IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Werk/opleiding deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 18-01-2018 20:45 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 14:57 schreef Snaack het volgende:
Ik heb in de sale schoenen gekocht. Guttegut. Als dat al pochen is.


je kocht wel gelijk tien paar poepie.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-01-2018 21:03 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2018 20:45 schreef Doodskop het volgende:
je kocht wel gelijk tien paar poepie.


Maar. Maar.. Maaaaaaar...




Doodskop
Usericon van Doodskop
Posted 18-01-2018 21:04 by Doodskop Wijzig reactieProfiel van DoodskopQuote dit bericht

die sales zijn killing hahaha. geef je geen ongelijk. laatste keer bij die black friday ellende ook weer teveel born scum shirts besteld


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2018 0:01 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2018 20:25 schreef Ethereal het volgende:
Ik zit momenteel zonder werk... En dat bevalt me wel heel eventjes. Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk weer aan het werk, maar die rust bevalt me wel heel even.

Op de een of andere manier vis ik er altijd feilloos het bedrijf tussenuit dat boven een financiële afgrond bungelt, dat aan je begint te trekken terwijl er heel duidelijke afspraken gemaakt zijn, dat wordt gerund door een kenau met 0 oog voor het personeel of soortgelijks. Je mag het tegenwoordig helemaal niet zeggen, en het komt waarschijnlijk ook grotendeels door de depressie waar ik op dit moment in zit, maar ik heb gewoon een klein beetje een hekel aan werken gekregen. Ik zal workaholics dan ook nooit begrijpen. Heb werken altijd gezien als een noodzakelijk kwaad, het hoort erbij omdat je je hypotheek moet betalen, maar het is nu wel weer wat erger. Regelmatig discussies gehad met mensen die beweren dat als ze de 10 miljoen winnen dat ze dan niet stoppen met werken. Waarom zou je in godsnaam van 9 tot 5 voor een baas gaan werken als het financieel niet meer hoeft?


En dat zit je thuis, en dan wat? Binnen een maand verveel je je de tyfus.

Ik val in dezelfde categorie als Negatieveling, maar dat van de Ferrari weet ik nog niet zeker haha

Ik zou denk ik nog veel meer gaan ondernemen. Allemaal dingen uitproberen. Wel uitsluitend dingen die ik leuk vind, maar goed, dat doe ik nu ook en ik werk al jaren niet meer voor een baas.

Anyway.. Ik herken wat je zegt hoor. Het begin van mijn carrière heb ik ook behoorlijk pech gehad met werkgevers. Een paar bedrijven zijn failliet gedaan, ik heb een paar super foute managers gehad, etc. Dit was bij tijd en wijle ook behoorlijk demotiverend.

Maar wat zijn je opties nou eigenlijk, eerlijk?

Doorknokken of opgeven.

Oftewel, uiteindelijk zul je je weg vinden, of je kunt opgeven, wellicht zelfs afgekeurd worden en nooit meer voldoening uit werk halen. Of zo'n chagrijnige Nederlander worden die kankerend naar zijn werk gaat. Wil je dat??

Ik zeg niet dat het makkelijk is, en zeker gezien jouw depressie lijkt het vast een andere dimensie, daar waar je een toffe baan hebt waar je fluitend heen gaat, maar de keuze is wel degelijk aan jou.

Je zult er alleen wel voor moeten knokken. En het lukt niet in één keer.

Bedenk je, een carrière die volgens het boekje verloopt heeft vrijwel niemand.

Vrijwel iedereen maakt ongelukkige keuzes, heeft pech, heeft niet altijd focus, etc. Dus de situatie waar je nu in zit is hartstikke normaal.

Hold on there buddy.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 19-01-2018 0:02]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2018 7:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik weet niet of je begeleiding hebt, Koen. Maar ik zou me eerst eens richten op uit de depressie komen. Het lijkt erop dat je alles op je omgeving (werk en partner) aan het schuiven bent. Maar als je genezen bent denk je daar misschien anders over.
Het laatste wat je nu zou moeten doen, is alle schepen om je heen verbranden. Want ik betwijfel of je nu toerekeningsvatbaar bent.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-01-2018 7:31 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 januari 2018 20:25 schreef Ethereal het volgende:
Regelmatig discussies gehad met mensen die beweren dat als ze de 10 miljoen winnen dat ze dan niet stoppen met werken. Waarom zou je in godsnaam van 9 tot 5 voor een baas gaan werken als het financieel niet meer hoeft?


Ik begreep dat ook nooit. Nu loop ik bij een bedrijf waar ik het super naar mijn zin heb en gewoon met plezier naar mijn werk ga. Omdat de sfeer tof is, omdat het werk me bevalt en goed ligt. Als ik nu 10 miljoen win kap ik er ook niet direct mee. Misschien iets minder uren draaien of zo, maar dat is het dan ook wel. Stoppen met werken en thuis gaan zitten kan later nog wel, dat is niet iets wat je als, in mijn geval, 37-jarige moet ambiëren.

quote:
Als ik nou gewoon die ene baan eens vind met leuke collega's en een goede werksfeer komt dat wel weer goed. Heb me binnen sommige bedrijven uitermate goed vermaakt en ging echt fluitend naar mijn werk, maar na een poosje begon het gezeik wel weer.


Zoals Snaack ook zegt: vooral volhouden. Die baan is er wel en vind je ook wel een keer. Dat heeft alleen volharding nodig. Ik heb ook zat kutklussen gehad voordat ik hier zat, voornamelijk om maar aan het werk te blijven terwijl de helft van de bedrijven waar ik langere tijd zat óók failliet gingen. Heb dat destijds hier bij mijn sollicitatie ook gezegd: jongens, pas op, overal waar ik langer dan drie jaar zit sluiten ze de deuren. Is me zelfs bij Imtech gelukt.

quote:
Dat is ook het enige dat ik wil: fluitend naar mijn werk. Rest is bijzaak. Ga ik ook wel weer vinden. Al is solliciteren ook een knap deprimerende onderneming, 80% van de bedrijven vindt het niet noodzakelijk om je ook maar een berichtje terug te doen.


Solliciteren is wel vierkant ruk, ja. Buh.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-01-2018 8:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Als ik ooit tien miljoen win, zou ik zeker ook niet stoppen met werken. Daarvoor is het te leuk. Zou wel zeer goed overwegen om zelfstandig te gaan.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 19-01-2018 9:12 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Moeten solliciteren lijkt me ook helemaal ruk, ik ben blij dat ik dat nooit heb hoeven doen. Ja, ik heb wel gesprekken moeten voeren met allerlei managers en HR-mensen natuurlijk, maar nooit een sollicitatiebrief hoeven sturen en dan af moeten wachten of er alsjeblieft gereageerd zou worden.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-01-2018 9:19 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 19 januari 2018 9:12 schreef Negatieveling het volgende:
Moeten solliciteren lijkt me ook helemaal ruk, ik ben blij dat ik dat nooit heb hoeven doen. Ja, ik heb wel gesprekken moeten voeren met allerlei managers en HR-mensen natuurlijk, maar nooit een sollicitatiebrief hoeven sturen en dan af moeten wachten of er alsjeblieft gereageerd zou worden.


Die gesprekken zie ik anders ook gewoon als solliciteren. De brieven boeien me niet zo, maar die gesprekken heb ik zo'n teringhekel aan. Ik kan mezelf ook helemaal niet goed verkopen. Gruwelijk.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 19-01-2018 9:29 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2018 9:19 schreef Ralph het volgende:
Die gesprekken zie ik anders ook gewoon als solliciteren. De brieven boeien me niet zo, maar die gesprekken heb ik zo'n teringhekel aan. Ik kan mezelf ook helemaal niet goed verkopen. Gruwelijk.


Kwestie van perceptie. Als de andere partij mij uitnodigt om eens te komen praten zie ik het niet als solliciteren.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2018 9:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2018 8:50 schreef BenKnuckles het volgende:
Als ik ooit tien miljoen win, zou ik zeker ook niet stoppen met werken. Daarvoor is het te leuk. Zou wel zeer goed overwegen om zelfstandig te gaan.
Als ik tien miljoen win stop ik ook niet met werken. Maar ik zou het wel zo in gaan richten dat ik alleen nog maar dingen hoef te doen die ik leuk vind. Als dat niet bij mijn huidige werkgever zou kunnen, begin ik dan mooi voor mezelf.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-01-2018 9:55 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2018 9:29 schreef Negatieveling het volgende:
Kwestie van perceptie. Als de andere partij mij uitnodigt om eens te komen praten zie ik het niet als solliciteren.

Dat is inderdaad losser. Heb je vaak ook weinig te verliezen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-01-2018 10:09 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Op die manier is het inderdaad een heel ander verhaal.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2018 10:12 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2018 9:19 schreef Ralph het volgende:
Die gesprekken zie ik anders ook gewoon als solliciteren. De brieven boeien me niet zo, maar die gesprekken heb ik zo'n teringhekel aan. Ik kan mezelf ook helemaal niet goed verkopen. Gruwelijk.
Ik kan mezelf wel goed verkopen. Maar dat is ook niet handig. Kan het daarna in de praktijk alleen maar tegenvallen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2018 11:10 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2018 10:12 schreef bastianus het volgende:
Ik kan mezelf wel goed verkopen. Maar dat is ook niet handig. Kan het daarna in de praktijk alleen maar tegenvallen.


LOL.

Ik moet wel, maar ik heb er nooit moeite mee gehad gelukkig.

In de loop der tijd ben ik er dankzij ervaring natuurlijk ook steeds beter in geworden.

Het fijnst is nog wel als je tijdens een gesprek ook kunt zeggen, "Bedankt voor jullie tijd maar ik ga het hierbij laten, dit is niets voor mij."

Dan sta je echt in je kracht en weet je wat je wilt.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 19-01-2018 11:24 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2018 11:10 schreef Snaack het volgende:
Dan sta je echt in je kracht





Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 19-01-2018 11:31 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2018 12:28 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2018 11:24 schreef Negatieveling het volgende:



Is dat echt een kantoortaalcliché? Wat erg dat ik dat gebruik dan.








PS: Japke-d heeft een stomme naam dus moet haar smoel houden.
PS2: Ik wil graag de groeten aan mijn moeder doen.
PS3: Slayer.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 19-01-2018 14:02 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Je helikopterview stond vast even uit.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Nix
Usericon van Nix
Posted 19-01-2018 14:44 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Waarschijnlijk had hij de stip op de horizon nog niet helder.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 19-01-2018 14:53 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2018 12:28 schreef Snaack het volgende:
Is dat echt een kantoortaalcliché? Wat erg dat ik dat gebruik dan.








PS: Japke-d heeft een stomme naam dus moet haar smoel houden.
PS2: Ik wil graag de groeten aan mijn moeder doen.
PS3: Slayer.
PS4?
PS4 Pro?
Xbox One X?


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 19-01-2018 15:41 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2018 9:19 schreef Ralph het volgende:
Die gesprekken zie ik anders ook gewoon als solliciteren. De brieven boeien me niet zo, maar die gesprekken heb ik zo'n teringhekel aan. Ik kan mezelf ook helemaal niet goed verkopen. Gruwelijk.
quote:
Op 19 januari 2018 9:29 schreef Negatieveling het volgende:
Kwestie van perceptie. Als de andere partij mij uitnodigt om eens te komen praten zie ik het niet als solliciteren.

Eens met Ralph. Ik zit in een 'laatste ronde' en mag maandag een tijdstip uitkiezen om langs te komen. Er zijn 4 dagen interviews voorzien voor 3 plaatsen. Het zweet breekt me nu al uit.
En dan bevind ik me nog in de luxepositie dat ik werk heb, dus als het niets wordt is dat alleen jammer, geen ramp.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-01-2018 15:52 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2018 14:44 schreef Nix het volgende:
Waarschijnlijk had hij de stip op de horizon nog niet helder.
Lijkt me een uitgelezen moment om e.e.a. in een bilaatje aan te schieten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-01-2018 16:11 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Sinds begin dit jaar gestart als coach/persoonlijk begeleidster op een zorgpost voor mensen met een verstandelijke beperking die zelfstandig wonen. Beetje de zorg coördineren rondom een achttal cliënten. Daarnaast thuis bezig met een studie toegepaste psychologie.


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-01-2018 16:13 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Bevalt het?

Ik krijg ook weer studiekriebels. Toegepaste psychologie diploma heb ik behaald een paar jaar terug, een pre-master Humanistiek was leuk. Nu aan het twijfelen of ik iets richting systemisch werk ga doen.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen