IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Werk/opleiding deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
watery black
Usericon van watery black
Posted 18-06-2009 13:05 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 13:02 schreef Jällö het volgende:
Ik snap je verhaal hoor, maar er is in Nederland wel degelijk een gebrek aan agrarische academici. Vergeet niet dat Nederland aan de wereldtop staat qua gewasbescherming, plantenteelt, plantenveredeling, veel high-tech landbouw toepassingen en dergelijke!



okee, ik heb het verkeerde voorbeeld genomen. mijn excuses. maar ik denk dat jij het wel over ander niveau "agrariers" hebt dan ik.

Maarehm, als je mijn strekking maar begrijpt

[Dit bericht is gewijzigd door watery black op 18-06-2009 13:05]


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-06-2009 13:07 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 3:25 schreef watery black het volgende:
Ik heb ook een deel van mijn stufi in mijn studie moeten steken en het heeft me absoluut geen kwaad gedaan.


Uuuuuh, waarschijnlijk zit daar een kleine denkfout bij de gemiddelde student:

Waarom zou het toch 'studie financiering' heten en niet bijvoorbeeld 'zakgeld' ofzo?

Verder is het meebetalen aan de studie het enige waarvoor ik ouders een verplichting vind hebben. Als xxs aan haar stufi niet genoeg heeft zal ik daar graag aan meebetalen.
Als ze daarnaast extra luxe wilt hebben zoals veel stappen of op kamers gaan wonen kan ze daar gewoon voor gaan werken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


watery black
Usericon van watery black
Posted 18-06-2009 13:10 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 13:07 schreef XXL het volgende:
Uuuuuh, waarschijnlijk zit daar een kleine denkfout bij de gemiddelde student:

Waarom zou het toch 'studie financiering' heten en niet bijvoorbeeld 'zakgeld' ofzo?

Verder is het meebetalen aan de studie het enige waarvoor ik ouders een verplichting vind hebben. Als xxs aan haar stufi niet genoeg heeft zal ik daar graag aan meebetalen.
Als ze daarnaast extra luxe wilt hebben zoals veel stappen of op kamers gaan wonen kan ze daar gewoon voor gaan werken.





"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-06-2009 13:14 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dit was trouwens geen aanval in jouw richting vanwege die opmerking over stufi, maar dat had je vast al door.
Zo vond ik hem toen ik het teruglas namelijk zelf wel een beetje over komen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


watery black
Usericon van watery black
Posted 18-06-2009 13:16 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 13:14 schreef XXL het volgende:
Dit was trouwens geen aanval in jouw richting vanwege die opmerking over stufi, maar dat had je vast al door.
Zo vond ik hem toen ik het teruglas namelijk zelf wel een beetje over komen.


hehe, nee hoor, ik voelde me niet aangevallen


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-06-2009 13:16 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Hier in Fi is trouwens wel veel overheidssteun maar zijn maximale studentenaantallen heel strikt gekoppeld aan (verwachte) werkgelegenheid. Voor bijna elke opleiding moet je dus een uitgebreide toelatingstest doen om aangenomen worden... Hiervoor de meeste leerlingen eerst een jaar werken of reizen en ondertussen zelfstudie doen in de beoogde studierichting.

Ik heb het idee dat er hierdoor veel beter wordt nagedacht over de studierichtingen. Ook moet je wel van heeeel goede huize komen wil je aangenomen worden voor een studie als bijvoorbeeld filosofie...

OV-kaarten bestaan ook alleen in de vorm van een kortingskaart, wat ik ook beter vind.
Niet alles is beter hoor maar het onderwijssysteem werkt goed.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


watery black
Usericon van watery black
Posted 18-06-2009 13:19 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 13:16 schreef Jällö het volgende:
Hier in Fi is trouwens wel veel overheidssteun maar zijn maximale studentenaantallen heel strikt gekoppeld aan (verwachte) werkgelegenheid. Voor bijna elke opleiding moet je dus een uitgebreide toelatingstest doen om aangenomen worden... Hiervoor de meeste leerlingen eerst een jaar werken of reizen en ondertussen zelfstudie doen in de beoogde studierichting.

Ik heb het idee dat er hierdoor veel beter wordt nagedacht over de studierichtingen. Ook moet je wel van heeeel goede huize komen wil je aangenomen worden voor een studie als bijvoorbeeld filosofie...

OV-kaarten bestaan ook alleen in de vorm van een kortingskaart, wat ik ook beter vind.
Niet alles is beter hoor maar het onderwijssysteem werkt goed.


dat klinkt wel goed eigenlijk

verder vind ik dat het hier niet perse een kortingskaart zou moeten worden, een trajectkaart zou al een hele kostenbesparing zijn denk ik.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 18-06-2009 13:35 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

- Peuterspeelzaal
- Kleuterschool
- Basisschool
- 1ste: ASO Latijn
- 2de: ASO Moderne Wetenschappen
- 3 + 4: ASO Humane Wetenschappen
- 4 (opnieuw volgend jaar): HAVO

En als dat erop zit hopelijk HBO conservatorium. Als dat er niet inziet zie ik ook nog wel toekomst in HBO journalistiek. Allebei in Tilburg (Fontys) dus ik zie geen probleem!

Achja, banen... V*kkenvuller bij de plaatselijke Super de Boer + glazenophaler in de Brouwer. (Van 23:00 tot 06:00, geweldig! )

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 18-06-2009 13:38]


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 18-06-2009 13:52 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Ik maak me ook serieus zorgen over de onderwijs kwaliteit. Ik heb eerst HBO gedaan en doe nu Universiteit, en ik ben me rot geschrokken over het niveau verschil. Kijk bijvoorbeeld eens naar het aantal vakanties. Ik heb nu geen herfst vakantie, voorjaarsvakantie en geen mei vakantie, ook gaat het onderwijs denk ik een week langer door voordat er zomervakantie is. Ook heb ik nu geen vrije weken meer voor er een toetsweek komt, en ook heb ik maar twee herkansingen voor eens toets ipv drie.



Bierglas
Usericon van Bierglas
Posted 18-06-2009 17:22 by Bierglas Wijzig reactieProfiel van BierglasQuote dit bericht

^Heeft dat niet meer met kwantiteit te maken?


Mijn geweldige loopbaan:
- basisschool (en wat daarvoor zit)
- 6 jaar vwo (gymnasium)
- eerst een paar maanden werkzaam als afwasser in een brasserie en nu werkzaam als postbode bij de TNT (jaja, ik heb heb gemaakt)
Volgend jaar mijn hersens maar weer eens gaan gebruiken bij muziekwetenschap op de universiteit utrecht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-06-2009 17:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wat houd dat eigenlijk in muziekwetenschappen? Is het vooral akoestiek en muziek theorie? of krijg je er ook nog een stuk antropologie en biologie achter de muziek bij?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 18-06-2009 17:28 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

Ik red het met mijn studiefinanciering net niet om mijn studie geheel te betalen, die 20 euro die betalen mijn ouders voor mij bij. Voor al het andere mag ik mooi zelf werken en dat doe ik dan ook graag (anders was het geen Wacken, Stonehenge en Party San dit jaar). Als student heb je het zo slecht nog niet tegenwoordig.



Bierglas
Usericon van Bierglas
Posted 18-06-2009 17:35 by Bierglas Wijzig reactieProfiel van BierglasQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 17:27 schreef ElitE het volgende:
Wat houd dat eigenlijk in muziekwetenschappen? Is het vooral akoestiek en muziek theorie? of krijg je er ook nog een stuk antropologie en biologie achter de muziek bij?

Die eerste twee in ieder geval wel ja. Volgens mij ook geschiedenis, instrumenten en media
Weet het zelf ook nog niet helemaal precies, dat zie ik volgend jaar wel.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-06-2009 18:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe, muziek is gelukkig interessant genoeg om je te laten verrassen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 18-06-2009 23:28 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

na een jaar deeltijd te hebben gestudeerd, heb ik besloten om vanaf september weer voltijd naar school te gaan
ik ga dus volgend jaar het derde jaar CMV in met een stage bij de produktie van de gigant, iets wat me al heel lang heel erg gaaf en leerzaam lijkt.
financieel zal het ff tegen gaan vallen maar daar kom ik wel weer uit. heb er iig heel erg veel zin in


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-06-2009 9:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Wat dat OV-verhaal betreft:
Men schijnt massaal vergeten te zijn dat de OV indertijd als een soort verkapte bezuiniging en reclamestunt is ingevoerd. De studietoelage was toen nog bijna op uitkeringsniveau, het kostte echt teveel. Om nu mensen aan het OV te laten wennen en de toelage te kunnen korten is toen de OV-kaart ingevoerd. Onder groot protest toen nog.
Inmiddels is de gemiddelde studietoelage in totaal teruggebracht naar zeebodemniveau, ik kon indertijd mijn studie er niet van betalen in ieder geval, terwijl ik bij mijn ouwelui woonde. Die moesten eigenlijk bijbetalen, maar dat deden ze niet. En ik wilde geen rechtzaak tegen ze beginnen. Op lesuren en m.n. de kwaliteit van het onderwijs is schandalig veel beknibbeld, het is geen wonder dat mensen voor de klas b.v. nauwelijks kunnen spellen. Een vreemd vehikel als de OV-kaart wordt echter wel in stand gehouden.
Waarom niet de studietoelage naar uitkeringsniveau terugbrengen, maar wel wat eisen stellen aan het krijgen van zo'n toelage?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-06-2009 9:55 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik ken je situatie niet in je studietijd maar waarom ging je dan niet gewoon meer werken om de studie te betalen?


Je moeder.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 19-06-2009 9:59 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Misschien werkte hij zich al het pleuris.
Ik kan me nog herinneren dat ik toendertijd per week zo'n 80 uur bezig was met naar school gaan, huiswerk en werken en dan nog bijna niks te vreten hebben he.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 19-06-2009 10:05 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ik werkte me ook de pleuris toen ook al betaalden mn ouders de studie. lekkere luxepositie, dat dan weer wel maar echt teveel aan onzinnige shit uitgegeven toen


Je moeder.


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 19-06-2009 10:18 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

Ik begin volgend jaar met mijn opleiding (kunstacademie), en mijn ouders kunnen niks betalen dus ik moet een lening nemen voor het collegegeld


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-06-2009 11:36 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 juni 2009 9:55 schreef karnivoor het volgende:
ik ken je situatie niet in je studietijd maar waarom ging je dan niet gewoon meer werken om de studie te betalen?

Heb ik ook gedaan. Maar ik kreeg het allemaal niet meer georganiseerd. Door de week werken, in het weekend een bijbaantje, toen een stage niet gehaald waardoor ik geen contacturen meer hoefde en een half jaar fulltime ben gaan werken. En toen weer terug naar school nadat je een half jaar eigen baas bent geweest en naar incompetente HBO-leraren luisteren die allerlei onterechte beslissingen nemen. Ik had het snel gezien, dat studeren..
Edit: Maar goed, ik ben hier niet om te janken, dingen zijn nu eenmaal gelopen zoals ze gingen en ik heb me uiteindelijk nog prima weten te redden. Waar het om gaat is dat geld in het onderwijs beter kan worden uitgegeven aan kwaliteit van het lesprogramma, competente leerkrachten, goede en gemotiveerde studenten die opgeleid worden voor iets waar in de maatschappij behoefte aan is en beurzen waarvan op zijn minst een studie betaald kan worden (desnoods in de vorm van een lening die terugbetaald wordt van een riant salaris waarvoor gestudeerd is) dan aan het op kunstmatige wijze stimuleren van het openbaar vervoer of zoveel mogelijk mensen het hoger onderwijs induwen zonder enige vorm van selectie.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 19-06-2009 11:46]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 19-06-2009 11:48 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 13:52 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik maak me ook serieus zorgen over de onderwijs kwaliteit. Ik heb eerst HBO gedaan en doe nu Universiteit, en ik ben me rot geschrokken over het niveau verschil. Kijk bijvoorbeeld eens naar het aantal vakanties. Ik heb nu geen herfst vakantie, voorjaarsvakantie en geen mei vakantie, ook gaat het onderwijs denk ik een week langer door voordat er zomervakantie is. Ook heb ik nu geen vrije weken meer voor er een toetsweek komt, en ook heb ik maar twee herkansingen voor eens toets ipv drie.

Over die HBO vakanties heb ik me altijd verbaasd gedurende mijn studie. Bij mijn studie liep het jaar door tot half juli en half augustus begonnen de hertentamens alweer. Tijdens mijn afstuderen draaide ik gewoon de hele zomer door in de onderzoeksgroep.

Mijn eerste jaar als AIO heb ik misschien 7 vakantiedagen opgenomen.

Vakantie... pffff.... mietjes...


Dear dirty delightful old drunken old days


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-10-2009 21:11 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Zo.

Eerst eens even drie maanden artikel inkloppen, dan begint 1 februari het promoveren


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 12-10-2009 18:09 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Twijfels!

Ik wil dolgraag SPH doen, maar het probleem is dat ik liever niet met ouderen/buitenlanders wil werken (verder no offence) maar me meer zou willen richten op verslavingskunde oid, of autisme, dat soort dingen. maar dat is wel heel specifiek en die opleiding is heel breed dus dan maak ik me zorgen of ik later dan wel kan doen wat ik intressant vind of ik met bejaarden/buitenlanders zit opgescheept waar ik niks mee heb.

Of ik ga creatieve therapie doen wat mij ECHT heel veel aantrekt en wat ik compleet zie zitten om te doen met wat voor doelgroep whatsoever, alleen is de kans op werk kleiner want voor CT worden vaak SPH'ers aangenomen... aaaargh


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-10-2009 18:44 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2009 18:09 schreef VodeVilicious het volgende:
Twijfels!

Ik wil dolgraag SPH doen, maar het probleem is dat ik liever niet met ouderen/buitenlanders wil werken (verder no offence) maar me meer zou willen richten op verslavingskunde oid, of autisme, dat soort dingen. maar dat is wel heel specifiek en die opleiding is heel breed dus dan maak ik me zorgen of ik later dan wel kan doen wat ik intressant vind of ik met bejaarden/buitenlanders zit opgescheept waar ik niks mee heb.

Of ik ga creatieve therapie doen wat mij ECHT heel veel aantrekt en wat ik compleet zie zitten om te doen met wat voor doelgroep whatsoever, alleen is de kans op werk kleiner want voor CT worden vaak SPH'ers aangenomen... aaaargh


Huh.. voor CT worden SPH-ers aangenomen? Hier anders niet hoor, is een ander vakgebied. En met SPH kun je juist terecht in verslavingszorg of gehandicaptenzorg of jeugdzorg. Welke doelgroep je dan kiest ligt dan bij jezelf (bijvoorbeeld jongeren met autisme en licht verstandelijke handicap). Ik ken weinig SPH-ers die in de ouderenzorg zijn gaan werken, dat is meer MBO verzorgende of pedagogisch medewerker. Verder is er weinig werk in de zorg voor allochtonen, vraag me af waar jij je info eigenlijk vandaan haalt of kijk je in Belgenland?

Zou jezelf toch even meer verdiepen in de opleiding en het werkveld, want als ik het zo lees heb je er een beetje vreemd beeld van. Inderdaad is de opleiding breed, je zult wellicht wel lesstof krijgen over ouderen/allochtonen maar met je stages kun je zelf je richting bepalen waar je naar toe wilt werken. Keuze heb je altijd, alleen soms kun je een autistische buitenlander tegenkomen of een oudere verslaafde.. wil je die dan niet begeleiden?

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 12-10-2009 18:51]


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen