IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Krachttraining/Bodybuilding third edition Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-11-2010 14:18 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2010 14:08 schreef rotor het volgende:
Sport als doe, en wat is het doel van die sport dan?


Bij klimmen, een zo moeilijk mogelijke route klimmen, mooie beweging maken, een top in de Alpen.

Maar nu hoef je ook niet echt een doel te hebben had ik al door, als je je er goed bij voelt is dat toch al voldoende, is dat dan niet het doel?


valfar
Usericon van valfar
Posted 02-11-2010 14:44 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Ik ben nu van trainingsschema gewisseld, en ik train borst en triceps nu op dezelfde dag. Ik doe nu 3 oefeningen van 4 sets van 10 herhalingen per spiergroep (dus 6 x 4 x 10) maar ik heb het gevoel dat ik mijn triceps veel te hard train en mijn borst te weinig. Ik begin met 3 oefeningen borst en dan 3 oefeningen triceps. Heeft iemand tips voor me?



rotor
Usericon van rotor
Posted 02-11-2010 14:48 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

veel compound exercises doen, dan blijft de boel vanzelf in balans.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 02-11-2010 15:22 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Sowieso eerst je borstoefeningen doen. BP, flys en incline BP of DP(dumbell press dus, niet double penetration).
Daarna ga je pas je triceps trainen. Doordat ze echter al flink vermoeid zijn door je borstoefeningen kun je niet meer voluit gaan met het isoleren van je triceps. Hoeft niet perse slecht te zijn, maar voor ontwikkeling van je triceps is het toch sub-optimaal.

Ik zou borst en biceps op een dag doen, en dan 2 rustdagen en vervolgens rug triceps.

O ja, 4 sets van 10 lijkt me een mss te hoog volume. Doe lekker 3 keer 8 met wat meer gewicht.

[Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 02-11-2010 15:22]


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 02-11-2010 17:10 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 2 november 2010 13:03 schreef Rasputin het volgende:
Train je thuis? Of ook sportschool?

Ziet er inderdaad wel uit alsof je minder vet hebt dan op de vorige foto, maar ik heb ook het idee dat je borst achterloopt op bv. je schouders.


Ik train voornamelijk in de sportschool, maar heb wel wat dumbells en rekstokken. Ik fiets ook regelmatig een paar uur om vet kwijt te raken.

Mijn borst is idd een heikel puntje. Van nature was die altijd al klein in verhouding tot de rest. Ik probeer het wel te compenseren maar komt nog bij dat ik ooit mijn schouder uit de kom heb gehad, en juist met bankdrukken heb ik hier nog last van.. bij het laten zakken naar borst een rare knak, erg pijnlijk Ik heb het idee dat er geen balans meer zit in die schouder en juist die die balans heb je nodig bij bankdrukken. Met machines en kabeloefeningen gaat het stukken beter en kan ik wel lekker knallen. Maarja eigenlijk zijn die meer bedoeld ter ondersteuning he..


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 02-11-2010 17:18 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 2 november 2010 13:37 schreef Nimbus het volgende:
Dat vraag ik me nou al een tijdje af, met welk doel trainen jullie? Trainen om het trainen zelf, voor de looks?


Beide. Ik voel me altijd erg voldaan na 2 uur hijgen en zweten. De beloning (bierbuik weg + beetje spieren) stimuleert uiteraard ook.

En die lekkere spierpijn en dat opgepompte gevoel kan ook tamelijk verslavend werken.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-11-2010 18:11 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 2 november 2010 17:18 schreef flebbie het volgende:
Beide. Ik voel me altijd erg voldaan na 2 uur hijgen en zweten. De beloning (bierbuik weg + beetje spieren) stimuleert uiteraard ook.

En die lekkere spierpijn en dat opgepompte gevoel kan ook tamelijk verslavend werken.


Yeah, en de endorfine, en niet te vergeten de mentale oppepper die ik krijg als ik met frisse tegenzin naar de gym ga en toch braaf mijn training doe. (als ik eenmaal binnen ben is alle tegenzin weg)

Niet dat ik regelmatig met tegenzin ga maar iedereen heeft weleens een kutdag.

Mijn vetpercentage moet echt drastisch omlaag, heb nog steeds een pens, dus ik heb de cardio flink opgevoerd.

Maart/ april droog zijn moet wel lukken.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 03-11-2010 19:06 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 3 november 2010 18:11 schreef Snaack het volgende:
Yeah, en de endorfine, en niet te vergeten de mentale oppepper die ik krijg als ik met frisse tegenzin naar de gym ga en toch braaf mijn training doe. (als ik eenmaal binnen ben is alle tegenzin weg)

Niet dat ik regelmatig met tegenzin ga maar iedereen heeft weleens een kutdag.

Mijn vetpercentage moet echt drastisch omlaag, heb nog steeds een pens, dus ik heb de cardio flink opgevoerd.

Maart/ april droog zijn moet wel lukken.


Gestopt met je 4000 calorieen dieet? Anders heeft al die extra cardio vrij weinig zin natuurlijk.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


valfar
Usericon van valfar
Posted 03-11-2010 20:58 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 2 november 2010 15:22 schreef Rasputin het volgende:
Sowieso eerst je borstoefeningen doen. BP, flys en incline BP of DP(dumbell press dus, niet double penetration).
Daarna ga je pas je triceps trainen. Doordat ze echter al flink vermoeid zijn door je borstoefeningen kun je niet meer voluit gaan met het isoleren van je triceps. Hoeft niet perse slecht te zijn, maar voor ontwikkeling van je triceps is het toch sub-optimaal.

Ik zou borst en biceps op een dag doen, en dan 2 rustdagen en vervolgens rug triceps.

O ja, 4 sets van 10 lijkt me een mss te hoog volume. Doe lekker 3 keer 8 met wat meer gewicht.


Dat doe ik al, alleen bankdruk ik niet meer aangezien ik al een jaar lang niks anders doe. Nu dus DP, alleen heb ik wel het gevoel dat ik m'n borst daar veel minder hard mee train, terwijl ik al een zo zwaar mogelijk gewicht heb. Ik zal eens wat experimenteren tot ik iets vind waarbij ik een goed gevoel heb.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-11-2010 21:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2010 19:06 schreef Rasputin het volgende:
Gestopt met je 4000 calorieen dieet? Anders heeft al die extra cardio vrij weinig zin natuurlijk.


Ja. Gezien mijn nog veel te hoge vetpercentage, besloten nu niet te gaan bulken. Dan word ik echt een fucking Michelinmannetje. Ik zou nu dus wel harder kunnen groeien maar echt, dat vet moet omlaaaaaaaaag.

Geen idee hoeveel kcal ik nu eet per dag, ruwe gok is rond de 3000. Alleen mager spul en elke 3 uur een kleine portie. Veel eiwitten, dus gegrilde kip, tonijn op water, zalm, kwark etc.

Volgens mij heb jij trouwens havermout getipt als het ontbijt/ voor een training. Dat eet ik nu ook, super!

Anyway, ik vermaak me prima!

Edit: ik ben hier trouwens niet super strikt in, heb er niet altijd zin in en het moet wel leuk blijven.. Dus er sluipt weleens een "junkdag" in hehe

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 03-11-2010 22:04]


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-11-2010 22:02 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ben vandaag ook voor de eerste keer naar een fitnesscentrum gegaan. Basisschema 'krachttraining voor gevorderden' aangehouden. Was erg fijn om te doen! Het doel is om twee keer in de week te gaan.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-11-2010 22:34 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Ik train doorgaans vrij laat op de avond, erna ga ik eten en slapen. Is dit eigenlijk wel goed? Eigenlijk nooit bij nagedacht en veel andere opties heb ik ook niet helaas.


Je moeder.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-11-2010 22:35 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2010 22:34 schreef karnivoor het volgende:
Ik train doorgaans vrij laat op de avond, erna ga ik eten en slapen. Is dit eigenlijk wel goed? Eigenlijk nooit bij nagedacht en veel andere opties heb ik ook niet helaas.
Rugby lijkt mij meer jouw ding, Jaap.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-11-2010 22:38 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2010 22:34 schreef karnivoor het volgende:
Ik train doorgaans vrij laat op de avond, erna ga ik eten en slapen. Is dit eigenlijk wel goed? Eigenlijk nooit bij nagedacht en veel andere opties heb ik ook niet helaas.


Dat ligt er maar net aan wat je wilt bereiken, en wat je eet. Kan er zo helemaal niets zinnigs over zeggen.


Nix
Usericon van Nix
Posted 03-11-2010 22:39 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Je hebt niet veel andere opties. Welke opties heb je wel?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-11-2010 22:47 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 3 november 2010 22:38 schreef Snaack het volgende:
Dat ligt er maar net aan wat je wilt bereiken, en wat je eet. Kan er zo helemaal niets zinnigs over zeggen.


Nouja, ik bedoel meer of het ongeacht je doel en eetpatroon wat uitmaakt op welk tijdstip je traint.

Overigens probeer ik met een interval van 2 a 3 dagen per week te trainen (normaal 2 maar als ik voel dat ik nog niet helemaal terug op krachten ben 3). Ik train niet bloedfanatiek maar gezien mijn geringe omvang probeer ik wat massa te krijgen, wat meer kracht te krijgen (klein = weinig spieren nodig voor standaard beweging) en daarnaast ook in beweging te blijven. Na het trainen ga ik eerst minimaal 100gram tonijn op water naar binnen werken en de dag erna zitten er minimaal 2 boterhammen met tonijn in m'n broodtrommel. Vet verbranden hoeft niet maar gezien ik ook niet van binnen dicht wil slippen (zit nogal in de familie: sprietjes met hart en vaatziekten) wil ik wel 'gezond' blijven. Overigens squash ik 1x per week (hoewel dat door de verhuizing even stil ligt) en fiets ik sinds kort 2x7,5 km per dag naar werk.


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-11-2010 22:48 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 3 november 2010 22:39 schreef Nix het volgende:
Je hebt niet veel andere opties. Welke opties heb je wel?


Anders wordt het alleen de weekenden maar met het oog op na het sporten een rustdag inlassen is dat ook geen optie. 1x per week is me te weinig.

Het probleem is dat ik een nogal raar lichama heb. Als ik net heb gegeten krijg ik amper wat gedaan en in de loop van de avond is mijn motivatie te klein. Vreemd genoeg ben ik juist na 10 uur opeens enorm gemotiveerd.

Oké, het kán dus wel anders maar ik ben bang dat er niks van komt dan...


Je moeder.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 03-11-2010 22:53 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 3 november 2010 22:47 schreef karnivoor het volgende:
Nouja, ik bedoel meer of het ongeacht je doel en eetpatroon wat uitmaakt op welk tijdstip je traint.

Overigens probeer ik met een interval van 2 a 3 dagen per week te trainen (normaal 2 maar als ik voel dat ik nog niet helemaal terug op krachten ben 3). Ik train niet bloedfanatiek maar gezien mijn geringe omvang probeer ik wat massa te krijgen, wat meer kracht te krijgen (klein = weinig spieren nodig voor standaard beweging) en daarnaast ook in beweging te blijven. Na het trainen ga ik eerst minimaal 100gram tonijn op water naar binnen werken en de dag erna zitten er minimaal 2 boterhammen met tonijn in m'n broodtrommel. Vet verbranden hoeft niet maar gezien ik ook niet van binnen dicht wil slippen (zit nogal in de familie: sprietjes met hart en vaatziekten) wil ik wel 'gezond' blijven. Overigens squash ik 1x per week (hoewel dat door de verhuizing even stil ligt) en fiets ik sinds kort 2x7,5 km per dag naar werk.


Na je training moet je sowieso meer koolhydraten dan jij nu doet. Met jouw figuur hoef je je voorlopig nog niet druk te maken over een te hoog vetpercentage. Dus, pasta. Pasta met tonijn of bolognese-saus. Of rijst met kip en groenten. Dat moet je hebben na je training. Niet alleen eiwitten.

Als je 's avonds traint verbrand je de vrije suikers in je lichaam, en ben je daarna dus katabool als de tering. Dus ga je koolhydraten eten. Veel.

Oh, en als antwoord op je vraag, maakt niet uit als je laat traint, als je daarna maar goed eet en aan genoeg slaap komt.

[Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 03-11-2010 22:54]


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-11-2010 22:55 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Ah, meer en anders eten dus. Dan moet ik toch eerder beginnen anders lig ik zo laat in m'n nest hehe.

O ik vreet me trouwens doorgaans wel de tering aan borrelnoten en andere ongezonde shit voor het trainen, is dat nog van invloed?

Edit: dat vreet ik me iedere avond wel trouwens. Kom maar niet boven die 54 kg.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 03-11-2010 22:57]


Je moeder.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 03-11-2010 23:03 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 3 november 2010 22:55 schreef karnivoor het volgende:
O ik vreet me trouwens doorgaans wel de tering aan borrelnoten en andere ongezonde shit voor het trainen, is dat nog van invloed?



Tja, wel calorieen, maar niet echt veel koolhydraten. Op borrelnoten zul je niet groot worden. Eet gewoon een uurtje voor je training een goed bord havermout, met honing om het wat draaglijker te maken.
Dan heb je in ieder geval energie.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-11-2010 23:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2010 22:47 schreef karnivoor het volgende:
Nouja, ik bedoel meer of het ongeacht je doel en eetpatroon wat uitmaakt op welk tijdstip je traint.


Ja. Voor vetverbranding schijnt cardio 's ochtends vroeg, voor je 1e maaltijd, het beste te werken. Verder maakt het weinig uit.

quote:

Overigens probeer ik met een interval van 2 a 3 dagen per week te trainen (normaal 2 maar als ik voel dat ik nog niet helemaal terug op krachten ben 3). Ik train niet bloedfanatiek maar gezien mijn geringe omvang probeer ik wat massa te krijgen, wat meer kracht te krijgen (klein = weinig spieren nodig voor standaard beweging) en daarnaast ook in beweging te blijven.


Het ligt een aan je trainingsschema of dat het gewenste resultaat heeft. Geen idee hoe jij traint.

Als je massa wilt kweken moet je anders trainen dan voor krachtontwikkeling/ uithoudingsvermogen. Zware sets met weinig reps (en nog wat trucs) versus lichte(re) sets met veel reps.

Hetzelfde geldt voor je "dieet", wil je massa kweken zal je veel eiwit moeten eten.. Iig kan mager, eiwitrijk eten geen kwaad natuurlijk!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-11-2010 23:08 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 3 november 2010 23:03 schreef Rasputin het volgende:
Tja, wel calorieen, maar niet echt veel koolhydraten. Op borrelnoten zul je niet groot worden. Eet gewoon een uurtje voor je training een goed bord havermout, met honing om het wat draaglijker te maken.
Dan heb je in ieder geval energie.


O die borrelnoten zijn puur als snaaierij. Afgewisseld met koekjes. [/wijf]

Maar hetgeen je voor de training naar binnen werkt is dus ook van invloed op je resultaat? Nooit geweten, zal daar ook maar eens het eea aan voorbereiding gaan treffen in de supermarkt dan.


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-11-2010 23:14 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 3 november 2010 23:07 schreef Snaack het volgende:
Ja. Voor vetverbranding schijnt cardio 's ochtends vroeg, voor je 1e maaltijd, het beste te werken. Verder maakt het weinig uit.



Het ligt een aan je trainingsschema of dat het gewenste resultaat heeft. Geen idee hoe jij traint.

Als je massa wilt kweken moet je anders trainen dan voor krachtontwikkeling/ uithoudingsvermogen. Zware sets met weinig reps (en nog wat trucs) versus lichte(re) sets met veel reps.

Hetzelfde geldt voor je "dieet", wil je massa kweken zal je veel eiwit moeten eten.. Iig kan mager, eiwitrijk eten geen kwaad natuurlijk!


Cardio doe ik eigenlijk weinig. Dat is/was die ene avond squash per week en zorgen dat ik voldoende reguliere beweging heb (wandelen/fietsen en af en toe even hard fietsen).

Mijn schema is erg afwisselend moet ik zeggen, ik probeer om op enkele biceps/triceps oefeningen na zoveel mogelijk manieren te proberen. Ik doe alles thuis en vind het wel gaaf om te improviseren. Soms hang ik aan het kozijn, dan weer enorm focussen op pushups met verschillende posities van de armen/handen en varierend in snelheid (van tergend langzaam tot juist heel snel). Maar niet op één avond. Doorgaans valt de keus op weinig reps, flink zwaar en dan 2 series en als het goed gaat een 3e serie met extra gewicht. Goed uitputten die hap. Maar ik let er wel op dat ik wel op één avond of ga voor zwaar, of ga voor sneller. Nooit samen op één avond.

Ik moet wel zeggen dat het eerder wel gestructureerder was. Nu ben ik verhuisd en ligt sowieso m'n hele leefritme wat in de war helaas. Komt wel goed over een maand denk ik.


Je moeder.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 03-11-2010 23:14 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 3 november 2010 23:08 schreef karnivoor het volgende:
O die borrelnoten zijn puur als snaaierij. Afgewisseld met koekjes. [/wijf]

Maar hetgeen je voor de training naar binnen werkt is dus ook van invloed op je resultaat? Nooit geweten, zal daar ook maar eens het eea aan voorbereiding gaan treffen in de supermarkt dan.


Tuurlijk.

Dat en zorg dat je genoeg eet. Ga voor de grap eens uitrekenen hoeveel calorieeen je per dag binnenkrijgt. Google eens op voedingswaardetabel en tel het een beetje na.

Waarschijnlijk eet je veel minder dan je denkt. Als je echt een beetje wilt gaan aankomen mag je wel richting de 3000 calorieen per dag gaan denken.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 03-11-2010 23:15 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 3 november 2010 23:14 schreef Rasputin het volgende:
Tuurlijk.

Dat en zorg dat je genoeg eet. Ga voor de grap eens uitrekenen hoeveel calorieeen je per dag binnenkrijgt. Google eens op voedingswaardetabel en tel het een beetje na.

Waarschijnlijk eet je veel minder dan je denkt. Als je echt een beetje wilt gaan aankomen mag je wel richting de 3000 calorieen per dag gaan denken.


Hm, ik vreet de hele dag door maar inderdaad ook weer geen enorme bergen. Eens even op onderzoek uit morgen.

Trouwens, wat dat aankomen betreft, ik heb ook wel eens tijden gehad (studententijd) dat het alleen maar vet schranzen en zuipen als ene idioot was, eveneens zonder resultaat.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 03-11-2010 23:17]


Je moeder.


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen