IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Krachttraining/Bodybuilding third edition Vorige pagina | Volgende pagina
Nix
Usericon van Nix
Posted 05-11-2008 13:18 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Ik vind ook pijnlijk, maar met een matje of opgevouwde handdoek heb ik nergens last van. Misschien een idee'tje?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 05-11-2008 13:22 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 5 november 2008 13:15 schreef Nix het volgende:
Ah die doe ik ook vaak.
Extra uitdaging: probeer je balans te houden met één been en probeer met de andere zijwaarts te bewegen.


Daarnaast is de zijwaartse variant ook zwaar, daarbij 'leun' je op één elleboog en in je zij naar de grond gericht.

Of met de ene voet op de andere.

Of ipv op je ellebogen op je handen steunen (gestrekte armen) en dan beurtelings één arm zijwaarts rechtuit steken, zonder je heupen te bewegen uiteraard.
Of dat je op twee handen steunt (gestrekte armen), dan in hoog tempo eerst links, dan rechts op je elleboog en dan eerst links, dan rechts weer op je handen. En dan een minuut, of twee, of drie... etc. Als het te lastig wordt kan je je voeten wat verder uit elkaar plaatsen. Belangrijkste is gewoon dat je lichaam één rechte lijn blijft (dus geen holle of bolle rug).

Goeie shit, voor de buikspieren en vooral voor je rug. Heb er in het dagelijks leven en bij mijn andere sporten veel profijt van.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nix
Usericon van Nix
Posted 05-11-2008 13:30 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2008 13:22 schreef M. het volgende:
Of met de ene voet op de andere.

Of ipv op je ellebogen op je handen steunen (gestrekte armen) en dan beurtelings één arm zijwaarts rechtuit steken, zonder je heupen te bewegen uiteraard.
Of dat je op twee handen steunt (gestrekte armen), dan in hoog tempo eerst links, dan rechts op je elleboog en dan eerst links, dan rechts weer op je handen. En dan een minuut, of twee, of drie... etc. Als het te lastig wordt kan je je voeten wat verder uit elkaar plaatsen. Belangrijkste is gewoon dat je lichaam één rechte lijn blijft (dus geen holle of bolle rug).

Goeie shit, voor de buikspieren en vooral voor je rug. Heb er in het dagelijks leven en bij mijn andere sporten veel profijt van.



Het heeft mij erg geholpen om o.a. de volgende te kunnen (maar dan met gestrekte benen): (42 sec, begin plaatje is 'm ook)



De oefening op zich is ook weer een voor je hele lijf.



Lijkt me gaaf om deze te kunnen:





[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 05-11-2008 13:31]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 05-11-2008 13:35 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 5 november 2008 13:22 schreef M. het volgende:
Goeie shit, voor de buikspieren en vooral voor je rug. Heb er in het dagelijks leven en bij mijn andere sporten veel profijt van.

Idem, m'n nachtelijkse leven vooral.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 05-11-2008 15:53 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Goed voor je stabiliteit die oefeningen die jullie zo opnoemen. Ik heb ze ook weleens gedaan, maar de laatste tijd richt ik me meer op kracht, wat wel aardig lukt. Ik ben dan ook wel fors meer gaan wegen, maar qua vetpercentage zit ik nog gelijk. Hopelijk spieren dus. Komt wel goed uit met klimmen, maar je moet al die massa wel mee omhoog sjouwen en techniek is natuurlijk ook niet te versmaden....
Wat ik nog zoek is een knijpapparaat om je vingers handen en onderarmen mee te trainen, ik zag deze bij de Bever:



Gave oefeningen op beastskills trouwens, heb die one-arm push-up al geprobeerd


Nix
Usericon van Nix
Posted 05-11-2008 17:01 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Hihi ik heb zo'n knijpballetje (met van die korreltjes erin), voor de oefeningen van de pols gebruik ik gewoon gewichtjes en veel herhalingen.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-11-2008 17:03 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 5 november 2008 15:53 schreef Nimbus het volgende:
Goed voor je stabiliteit die oefeningen die jullie zo opnoemen. Ik heb ze ook weleens gedaan, maar de laatste tijd richt ik me meer op kracht, wat wel aardig lukt. Ik ben dan ook wel fors meer gaan wegen, maar qua vetpercentage zit ik nog gelijk. Hopelijk spieren dus. Komt wel goed uit met klimmen, maar je moet al die massa wel mee omhoog sjouwen en techniek is natuurlijk ook niet te versmaden....
Wat ik nog zoek is een knijpapparaat om je vingers handen en onderarmen mee te trainen, ik zag deze bij de Bever:



Gave oefeningen op beastskills trouwens, heb die one-arm push-up al geprobeerd


die heb ik ook!



Je moeder.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 05-11-2008 17:57 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 05-11-2008 18:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Jullie kunnen zo in debiteuren/crediteuren, chapeau.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 05-11-2008 18:38 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ja erg flauw allemaal.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 05-11-2008 18:41 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Een campusbord is ook wel goed om je bovenlichaam te trainen, hier in het sportcentrum hangt er een, maar op mijn kamer moet ik genoegen nemen met de deurpost of het rek boven mijn deur. Een rekstok is natuurlijk ook te fabriceren en zo een bord natuurlijk ook en zelfs kant en klaar te koop, maar ruimte heb ik er niet echt voor.

http://www.geocities.com/yosemite/gorge/1577/sportklimtraining/pan.htm


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 05-11-2008 18:47 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Deze zorgt ook goed voor zijn lichaam zo te zien:


Mooie combinatie van kracht, souplesse, balans, lenigheid en coordinatie:


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-12-2008 14:27 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

He Nimbus. Hoeveel nette chin-ups kan jij als klimmer op een rij?
Als ik echt met gestrekte armen begin kan ik er maar 2 achterelkaar, maar ik moet dan ook 96kg omhoog hijsen.

Ik ben nu naarstig opzoek nog een nekoefening die leuk is om te doen want halters steeds 5cm optillen ligt me niet zo.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 12-12-2008 16:48 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Als ik net zo optrek als je zou klimmen, dus met je rug van je hand naar achteren, je kijkt er dus tegen aan. Dan kan ik er zo een 8 tot 10, als ik mijn handen omdraai kan ik er iets meer, maar die oefening is ook iets makkelijker, veel meer vanuit je biceps. Ook met gestrekte armen en ook weer helemaal terug. Ik weeg zo rond de 86kg.

Tijdens training hebben doen we weleens de oefening dat je aan twee stukken bandmateriaal moet optrekken, laatste tijd 45 keer in 20 minuten.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 12-12-2008 16:49]


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 12-12-2008 16:54 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik kan er 20 a 25 met helemaal gestrekte armen. Ik weeg echter ook slechts om en nabij de 62 kilo.



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 12-12-2008 16:54 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 5 november 2008 12:31 schreef Jällö het volgende:
Ja, lachen is dat. De krakkemikkige balans van bodybuilders maakt hun krachten nagenoeg onbruikbaar. Zo heeft m'n (judoende) vriendin van 60kg een paar weken geleden de vloer nog aangeveegd met een irritante kerel van minstens 90kg.


Dat valt reuze mee, ik heb een behoorlijke balans gekregen omdat ik boks, maar toch met één been squaten? Petje af hoor, ik doe het ze niet na.


Against God and Government


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-12-2008 17:08 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Tja, dat soort specifieke oefeningen moet je gewoon een tijdje dagelijks doen dan kun je het binnen de kortste keren. Niet dat ik het kan hoor, maar toch.

Het is niet lang geleden dat ik m'n eerste chin- of pullup deed dus ik train vrolijk door. Kan het kwaad hier elke dag mee bezig te zijn of is het beter dit om de dag te doen?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 13-12-2008 13:57 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

Heeft iemand wellicht een idee waar ik handschoentjes kan krijgen die je polsen e.d. beschermen tijdens gewichtheffen? Ben er namelijk naar op zoek voor m'n kerel.


Disko Disko Partizani


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 13-12-2008 14:44 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 13 december 2008 13:57 schreef IJsregen het volgende:
Heeft iemand wellicht een idee waar ik handschoentjes kan krijgen die je polsen e.d. beschermen tijdens gewichtheffen? Ben er namelijk naar op zoek voor m'n kerel.


Alleen pussy's gebruiken handschoentjes, gewoon eelt kweken, en tevens train je zo je balans in je polsen beter.


Against God and Government


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 13-12-2008 14:45 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

Maar dat was de vraag niet.


Disko Disko Partizani


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 13-12-2008 19:53 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Die dingen hebben ze volgens mij in elke fatsoenlijke sportzaak wel.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 13-12-2008 21:03 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 13 december 2008 14:45 schreef IJsregen het volgende:
Maar dat was de vraag niet.


Dat klopt


Against God and Government


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 23-01-2009 16:51 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Zo, na een tijd lang compleet niets gedaan te hebben aan sport, ben ik nu alweer 3 maanden fanatiek aan het trainen. Heb hier in de buurt een sportschool gevonden die maar 20 e per maand kost, maar wel dumbells heeft tot 55 kg, heel veel dikke gewichten, en oude, maar goede apparaten.
Klantenbestand varieert van hele grote gespierde mannen tot schattige oude mannetjes. Heel erg gezellig.

Nu mijn dieet weer een beetje op orde krijgen, en iets regelmatiger gaan eten, en de groei komt er wel weer in. Ik nader in ieder geval mijn oude niveau weer, qua gewicht wat ik wegdruk. Maar wat is spierpijn in je benen toch allemachtig oncomfortabel.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 23-01-2009 16:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2008 17:08 schreef Jällö het volgende:
Kan het kwaad hier elke dag mee bezig te zijn of is het beter dit om de dag te doen?

Beetje laat, maar toch:

Spieren hebben in principe 2 dagen nodig om te herstellen van een (echt) zware inspanning. Dus als je ze tot de max getrained hebt moet je pas twee dagen later weer verder gaan anders teer je op je spieren in. Buikspieren zijn hierop geloof ik een uitzondering, die zijn na een dag weer prima.

Als je spierpijn hebt moet je uiteraard langer niks doen En als je niet echt hard getrained hebt kan het misschien wel dagelijks. Je merkt het ook wel aan hoe snel je spieren weer 'moe' zijn.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Nix
Usericon van Nix
Posted 28-01-2009 10:24 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Iemand ervaring met kettlebells?

Even een filmpje:



http://kettlebellassociation.nl/


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen