IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Krachttraining/Bodybuilding third edition Vorige pagina | Volgende pagina
Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 14-04-2010 19:19 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 14 april 2010 18:37 schreef Pem het volgende:
Vraagje: wat verstaan jullie precies onder afgetraind zijn, aan wat voor vetpercentage moet ik dan bijvoorbeeld denken bij mannen en vrouwen?

Gewoon een stukje nieuwsgierigheid van mijn kant.


Dat is toch heel persoonlijk? Een laag vetpercentage hebben is een ding, maar daarbij moet natuurlijk wel een degelijke hoeveelheid spiermassa overblijven. Ik denk dat voor een man alles onder de 12% door de meeste mensen wel als strak afgetraind wordt gezien. Mits je natuurlijk spieren hebt.

Nou hoor ik vaak dat Cristiano Ronaldo zo'n mooi lichaam heeft. Maar dat is een misconceptie.

Hij is namelijk gewoon een jeanet.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 14-04-2010 19:23 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Jeanet = ?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-04-2010 19:28 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Waarschijnlijk dunne homo.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Crypt_666
Cumaholic
Usericon van Crypt_666
Posted 14-04-2010 19:35 by Crypt_666 Wijzig reactieProfiel van Crypt_666Quote dit bericht

Wat denk je van die turner. die van gelder....over een afgetraind lichaam gesproken, tering.


Evil Dick


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 14-04-2010 19:48 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 14 april 2010 19:35 schreef Crypt_666 het volgende:
Wat denk je van die turner. die van gelder....over een afgetraind lichaam gesproken, tering.


Mooi bovenlichaam ja, maar wheelchair quads helaas.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 14-04-2010 20:25 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2010 19:19 schreef Rasputin het volgende:
Dat is toch heel persoonlijk? Een laag vetpercentage hebben is een ding, maar daarbij moet natuurlijk wel een degelijke hoeveelheid spiermassa overblijven. Ik denk dat voor een man alles onder de 12% door de meeste mensen wel als strak afgetraind wordt gezien. Mits je natuurlijk spieren hebt.


Ah, gelijk heb je. Het gaat inderdaad meer om de verhouding vet/spiermassa. Ik vraag me dan af wanneer het 'gezond' is en wanneer je té veel spier en te weinig vet hebt? Of komt daar nog meer bij kijken voor je van (on)gezond kunt spreken?

Ronaldo vind ik niks aan, sowieso is afgetraind niet mijn ding. Vandaar wellicht dat ik er ook geen verstand van heb.

quote:
Op 14 april 2010 19:48 schreef Rasputin het volgende:
Mooi bovenlichaam ja, maar wheelchair quads helaas.


Mooi? Nee. Volkomen uit verhouding, vind ik, te 'opgeblazen' qua schouders/bovenarmen..


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-04-2010 20:58 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2010 20:25 schreef Pem het volgende:
te 'opgeblazen' qua schouders/bovenarmen..




Hihi.

(Excuses, even Hypnos-momentje)

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 14-04-2010 20:58]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 14-04-2010 21:01 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2010 20:58 schreef BenKnuckles het volgende:

Hihi.

(Excuses, even Hypnos-momentje)


*grinnik*


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-04-2010 21:02 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2010 20:58 schreef BenKnuckles het volgende:


Hihi.

(Excuses, even Hypnos-momentje)


ik dacht al, wat doet Ben in dit topic


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-04-2010 21:04 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2010 21:02 schreef Hypnos het volgende:


ik dacht al, wat doet Ben in dit topic


Ja, op die foto zag ik er nog vrij zwakjes uit...


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-04-2010 21:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik herinner me dat ook idd


signature


Nix
Usericon van Nix
Posted 14-04-2010 21:23 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2010 18:06 schreef Nimbus het volgende:
Het moet zeker ook SMART zijn.



Zelfde idee als een SWOT-analyse over jezelf loslaten?



Nee, maar ik zie in de sportschool ook mensen die 'fit' willen zijn, iets kiezen wat ze niet leuk vinden maar wel doeltreffend is en vervolgens langzamerhand afhaken. Yay!


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-04-2010 21:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

^

is dat Ralph niet?


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-04-2010 22:22 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 14-04-2010 23:00 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2010 19:48 schreef Rasputin het volgende:
Mooi bovenlichaam ja, maar wheelchair quads helaas.


Daar heeft deze man geen last van:



Maar als wielrenner natuurlijk van die dunne armpjes.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-04-2010 23:16 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2010 19:42 schreef Rasputin het volgende:
Ben wel benieuwd naar je trainingsschema. Je traint 3 keer per week, maar doe je 3 keer fullbody, of split je? Hoe lang train je ongeveer per keer, en doe je ook cardio oefeningen, of ben je puur bezig met spiermassa opbouwen?


Ik train altijd fullbody, ben ongeveer 1,5h bezig met al mijn oefeningen (en dan ben ik echt helemaal kapot en leeg..)

Afgezien van 15min warming up op de crosstrainer doe ik alleen maar krachttraining, gericht op massa kweken. Dus zware sets van weinig reps, 5 * 8 waarbij ik de laatste 2 sets mijn laatste reps al flink moet pushen.

quote:

En verder, weet je een beetje wat je eet? Aantal Kcal, verhoudingen eiwit/vet/kh?


Ik volg nu nog geen strikt cutting danwel bulking dieet. Zorg er momenteel alleen maar voor dat ik genoeg eiwitten binnenkrijg (eiwitshakes dus) en ik probeer carbs en vet te beperken.

Als ik zo door blijf gaan zie ik het er wel van komen dat ik ga bulken/cutten maar dat is nu even van later zorg.


Bijlie
Woods of Ypres
Usericon van Bijlie
Posted 17-04-2010 7:21 by Bijlie Wijzig reactieProfiel van BijlieQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Bijlie

Ik zag aan mijn postings een blad terug dat ik nu nog net geen 2 maanden bezig ben met trainen en ik moet zeggen dat het lekker gaat. Ik ben kwa gewich nu van de 112 naar de 103.7 gegaan en van taile 105 naar de 99 (als ik de meeting goed doe). Ja ik weet het voor iemand van 1.90 te zwaar (geen idee eigenlijk wat mijn vet persentage is)! Mijn doel is nu om met mijn gewicht onder de 100 te komen en dan mijn voeding gaa aanpassen om sneller massa op te bouwen (meer eiwitte dus)

Ik train nu gemiddeld 2 tot 3 keer per week, soms een keer als ik een kut rooster heb die week. Als ik meerdere dagen heb in de week om te trainen dan split ik mijn training en tja als er maar 1 dag is doe ik de grote spier groepen. Iedere dag die ik train, train ik zwaar. Mijn sets zijn 10/8/6/6 als ik dan als voorbeeld de oefening Incline dumbbell press neem dan doe ik dus 10x25, 8x27,5 en twee maal 6x30. Volgens mij toch al weer redelijk zo na twee maanden, nadeel wel is de stap van 30 dumbels naar de volgende is bij mij op de sportschool gelijk een stap naar 35, dus die is redelijk aan de grote kant.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-05-2010 23:37 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Het trainen gaat lekker. Kan de gewichten gestaag opvoeren en het resultaat van al dat zweten en puffen wordt voorzichtig zichtbaar

Enige "probleem", en dat schijnt vaker voor te komen, is dat mijn spierontwikkeling (nog) ongelijkmatig is. Ik train links en rechts even zwaar maar ben rechts.

Links is dus mijn zwakke kant, ergo krijgen die spieren een stevigere opsodemieter te gaan groeien. Dat is nu zeker aan mijn linker pec, biceps en triceps (voor mij) duidelijk zichtbaar.

Schijnt dat je je over zulke zaken pas echt zorgen hoeft te gaan maken als je zeg 1,5 - 2 jaar traint, dus ik ga er vooralsnog maar vanuit dat het normaal is. Meningen??

Mijn trainingsbuddy is trouwens pas begonnen NO-Xplode te nemen als pre-workout shake en is er zeer enthousiast over. Meer focus, pushen gaat makkelijker, meer uithoudingsvermogen. Zit er aan te denken dat ook te gaan nemen.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 12-05-2010 0:38 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Over links rechts hoef je je geen zorgen te maken. Als je goed blijft trainen trek je dat vanzelf wel recht, tenzij je duidelijk te veel de linkerkant gaat ontlasten door te compenseren met rechts natuurlijk, maar dat is aan je uitvoering wel zichtbaar. En als je met een maat traint kan die dat wel voor je opmerken, zodat je je wat beter kunt focusen het recht trekken van het gewicht. Je merkt het zelf meestal ook wel aan vermoeing.
Maar als je er na een jaar nog steeds echt last van hebt kun je tegen die tijd gaan denken om het misschien anders aan te pakken, maar ik ken niemand die dat heeft gehad. Gewoon wat tijd gunnen, en dan komt het wel goed.

En dat no-xplod, tja, dure zooi die niet echt veel oplevert behalve een placebo effect. Een hoop suikers en wat taurine/cafeine. Die kun je op goedkopere manier uit andere producten halen. Vooral een placebo effect, maar niet tegen die maat vertellen hoor, die betaalt zich scheel en voelt natuurlijk ook het resultaat dat ie verwacht te voelen. Zorg gewoon dat je 3 kwartier voor je training iets met genoeg koolhydraten eet, havermout ofzo, en je gaat minstens zo hard, is mijn ervaring.
Er zijn sowieso niet echt wondermiddelen om harder te trainen, net zoals weiproteinen wel kunnen helpen, maar alleen als je de rest van je training en voeding ook op orde hebt.

Hier gaat het trouwens ook best lekker, 100 kg bench op reps, 120 kg squat op reps, en 140 kg deadlift op reps. Spiermassa gaat minder snel dan ik wil, maar goed, dat is meestal zo denk ik.
En momenteel probeer ik er wat kilo's vet af te krijgen, want ik constateerde laatst voor de spiegel een toename van dikke stukjes. Niet dat ik een dik monstertje wordt natuurlijk, maar beter voorkomen dan genezen enzo.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 02-06-2010 21:36 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

http://www.heaven666.org/arm-muscle-explosion-41163.php

hoe zielig kun je zijn

ik ben ook weer begonnen sinds gister, voelt wel weer lekker, heb nu een sportschool gevonden waarbij je lessen koopt (25 euro voor 16X) ipv een heel jaar eraan vast zitten. wel beter aangezien ik de afgelopen tijd meer aan sponsoring deed dan echt trainen..


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Nix
Usericon van Nix
Posted 02-06-2010 21:38 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Succes!


Ik ben net gestopt


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-06-2010 21:43 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Vervangen voor wat anders, of?


Nix
Usericon van Nix
Posted 02-06-2010 21:48 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Morgen begin ik weer om 19.00 tot 21.00


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Silence
Usericon van Silence
Posted 02-06-2010 21:49 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Oh, zo. Haha, ik dacht al. Ik ga in/na de zomervakantie is kijken hoe duur de sportschool hier is. Ik mis het sporten toch wel een beetje.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 02-06-2010 22:41 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

Denk dat ik jullie inmiddels allemaal wel kan hebben.

Edit: Schaep.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen