IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Werk/opleiding deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-06-2009 23:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Dus, m.a.w., als de dijken doorbreken is dat ook een beetje jouw schuld, Zelthor

Proficiat, al een mooie prestatie die kans gekregen te hebben


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 11-06-2009 23:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2009 23:35 schreef karnivoor het volgende:
gefeliciteerd!

Danke
quote:
Op 11 juni 2009 23:37 schreef Snaack het volgende:
Dus, m.a.w., als de dijken doorbreken is dat ook een beetje jouw schuld, Zelthor

Proficiat, al een mooie prestatie die kans gekregen te hebben

Hahaha, zeker! Ik zal m'n best doen

Ik ben ook best wel heel erg blij dat ik dit mag doen. Voelt bizar


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 12-06-2009 0:00 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2008 20:03 schreef Rotzak het volgende:
Pascalorie heeft een poging gedaan tot SPH, 5 studie punten in anderhalf jaar, iedere vrijdag stage lopen op een neuzenschool, voetballen met kutmarokkanen en hij heeft er een drank en drugsprobleem aan over gehouden, of het van de opleiding komt weet ik dan weer niet.


Meest succesvolle post van het jaar..

EDIT: Van vorig jaar..

[Dit bericht is gewijzigd door nuclearwarfare op 12-06-2009 0:01]


Vlekkie
Hallo!
Usericon van Vlekkie
Posted 17-06-2009 22:41 by Vlekkie Wijzig reactieProfiel van VlekkieQuote dit bericht

Ik ga even een link plaatsen:

http://www.geenovnietok.nl/

Een petitie voor MBO'ers die ook een OV willen. Iedereen even tekenen graag!
Ik ben ook een MBO'er, en ik moet 2 uur reizen voordat ik bij mijn school ben. Kosten per jaar voordat ik OV had: 2000 euro per jaar!! Enig vergoeding, nee! Mijn ouders hebben dat dus extra bij moeten betalen.
Ik kan geloven dat studenten voor een slechtere school kiezen of andere opleiding omdat ze deze hoge kosten voor het OV niet kunnen betalen. En dat komt het onderwijs en de werkgelegenheid/omstandigheden niet tegoed!
MBO'ers moeten dus ook een OV krijgen!! Allemaal stemmen!!!


euu?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-06-2009 2:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik vind eigenlijk dat zelfs dat het op MBO verder bezuinigd moet worden zodat de OV van nu de gehele week geldig is, volledig in het buitenland en vliegreizen ook vergoed worden


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WMP
Usericon van WMP
Posted 18-06-2009 2:38 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 17 juni 2009 22:41 schreef Vlekkie het volgende:
Ik ga even een link plaatsen:

http://www.geenovnietok.nl/


De afbeelding die je gelijk te zien krijgt op de site is wel tekenend voor het niveau.

MBO-scholen zijn wijder verspreid dan hogescholen of universiteit, dus over het algemeen is de reistijd een stuk minder. Nu is er al een groot geldtekort in het onderwijs, dan is geld pompen in gratis OV voor MBO-ers nu niet het meest noodzakelijke. Eerst maar eens de kwaliteit omhoog krikken.


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 18-06-2009 3:00 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

Je moet de reacties op die site eens lezen, wat ongelooflijk slecht schrijven de meesten van die mensen. Ik heb er zelfs één gezien waarin totaal geen punctuatie noch hoofdletters gebruikt zijn. Als ik werkgever was en een sollicitatiebrief binnenkreeg die er zo uitziet, dan zou die direct de prullenbak in verdwijnen.

Nu wil ik niet zeggen dat ik nooit een taal- of spellingsfoutje maak, maar sommige van die reacties zijn van dusdanig niveau dat ik denk dat er beter geld in het middelbare taalonderwijs gestoken kan worden.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-06-2009 3:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

jah dat komt natuurlijk omdat ze nooit de kans hebben gehad naar school te gaan omdat ze geen OV hebben!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


watery black
Usericon van watery black
Posted 18-06-2009 3:25 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

Ik heb ook tot m'n 18e zelf de trein moeten betalen naar school en terug. Is volgens mij ook altijd zo geweest. Ik snap niet waarom er nu ineens moeilijk gedaan wordt?
In plaats van dat men blij is dat er zoiets als ov en studiefinanciering bestaat (ook al krijg je het pas vanaf je 18e) wordt er weer geklaagd. Typisch Nederlands. In Amerika bijvoorbeeld moet je ook keihard werken en bewijzen dat je een beurs waardig bent. Dan is het hier toch wel een heel stuk makkelijker.

En dan die opmerkingen van de ouders; je wist van te voren dat een kind geld gaat kosten, zeker als het wil gaan studeren. Zet dan wat geld opzij en zeur niet zo. Ik bedoel; tuurlijk, elk extra centje is heel fijn, en mag zeker aangenomen worden, maar zeuren om NOG meer is wel heel ondankbaar, denk je niet? Een gegeven paard moet men niet in de bek kijken. (Ook al heeft een paard eigenlijk een mond ) What's next, door het rijk gesponsorde boeken?
Het hoort erbij dat het wat kost, en als je dat niet wil opbrengen had je niet aan kids moeten beginnen.

Enne, ik wil niet zeggen dat ik enorm hooggeletterd ben enzo, of dat ik nooit fouten maak, maar hee, het niveau Nederlands in sommige van die posts is toch wel om te huilen. Als je naar het mbo gaat kun je toch in ieder geval wel AN schrijven? *zucht*



Sorry als ik nu mensen voor het hoofd gestoten heb ofzo, maar dat is nu eenmaal hoe ik het zie. Wij hadden het thuis ook niet al te breed, maar mijn vader heeft me ook kunnen helpen een studie te volgen, omdat hij voor mij en mn broer en zus gespaard had. En als ik later kinderen heb dan is het ook aan mij om hen een studiekans te geven, en niet aan de regering. Het zijn dan namelijk MIJN kids, en niet die van JP en kornuiten, en op het laatst ben IK verantwoordelijk voor ze.

Laat de kids van tegenwoordig maar wat minder zuipen en zelf wat centen in hun opleiding pompen. Dan leren ze ook eens wat een studie kost en doen ze misschien ook beter hun best. (Geldt niet voor iedereen natuurlijk maar ik zie me hier op het stationsplein op zaterdagavond toch nog wel eens wat rondlopen...... )Ik heb ook een deel van mijn stufi in mijn studie moeten steken en het heeft me absoluut geen kwaad gedaan. Ik heb het altijd gewaardeerd dat ik die kans gekregen heb, en heb mijn uiterste best gedaan om alles goed te halen. En als ik soms hoor met wat voor insteek sommigen van die mannekes en meiskes dan naar school gaan.....


Misschien moeten ze OV voor de 18 helemaal afschaffen. Is het hele gezeik ook afgelopen. En als deze actie ook maar enig effect heeft, dan verwacht ik persoonlijk dat eigenlijk nog eerder dan dat iedereen ov voor zijn 18e krijgt.

[/blah] *wacht op flame reacties*


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 18-06-2009 3:26 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 3:08 schreef ElitE het volgende:
jah dat komt natuurlijk omdat ze nooit de kans hebben gehad naar school te gaan omdat ze geen OV hebben!





Ik hoop toch dat de jongeren tegenwoordig al een beetje AN spreken voordat ze naar een vervolgopleiding gaan.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 18-06-2009 3:53 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 18 juni 2009 3:25 schreef watery black het volgende:
Het zijn dan namelijk MIJN kids, en niet die van JP

Maar vind je JP dan niet enorm knap?


Verder ben ik het overigens helemaal met je eens.



watery black
Usericon van watery black
Posted 18-06-2009 3:59 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 3:53 schreef verstikking het volgende:
Maar vind je JP dan niet enorm knap?


Verder ben ik het overigens helemaal met je eens.



rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr



"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 18-06-2009 4:09 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 18 juni 2009 3:59 schreef watery black het volgende:
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr



Jep, daar komen kindjes van



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-06-2009 4:12 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

van haring?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 18-06-2009 4:14 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 18 juni 2009 4:12 schreef ElitE het volgende:
van haring?

Uiteraard, JP doet duidelijk zijn best om het haringkje te verleiden.



watery black
Usericon van watery black
Posted 18-06-2009 4:15 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

die vis lijkt ook wel een beetje ergens op...

ik zal nooit meer het zelfde naar haring kijken


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 18-06-2009 4:17 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 18 juni 2009 4:15 schreef watery black het volgende:
die vis lijkt ook wel een beetje ergens op...

ik zal nooit meer het zelfde naar haring kijken

Ai, nu je het zegt



Vlekkie
Hallo!
Usericon van Vlekkie
Posted 18-06-2009 12:42 by Vlekkie Wijzig reactieProfiel van VlekkieQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 2:38 schreef WMP het volgende:
De afbeelding die je gelijk te zien krijgt op de site is wel tekenend voor het niveau.

MBO-scholen zijn wijder verspreid dan hogescholen of universiteit, dus over het algemeen is de reistijd een stuk minder. Nu is er al een groot geldtekort in het onderwijs, dan is geld pompen in gratis OV voor MBO-ers nu niet het meest noodzakelijke. Eerst maar eens de kwaliteit omhoog krikken.


Ligt er aan welke MBO opleiding je volgt. De opleiding die ik volg zit echt niet in elke stad. Boekhouding of verpleegkundige wel.
Tuurlijk moet de kwaliteit omhoog, maar moet dat dan ook niet op HBO opleidingen dan?
En trouwens, veel mensen doen er op het HBO en Universiteit soms langer over dan de genodigde jaren. MBO'ers vaak niet. Sommige opleidingen duren 2.5 jaar en ze krijgen maar misschien een halfjaar vergoeding. Dat is dan toch ook niet eerlijk tegenover sommige studenten die wel 10 jaar vergoeding mogen ontvangen. Terwijl sommige MBO studenen er keihard aan werken o mhet niveau te halen of om werk te vinden.


euu?


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-06-2009 12:44 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Wat is er godverdomme mis met zelf wat werken om dat soort dingen te kunnen bekostigen?


watery black
Usericon van watery black
Posted 18-06-2009 12:47 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 12:44 schreef MMayo het volgende:
Wat is er godverdomme mis met zelf wat werken om dat soort dingen te kunnen bekostigen?


+veel


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-06-2009 12:50 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

En niet aankomen met geen tijd voor, moet tijd steken in studie. Als dat zo zou zijn zouden er stukken minder jongeren rondhangen op straat, in het park of op het strand of waar dan ook met hun scooters (want dat kunnen ze wel betalen of paps en mams).


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 18-06-2009 12:55 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

quote:
Op 18 juni 2009 3:25 schreef watery black het volgende:
Ik heb ook tot m'n 18e zelf de trein moeten betalen naar school en terug. Is volgens mij ook altijd zo geweest. Ik snap niet waarom er nu ineens moeilijk gedaan wordt?
In plaats van dat men blij is dat er zoiets als ov en studiefinanciering bestaat (ook al krijg je het pas vanaf je 18e) wordt er weer geklaagd. Typisch Nederlands. In Amerika bijvoorbeeld moet je ook keihard werken en bewijzen dat je een beurs waardig bent. Dan is het hier toch wel een heel stuk makkelijker.

En dan die opmerkingen van de ouders; je wist van te voren dat een kind geld gaat kosten, zeker als het wil gaan studeren. Zet dan wat geld opzij en zeur niet zo. Ik bedoel; tuurlijk, elk extra centje is heel fijn, en mag zeker aangenomen worden, maar zeuren om NOG meer is wel heel ondankbaar, denk je niet? Een gegeven paard moet men niet in de bek kijken. (Ook al heeft een paard eigenlijk een mond ) What's next, door het rijk gesponsorde boeken?
Het hoort erbij dat het wat kost, en als je dat niet wil opbrengen had je niet aan kids moeten beginnen.

Enne, ik wil niet zeggen dat ik enorm hooggeletterd ben enzo, of dat ik nooit fouten maak, maar hee, het niveau Nederlands in sommige van die posts is toch wel om te huilen. Als je naar het mbo gaat kun je toch in ieder geval wel AN schrijven? *zucht*



Sorry als ik nu mensen voor het hoofd gestoten heb ofzo, maar dat is nu eenmaal hoe ik het zie. Wij hadden het thuis ook niet al te breed, maar mijn vader heeft me ook kunnen helpen een studie te volgen, omdat hij voor mij en mn broer en zus gespaard had. En als ik later kinderen heb dan is het ook aan mij om hen een studiekans te geven, en niet aan de regering. Het zijn dan namelijk MIJN kids, en niet die van JP en kornuiten, en op het laatst ben IK verantwoordelijk voor ze.

Laat de kids van tegenwoordig maar wat minder zuipen en zelf wat centen in hun opleiding pompen. Dan leren ze ook eens wat een studie kost en doen ze misschien ook beter hun best. (Geldt niet voor iedereen natuurlijk maar ik zie me hier op het stationsplein op zaterdagavond toch nog wel eens wat rondlopen...... )Ik heb ook een deel van mijn stufi in mijn studie moeten steken en het heeft me absoluut geen kwaad gedaan. Ik heb het altijd gewaardeerd dat ik die kans gekregen heb, en heb mijn uiterste best gedaan om alles goed te halen. En als ik soms hoor met wat voor insteek sommigen van die mannekes en meiskes dan naar school gaan.....


Misschien moeten ze OV voor de 18 helemaal afschaffen. Is het hele gezeik ook afgelopen. En als deze actie ook maar enig effect heeft, dan verwacht ik persoonlijk dat eigenlijk nog eerder dan dat iedereen ov voor zijn 18e krijgt.

[/blah] *wacht op flame reacties*


Ik ben het helemaal met je eens.
Mijn ouders hebben vroeger ook geld opzij gezet zodat hun kinderen later konden gaan studeren als ze dat zouden willen.
Dat resulteert nu in het feit dat ik niet zelf mijn opleiding en boeken hoef te betalen en ook mijn zorgverzekering nog niet (totdat ik afgestudeerd ben).
Daarnaast betaal ik wel alles zelf, studiereizen en bijkomende kosten etc.

Maar inderdaad, ga werken!
Ik werk naast mijn opleiding ook nog minstens 20 uur per week om alles te kunnen betalen. Een beetje je handen uit je mouwen steken kan geen kwaad.

En als je echt ver moet reizen voor je opleiding, ga dan op kamers, dan kan je lekker alles fietsen.
Ik heb ook een OV, maar ik fiets eigenlijk bijna altijd.



watery black
Usericon van watery black
Posted 18-06-2009 12:55 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 12:42 schreef Vlekkie het volgende:
Ligt er aan welke MBO opleiding je volgt. De opleiding die ik volg zit echt niet in elke stad. Boekhouding of verpleegkundige wel.
Tuurlijk moet de kwaliteit omhoog, maar moet dat dan ook niet op HBO opleidingen dan?
En trouwens, veel mensen doen er op het HBO en Universiteit soms langer over dan de genodigde jaren. MBO'ers vaak niet. Sommige opleidingen duren 2.5 jaar en ze krijgen maar misschien een halfjaar vergoeding. Dat is dan toch ook niet eerlijk tegenover sommige studenten die wel 10 jaar vergoeding mogen ontvangen. Terwijl sommige MBO studenen er keihard aan werken o mhet niveau te halen of om werk te vinden.


Normaal gesproken heb je maar recht op 4 jaar toch? Alleen bij universitaire opleidingen kun je wat extra jaartjes krijgen, en altijd onder voorbehoud. Maar als je even goed nadenkt is dat ook logisch; tuurlijk wil men meer geld steken in bijvoorbeeld een ITer of chemisch laborant, waar er momenteel veel minder van zijn dan (om maar even heel ver ervandaan te gaan) agrarisch opgeleide, en waar ook een veel hogere vraag naar is. Je wordt beloond voor de plaats in de maatschappij die je in gaat nemen, denk ik.

Bleh, ik kom niet zo goed uit mn woorden vandaag. Maar ik denk dat jullie mijn strekking wel begrijpen. Het is net als in de economie; als het aanbod hoog is, gaat de prijs omlaag. Is het aanbod laag, gaat de prijs juist omhoog. Maar misschien zeg ik nu iets heel raars.

Verder; als je maar 1/2 jaar stufi gehad hebt, kun je dan niet nog wat anders gaan leren en zo je 4 jaar volmaken?


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 18-06-2009 13:00 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

Oh, en nog even een bijkomend puntje waar de klagende studenten waarschijnlijk helemaal nog niet over nagedacht hebben; hoe meer mensen krijgen van de overheid, hoe mer alle belastingen e.d. omhoog gaan. Begin dus later niet te zeiken dat je belastingen te hoog zijn, want door eisen te stellen jaag je zelf je belasting de lucht in. Dat geld moet ergens vandaan komen, het groeit niet aan de bomen. (jammer genoeg )


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-06-2009 13:02 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2009 12:55 schreef watery black het volgende:
Normaal gesproken heb je maar recht op 4 jaar toch? Alleen bij universitaire opleidingen kun je wat extra jaartjes krijgen, en altijd onder voorbehoud. Maar als je even goed nadenkt is dat ook logisch; tuurlijk wil men meer geld steken in bijvoorbeeld een ITer of chemisch laborant, waar er momenteel veel minder van zijn dan (om maar even heel ver ervandaan te gaan) agrarisch opgeleide, en waar ook een veel hogere vraag naar is.

Ik snap je verhaal hoor, maar er is in Nederland wel degelijk een gebrek aan agrarische academici. Vergeet niet dat Nederland aan de wereldtop staat qua gewasbescherming, plantenteelt, plantenveredeling, veel high-tech landbouw toepassingen en dergelijke!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen