|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Of met de ene voet op de andere. Of ipv op je ellebogen op je handen steunen (gestrekte armen) en dan beurtelings één arm zijwaarts rechtuit steken, zonder je heupen te bewegen uiteraard. Of dat je op twee handen steunt (gestrekte armen), dan in hoog tempo eerst links, dan rechts op je elleboog en dan eerst links, dan rechts weer op je handen. En dan een minuut, of twee, of drie... etc. Als het te lastig wordt kan je je voeten wat verder uit elkaar plaatsen. Belangrijkste is gewoon dat je lichaam één rechte lijn blijft (dus geen holle of bolle rug). Goeie shit, voor de buikspieren en vooral voor je rug. Heb er in het dagelijks leven en bij mijn andere sporten veel profijt van. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Het heeft mij erg geholpen om o.a. de volgende te kunnen (maar dan met gestrekte benen): (42 sec, begin plaatje is 'm ook) De oefening op zich is ook weer een voor je hele lijf. Lijkt me gaaf om deze te kunnen: [Dit bericht is gewijzigd door Nix op 05-11-2008 13:31] I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Idem, m'n nachtelijkse leven vooral. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Goed voor je stabiliteit die oefeningen die jullie zo opnoemen. Ik heb ze ook weleens gedaan, maar de laatste tijd richt ik me meer op kracht, wat wel aardig lukt. Ik ben dan ook wel fors meer gaan wegen, maar qua vetpercentage zit ik nog gelijk. Hopelijk spieren dus. Komt wel goed uit met klimmen, maar je moet al die massa wel mee omhoog sjouwen en techniek is natuurlijk ook niet te versmaden.... Wat ik nog zoek is een knijpapparaat om je vingers handen en onderarmen mee te trainen, ik zag deze bij de Bever: Gave oefeningen op beastskills trouwens, heb die one-arm push-up al geprobeerd |
|
Hihi ik heb zo'n knijpballetje (met van die korreltjes erin), voor de oefeningen van de pols gebruik ik gewoon gewichtjes en veel herhalingen. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: die heb ik ook! Je moeder. |
|
|
|
Jullie kunnen zo in debiteuren/crediteuren, chapeau. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ja erg flauw allemaal. |
|
Een campusbord is ook wel goed om je bovenlichaam te trainen, hier in het sportcentrum hangt er een, maar op mijn kamer moet ik genoegen nemen met de deurpost of het rek boven mijn deur. Een rekstok is natuurlijk ook te fabriceren en zo een bord natuurlijk ook en zelfs kant en klaar te koop, maar ruimte heb ik er niet echt voor. http://www.geocities.com/yosemite/gorge/1577/sportklimtraining/pan.htm |
|
Deze zorgt ook goed voor zijn lichaam zo te zien: Mooie combinatie van kracht, souplesse, balans, lenigheid en coordinatie: |
|
He Nimbus. Hoeveel nette chin-ups kan jij als klimmer op een rij? Als ik echt met gestrekte armen begin kan ik er maar 2 achterelkaar, maar ik moet dan ook 96kg omhoog hijsen. Ik ben nu naarstig opzoek nog een nekoefening die leuk is om te doen want halters steeds 5cm optillen ligt me niet zo. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Als ik net zo optrek als je zou klimmen, dus met je rug van je hand naar achteren, je kijkt er dus tegen aan. Dan kan ik er zo een 8 tot 10, als ik mijn handen omdraai kan ik er iets meer, maar die oefening is ook iets makkelijker, veel meer vanuit je biceps. Ook met gestrekte armen en ook weer helemaal terug. Ik weeg zo rond de 86kg. Tijdens training hebben doen we weleens de oefening dat je aan twee stukken bandmateriaal moet optrekken, laatste tijd 45 keer in 20 minuten. [Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 12-12-2008 16:49] |
|
Ik kan er 20 a 25 met helemaal gestrekte armen. Ik weeg echter ook slechts om en nabij de 62 kilo. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Dat valt reuze mee, ik heb een behoorlijke balans gekregen omdat ik boks, maar toch met één been squaten? Petje af hoor, ik doe het ze niet na. Against God and Government |
|
Tja, dat soort specifieke oefeningen moet je gewoon een tijdje dagelijks doen dan kun je het binnen de kortste keren. Niet dat ik het kan hoor, maar toch. Het is niet lang geleden dat ik m'n eerste chin- of pullup deed dus ik train vrolijk door. Kan het kwaad hier elke dag mee bezig te zijn of is het beter dit om de dag te doen? Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Heeft iemand wellicht een idee waar ik handschoentjes kan krijgen die je polsen e.d. beschermen tijdens gewichtheffen? Ben er namelijk naar op zoek voor m'n kerel. Disko Disko Partizani |
|
quote: Alleen pussy's gebruiken handschoentjes, gewoon eelt kweken, en tevens train je zo je balans in je polsen beter. Against God and Government |
|
Maar dat was de vraag niet. Disko Disko Partizani |
|
Die dingen hebben ze volgens mij in elke fatsoenlijke sportzaak wel. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Dat klopt Against God and Government |
|
Zo, na een tijd lang compleet niets gedaan te hebben aan sport, ben ik nu alweer 3 maanden fanatiek aan het trainen. Heb hier in de buurt een sportschool gevonden die maar 20 e per maand kost, maar wel dumbells heeft tot 55 kg, heel veel dikke gewichten, en oude, maar goede apparaten. Klantenbestand varieert van hele grote gespierde mannen tot schattige oude mannetjes. Heel erg gezellig. Nu mijn dieet weer een beetje op orde krijgen, en iets regelmatiger gaan eten, en de groei komt er wel weer in. Ik nader in ieder geval mijn oude niveau weer, qua gewicht wat ik wegdruk. Maar wat is spierpijn in je benen toch allemachtig oncomfortabel. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
quote: Beetje laat, maar toch: Spieren hebben in principe 2 dagen nodig om te herstellen van een (echt) zware inspanning. Dus als je ze tot de max getrained hebt moet je pas twee dagen later weer verder gaan anders teer je op je spieren in. Buikspieren zijn hierop geloof ik een uitzondering, die zijn na een dag weer prima. Als je spierpijn hebt moet je uiteraard langer niks doen En als je niet echt hard getrained hebt kan het misschien wel dagelijks. Je merkt het ook wel aan hoe snel je spieren weer 'moe' zijn. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |