IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Werk/opleiding deel 3 Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-11-2017 14:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Eh ? Mis ik een grap of iets?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2017 14:19 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2017 13:58 schreef Snaack het volgende:
een fatsoenlijke ontwikkelstraat neer te zetten
Schijnt voor velen een schier onmogelijk iets te zijn...


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-11-2017 14:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 14:14 schreef Snaack het volgende:
Eh ? Mis ik een grap of iets?
de een pocht met zijn werk, de ander met zijn zelf gebouwde trekhut in het bos. Pochen is koel, iets zelf met je handen maken, of dat nu een straat of een hut is, is gewoon poch-waardig


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 24-11-2017 14:28 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 14:14 schreef Snaack het volgende:
Eh ? Mis ik een grap of iets?




quote:
Op 24 november 2017 14:22 schreef spectre het volgende:
de een pocht met zijn werk, de ander met zijn zelf gebouwde trekhut in het bos. Pochen is koel, iets zelf met je handen maken, of dat nu een straat of een hut is, is gewoon poch-waardig


En zo is het


... hoe de hazen lopen ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-11-2017 14:30 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 14:19 schreef Fusion het volgende:
Schijnt voor velen een schier onmogelijk iets te zijn...


Sja. Je moet wel weten welke problemen je op wil lossen cq wil voorkomen met je ontwikkelstraat. En daar gaat het vaak de mist in.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-11-2017 14:36 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 14:22 schreef spectre het volgende:
de een pocht met zijn werk, de ander met zijn zelf gebouwde trekhut in het bos. Pochen is koel, iets zelf met je handen maken, of dat nu een straat of een hut is, is gewoon poch-waardig


Ik vertel blij en trots over het werk dat ik doe, het getuigt weer enorm van de calvinistische Nederlandse state of mind om dat als pochen op te vatten.

Zoals ik al zei was dat de leukste opdracht die ik in 2017 heb gedaan. Ik zou er vanzelfsprekend voor tekenen als al mijn opdrachten er zo uit zouden kunnen zien.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 24-11-2017 14:38 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 14:22 schreef spectre het volgende:
de een pocht met zijn werk


+ dure schoenen
+ dure restaurants
+ dure vakanties



LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 24-11-2017 14:40 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Nee, je loopt enorm te pochen. Al een tijdje. Mag hoor. En ik moet daar om lachen, dat mag toch ook mag ik hopen?


... hoe de hazen lopen ...


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-11-2017 14:41 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 14:36 schreef Snaack het volgende:
Ik vertel blij en trots over het werk dat ik doe, het getuigt weer enorm van de calvinistische Nederlandse state of mind om dat als pochen op te vatten.



ok, je hoeft mijn opmerking natuurlijk helemaal niet verkeerd op te vatten, daar hebben we Fusion al voor


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-11-2017 14:42 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 14:38 schreef Mark Z het volgende:
+ dure schoenen
+ dure restaurants
+ dure vakanties




De perceptie van "duur" is relatief.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-11-2017 14:43 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 14:41 schreef spectre het volgende:
ok, je hoeft mijn opmerking natuurlijk helemaal niet verkeerd op te vatten, daar hebben we Fusion al voor


Ik vatte jouw opmerking ook niet verkeerd op, maar gebruikte die om op Faalhaas te reageren.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-11-2017 14:53]


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-11-2017 14:45 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 24-11-2017 14:45 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 14:42 schreef Snaack het volgende:
De perceptie van "duur" is relatief.


Loop je nu weer te pochen?


... hoe de hazen lopen ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-11-2017 14:53 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 14:40 schreef faalhaas het volgende:
Nee, je loopt enorm te pochen. Al een tijdje. Mag hoor. En ik moet daar om lachen, dat mag toch ook mag ik hopen?


quote:
Op 24 november 2017 14:45 schreef faalhaas het volgende:
Loop je nu weer te pochen?


Als iemand met een modaal inkomen tegen iemand in de bijstand vertelt dat hij zo lekker bij de Chinees heeft gegeten kan de persoon in de bijstand diegene verwijten te pochen over uit eten gaan.

Als iemand die 50 miljoen op de bank heeft staan tegen iemand die een paar ton op de bank heeft staan enthousiast vertelt dat hij een nieuwe Bentley heeft besteld kan diegene met een paar ton op de bank hem ook verwijten te pochen.

Het punt is dat voor de zender deze informatie normaal en vrij van intenties kan zijn. De beleving van de informatie door de ontvanger leidt echter tot een oordeel als "pochen".

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-11-2017 14:55]


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 24-11-2017 14:56 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

Waarom telkens je punt maken door anderen naar beneden te halen? Je bent pas gaaf als je gaaf bent zonder te kleineren.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-11-2017 14:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 14:38 schreef Mark Z het volgende:
+ dure schoenen



Ik heb in de sale schoenen gekocht. Guttegut. Als dat al pochen is.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-11-2017 15:01 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 14:56 schreef Tommeh het volgende:
Waarom telkens je punt maken door anderen naar beneden te halen? Je bent pas gaaf als je gaaf bent zonder te kleineren.




[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-11-2017 15:02]


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 24-11-2017 15:06 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Wat wil je nou precies zeggen? Dat het aan onze beleving ligt en dat jij verder niet tof loopt te doen?

Prima, dan worden we het niet eens. Niet dat dat erg is.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 24-11-2017 15:07]


... hoe de hazen lopen ...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-11-2017 15:22 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 15:06 schreef faalhaas het volgende:
Wat wil je nou precies zeggen? Dat het aan onze beleving ligt en dat jij verder niet tof loopt te doen?



Inderdaad.

Ik ben bijna 40, ik werk al bijna 20 jaar, zo vreemd is het toch niet dat je op een gegeven moment iets van een carrière en dus ook levensstandaard hebt opgebouwd? Als dat niet zo is is dat juist vreemd, lijkt me.

Zo buitenissig goed heb ik het nou ook weer niet gedaan, eerder vrij gemiddeld denk/ vind ik.

Verder mag ik toch aannemen dat er hier met het verstrijken der tijd ondertussen diverse users zijn die zich minimaal in een vergelijkbare positie bevinden?

Daarom begrijp ik echt niet waarom het e.e.a. als "pochen" wordt opgevat, tenzij ik hier voor een stel pubers post.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-11-2017 15:26]


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 24-11-2017 15:28 by Tommeh Wijzig reactieProfiel van TommehQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 15:22 schreef Snaack het volgende:
Verder mag ik toch aannemen dat er hier met het verstrijken der tijd ondertussen diverse users zijn die zich minimaal in een vergelijkbare positie bevinden?
Die zijn er zeker, maar er zijn ook mensen voor wie zoiets totaal niet belangrijk is [in het leven].

Dat gezegd hebbende, als je het positief bekijkt 15 jaar stilstand hier. Als je het wat minder positief bekijkt 15 jaar keiharde achteruitgang.

Het enige wat hier telt is vrolijk zijn in mijn hoofd, en daar gaan spulletjes niet bij helpen.

Vanaf 1 December de 2e krantenwijk erbij. Carriere maken, voordat de bom valt.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-11-2017 15:30 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

@ Snaack
die users posten allemaal niet meer Schaep bv, heeft een olieplatform in de stille oceaan en Black Jew.. zit al in de naam

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 24-11-2017 15:31]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 24-11-2017 15:49 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 15:22 schreef Snaack het volgende:
Inderdaad.

Ik ben bijna 40, ik werk al bijna 20 jaar, zo vreemd is het toch niet dat je op een gegeven moment iets van een carrière en dus ook levensstandaard hebt opgebouwd? Als dat niet zo is is dat juist vreemd, lijkt me.

Zo buitenissig goed heb ik het nou ook weer niet gedaan, eerder vrij gemiddeld denk/ vind ik.

Verder mag ik toch aannemen dat er hier met het verstrijken der tijd ondertussen diverse users zijn die zich minimaal in een vergelijkbare positie bevinden?

Daarom begrijp ik echt niet waarom het e.e.a. als "pochen" wordt opgevat, tenzij ik hier voor een stel pubers post.


Uit elke post moet weer blijken dat je het zo dik voor mekaar hebt én dat het de normaalste zaak van de wereld is. Doe je het niet al pochend dan laat je het maar al te graag tussen de regels door lezen. Zo ook nu weer.

Wel uitermate vermakelijk leesvoer trouwens.



... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2017 15:56 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 14:36 schreef Snaack het volgende:
Ik vertel blij en trots over het werk dat ik doe, het getuigt weer enorm van de calvinistische Nederlandse state of mind om dat als pochen op te vatten.

Zoals ik al zei was dat de leukste opdracht die ik in 2017 heb gedaan. Ik zou er vanzelfsprekend voor tekenen als al mijn opdrachten er zo uit zouden kunnen zien.
Wees maar blij dat je werk hebt dat naar je zin is. Zelf heb ik dat ook, al begint de balans qua regel-/administratiewerk wat naar de negatieve kant door te slaan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2017 21:56 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Dat klinkt niet geil...


When your people matter, menstrual health matters


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-11-2017 13:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2017 15:49 schreef faalhaas het volgende:
Uit elke post moet weer blijken dat je het zo dik voor mekaar hebt én dat het de normaalste zaak van de wereld is. Doe je het niet al pochend dan laat je het maar al te graag tussen de regels door lezen. Zo ook nu weer.

Wel uitermate vermakelijk leesvoer trouwens.




Jouw implicatie dat er zoiets als "absoluut normaal" bestaat snijdt geen hout. Dat bestaat uitsluitend als abstract wiskundig concept - in de vorm van een berekend gemiddelde.

"Normaal" is dus altijd relatief en ik snap echt niet wat daar nu zo lastig aan te begrijpen is.

Kortom:

JIJ vind dat ik het dik voor mekaar heb.
Ik vind zelf dat dat wel meevalt.

We hebben het niet slecht maar we moeten ook gewoon werken voor ons geld hoor.


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen