|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
Bijzonder Beschadigde Burger signature |
|
Komt natuurlijk door al die stapels geld te tillen. Ik heb dat niet. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
ja zo'n gold card weegt wel degelijk 5 gram ^^ signature |
|
Kijk hem nou, den Vlaemschen Schnaeck. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
no Schnacks allowed! signature |
|
Ik blijf hopen dat ik door het klimmen een beetje caruur ga krijgen, maar als ik kijk naar de lijven van ontzettend goede klimmers, moet ik mij niet al te veel illusies maken . Ik probeer af en toe wel aan mijn core te werken - buikspieren ontwikkelen - om rugpijn te verminderen. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
succes! signature |
|
Blijft toch een fascinerend fenomeen dat spiergeheugen. Ik had langere tijd niet getraind en mijn spieren waren echt zichtbaar zo goed als weg. Nu weer een maandje of 2 bezig en nee ik zit nog niet op mijn oude niveau maar elke keer als ik heen ga stoot ik weer wat extra kilootjes weg. Wat ik nu in korte tijd heb opgebouwd had ik zonder spiergeheugen echt nooit voor elkaar kunnen krijgen. Minimale spierpijn ook en weinig hersteltijd nodig na best pittige trainingen. Spiergeheugen gaat dus verder dan dat je lichaam nog vertrouwd is met bepaalde bewegingen en ze dus makkelijker weer oppakt. Het is ook duidelijk de kracht die niet helemaal weg is ondanks zichtbaar verlies van spierweefsel. Blijkbaar wordt dit ergens opgeslagen in je lichaam en werkt dit tot zelfs door tot op het niveau van cellen en DNA. Artikeltje met uitleg hoe dit zou werken: https://www.fitsociety.nl/onderzoek/werking-van-spiergeheugen-bevestigd/ https://www.keele.ac.uk/about/news/2018/january/studyprovesmusclememoryexistsatadnalevel/muscle-memory.php Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Dit fenomeen is niet het spiergeheugen. Het spiergeheugen is een hersendingetje waarbij herhaalde bewegingen worden opgeslagen. Waarom training helpt, en waarom je eenmaal hen geleerd te fietsen dat na 30 jaar niet doen het zo weer doet. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Spiergeheugen Maar ik zie google volstaan met waar jij naar refereert. Dat is ook een interessant fenomeen inderdaad, als je spieren groter worden krijg je meer cellen en celkernen, als je spiermassa verlies door inactiviteit blijven wel je celkernen achter. Dat zorgt ervoor dat je later weer veel sneller opbouw. En een heel klein deel is spiergeheugen hoe je een oefening goed doet(en je kracht beter uitoefent). Maargoed ik zie zoveel sites de twee al door elkaar halen dat het een verloren zaak is. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Gebruiken mensen hier pre-workout? Ben even benieuwd of mensen echt verschil merken met of zonder. Behalve dan, dat je net iets extra's kan geven. Gebruik zelf al een tijd C4 ripped pre-workout namelijk. Niet dat het erg gezond is, maar ben benieuwd naar ervaringen. Het is de lichtinval ;') |
|
Ik heb wel es zo'n proefzakje genomen. Voor zover ik zag was het een mix van taurine caffeïne enz. In mijn herinnering stond ik aardig stijf. Ik vind dat niet zo prettig. Lijkt me mentaal op lange termijn ook niet echt goed voor je. Dat soort dingen zijn ook allemaal zwaar bewerkte producten, ik geloof niet dat zoiets in een gezond dieet thuishoort. Ik drink vaak wat later dan normaal nog een kopje koffie op de dagen dat ik ga. En ik ga om de dag. [Dit bericht is gewijzigd door Dypfrys op 28-01-2025 9:00] "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
quote: Alleen de verklaring is verschillend (hersens vs cellen in het gehele lichaam), maar het effect of fenomeen blijft hetzelfde. Maar zou wellicht idd beter zijn als daar duidelijker onderscheid in zou komen dmv onderscheidende terminologie. [Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 28-01-2025 10:43] Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
Ja ik zag later dat men het vroeger dus onder hetzelfde fenomeen schaarde en dat men echt pas recent dat celkerngebeuren heeft ontdekt. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Muscle_memory_(strength_training) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Muscle_memory Dus er is nog geen goede nieuwe term, we hebben een kans om.met een goede naam te komen! ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Waarom zou je het dan willen gebruiken? Het voelt tegenstrijdig. Beetje als Red Bull drinken voor die extra reps aan chest presses. |
|
quote: Omdat ik ME heb en mijn spieren soepel wil houden + conditie en kracht wil opbouwen. Het is de lichtinval ;') |
|
Ik ga keihard op een nicotine kauwgompje. Echt een aanrader. Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen. |
|
quote: Het is de lichtinval ;') |
|
quote:ME, dat is wat mijn beperkt brein kent als CVS? Ok, daar is mijn referentiekader dan te klein voor gebleken, negeer mijn repliek [Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 28-01-2025 22:06] |
|
quote: Is net wat anders, maar laten we het voor het gemak CVS noemen want het lijkt er wel op. Tuurlijk mag je een mening hebben, niks mis mee hoor!! Het is de lichtinval ;') |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |