ing Dentz.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen